ACTIVIA Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Witam Was Serdecznie Założyłem ten wątek z pomysłami o dorabianiu porządnych narzędzi serwisowych - warsztatowych. Sam się tym zajmuje, lecz mam sporo zapytań na PW ze względu nowych kosmicznych narzędzi zapobiegające niszczeniu przy demontażu. Wyobraźni dużej nie mam przez to zapraszam na pogawędki z waszymi nowymi pomysłami Znacie może jakiś tani zakład gdzie chromują Poniżej macie fotki wszystkich moich narzędzi co sobie wytoczyłem i wyfrezowałem. Jedynie te pokrętło z niebieskimi chwytami było oryginalnie kupione z firmy KOVYS Przyrząd z dorabianymi róznymi końcówkami pod łożyska o różnych średnicach Przyrząd do wciskania misek sterów Przyrządy do odkręcania misek suportu Przyrząd ogólny z 4 wybornymi dorobionymi prętami Przyrząd do wyciskania i wciskania łożysk w ramie Uchwyt do rurki kartridza zapobiegajacego zmiażdzeniu rurki lecz pomocny do odkręcenia główki Uchwyt do szpilki popychacza kartridza amortyzatora - aluminiowy juz anadowany Wyciskacz i wciskacz tuleji slizgowych do damperów Adaptery do centrownicy 15 20QLC na 9mm wciskacz tuleji ślizgowych do dolnych lag amortyzatorów Suntour XCM, XCR, XCT (różne średnice) Nabijak uszczelek przeciwkurzowych do dolnych lag amortyzatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipek50 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Jak wyciskanie sterów z ramy ma wyglądać za pomocą tego narzędzia. Jakoś tego nie widzę. Chodzi mi o to że jak włożysz to na co będziesz napierał ? Oryginalne się tak rozszerzają i napierają równomiernie na cały obwód a tu musiał być na cześć np na dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Wyciskacz i wciskacz tuleji slizgowych do damperów Ile się z tym namęczyłem...to pasuje do czegoś konkretnego? Fajnie zrobione, ja sobie taki przyrząd zrobiłem prowizorycznie ze starych tulejek i śrub/nakrętek, ale nie jest idealny bo robota chałupnicza z tego co było. Pozazdrościć parku maszynowego i umiejętności jego obsługi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 (edytowane) Jak wyciskanie sterów z ramy ma wyglądać za pomocą tego narzędzia. Jakoś tego nie widzę. Chodzi mi o to że jak włożysz to na co będziesz napierał ? Oryginalne się tak rozszerzają i napierają równomiernie na cały obwód a tu musiał być na cześć np na dole.Co do wyciskania misek to mam wybijaki z rozproszonymi na końcu ramionami lecz fotki nie dawałem bo niestety tego nie umiałem zrobić i mam zakupione oryginalnie. A nie lubię się przechwalac czymś czego nie zrobilemPoniżej masz link http://www.activia.sgl.pl/prod_foto/f695a.jpg Edytowane 17 Lutego 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lopek77 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Świetna robota...czas zacząć sprzedawać to na Ebay lub Aledrogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 A znasz może jakiś patent do wyciśnięcia/wyciągnięcia łożyska maszynowego z suportu na kwadrat? Chętnie bym to przeczyścił i założył znowu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 musisz sie zastanowic czy to ma sens(jezeki wszystko jest wyrobione to zadne smarownaie nic nie da). Narobisz sie i tyle. Smarowanie ma sens jak sie lozyska smaruje regularnie.Z racji ze kulki w lozyskach suportu sa male i jak zaczyna trzeszczec to bieznie jest zniszczona i nic z tym nie zrobisz:). Oczywiscie naukowo mozna rozebrac suport i reanimowac, tylko koszt takiego nowego suportu to kilkanascie zl (dostajesz przy tym mniej wyrobiony kwadrat) . No chyba ze sie lubisz bawic:). Rozebrac sie da zalezy jaki model posiadasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Potwierdzam słowa Swimfana ze względu na to ze nowy wkład sportu jak dobrze poszukasz to taniej cię wyniesie niż w bawienie się w rozbieranie starego. Same nowe łożyska maszynowe co się dowiedziałem to kosztują już ok 30 zł a za 25zł możesz mieć cały nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Koledzy a co powiecie na takie gotowe zestawy narzędzi rowerowych ? Jest to warte swojej ceny i czy rzeczywiście posiada niezbędne narzędzia do rozłożenia roweru na części pierwsze ? Mowa o czymś takim np: http://allegro.pl/zestaw-narzedzi-rowerowych-w-walizce-rower-serwis-i5059266885.html http://allegro.pl/zestaw-narzedzi-rowerowych-narzedzia-rower-serwis-i5058864123.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Znacie może jakiś tani zakład gdzie chromują Rozumiem, że chodzi o chromowanie narzędzi - nie wiem czy to dobry pomysł, bo chrom techniczny jest dość kruchy. Może lepiej pomyśleć o azotowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Raczej Ci tego nikt nie wychromuje (O ile to ten sam chrom co na felgi). Ja mam felgi chromowane i chciałem je trochę odświeżyć, wszystkie z firm do których jeździłem/dzwoniłem mówiły to samo. Chrom jest wycofany już z użytku ze względu na silne działanie rakotwórcze. Felgi mogą wyprostować, wypiaskowac itd ale zrobione muszą być już w innym kolorze. Co innego jeśli chodzi o regenerację/naprawę a co innego jeśli chodzi o produkcję bo jednak trochę rzeczy w chromie jeszcze robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Ładny zestaw . Ja jako podstawę do wszystkiego używam twardej szpilki M16 i poza najmniejszymi rzeczami się sprawdza, zaś dorabiam sobie to co potrzebuję w miarę potrzeby. Skok jest spory ale za to standardowy w branży rowerowej klucz 24 na nakrętkach. Gdybyś w wolnej chwili zrobił bazę szkiców swoich projektów to byłoby świetnie - chodzi mi o wymiary powierzchni współpracujących różnych prasek/ściągaczy/kluczy (bo wiadomo, że resztę to każdy pod siebie będzie miał trochę inną). Czasem lepiej jest się przygotować z narzędziem zawczasu niż robić projekt z natury, a klient czeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoePike Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Również podepnę się pod ten temat. Czy posiada ktoś może rys. techniczne lub wymiary narzędzi rowerowych? Z racji że mój ojciec jest tokarzem chciałem wykorzystać możliwość dorobienia darmowo niektórych kluczy. Wiem że większość z nich nie jest droga ale nawet te kilka zł zaoszczędzonych można będzie zainwestować w coś innego. Na początek interesują mnie 3 narzędzia: - klucz do wolnobiegów shimano - ściągacz do korb na kwadrat - klucz do suportu na kwadrat Czy jest ktoś w stanie poratować w/w projektami? Swoją drogą, tak jak poprzednik napisał, może warto było by stworzyć bazę projektów różnych narzędzi. Wielu z nas ma czy to znajomego czy w rodzinie tokarza bądź operatora cnc u którego można by zaoszczędzić wyrabiając specjalistyczne narzędzia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soviec Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Robię zawód Operatora i programisty CNC, tokarki też nie obce. Jeszcze dwa lata nauki, więc nie wiem czy bym coś potrafił ogarnąć z tych kluczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 Również podepnę się pod ten temat. Czy posiada ktoś może rys. techniczne lub wymiary narzędzi rowerowych? Z racji że mój ojciec jest tokarzem chciałem wykorzystać możliwość dorobienia darmowo niektórych kluczy. Wiem że większość z nich nie jest droga ale nawet te kilka zł zaoszczędzonych można będzie zainwestować w coś innego. Na początek interesują mnie 3 narzędzia: - klucz do wolnobiegów shimano - ściągacz do korb na kwadrat - klucz do suportu na kwadrat Czy jest ktoś w stanie poratować w/w projektami? Swoją drogą, tak jak poprzednik napisał, może warto było by stworzyć bazę projektów różnych narzędzi. Wielu z nas ma czy to znajomego czy w rodzinie tokarza bądź operatora cnc u którego można by zaoszczędzić wyrabiając specjalistyczne narzędzia. To wg. mnie nie ma najmniejszego ekonomicznego i technicznego sensu. Wytoczenie korpusu to pikuś. A potem trzeba to wrzucić na frezarkę lub strugarkę i wykonać w podzielnicy te rowki. I to dokladnie. Bo jak skopiemy odstępy, to nam klucz nie wejdzie w wolnobieg czy suport. Jak damy za duże rowki to naciski nie będą się rozkładac równo na wszystkie zęby (tylko np na co 3 ząb)i będziemy tym narzędziem rozwalać suporty. Jak już chcemy coś dorabiać to raczej narzędzia nietypowe, trudno dostępne. Popatrzcie, jakie narzędzia dorabiał Activia (on nie wyważa otwartych drzwi). IvanMTB wkleił zdjęcie sprytnej śruby przytrzymującej klucz do suportu (produkt Pedrosa): http://www.forumrowerowe.org/topic/180789-suport-octalink-uszkodzony-wielowpust-jak-odkrecic/page-2 Albo przyrząd do sprawdzania/prostowania haków w tylnym trójkącie: Robienie tego ma sens. Zawsze można dorobić 2-3 szt więcej i sprzedać znajomym, a za zarobione pieniądze kupić narzędzia standardowe dostępne w każdym sklepie rowerowym za niedużą kasę. (pomijam oczywiście moralną kwestię naruszenia czyichś praw autorskich). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 2 Maja 2015 Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 (edytowane) IvanMTB wkleił zdjęcie sprytnej śruby przytrzymującej klucz do suportu (produkt Pedrosa): http://www.forumrowerowe.org/topic/180789-suport-octalink-uszkodzony-wielowpust-jak-odkrecic/page-2 Śruba to nic nowego i nawet nie trzeba dorabiać - ten sam gwint miały ośki przedniej piasty od starych szosówek, więc narzędzie "gotowe" od ręki jak się pogrzebie w złomie rowerowym . Używam takich patentów od piętnastu lat. Edytowane 2 Maja 2015 przez Hetman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 4 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2015 (edytowane) To mój warsztacik po przebudowie Edytowane 4 Października 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Powiem tyle: robi wrażenie i chyba tak wygląda marzenie każdego kto grzebie przy rowerze dla przyjemności ( chociaż wiem że Ty to robisz zawodowo). Co masz w tych wszystkich szufladkach po lewej stronie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2015 tam w tych szufladkach co mam na ścianie po lewej stronie to mam wszystkie standardowe śruby imbusowe o róznych długościach od M2 do M12 także rózne wkręty oraz także inne śruby o kształcie łebka sześciokąta co sa także od M3 do M16 i o róznych długościach. poza tym śruby te podzielone na ocynkowane i nierdzewne. Poza tym to są posegregowane wszystkie łożyska do sterów, piast, zawiasów w ramie, itp. Co do pozostałości to wszystkie części potrzebne do roweru, tj. śruby, miski, uszczelki, wszelakie uchwyty, zaślepki, konusy, podkładki, podzespoły do sterów i wiele wiele innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 tam w tych szufladkach co mam na ścianie po lewej stronie to mam wszystkie standardowe śruby imbusowe o róznych długościach od M2 do M12 także rózne wkręty oraz także inne śruby o kształcie łebka sześciokąta co sa także od M3 do M16 i o róznych długościach. poza tym śruby te podzielone na ocynkowane i nierdzewne. Poza tym to są posegregowane wszystkie łożyska do sterów, piast, zawiasów w ramie, itp. Co do pozostałości to wszystkie części potrzebne do roweru, tj. śruby, miski, uszczelki, wszelakie uchwyty, zaślepki, konusy, podkładki, podzespoły do sterów i wiele wiele innych Mam pytanie może z tych "głupich". Kiedy stosujesz śrubę nierdzewną a kiedy ocynkowaną? Wymieniałem sobie w rowerze wszystkie śruby ( poszedłem do sklepu "metalowego" i za zawrotną kwotę 8 zł kupiłem wszystkie śruby łącznie z kilkoma zapasowymi) i przy zakupie w sumie kierowałem się tylko walorami estetycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2015 (edytowane) Do roweru staraj się montować jak najwięcej śrub nierdzewnych że względu tego że przy jeździe na zewnątrz to te środki atmosferyczne negatywnie oddziałują na ocynk i powodują powstający osad co brzydko potem wygląda, a po paru latach to już rdzę. No niestety natomiast nakrętek do kół nie idzie dostać w nierdzewkach. Jedynie ocynk. U siębie to zamontowalem śruby nierdzewne we wszystkich elementach gdzie jest to tylko mozliwe Edytowane 14 Października 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Śruby nierdzewne nie mają wysokiej wytrzymałości, radzę to brać pod uwagę przy wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2015 No dobra, lecz to z jaką siłą będziesz dokręcal np. Wspornik kierownicy lub adaptery do hamulców tarczowych. Przecież w rowerach nie używa się takiej siły jak w samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Śruby nierdzewne nie mają wysokiej wytrzymałości, radzę to brać pod uwagę przy wymianie Typowe śruby A2 i A4 są robione w klasach wytrzymałości 50 do 80 (wytrzymałość na rozciąganie 500 do 800 MPa) np: http://www.hurtmet.pl/p1924_443_sruba_a480_din_933_m12x60.html Ich "czarne"odpowiedniki to śruby klasy 5.6 do 8.8 czyli tez te najpopularniejsze. Wyższe klasy 10.9 do 14.9 to zwykle imbusy stosowane w mocno obciążonych mechanizmach. W rowerze takie raczej trudno spotkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 chyba nie ma 14,9 a max 12,9:). Stosuje się przy korbach np. H2:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.