Mopsiq Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Witajcie, na wstępie pozdrowienia od nowego forumowicza Jako że przede mną zakup roweru poszperałem trochę w necie i postawiłem na dwa typy: 1.. Kross Level R2 - 2014 2.. UNIBIKE MISSION 29 - 2014 Jako że jestem wysoki 196cm i waga ok 110kg, stawiam na rame XL - 23' no i dlatego chcę koła 29. Rower ogólnie do jazdy ścieżkami rowerowymi, troche poszaleć po lesie, od czasu do czasu podpiąć z tyłu fotelik i przewieść 3-latka parę kilometrów Szczerze to jestem zielony w osprzęcie, jedyna dla mnie różnica to że w Kross-ie są hamulce hydrauliczne, natomiast Unibike daje 5-letnią gwarancje na ramę. Co byście wybrali z tych dwóch typów, ewentualnie inny 29er w tymże budżecie 1400-1800 złociszy
kidot Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Witam wybrałbym Unibike .W tej cenie super osprzętu nie będziesz miał ale do jazdy o , której nspisałeś wystarczająco .29 to dobre rozwiązanie jak sie niezmieścisz w budżecie pomyśl o 27,5 .A moż rower crossowy? lekki-rower.blogspot.com
sabZIRO Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Cześć, jeśli interesuje Cię rower 29 to powinieneś zasugerować porównanie między KROSSa z serii B a nie z R... bo z tego co powyżej to rzecz jasna, że jeśli chcesz twenty ninera to typ jest jeden.. zerknij na stronę Krossa i zobacz czy coś Cię nie zainteresuje... http://www.kross.pl/pl/rowery/gorskie#MTB XC 29
slawomir00zielonka Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Pomogę: - nie potrzebne Ci hamulce hydrauliczne, do jazdy którą planujesz v-brake będą lepsze i sam dasz radę z obsługą/serwisowaniem - szukaj trekkingów przystosowanych do sakw - bo jak zamierzasz do przedstawionych rumaków zamocować fotelik?
sabZIRO Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Hmm.. tu jeszcze jedna kwestia.. o ile dobrze zweryfikowałem UNIBIKE to porównanie dotyczyć będzie rowerów gdzie jest różnica w kwocie rzędu 1/4.. Kross to wydatek około 2000 zł a Unibike to 1500 zł.. ciężko to w ogóle porównać bo w Krossie prawie wszystko jest z wyższych grup sprzętowych.
Mopsiq Napisano 20 Lutego 2015 Autor Napisano 20 Lutego 2015 Pomogę: - nie potrzebne Ci hamulce hydrauliczne, do jazdy którą planujesz v-brake będą lepsze i sam dasz radę z obsługą/serwisowaniem - szukaj trekkingów przystosowanych do sakw - bo jak zamierzasz do przedstawionych rumaków zamocować fotelik? czyli do tego krossa nie podepne siodełka tylnego ?? Mam na mysli takie coś http://scandinavianbaby.pl/product-pol-1164-Thule-RideAlong-fotelik-rowerowy-pomaranczowy.html?gclid=CJvM19mT8MMCFQgOwwodHbMAMw fotelik montowany do ramy wiec niby czego ma sie nie dać jak to uniwersalne zapiecie ramowe nie na bagażnik
slawomir00zielonka Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Myśleliśmy o różnych fotelikach. Oczywiście, że Twój przykład jest 100% ok. Ale też i kosztuje swoje :/ Przy takim sposobie mocowania fotelika to tylko renomowany sprzęt. Przy chińszczyźnie z makrokeszu i jeździe z dzieckiem leśnymi dróżkami diabli wezmą wsporniki raz dwa.
sabZIRO Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 czyli do tego krossa nie podepne siodełka tylnego ?? Spokojnie podepniesz.. Kolega miał na myśli takie bardziej masywne foteliki pewnie, które montuje się na bagażnik.. Ale takich jak pokazałeś też jest multum..
nazgulex Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Nie wiem czy jest to aktualne, ale jeszcze niedawno było tak: Kross - 100 kg DMC (Dopuszczalna Masa Całkowita, rower+bagaż+kolarz) Unibike - 140 kg DMC Czyli Kross by odpadał, zwłaszcza, że ma być fotelik.
sabZIRO Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Nie wiem czy jest to aktualne, ale jeszcze niedawno było tak: Kross - 100 kg DMC (Dopuszczalna Masa Całkowita, rower+bagaż+kolarz) Unibike - 140 kg DMC To może być ciężko w kartach katalogowych znaleźć.. ale ma prawo się zgadzać. Im droższy rower mtb tym lżejszy i dostosowany wyłącznie do kolarza i kolarstwa a nie sakwiarstwa. Bywają też bardzo drogie rowery miejskie ale to już inna bajka... Generalnie trzeba by było w warunkach gwarancyjnych weryfikować.. albo tel do producenta i wszystko opowiedzą.
Mod Team michuuu Napisano 20 Lutego 2015 Mod Team Napisano 20 Lutego 2015 Kross nie ma ostatnie dobrej prasy jeżeli chodzi o obsługę serwisową więc mocno się zastanów. Popatrz na katalog rometa. Spokojnie podepniesz.. Kolega miał na myśli takie bardziej masywne foteliki pewnie, które montuje się na bagażnik.. Ale takich jak pokazałeś też jest multum. Taki fotelik ja zawsze montowałem do rury podsiodłowej a nie do sztycy. Biorąc pod uwagę słaby punkt czyli węzeł podsiodłowy to dołożenie kolejnych kilogramów na ramieniu nie napawa optymizmem jeżeli chodzi o bezpieczeństwo ramy.
Mopsiq Napisano 20 Lutego 2015 Autor Napisano 20 Lutego 2015 Nie wiem czy jest to aktualne, ale jeszcze niedawno było tak: Kross - 100 kg DMC (Dopuszczalna Masa Całkowita, rower+bagaż+kolarz) Unibike - 140 kg DMC Czyli Kross by odpadał, zwłaszcza, że ma być fotelik. no właśnie w gwarancji unibika znalazłem mowe o 140 kg więc pod tym względem bije krossa, czyli bardziej w stronę Unibika pewnie pójdę... aa coś wspominaliście o Romecie - warto się zastanawiać? Macie jakiegoś sprawdzonego 29???
kidot Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Romet też jest godny uwagi ale myśle , że dla Ciebie Unibike tak jak napisałem na samym początku będzie lepszy . lekki-rower.blogspot.com
hawk3y3 Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 Witam, nie mogę się zdecydować czy kupić dla siebie damskiego Krossa R2 czy nie, szukam po forach o okazuje się, że to nienajlepszy rower, nawet na początek? Początek w sensie, wymiany 17-letniego roweru pseudogórskiego, który mimo niskiej półki dawał sobie radę w lesie w różnych warunkach (chociaż kilka razy go połamałam :S). Czy ta R2-jka jest aż tak słaba? Zastanawiam się również nad modelem Kellys Vanity 30. A pytanie drugie to o co chodzi z tą wymianą pedałów z plastikowych, które się montowane fabrycznie? Aż tak szybko się psują i jest to wymóg czy tylko opcja kiedy się zatną/połamią? O_o Dzięki za w miarę szybką odpowiedź, tydzień bez roweru to udręka ;D
rodszyld69 Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 Zastanawiam się również nad modelem Kellys Vanity 30. ten bedzie lepszym wyborem od tego Krossa. Przeglądnij sobie jeszcze ofertę Rometa na 2015 bądź taki Sowelo Cię zainteresuje http://nrowery.pl/2015/mtb-26/sowelo-db . A pytanie drugie to o co chodzi z tą wymianą pedałów z plastikowych, które się montowane fabrycznie? Aż tak szybko się psują i jest to wymóg czy tylko opcja kiedy się zatną/połamią? Najlepiej wymienić od razu niż by to miałyby się połamać podczas jazdy. Ale jak jeździsz spokojnie to troszkę nimi pokręcisz, choć ich wytrzymałość jest losowa.
hawk3y3 Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 Hmm, Romety prezentują się świetnie, ale na razie jednak pozostanę przy cenie poniżej 2k A czy Kross Lea F4 to też słabizna? :> w ogóle na czym polega taka ich nieciekawa pozycja ostatnio? Powiedzmy, że nie zamierzam jeździć niewiadomo ile km codziennie, albo jakichś hardkorowych maratonów po największych leśnych dziurach, coś mi mówi (pewnie głównie ze względu na wygląd :>), że jednak warto zaryzykować...
rodszyld69 Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 A czy Kross Lea F4 to też słabizna? Zależy który, z 2014 roku ma lepszy amortyzator z większym skokiem i ma hamulce v-brake. Rocznik 2015 ma mechaniczne hamulce tarczowe które nie są najwyższych lotów. Gdybym miał wybierać z tych dwóch padłoby na starszy wypust. w ogóle na czym polega taka ich nieciekawa pozycja ostatnio? Konkurencja proponuje w tej cenie znacznie lepiej wyposażone rowery np ten wcześniej zaproponowany przeze mnie Sowelo Powiedzmy, że nie zamierzam jeździć niewiadomo ile km codziennie, albo jakichś hardkorowych maratonów po największych leśnych dziurach, a nie myślałaś o rowerze crossowym np Lazaro V3
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.