ChuChu Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Jeżeli chcecie sobie zaoszczędzić nerwów i kombinowania, nie używajcie opaski na obręcz w połączeniu z obręczami i oponami TLR, montowanymi z dętką. Opona nie chce wskoczyć na rant, bo opaska odkształca się w dziwny sposób. Duża ilość silikonu w sprayu nie pomaga, wysokie ciśnienie też nie. Zaczynają mi się kończyć pomysły... Cytuj
KSikorski Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Jest jedna droga - okleić obręcz taśmą. Cytuj
ChuChu Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 W ostateczności to zrobię, natomiast to rower na sprzedaż i chce ograniczyć koszty i robotę do minimum. Cytuj
TheJW Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 W czasie pisania postów już byś opierdzielił dwa koła. 😜 Cytuj
ChuChu Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Gdybym miał taśmę, a koła nie były na gotowym rowerze, to pewnie tak... Cytuj
TheJW Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 (edytowane) Nie wiem jakie masz te opaski, jak są łączone i czy nie uszkodzi to dętki, ale może spróbuj je wywinąć na drugą stronę? Wiesz, ta część która stykała się z dętką niech teraz będzie od strony obręczy. Jak się domyślam, jest teraz lekko odkształcona na kształt litery "U", może wywinięcie w czymś pomoże. Edytowane 22 Grudnia 2022 przez TheJW 1 Cytuj
ChuChu Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Ogólnie problem jest bardziej złożony. Obręcze to WTB, które są wyjątkowo upierdliwe jeżeli chodzi o montaż opon. Opony to Tufo Gravel Speedero, które także są dość ciasne. No a jak się dołoży jeszcze nieszczęsne opaski, to jest jak jest. Na razie zostawiłem opony napompowane do wysokiego ciśnienia. Raz już się udało, że po prostu po jakimś czasie opona sama wskoczyła na miejsce. Cytuj
ChuChu Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 3 lub 4 Bary, mniej więcej. Ciężko powiedzieć, bo pompka której używałem nie ogarnia takich ciśnień. Jutro będę próbował z tą "właściwą". Cytuj
clavdivs Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Ja pompowalem do 5-6 dopiero wtedy chciały się układać. Cytuj
ChuChu Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Trochę się boję pompować do takiego ciśnienia. Będę próbował. Cytuj
clavdivs Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Brutalne, ale w moim przypadku działa. na razie nic się nie stało, fabrycznie do 5 bar można. Cytuj
leejoonidas Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Nie bój się, stań za rogiem ściany i pompuj, jak wybuchnie to ściana osłoni Cię przed nadlatującymi odłamkami.😆 1 Cytuj
TheJW Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Albo poproś gen. Szymczyka o instruktaż radzenia sobie z wybuchami w zamkniętych pomieszczeniach. 1 2 Cytuj
Sobek82 Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Kiedyś mi wystrzeliła opona Continental DFighter 2.0 przy ciśnieniu 6,5 bara, ogłuchłem na chwilę, kurzu z podłogi co nie miara i koło scentrowane na maksa, nie polecam drugi raz, pierwszy raz ciekawe doświadczenie 😉 Cytuj
kazafaza Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 @ChuChu: pompuj dalej. Co złego mogłoby się przydarzyć? A te gumki na zimno zakładasz? Ja się kiedyś ratowałem zanurzeniem w ciepłej, może nawet zbytnio, wodzie. Dao radę. Ale nie Tufo na WuTeBe... Cytuj
itr Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Tacy jesteście cwani, ale czasem pęka kord i opona jest do śmieci, raz nawet zabiłem obręcz a palce na pół godziny zamieniły się w serdelki. Proponuję ciśnienie 1 atmosfera gąbka z ludwikiem na obwód niech zapłynie przez pół godziny, potem na noc znowu nabić 4 atm i może rano obiboki opony będą na miejscu. Jeśli nie to zjechać do 1 atm i pomiąchać na boki , napompować i po pracy sprawdzić czy wskoczyło. Podgrzać suszarką też można 🙂 Cytuj
TheJW Napisano 22 Grudnia 2022 Napisano 22 Grudnia 2022 Pięćdziesiątparę kilometrów na Zwifcie, 1,5 godz. Potem wymieniłem łożyska w przednim kole w szosie i wybiłem łożysko od strony nienapędowej w tylnym kole. Resztę zostawiam na jutro. Uf, zdążyłem. Cytuj
ChuChu Napisano 23 Grudnia 2022 Napisano 23 Grudnia 2022 14 godzin temu, kazafaza napisał: @ChuChu: pompuj dalej. Co złego mogłoby się przydarzyć? A te gumki na zimno zakładasz? Ja się kiedyś ratowałem zanurzeniem w ciepłej, może nawet zbytnio, wodzie. Dao radę. Ale nie Tufo na WuTeBe... Problem jest taki, że te opony idealnie wskakują na obręcz DT z taśmą. Montaż powiedzmy trochę poniżej temperatury pokojowej. Ogólnie nawet w upalne lato miałem problem. Ogólnie WTB źle mi się kojarzą. W MTB też miałem obręcze WTB i też były małe problemy, mimo że tam używałem taśmy. Co do wysokiego ciśnienia. Ja podziękuję. 4 Bary to jest już górna granica, przy której czuję się bezpiecznie przy takim typie opony i obręczy. Cytuj
clavdivs Napisano 23 Grudnia 2022 Napisano 23 Grudnia 2022 4 bary to dużo poniżej niż 70psi, czyli górnej granicy w specyfikacji technicznej. 5bar spokojnie można pompowac i obserwować czy są jakieś efekty. Cytuj
ChuChu Napisano 23 Grudnia 2022 Napisano 23 Grudnia 2022 Piszesz cały czas o oponie, a przecież jest jeszcze obręcz. Jest to obręcz do MTB i nie wiem jakie ciśnienie wytrzymuje. Cytuj
JWO Napisano 23 Grudnia 2022 Napisano 23 Grudnia 2022 (edytowane) No ale nie masz jezdzić na takim ciśnieniu, tylko "wskoczyć" opony. To i 7 bar wytrzyma Edytowane 23 Grudnia 2022 przez JWO Cytuj
Mod Team bogus Napisano 23 Grudnia 2022 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2022 Do mnie dzisiaj dotarła paczka. W sam raz pod choinkę! 😁 1 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 23 Grudnia 2022 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2022 To raczej w wątku zakupowym Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.