Skocz do zawartości

[Blokada] Solidna blokada rowerowa


Jakub0

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam


Robi się coraz cieplej i chciałbym jeździć na politechnikę rowerem. Mimo, iż posiadamy rowerownie wolałbym się jakoś lepiej ubezpieczyć. Mam niby blokadę, ale to kabel owinięty jakąś niebieską gumą. 


Czytałem trochę i wychodzi, że ulocki są dobre oraz jakieś łańcuchowe blokady. Czy do 100-150zł dałoby się wyrwać coś wytrzymałego? Została mi polecona blokada U-Lock Evolution Series 4 LS, to najlepsza blokada w tym przedziale cenowym, czy macie jeszcze jakieś inne propozycje? 


Pozdrawiam


Napisano

Ulocka można zapiąć o ramę i przednie koło jednocześnie do jakiegoś stojaka? 

 

Musiałbyś wozić ze sobą kotwicę godną małej łodzi...

 

Standardowym u-lockiem zapniesz ramę do barierki, ogrodzenia itp. Jakiekolwiek łapanie koła przedniego z ramą i czymś jeszcze - raczej się nie uda. Tylne możliwe, ale też będzie ciężko,

W skrócie - nastaw się na wykorzystywanie barierek oraz cywilizowanych stojaków (nie tzw. wyrwikółek gdzie wjeżdżasz kołem). Bo po co dobre zabezpieczenie, skoro wystarczy odkręcić śrubę lub co gorsza zwolnić szybkozamykacz? :)

 

Sam mam u-lock Kryptonite Evolution, nikt się do niego nie dobierał więc ciężko określić solidność. Na drugi raz poważnie zastanowiłbym się nad łańcuchem z wyższej półki. Łańcuch jest bardziej uniwersalny i łatwiejszy w transporcie.

Chyba że u-locka będziesz woził na ramie? Ale patrząc na kształty rurek to ciężko będziesz miał z przymocowaniem klamry.

Napisano

Czy któryś z tych łańcuchów nadałby się do utrzymania ramy razem z kołem przy stojaku? 

http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/zamki-i-zapiecia-rowerowe/lancuchy/p,lancuch-ivera-chain-7210-abus,432406.html

http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/zamki-i-zapiecia-rowerowe/lancuchy/p,lancuch-ionus-abus,432479.html wersja 0.7

 

W razie czego wziąłbym tego ulocka, ale martwi mnie prostota demontażu przedniego koła. Chociaż nie chcę też popadać w paranoje. 

Raczej nie przypinałbym roweru na same przednie koło do jakiegoś wyrwikółka, nie pod swoją polibudą ;p

 

@up

Właśnie łańcuchy mnie coraz bardziej przekonują, ale czy jest coś dobrego do 180zł?

Napisano

Czytam i pewnie czegoś nie rozumiem. A tylne koło nie daje powodów do zmartwienia - dużo trudniej je odczepić niż przednie?

Proponowany wyżej zestaw u-lock+linka jest chyba optymalnym zabezpieczeniem - u-lock chwyta ramę (tylny widelec) i tylne koło, a do u-locka linką przypinasz koło przednie. Oczywiście linkę łatwiej przeciąć, ale może nikt nie będzie się włamywał po samo koło... Sam łańcuch dalej zabezpieczy tylko ramę i jedno z kół. Tyle, że jest dłuższy i bardziej elastyczny niż u-lock, więc łatwiej przypiąć rower do stojaka.

Napisano

Ale ja nie boję się o tylne koło tylko o przednie, zgodnie z tym jak to wyżej argumentujecie. 

 

@up

Jeden jest za drogi dla mnie, a drugi waży 2.5kg. Chociaż nie chcę marudzić jak to ma uchować mój rower. 

 

Chciałem też żeby blokada była częścią wyposażenia roweru. Łańcuch łatwiej chyba jakoś obkręcić i mieć go zawsze ze sobą. Nie wiem jak to by było z zaczepieniem ulocka. Nie mam tutaj swojego roweru, ale zapodam jeszcze raz to zdjęcie poglądowe, mają podobną konstrukcje. 

http://images9.fotosik.pl/1227/e833d69aef9fb7db.jpg

Napisano

Przecież u-lock będzie wart więcej od tego roweru  :woot:

 

Tak jak wspomnieli poprzednicy - kupujesz lepsze zabezpieczenie to trzeba się pożegnać z pseudostojakami i korzystać z innych - znaki drogowe, słupy, barierki i podobne. Rower przypinać za ramę albo ramę/tylne koło. 

Wyrwikółka należy olać i tyle. Albo jak jakiś portier się przyczepi to perfidnie położyć na nim rower i przypiąć u-lockiem ramę. 

 

Łańcuch będzie nieco bardziej uniwersalny ale ciągle lepiej przypiąć nim rower do latarni (te są zwykle za szerokie na u-locka) niż bawić się w wyrwikółko. Za ok. 200 zł masz 90 cm łańcuch Kryptonite Evolution. 

Napisano

Nie mam zamiaru przypinać roweru do wyrwikółek, skończcie mi o tym spamować. To, że mam amortyzatory z przodu i z tyłu nie znaczy, że mam identyczny rower za cenę ulocka. 

Napisano

Sam ciągle piszesz o przypinaniu ramy i przedniego koła więc raczej tylko w przypadku wyrwikółka jest to możliwe. W przypadku lepszych stojaków zwykle przypina się ramę albo ramę i tylne koło. Do przedniego koła można użyć dodatkowej linki którą przypina się do u-locka. 

 

Jeśli masz jakieś sensowne obiekty typu barierka do przypięcia roweru to wybrał bym właśnie podkowę. Będzie lżejsza, wygodniejsza w obsłudze i łatwiejsza do przewożenia. Łańcuch trzeba wozić w plecaku albo owijać wokół pasa/ramy a do u-locków są wygodne uchwyty do ramy. Nawet do takiej nietypowej spokojnie go gdzieś dopasuje bo mocowanie jest uniwersalne. 

Napisano

Hej,

 

Mogę Ci polecić to co zostałi Ci polecone ;) Sam używam Kryptonite 4 LS i choć lekki nie jest (chyba jak każdy ulock) to mój rower zawsze stoi tam gdzie go zostałem :) W zeszłym roku na pikniku Masy Krytycznej na Ursynowie chłopaki przecinali zapięcia. To było najtańsze którego nie pokonali. Pewnie nie jest niezniszczalne ale to mi wystarczyło :)


@Jakub0

jedynym tanim sposobem zabezpieczenia kół jest  zefal Lock'n Roll 

 

Jest jeszcze takie cudo jak Pinhead. Lekki kosmos ale działa i bez ulocka :) Cieżko tylko u nas kupić i z tego co pamiętam to raczej droższe niż tańsze (chyba ok 150zł za set na stycę, koła i mostek)

Napisano

Używam Evoluton 4 LS.
Lepsze to niż łańcuch bo przy podobnej wytrzymałości jest dużo lżejszy. Fakt, trudniejszy w transporcie i mniej "elastyczny", trzeba sobie przemyśleć co jest dla nas priorytetem.
Taki u'lock łapie w poprzek tylnego trójkąta dwie dolne rury, dwie-trzy szprychy i sięga do stojaka, czy to rury, czy nawet wyrwikółki często.

Jeśli masz przednie koło warte zabezpieczania to pozostaje... nie zostawiać roweru samego. Ewentualnie zaciski podane wyżej. Jeśli chcesz mieć spokojniejsza głowę o meneli, wystarczy byle linka za ramę. Złodziej widząc ramę i tylne koło "pod" u-lockiem i przednie za linką najpewniej sobie odpuści, a jeśli nie, to pewnie nawet New York czy Abus Granit nie pomoże.

 

Napisano
Piszę o przypinaniu przedniego koła, bo łatwiej je zdemontować niż tylne. 

 

Dobry wieczór.

 

Pozwolę sobie zauważyć, że tylne koło jest znacznie droższe, bo na tylnym jest przecież cały napęd, a demontuje się.... Równie łatwo jak przednie :)

Mike ma rację, najprostsza metoda jeśli chcesz zabezpieczyć "w miarę" całość. 

 

zwykle przypina się ramę albo ramę i tylne koło. Do przedniego koła można użyć dodatkowej linki którą przypina się do u-locka

 

Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...