kenzo Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 Hej. Kilka lat temu miałem okazje przejechać się na Sirrusie i od tamtej pory zawsze na niego chorowałem. Czekam co prawda na Cuba Cross (ale dostawę moge w każdej chwili anulować) bo temat Speca powrócił. Po założeniu opon Conti Cyclocross 700x35c powinno dać się dostać do bardziej cywilizowanych dzielnic Gdańska Jedna rzecz, która mnie zastanawia, to korba. Czy przy tarczach 50/34 da się "normalnie" jeździć? Żaden ze mnie zawodowy kolarz, pary w nogach trochę jest ale do wyczynowców mi daleko. Ktoś może ma, jeździł, próbował?
rodszyld69 Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 Czy przy tarczach 50/34 da się "normalnie" jeździć? Żaden ze mnie zawodowy kolarz, pary w nogach trochę jest ale do wyczynowców mi daleko. Ktoś może ma, jeździł, próbował? A dlaczego by nie, masz przecież szeroki zakres "biegów" w kasecie i przez tylną przerzutkę najwięcej regulujesz sobie przełożenia na twardsze lub bardziej miększe w zależności jak tego potrzebujesz. Korba 50/34 to kompakt przezzzznaczona dla amatorów lub półzawodowców
kenzo Napisano 18 Lutego 2015 Autor Napisano 18 Lutego 2015 Niby tak, zastanawiam się tylko czy nie będzie za dużego "przekosu" przy spokojnej miejskiej jeździe? Jeszcze pytanie co do geometrii. Standardowo między M a L jestem. Te wymiary jakoś dziwnie mi wyglądają na stronie Speca. Z przekroku raczej M ale wtedy rama jakby krótka. Ot, zagadka.
rodszyld69 Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 Jeszcze pytanie co do geometrii. Standardowo między M a L jestem. Te wymiary jakoś dziwnie mi wyglądają na stronie Speca. Ten spec ma typową crossową geometria, ma wysoką główkę ramy więc pozycja będzie bardziej rekreacyjna, rowerem o bardziej sportowym zacięciu to on raczej nie będzie.
kenzo Napisano 18 Lutego 2015 Autor Napisano 18 Lutego 2015 Na stare lata komfortu nigdy zbyt wiele. Właśnie z tej krótkiej przejażdżki zapamiętałem przyjęmną pozycję i wygodę. Czyli bardziej M przy moich 180-182 i nodze 80-81?
rodszyld69 Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 Czyli bardziej M przy moich 180-182 i nodze 80-81? Według mnie, tak.
kenzo Napisano 18 Lutego 2015 Autor Napisano 18 Lutego 2015 Teraz mam zagadkę... http://images.evanscycles.com/product_document/file/a87/799/ce0/584/specialized-sirrus-sizing-chart.pdf Najgorsze, że chyba nigdzie nie ma tego roweru do przymiarki (przynajmniej nie w PL). Na zamówienie wszędzie i to po opłaceniu całości.
rodszyld69 Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 Teraz mam zagadkę... To żadna zagadka, ja mam podobny wzrost 180 cm i dla mnie dobra by była L ale ja mam nogę 85 cm więć jeszcze bym miał zapas lekki między górną rura a klejnotami. U Ciebie jest trochę inna długość nogi i dlatego nie polecam Ci rozmiaru L. Pytanie, czy dobrze zmierzyłeś długość nogi
kenzo Napisano 18 Lutego 2015 Autor Napisano 18 Lutego 2015 Wydaje mi się, że dobrze. Teraz zmierzylem raz jeszcze, równe 82.5cm. W sklepie sugerują "L". Raz, że główka ramy wyżej o 2.5cm (więc bardziej komfortowa pozycja). Dwa, że sztyca nie będzie tak mocno wysunięta jak przy "M-ce".
rodszyld69 Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 Teraz zmierzylem raz jeszcze, równe 82.5cm. to już trochę więcej, więc rozmiar L możesz zamawiać. Górna rura będzie prawie na styk z Twoimi klejnotami ale dojdą jeszcze buty na nogach więc nie powinno być żadnego problemu.
tobo Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 Korba 50/34 średnio nadaje się do turlania. Korzystanie z miękkich przełożeń może wymuszać przekosy (zarówno na małej jak i dużej tarczy). Rower z takim napędem przeznaczony jest dla osoby która nie chce jeździć szosą a chce poruszać się szybko. W takim przypadku możesz zainwestować w korbę przełajową czyli 46/36 lub zupełnie dwublatową korbę mtb. Jeżdżę szosą dosyć rekreacyjnie i faktem jest że praktycznie nie schodzę na koronki 12 i 11 zębów w kasecie.
kenzo Napisano 18 Lutego 2015 Autor Napisano 18 Lutego 2015 No właśnie nad tymi przełożeniami się zastanawiałem. Chciałbym w końcu kupić rower i nic przez jakiś czas w nim nie zmieniać A tak, korba, suport i pewnie kolejny kafel pęknie (zgaduję, bo nie mam pojęcia ile co aktualnie kosztuje).
Mod Team IvanMTB Napisano 18 Lutego 2015 Mod Team Napisano 18 Lutego 2015 Korba? Suport? Kafel? Po kij???? Kilkadziesiat złotych na blaty, najpewniej BCD 110/78 lub samo 110. Z ta odległoscią nabiał-górna rurka to bym nie panikował. To nie frirajdówka lub inny emtebek tylko sprzęt do spokojniejszej jazdy po relatywnie gładkim terenie. A tam jak wiadomo raczej nie laduje sie zbyt czesto przyrodzeniem po skoku z pół metrowego progu Szacunek... I.
tobo Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 No właśnie nad tymi przełożeniami się zastanawiałem. Chciałbym w końcu kupić rower i nic przez jakiś czas w nim nie zmieniać A tak, korba, suport i pewnie kolejny kafel pęknie (zgaduję, bo nie mam pojęcia ile co aktualnie kosztuje). Przy dobrym wietrze nic nie pęknie jeśli sprzedasz to co masz. Suport może zostać. Być może jeszcze coś z tej transakcji zostanie.
kenzo Napisano 18 Lutego 2015 Autor Napisano 18 Lutego 2015 Taki blat 46 podchodzi P&P? Można link do konkrenego, pasującego? Co do rozmiaru już jestem spokojny, że elka da radę Ładnie podziękował za wszystkie rady i wyjaśnienia.
rodszyld69 Napisano 19 Lutego 2015 Napisano 19 Lutego 2015 Taki blat 46 podchodzi P&P? Można link do konkrenego, pasującego? http://rower.com.pl/czesci-rowerowe/mechanizmy-korbowe-i-czesci/tarcze/miche-compact-bcd-110-tarcza-korby-9-10-rz-46-z--408750
kenzo Napisano 19 Lutego 2015 Autor Napisano 19 Lutego 2015 Dzięki, taki przykład wyjaśnia sprawę i załatwia ewentualną wymianę P.S. Zastanawiam się kiedy Ty sypiasz, wampir jakiś czy coś
Mod Team IvanMTB Napisano 19 Lutego 2015 Mod Team Napisano 19 Lutego 2015 Ja bym sobie podarował zebatki Miche. Korba jak korba, ale system wspomagania przerzucania od Szitmano jest sprawniejszy... Szacunek... I.
kenzo Napisano 20 Marca 2015 Autor Napisano 20 Marca 2015 Maszyna dotarła . Przed zakupem udało mi się przymierzyć i rozmiar L był/jest idealnym rozwiązaniem. Teraz tylko czekać aż Formicki odmuli i wyśle moje pedały!
Pitof Napisano 20 Marca 2015 Napisano 20 Marca 2015 No to gratuluję zakupu bardzo fajnego roweru Jak już nim trochę pojeździsz to skrobnij parę zdań o swoich wrażeniach z użytkowania. Zastanawia mnie tylko o co chodzi z oznaczeniem ramy. Wszędzie jest podawana informacja o nowej ramie FACT 9r, a tymczasem na samym rowerze widnieje oznaczenie FACT 8r: SL4 FACT 8r to było oznaczenie jej poprzedniczki z rocznika 2014, która była zupełnie inną ramą. Wiesz może skąd ta rozbieżność?
kenzo Napisano 20 Marca 2015 Autor Napisano 20 Marca 2015 Tak, info z centrali Speca ze Stanów... na Tajwanie pomylili naklejki i tak poleciało. Przepraszają, choć wg. osoby która mi odpisywała, mało który klient zwrócił na ten fakt uwagę .
rowerzystkaPomocy Napisano 1 Kwietnia 2015 Napisano 1 Kwietnia 2015 Hej, Możesz podać wagę tego roweru dokładną? Ja mam 186cm wzrostu, czyli pewnie też by była L. I czy będziesz zakładał albo założyłeś już opony 1.35?
kenzo Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 Waga z licznikiem, pedalami i małymi lampkami Knog'a to 10080g. Opon 35c pod ręką nie mam, wg pomiaru suwmiarką powinna się teoretycznie zmieścić (przód raczej na pewno wejdzie, z tyłu może być ciasno).
rowerzystkaPomocy Napisano 7 Kwietnia 2015 Napisano 7 Kwietnia 2015 A ile Ci wychodzi tą sufmiarką? http://roweroweporady.pl/jaka-opona-do-obreczy/ Tutaj jest taka tabelka w zależności od szerokości obręczy (wewnętrznej) w pionie obręcz, w poziomie opona 1.18 - 1.62
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.