Skocz do zawartości

[baza podjazdów] Altimetr.pl w całej Europie


Altimetr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Sporo z was zna już moją stronę z podjazdami rowerowymi altimetr.pl zresztą na początku, gdy strona powstawała apelowałem o dodawania podjazdów do strony na tym forum.

 

Altimetr.pl - Jest to największa strona z podjazdami szosowymi w Polsce. Aktualnie w bazie 1318 podjazdów z Polski, Czech i Słowacji. Na stronie podjazdu są profil podjazdu, mapka, czasami zdjęcia i opis podjazdu. W projekcie – przy dodawaniu podjazdów uczestniczyło już grubo ponad sto osób, w związku z tym praktycznie w Polsce wszystkie większe podjazdy szosowe już są. Jeśli ktoś mojej strony nie zna zapraszam do zapoznania.

 

Ale nie o tym chcę pisać. Ostatnio po wielu dyskusjach postanowiłem rozszerzyć bazę podjazdów na całą Europę (Świat) Sporo się napracowałem, by stronę Altimetr.pl zmienić pod całą Europę i teraz nie pozostaje mi nic innego niż zaapelować o dodawanie podjazdów z całej Europy. Zapraszam ludzi, jeżdżących po górach by podzielili się swoją wiedzą o trasach i rozwijali projekt dodając kolejne podjazdy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pomysł dobry ale jak to ma wyglądać tak jak z tymi "niby" podjazdami u nas w Polsce to jest to bez sensu.

 

Tak na marginesie najdłuższy to na pewno nie jest podjazd na Przysłop w Lubomierzu od Zabrzeży. Jak już tak ma wyglądać zabawa to gdzie jest w takim razie o wiele dłuższy z Makowa przez Skawicę, Zawoję na Krowiarki :blink: albo Z Żywca przez Jeleśnię na Glinne :blink: :blink: Takich kwiatków jest więcej bo nie ma jasnych, przejrzystych kryteriów.

Napisano

Beskid, po co ta krytyka. Altimetr się napracował, zebrał razem większość podjazdów na jednej stronie a Ty piszesz że to bez sensu, że pełno " kwiatków" itd. Masz jakieś ciekawe spostrzeżenie to podziel się nimi z Altimeter tak aby kryteria były jasne i przejrzyste skoro wg. Ciebie nie są.

Altimeter, jak dla mnie stronka jest super.

  • Mod Team
Napisano

Altimer generalnie słabo reaguje na krytykę :P

 

Jak mu poprzednim razem napisałem że do Climb on Bike jeszcze mu daleko to się strasznie zburzył...

 

... no ale każdy zaczynał od zera - chyba, że odziedziczył fortune po dziadku ;)

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

@risk1 to już nie można skrytykować pewnych spraw?? Gość się napracował i chwała mu za to. Stronka również zaj....a i sam z niej czasem skorzystam ale najsłabszym ogniwem są ci co dodają te podjazdy. Sam kilka wsadziłem i w jednym koleś się w komentarzu przyczepił do nawierzchni. Czemu zatem ja mam nic nie napisać skoro ktoś wklepuje coś co z prawdą nie ma nic wspólnego. Sami panowie powinniście zwracać na takie sprawy uwagę. Ale skoro zadawala was nazwanie podjazdem prawie płaskiego odcinka na długości grubo ponad 15km to faktycznie przesadzam. Za to podjazd właściwy na Butorowy a nie Gubałówkę zaczyna się od estakady na ul. Powstańców. To nie wina Altimer'a, że tak jest tylko tego co go umieścił.

Napisano

Najtrudniejszy podjazd w B.Zywieckim to na Boracza, a podjazd ten jest dosc prosty w stosunku do podjazdu na Klekociny, tylko na tym przykladzie mozna zmienic kazda tabele, tylko w B.Zywieckim.

Teraz patrze, ze trasa jest w spisie, tylko w B.Makowskim, co jest bzdura.

Napisano

Beskid, oczywiście że można krytykować. Niektórzy nawet na tym robią "kariery". Ty natomiast masz wiedzę na temat podjazdów więc móglbyś zaproponować jakie kryteria weryfikacji zgloszeń wprowadzić tak aby dane były rzetelne i przydatne dla Nas wszystkich, tym bardziej że sam napisałeś że stronka jest zaj.....a i sam czasem z niej korzystasz.

Pozdrawiam

Napisano

Dzieki za wszystkie dobre słowa. A dziś baza przekroczy już 140 podjazdów. To już sporo.

 

Altimer generalnie słabo reaguje na krytykę :P

 

Jak mu poprzednim razem napisałem że do Climb on Bike jeszcze mu daleko to się strasznie zburzył...

 

... no ale każdy zaczynał od zera - chyba, że odziedziczył fortune po dziadku ;)

Gruuubo...;-) A tak na poważnie pewnie, że do innych stron jeszcze daleko, ale baza w samej Polsce jest zdecydowanie większa, o co głównie mi chodziło. Teraz już każdy w Polsce może sobie poszukać podjazdu w okolicy i na pewno znajdzie. Baza obejmuje prawie każdy zakątek kraju. (http://www.altimetr.pl/mapa-podjazdow.html)  Co do europy do innych stron jeszcze mi brakuje, ale poczekamy zobaczymy. W tej chwili to początek dodawania podjazdów z Europy i uważam, że jest dobrze. Zapraszam do dodawania podjazdów z UK.

 

Najtrudniejszy podjazd w B.Zywieckim to na Boracza, a podjazd ten jest dosc prosty w stosunku do podjazdu na Klekociny, tylko na tym przykladzie mozna zmienic kazda tabele, tylko w B.Zywieckim.

Teraz patrze, ze trasa jest w spisie, tylko w B.Makowskim, co jest bzdura.

Oj zaskocze Cię, ale Przełecz Klekociny jest naprawdę w Beskidzie Makowskim. Zobacz np. na Wiki.

 

Napisano

Jak świat światem i tak uczyli mnie w szkole to Pasmo Jałowieckie należało do Beskidu Żywieckiego ale jak widzę jakiś "uczony" wymyślił pierdołę w postaci jakiegoś "Przedbabiogórskiego" z Mędralową na czele. I tak oto część Zawoi powyżej Wełczy to Makowski jest. Koleś ma nieżle zryty dekiel.

Napisano

Altimetr, moze tak, od 30 lat chodze po gorach, od 35 lat mam kontakt z przewodnikami,turystami itd,  mieszkam w lini prstej 2.5km od Klekocin i smiechem zabije , tak samo jak kazdy z moich okolic co sie tym interesuje kazdego, kto nazwie, ze to B. Makowski.

Owszem moge toczyc polemike, ze za mlodego Babia byla w Makowskim, teraz czesc lokuje ja na krolowa Zywieckiego....., ale ni o to, tylko o Klekociny.

Napisano

Skoro się czepiamy, to sformułowanie "Długość podjazdu 11 km o nachyleniu 7.7%. Przewyższenie: 841m." sugeruje, że cały podjazd ma takie nachylenie, wystarczy wetknąć tam frazę "o średnim" i będzie ok.

Napisano

Altimetr, moze tak, od 30 lat chodze po gorach, od 35 lat mam kontakt z przewodnikami,turystami itd,  mieszkam w lini prstej 2.5km od Klekocin i smiechem zabije , tak samo jak kazdy z moich okolic co sie tym interesuje kazdego, kto nazwie, ze to B. Makowski.

Owszem moge toczyc polemike, ze za mlodego Babia byla w Makowskim, teraz czesc lokuje ja na krolowa Zywieckiego....., ale ni o to, tylko o Klekociny.

Ciekawy temat i sprawa jest dyskusyjna. Według wikipedii Pasmo Jałowieckie oraz przełecz Klekociny należy do Beskidu Makowskiego.

Według artykułu PTTK też (http://www.pttkhts.hg.pl/matragona/2012/jalowiec/rjalowiec.html)

Inny artykuł ( http://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Beskid_Makowski) opisuje, iż wg regionalizacji Kondrackiego Pasmo Jałowieckie należy B. Makowskiego.

Znalazłem też taki oto artykuł ( http://www.ssb.strefa.pl/granicebmk.htm) który opisuje, że Pasmo Jałowieckie należy do Beskidu Żywieckiego.

Ot, zagadka... :icon_cool:

I gdzie teraz mieszkasz? ;-)

 A jak się nazywają góry które widzisz z okna? ;-)

Napisano

Skoro się czepiamy, to sformułowanie "Długość podjazdu 11 km o nachyleniu 7.7%. Przewyższenie: 841m." sugeruje, że cały podjazd ma takie nachylenie, wystarczy wetknąć tam frazę "o średnim" i będzie ok.

Nie rozumiesz. Tu nie chodzi o to czy się czepiamy tylko rozchodzi się o to aby podjazd był podjazdem. Góry mamy jakie mamy a tu ktoś sobie robi jaja i wstawia "niby" podjazd 21km jak w Alpach. Na odcinku bez mała ponad 15km jest przewyższenia trochę ponad 200m a cały "podjazd" ma średnią 1,8%. Jeśli to jest akceptowalne to nic więcej nie piszę tylko warto być konsekwentnym dlatego mój przykład z Krowiarkami od Makowa.

 

@Altimetr aby dojść, że to o czym mowa to absurd absurdów to trzeba się pokręcić po okolicy lub mieszkać tam gdzie @shotgun. Rejon Mędralowej, Klekocin i dalej w stronę Lachów Gronia nijak się ma do reszty Makowskiego ani pod względem geologicznym, charakterystyki terenu, klimatu, opadów, długości zimy czy tego jak długo utrzymuje się śnieg. Ten rejon ani nie jest gęsto zaludniony ani nie ma pól uprawnych i tak by wymieniać. Po prostu nic tu nie pasuje.

Napisano

Skoro się czepiamy, to sformułowanie "Długość podjazdu 11 km o nachyleniu 7.7%. Przewyższenie: 841m." sugeruje, że cały podjazd ma takie nachylenie, wystarczy wetknąć tam frazę "o średnim" i będzie ok.

Chyba masz rację... o " o nachyleniu średnim" lepiej brzmi. Poprawiłem

Napisano

Altimetr, po pierwsze nie ucz ojca dzieci robic, po drugie, pomysl, skoro mam 42 lata, znam przewodnikow ktorzy maj blisko 80 lat, czyli chodza po gorach zapewnie dluzej niz zyjesz i jak jeden specjalnie na moje pytanie z tego watku skwitowal - smutne "pierorlenie" to moge tak zakonczyc.

Jak pogrzebalbym w swoich mapach, to znajde wydawnictwo z lat 70 gdzie Makowski jest w Wyspowym, znajde Compassa gdzie Zywiecki konczy sie pod Raba Wyzna i Jordanowem, znajde Sygnature gdzie Makowski konczy sie na Pewli Wielkiej i jak powiesz komus w Pewli, ze to Makowski a nie Zywiecki, to tak jak bys wszedl w Zywcu na osiedle i powiedzial do dresa czesc hanysie. No niby bedziesz mial racje, bo Zywiec to Slaskie, tylko gwarantuje Ci, ze z cala twarza nie wyjdziesz - rozumiesz analogie.

Slow mojego kolegi, ktory pracowal w Strazy Granicznej, chyba podobnie jak "Beskid" nawet nie przytocze, bo mnie forumowa cenzura zje, kolega rowniez dyma na rowerze po gorach od 1990 roku a i mapy tam dokladne mieli...Nic chlopie Ci nie pasuje, nawet wysokosc podana tych Klekocin Ci nie pasuje, bo wszedzie jest mniejsza.

Fajne jest rowniez to z 1 linku - ze pasmo jest do Pasma Przedbabiogorskieskiego, czyli Makowski - tytul artykulu  - Zywiecki....

To moze tyle mojego zdania , ktore okresla zarowno moje odczucia, jak i ludzi tu zyjacych, chodzacych i siedzacych w temacie, a teraz czas na wspomnianego przez Ciebie prof. Jerzego Kondrackiego, zauwaz pierwsze zdanie, to wiele wyjasnia, dlaczego pokrywaja sie wydawnicta kartograficzne z mapami.

 

Beskid Żywiecki- w tej grupie nastąpiły duże zmiany w nomenklaturze i podziale. Otóż właściwy Beskid Żywiecki otrzymał nazwę Beskid Żywiecko - Orawski. Zachodnia część stanowi właściwy Beskid Żywiecki. Jego granice to linia od przełęczy Zwardońskiej do doliny Soły i doliną tej rzeki do Kotliny Żywieckiej, dalej zaś doliną Koszarawy i dalej potoku Głuchego na przełęcz Głuchaczki. Po słowackiej stronie w dolinie Półhorzanki graniczy z Pasmem Babiogórskim. Oczywiście granicę południową stanowi granica państwa z Republiką Słowacką. Najwyższe szczyty w tym paśmie to: Wielka Racza (1236 m), Wielka Rycerzowa (1226 m), Romanka (1366 m), Lipowska (1324 m) i Pilsko (1557 m). Dalej na wschód to Pasmo Babiogórskie. Zaczyna się ono na przełęczy Jałowieckiej i granicę z Beskidem Makowskim wyznaczają tu doliny rzeki Skawicy i Skawy. Zaś od południa granica państwa aż do szczytu Babiej Góry. Od Babiej Góry opada dość łagodnie na południe do Działów Orawskich. Nieco poniżej głównego grzbietu na przełęcz Zubrzycką i dalej wzdłuż potoków aż w końcu doliną potoku Bystrzanka do rzeki Skawy. Babia Góra to najwyższy szczyt całych Beskidów Zachodnich, z innych poważniejszych kulminacji to Sokolica (1367 m), Polica (1376 m). Działy Orawskie to niewielki region ciągnący się pasmem poniżej Pasma Babiogórskiego obejmujący doliny potoków Zubrzyca i Lipnicy. Dalej na wschód ciągnie się ostatnia grupa należąca do Beskidu Żywieckiego jest to Beskid Orawsko - Podhalański. Graniczy w przełęczy Sieniawskiej z Gorcami od południa z Kotliną Orawsko - Nowotarską i działami Orawskimi, od zachodu z Pasmem Babiej Góry, od północy zaś z Beskidem Makowskim (rzeka Skawa) i Kotlina Rabczańską.

 

Reasumujac, wg nowych podzialow, powstalo Pasmo Przedbabiogorskie, czego nie bylo, Beskid Zywiecko -Orawski, co mamy wspolnego Chryste z Orawa??, Geograficznie, kulturowo, jezykow, itd Mieszkasz gdzie mieszkasz i jest Ci to obce...

Prawde powiedziawszy nie przyczepilbym sie do calego tematu, jakby podjazd szedl z Welczy, ale idzie z Koszarawy, czyli caly dojazd na miejsce, podjazd jest caly czas Zywiecki i ostatni 1km, bo tyle masz fizycznie podjazdu pod sama przelecz ma definiowac caly podjazd.

To tak obrazowo, gdyby szczyt Kralowej Holi byl austriacki, a caly 10km podjazd byl od Czech, czyli dojazd, podjazd, cala meka to Czechy, ale zaszczyt jest dla Austrii..., no nie fengu shui

O mnie za mnie moga redefiniowac mapy znow za 10 lat, gdzie Beskid bedzie zgrzytal zebami jak zobaczy Wawel w Beskidzie Zywieckim Polnocnym.

Przy okazji, to sa grupy w Niemczech, dla ktorych nadal Breslau, to ich teren pomimo zmian geopolitycznych, to tak podobnie jak u mnie, paaa. 

Pamietaj racja bedzie zawsze po Twojej stronie - jest tak napisane, tak ma byc.

Napisano

Widzę, że sprawa strasznie cię bulwersuje. Według mnie zupełnie niepotrzebnie. Pamiętam, że gdy dodawałem podjazd do bazy analizowałem czy powinien być w Beskidzie Makowskim czy Żywieckim. Zakwalifikowałem podjazd do Beskidu Makowskiego, bo tak wynika z większości źródeł. Przede wszystkim Wikipedia. (http://pl.wikipedia.org/wiki/Prze%C5%82%C4%99cz_Klekociny )

 

Gdybym każdy podjazd analizował godzinami do jakiego pasma go przydzielić strona www.altimetr.pl nigdy by nie powstała. Powiem ci szczerze, że przy pracy przy tej stronie i tak musiałem zdrowo nauczyć się geografii Polski i naprawdę wydaje mi się, że na tą chwilę mógłbym „zagiąć” niejednego nauczyciela geografii. No może trochę przesadzam, ale coś w tym jest. Na początku, gdy strona powstawała dostawałem taką masę mailów typu iż podjazd powinien być w innym pasmie, że postanowiłem się jak najbardziej douczyć geografii i zrobić sobie specjalną mapę z regionami.

 

Co do podjazdu przełęczy Klekociny według tego co piszesz, jeśli dobrze zrozumiałem, duża część podjazdu według dzisiejszej regionalizacji należy do Beskidu Żywieckiego a meta do Beskidu Makowskiego. Staram się by baza była jak najbardziej konkretna i jeśli większość i dodający podjazd (Beskid) uważa, że podjazd powinien być w Żywieckim to natychmiast zmieniam i nie ma tematu.

Jak zauważyłeś jestem z zupełnie innej części Polski i dla mnie podjazd pod Przełęcz Klekociny to tylko nazwa, chociaż jak będę w pobliżu to podjazd zaliczę, bo profil wygląda interesująco.

 

Tak w ogóle to dla szukającego podjazdów wkrótce będzie wyszukiwarka podjazdów. Więc region czy pasmo nie będzie miało znaczenia dla wyszukiwania, gdyż wyświetlą mu się wszystkie podjazdy w promieniu miejscowości niezależnie od regionu.

Napisano

To logiczne, ze bulwersuje, bo tam mieszkam. Podobnie jak Ciebie mogloby bulwersowac kwalifikacja Krzykow do Psiego Pola /dlugo sie na Obornickiej siedzialo.../

Mnie jak wspominalem Wiki nie interesuje, interesuja mnie mapy, ktorymi sie posluguje, a tu wg wydawnictw jest roznie. Przez lata postepuja caly czas zmiany, mniejsza z tym, bo ta dyskusja bedzie jalowa. Zmien tylko wysokosc, bo podajesz 900mnpm u siebie, a Wiki na ktora sie powolujesz podaje 864mnpm, czyli tak jak wszedzie. To moze przesunac ten podjazd w generalce w dol.

  • Mod Team
Napisano

... ja tam bym się, tak na marginesie, zbyt chętnie Wiki nie podpierał, gdyż trafić tam można piramidalne knoty, błędy lub wrecz zmyślone hasła.

 

Niestety taki problem już jest z encyklopediami polegającymi na źródłach internetowych...

 

Jako koronny przykład zawsze przypomina mi sie cassus jednej polskiej, aktorki którą Wiki odmłodziło dość znacznie. I wyobraź sobie, jak kobiecina chciała sprawę naprostować, to sie okazało, że takiegowalca, gdyż wiekszość źródeł interentowych wskazywało, z resztą za Wiki właśnie, błędna date urodzin...

Nie ma poprawnych źródeł, nie ma korekty, gdyż źródła mówią to co mówią...

 

Catch 22?

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

Czy ja dobrze widzę? To są tylko podjazdy szosowe? Mehhhh :P

 

Napisano

Ivan, "szosowe", ale nie jeden podjazd rozlozy tam "endurowca".

  • Mod Team
Napisano

Mnie to zwisa jak kilo kitu czy rozłoży czy nie i kogo.

 

Generalna idea mi nie pasi...

 

Nie żebym ponownie się czepiał ale baza szosowa to wycieczka po-łatwości. Wkładasz góógla i samo sie robi - no prawie.

 

A z terenowymi podjazdami to już jest zadanie i pół...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Był już poruszany temat podjazdów terenowych i chyba mądrzy ludzie znający specyfikę naszych gór odradzili. I bardzo słusznie bo to dopiero jest kretyński pomysł. W zasadzie nie wykonalny.

 

Co do samej obecnej bazy to co tu w ogóle ma pasić czy nie pasić?? Są podjazdy szosowe więc wiadomo dla kogo i dla jakiego sprzętu są. Te z szerokim asfaltem i po główniejszych drogach to sobie można znajeżć ale googlać na te powstałe na zadupiu to sobie można do usranej śmierci.

  • Mod Team
Napisano

Słusznie-czy nie słusznie, jak dla mnie lipa, bo szosa mnie nudzi.

 

Traktuje ją utylitarnie i zastępczo.

 

No ale wiadomo, jeden woli młynarza, drugi córkę młynarza ;)

 

Szacunek...

I.

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Minął miesiąc od dodawania podjazdów z Europy i jak na razie wydaje mi się, że idzie nieźle, a nawet lepiej. Oczywiście to początek, ale wszystko wskazuje na to, że baza Europejska będzie równie porządna jak polska. Z reguły co dwa dni dodaje po około 10-15 podjazdów, więc dodawanych podjazdów jest sporo.

Jest już 9 podjazdów z Francji, 6 z Włoch i Hiszpanii, 5 z Austrii, 3 z Rumunii, jest nawet podjazd z Bułgarii. Świetnie też, że zostały też dodawane podjazdy z wysp Kanaryjskich. Cieszy mnie też, że większość podjazdów jest ze zdjęciami.

Ogólnie jestem z początków bazy „Europejskiej” bardzo zadowolony i bardzo dziękuje za dodawanie podjazdów. Oby tak dalej, a już za kilka miesięcy baza będzie naprawdę potężna i spokojnie będzie można planować wycieczki w Europie na podstawie mojej strony.

 

W tej chwili pierwsza dziesiątka najtrudniejszych podjazdów wygląda następująco i są to już naprawdę potężne podjazdy w Europie:

 

 

 

Pełna lista jest tutaj: http://www.altimetr.pl/najtrudniejszy-podjazd.html

Warto to zobaczyć bo już gdzieś pierwsza pięćdziesiątka podjazdów wygląda bardzo przyzwoicie. (np. Magurka Wilkowicka miejsce 57. a Hrobacza Łąka 47.)

 

Zapraszam do dodawania „swoich Europejskich skalpów”

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...