wr81 Napisano 11 Lutego Udostępnij Napisano 11 Lutego 12 godzin temu, Eathan napisał: w ramach aktywnej soboty rowerowej postanowiłem złamać głowę kości promieniowej. Oczywiście wieloodłamkowo. 😈 ps. przednie koło wpadło w tory tramwajowe i poszło. Nawiązując do tematu wpadania w tory tramwajowe miabym pytanie o ew. powiązanie szerokości opon z takimi wypadkami. Sam do tej pory generalnie używałem mtb w różnych odmianach nie schodząc poniżej szerokości 1.95.. Czy przy cieńszych oponach jest jakaś różnica np. między 33 a 38mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego Ja jak wpadłem w takie tory skuterem, tylna opona zaczęła się ślizgać i jak złapała przyczepność zaliczyłem katapultę, to ładnie szlifowałem twarzą (kask otwarty) i łydką o kostkę brukową. Ciekawie wyglądałem, ale zdjęcia raczej nie będę wrzucał. Przejeżdżałem akurat z jednej strony szyny na drugą, bo mi samochód drogę zastawił i obrałem zły kąt najprawdopodobniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego Tez mi sie zdazylo. Przy zlym 'kacie natarcia', rower pojechal w prawo, wzdluz torow, a ja utrzymalem kierunek w locie na wprost . Na szczescie ladowanie bylo w kaluzy, wiec obylo sie bez szlifow. Od tej pory zawsze przejezdzam przez tory pod katem prostym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego @JWO ooo właśnie to! Atakowałem pod kątem, ale tor zaczął skręcać i poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 12 Lutego Udostępnij Napisano 12 Lutego Jak się człowiek nie wywróci....obu moim synom tłumaczyłem jak pokonywać torty rowerem....i ci z tego dopiero po zakończeniu gleby się nauczyli, dobrze, że było to w "bezpiecznych" warunkach, w miejscu gdzie tory przecinały ścieżkę rowerową, a nie na ruchliwej drodze....od tamtego czasu nie mają już z tym problemów. A ja dziś po pracy podniosłem trochę ciśnienie w oponach na bardziej wiosenne i ruszyłem na ponad 25 km przejażdżki w różnym terenie, cóż były miejsca gdzie mogłem trochę tego niższego ciśnienia zostawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego @Sansei6 wiadoma sprawa. Też przez te tory jechałem wiele razy. Teraz kąt natarcia też był dobry. Tyle, że za długo to trwało i tory zaczęły skręcać niwelując kąt 🤣 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego @EathanBo tory były złe 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego o tak, to złe tory były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Miałem pisać o torach ale stwierdziłem że nie będę 🫠 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Kupiłem sobie te korby grx600 i jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że do ram z mufą o długości 73 mm to one nie pasują gdyż ich oś jest krótsza o 10mm od korb MTB, więc breezer nie może posiadać takiej korby, za to może stara rama z 68mm długością mufy. Czyli jak to się teraz ładnie mówi, Road, Gravel 🫠 Pozdrow'er 😘 Ps. Mam tylko zagwozdkę czy pójść na łatwiznę i zbudować z prostą kierownicą czy przygotować baraninę 😋 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Prawilny Kebs jest z baraninką, więc... 😜 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego (edytowane) Mam mostek Koryak, ale tego zalecenia nie znałem ( kolejności) zawsze robię ma krzyż … Edytowane 14 Lutego przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Donayo Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego A ja w niedzielę zajechałem tylne klocki hamulcowe w Magura Julie. Jak chciałem wymienić to okazało się, że jeden tłoczek stoi w miejscu i nowe klocki nie wchodzą. I tak oglądam, czytam i walczę, ale pewnie skończy się w serwisie. A serwis dopiero w poniedziałek i jestem skazany na samo bieganie do końca tygodnia i nie wiadomo ile kolejnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marinbiker Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego W dniu 13.02.2024 o 13:26, Sobek82 napisał: Kupiłem sobie te korby grx600 i jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że do ram z mufą o długości 73 mm to one nie pasują gdyż ich oś jest krótsza o 10mm od korb MTB, więc breezer nie może posiadać takiej korby, za to może stara rama z 68mm długością mufy. Czyli jak to się teraz ładnie mówi, Road, Gravel A kiedy ja wymieniałem korbę w Mari@nie na MTB to kolega @itr podpowiadał, że taka sytuacja to norma. Wnioski opisałem. Korba MTB do gravela? Tak ale z dystansami. Korba gravelowa/szosowa do MTB? Według mnie NIE 😉 Tak gadałem, gadałem, gadałem, że zmienię napęd i łańcuch... Napęd zmieniony, choć ulepiony z różnych kawałków o dziwo pasujących: korba GRX, zmieniarka Deore, klamki SORA, kaseta została Shimano 9rz. Wczoraj dotarł zamówiony łańcuch KMC 10S, więc oto i on 👍😏 P.S. Wymyty i odtłuszczony z fabrycznej mazi został zawoskowany podręcznikowo. Dziś przetestowany - łańcuch 10S z kasetą 9rz hulają aż miło. Co ciekawe nie słychać tego hulania wcale😁 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego Nie słychać "hulania" bo na zdjęciu w wiadomym wątku widać, że rower noszony a nie jeżdżony przez to "błoto po nyple" 🤪 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marinbiker Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego @CoolBreezeOne Pozwolę sobie sparafrazować kwestię ze znanej polskiej komedii: bo omijać błoto to trzeba umić😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 14 Lutego Udostępnij Napisano 14 Lutego @Sobek82, dawaj tu jakąś fajową gifowo-foto wrzutkę, żeby pokazać koledze, że jazda po błocku to fun jest! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wr81 Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Pierwszy w życiu samodzielny serwis powietrznego RockShoxa. Co prawda przegląd zerowy i w wersji light ale zawsze. Wrażenia mieszane: chyba nic nie udało się popsuć ale z drugiej strony uszczelki fabrycznie miały na sobie smar, gąbeczki były nasączone i olej w dolnych goleniach był w ilościach zauważalnych - "po co było ruszać?" 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Po to, żeby potem sobie w brodę nie pluć, że się nie ruszyło 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Raz olej jest a za drugim nie ma albo za mało. Warto zaglądnąć nawet bez rozbierania i zobaczyć ile się wyleje po zluzowaniu śrub. Ostatnimi czasy lałem silnikowy bo brakło mi dedykowanego (niby) i absolutnie wszystko w porządeczku po 10000😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wr81 Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego (edytowane) Zobaczymy przy następnym amorze Ten był w wersji box (dośc bogatej, ku mojemu zaskoczeniu kompletny zestaw części do dużego serwisu był w pudełku) - następny w kolejce jest w wersji OEM - jedyny załącznik to naklejka rock shox. Edytowane 15 Lutego przez wr81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 17 Lutego Udostępnij Napisano 17 Lutego Po kolejnych 500 km zmiana łańcucha, trochę czyszczenia itp. prawego pedała, czyszczenie i troszkę smaru - amortyzator, sprawdzenie stanu klocków hamulcowych z przodu i mała regulacja i takie tam ogólne przetarcie roweru z brudu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Lutego Udostępnij Napisano 17 Lutego (edytowane) Dzisiaj (znowu...) sesja trenażerowa na Rouvy. Najpierw pod górę, Alpe d'Huez. Potem po płaskim w Norwegii, bo było mało. Później zmieniłem łańcuch w szosie. Trochę zaspałem i jestem ciekawy, czy nie będzie przeskakiwał na kasecie trenażera... Jeszcze blat na "stole warsztatowym" wymieniłem, bo go jakiś czas temu trochę wygiąłem. To tak naprawdę jakiś skręcany blaszany regał rozłożony na pół, więc nie było trudno. Muszę wymyślić jakieś wzmocnienie i mam już koncepcję - jutro będę dłubał. Edytowane 17 Lutego przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wr81 Napisano 18 Lutego Udostępnij Napisano 18 Lutego Montaż dzwonka i koszyka na bidon. Czerwone odblaski na tył, czarne na przód. No i demontaż osłonki. Potem krótka rundka po okolicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.