mart3112 Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Witam, Zastanawiam się nad zakupem amortyzatora pomiędzy: -SR SUNTOUR RAIDON RL AIR model 2008r. -SR SUNTOUR RAIDON RLD AIR model 2010r.Cenowo wypadają podobnie 2010r. jest droższy o ok 50zł. Obydwa są sprzedawane jako nowe. Pod względem rocznika ograniczają mnie Pivoty i budżet który nie chcę przekroczyć (max. 500zł). Mógłby ktoś napisać czy są jakieś większe różnice jakościowe/ wykończeniowe pomiędzy tymi dwoma rocznikami? Oraz czy na początku trzeba coś wymienić w nim związku z wiekiem 5-7 lat i czy do pompowania amortyzatorów trzeba używać tylko i wyłącznie pompek przewidzianych do tego? Oraz jak z awaryjnością/ serwisowaniem amortyzatorów powietrznych, gdyż najbardziej zależy mi na wytrzymałości. Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Model z 2010 jest zdecydowanie lepszy, ponieważ ma regulacje tłumienia, zaś z 2008 tego nie mają. Pompki są specjalne do amorków, choć jak ktoś lubi się w tym bawić to i ze zwykłej zrobi. Co do Serwisowania to obydwa mają kartridźe zamknięte przez co oleju tam nie wymienisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 21 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Rocznik 2008 to porażka z anodą która szybko się wyciera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 obydwa mają kartridźe zamknięte przez co oleju tam nie wymienisz Nie da się tych kartridży rozwiercić i zrobić otwartej kąpieli? Pytam bo przymierzam się do Suntoura z tym rozwiązaniem i jakoś nie uśmiecha mi się później szperanie po internetach za kartridżem a Suntour ma ich zylion modeli... z czego podejrzewam większości nie da się kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Jak byś coś z części potrzebował to piszesz do mnie i to masz. A co do kartridża to jak rozwiercisz to wyrzuć go od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Dzięki za odpowiedź. Czyli model z 2010r. będzie lepiej wykonany i zdecydowanie jego brać? A jak jest z jego wytrzymałością z użytkowaniem w terenie leśno/ błotnistym? Mój XCM wytrzymał ok 3-4 lat. Oraz co ile trzeba wymieniać w amortyzatorze uszczelki itd.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Po 5 latach w magazynie to uszczelkii smary musisz wymienić od razu. A skoro XCM wytrzymał Ci 4 lata to Raidon będzie na całe życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 A jaki może być koszt uszczelek i wymiany smaru? Robiąc to samemu i oddając do serwisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 (edytowane) Uszczelki to masz poniżej http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/uszczelki-i-podzespoly/uszczelki_uszczelka-przeciwkurzowa-do-suntour-raidon-32mm/652 Co do serwisu to sam sobie dasz radę, bo żadnej filozofii w tych amorkach nie ma Edytowane 22 Lutego 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Ok dzięki, a jak ze smarem musi być jakiś konkretny smar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Chciałem zamówić już Raidona 2010, tylko okazało się, że nie ma już go na stanie. Z pivotami został tylko Raidon 2008. Szukałem modelu z 2010 przez google/ allegro, ale nic nie znalazłem niestety. Mógłby ktoś polecić innego w podobnym przedziale cenowym najlepiej powietrznego, z piwotami ze skokiem 100mm pod koła 26"? Preferowałbym raczej nowe amortyzatory. Chyba, że ACTIVIA możesz coś ciekawego od siebie polecić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Znalazłem Suntoura Raidon LOD AIR z 2013r. w cenie 510zł. Mógłby ktoś napisać czy ten rocznik ma jakieś wady jak np. 2008r.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Wadą jest waga jak w przypadku każdego raidona . Bierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Bardziej nad wagą cenię sobie wytrzymałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Amortyzator przyszedł już wcześniej, ale dopiero teraz mam trochę czasu na wymianę Po porównaniu rur sterowych wyszło, że się trochę różnią. XCM ma krótszą rurę oraz gwiazdę w środku. Moje krótkie pytanie- Co dalej, bo trochę nie wiem co zrobić. Na razie nie składam roweru dalej. Oraz mógłby ktoś polecić za około 30zł wkład suportu tutaj, żeby nie zakładać kolejnego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monter Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Teraz musisz skrócić rurę sterową i nabić gwiazdkę. Jak nie masz gwiazdki to kupisz w rowerowym. Musisz bieżnie sterów usunąć z poprzedniego amora i zamontować na nowego raidona. Jeżeli nie chcesz tego wszystkiego sam robić to idź do serwisu. Pełno jest poradników w sieci jak to wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Dzięki za pomoc monter. Na spokojnie zrobię to sam Jeszcze mam pytanie na temat Raidona co mógłbym robić/ na co zwracać uwagę żeby długo i bezawaryjnie służył? Jak mógłbym zabezpieczyć górną goleń przed dużym zabrudzeniem, zwykłe błotniki mogłyby w tym pomóc? Oraz czy miał ktoś styczność z wkładami do suportu: VP-BC73 oraz ACCENT BB-40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawtaz Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Po każdym wypadzie wyczyścić golenie z brudu, co jakiś czas (raz na sezon) rozebrać, wyczyścić nasmarować. No chyba że robisz dużo km to częściej. Jeżeli nie jeździsz w wielkim błocie, to nie ma sensu na siłę stosować błotników, a w kurzu i tak się zabrudzi. Jeśli chodzi o suport, to ten pierwszy miałem, a ten drugi mam obecnie. Jakoś działają i tyle w temacie chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart3112 Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Wyczerpałeś temat do końca slawtaz Więc z suportem co nie wybiorę będzie dobrze w tej cenie. Dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi mam nadzieję, że już nie będę miał kolejnych problemów Jak dla mnie temat do zamknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.