Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeżeli chcecie sobie zaoszczędzić nerwów i kombinowania, nie używajcie opaski na obręcz w połączeniu z obręczami i oponami TLR, montowanymi z dętką. Opona nie chce wskoczyć na rant, bo opaska odkształca się w dziwny sposób.

Duża ilość silikonu w sprayu nie pomaga, wysokie ciśnienie też nie. Zaczynają mi się kończyć pomysły...

Napisano (edytowane)

Nie wiem jakie masz te opaski, jak są łączone i czy nie uszkodzi to dętki, ale może spróbuj je wywinąć na drugą stronę? Wiesz, ta część która stykała się z dętką niech teraz będzie od strony obręczy. Jak się domyślam, jest teraz lekko odkształcona na kształt litery "U", może wywinięcie w czymś pomoże.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Napisano

Ogólnie problem jest bardziej złożony. Obręcze to WTB, które są wyjątkowo upierdliwe jeżeli chodzi o montaż opon. Opony to Tufo Gravel Speedero, które także są dość ciasne. No a jak się dołoży jeszcze nieszczęsne opaski, to jest jak jest.

Na razie zostawiłem opony napompowane do wysokiego ciśnienia. Raz już się udało, że po prostu po jakimś czasie opona sama wskoczyła na miejsce.

Napisano

Kiedyś mi wystrzeliła opona Continental DFighter 2.0 przy ciśnieniu 6,5 bara, ogłuchłem na chwilę, kurzu z podłogi co nie miara i koło scentrowane na maksa, nie polecam drugi raz, pierwszy raz ciekawe doświadczenie 😉

Napisano

@ChuChu: pompuj dalej.  Co złego mogłoby się przydarzyć? 

 

AromaticMediocreAmericanwirehair-size_restricted.gif

 

A te gumki na zimno zakładasz?  Ja się kiedyś ratowałem zanurzeniem w ciepłej, może nawet zbytnio, wodzie.  Dao radę.  Ale nie Tufo na WuTeBe...

Napisano

Tacy jesteście cwani, ale czasem pęka kord i opona jest do śmieci, raz nawet zabiłem obręcz a palce na pół godziny zamieniły się w serdelki.   Proponuję ciśnienie 1 atmosfera gąbka z ludwikiem na obwód niech zapłynie przez pół godziny,  potem na noc znowu nabić 4 atm i może rano  obiboki opony będą na miejscu. Jeśli nie to zjechać do 1 atm i pomiąchać na boki , napompować i po pracy sprawdzić czy wskoczyło.

Podgrzać suszarką też można 🙂

Napisano

Pięćdziesiątparę kilometrów na Zwifcie, 1,5 godz.
Potem wymieniłem łożyska w przednim kole w szosie i wybiłem łożysko od strony nienapędowej w tylnym kole. Resztę zostawiam na jutro.

Uf, zdążyłem. :D

Napisano
14 godzin temu, kazafaza napisał:

@ChuChu: pompuj dalej.  Co złego mogłoby się przydarzyć? 

 

AromaticMediocreAmericanwirehair-size_restricted.gif

 

A te gumki na zimno zakładasz?  Ja się kiedyś ratowałem zanurzeniem w ciepłej, może nawet zbytnio, wodzie.  Dao radę.  Ale nie Tufo na WuTeBe...

Problem jest taki, że te opony idealnie wskakują na obręcz DT z taśmą. Montaż powiedzmy trochę poniżej temperatury pokojowej. Ogólnie nawet w upalne lato miałem problem. Ogólnie WTB źle mi się kojarzą. W MTB też miałem obręcze WTB i też były małe problemy, mimo że tam używałem taśmy.

Co do wysokiego ciśnienia. Ja podziękuję. 4 Bary to jest już górna granica, przy której czuję się bezpiecznie przy takim typie opony i obręczy.

Napisano (edytowane)

No ale nie masz jezdzić na takim ciśnieniu, tylko "wskoczyć" opony. To i 7 bar wytrzyma

Edytowane przez JWO

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...