Skocz do zawartości

[Narzędzia] Narzędzia serwisowe i warsztatowe własnej roboty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was Serdecznie

Założyłem ten wątek z pomysłami o dorabianiu porządnych narzędzi serwisowych - warsztatowych. Sam się tym zajmuje, lecz mam sporo zapytań na PW ze względu nowych kosmicznych narzędzi zapobiegające niszczeniu przy demontażu.

Wyobraźni dużej  nie mam przez to zapraszam na pogawędki z waszymi nowymi pomysłami

Znacie może jakiś tani zakład gdzie chromują

 

Poniżej macie fotki wszystkich moich narzędzi co sobie wytoczyłem i wyfrezowałem. Jedynie te pokrętło z niebieskimi chwytami było oryginalnie kupione z firmy KOVYS

af3312b4f089a206gen.jpg

 

Przyrząd z dorabianymi róznymi końcówkami pod łożyska o różnych średnicach

fa48d08eade8330cgen.jpg

 

Przyrząd do wciskania misek sterów

5a5408d1702bfa33gen.jpg

 

Przyrządy do odkręcania misek suportu

eb508f40d82a6212gen.jpg

 

Przyrząd ogólny z 4 wybornymi dorobionymi prętami

10c59aab53e5b73bgen.jpg 

 

Przyrząd do wyciskania i wciskania łożysk w ramie

785b4ca41ad2d322gen.jpg

 

Uchwyt do rurki kartridza zapobiegajacego zmiażdzeniu rurki lecz pomocny do odkręcenia główki

5ec84056ffd6c213gen.jpg

 

Uchwyt do szpilki popychacza kartridza amortyzatora - aluminiowy juz anadowany 

9d025952ea1acbd3gen.jpg

 

Wyciskacz i wciskacz tuleji slizgowych do damperów

44c81bc28b504ea3gen.jpg

 

Adaptery do centrownicy 15 20QLC na 9mm

670284d840016b11gen.jpg

 

wciskacz tuleji ślizgowych do dolnych lag amortyzatorów Suntour XCM, XCR, XCT (różne średnice)

d9994f6ed2620d09gen.jpg

 

Nabijak uszczelek przeciwkurzowych do dolnych lag amortyzatora

99beebef35e771c0gen.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciskanie sterów z ramy ma wyglądać za pomocą tego narzędzia. Jakoś tego nie widzę. Chodzi mi o to że jak włożysz to na co będziesz napierał ? Oryginalne się tak rozszerzają i napierają równomiernie na cały obwód a tu musiał być na cześć np na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciskacz i wciskacz tuleji slizgowych do damperów

 

Ile się z tym namęczyłem...to pasuje do czegoś konkretnego?

Fajnie zrobione, ja sobie taki przyrząd zrobiłem prowizorycznie ze starych tulejek i śrub/nakrętek, ale nie jest idealny bo robota chałupnicza z tego co było. Pozazdrościć parku maszynowego i umiejętności jego obsługi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciskanie sterów z ramy ma wyglądać za pomocą tego narzędzia. Jakoś tego nie widzę. Chodzi mi o to że jak włożysz to na co będziesz napierał ? Oryginalne się tak rozszerzają i napierają równomiernie na cały obwód a tu musiał być na cześć np na dole.

Co do wyciskania misek to mam wybijaki z rozproszonymi na końcu ramionami lecz fotki nie dawałem bo niestety tego nie umiałem zrobić i mam zakupione oryginalnie. A nie lubię się przechwalac czymś czego nie zrobilem

Poniżej masz link

http://www.activia.sgl.pl/prod_foto/f695a.jpg

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

musisz sie zastanowic czy to ma sens(jezeki wszystko jest wyrobione  to zadne smarownaie nic nie da). Narobisz sie i tyle. Smarowanie ma sens jak sie lozyska smaruje regularnie.Z racji ze kulki w lozyskach suportu sa male i jak zaczyna trzeszczec to bieznie jest zniszczona i nic z tym nie zrobisz:). Oczywiscie naukowo mozna rozebrac suport i reanimowac, tylko koszt takiego nowego suportu to kilkanascie zl (dostajesz przy tym mniej wyrobiony kwadrat) . No chyba ze sie lubisz bawic:). Rozebrac sie da zalezy jaki model posiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa Swimfana ze względu na to ze nowy wkład sportu jak dobrze poszukasz to taniej cię wyniesie niż w bawienie się w rozbieranie starego. Same nowe łożyska maszynowe co się dowiedziałem to kosztują już ok 30 zł a za 25zł możesz mieć cały nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy a co powiecie na takie gotowe zestawy narzędzi rowerowych ?

Jest to warte swojej ceny i czy rzeczywiście posiada niezbędne narzędzia do rozłożenia roweru na części pierwsze ?

Mowa o czymś takim np:

http://allegro.pl/zestaw-narzedzi-rowerowych-w-walizce-rower-serwis-i5059266885.html

http://allegro.pl/zestaw-narzedzi-rowerowych-narzedzia-rower-serwis-i5058864123.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej Ci tego nikt nie wychromuje (O ile to ten sam chrom co na felgi). Ja mam felgi chromowane i chciałem je trochę odświeżyć, wszystkie z firm do których jeździłem/dzwoniłem mówiły to samo. Chrom jest wycofany już z użytku ze względu na silne działanie rakotwórcze. Felgi mogą wyprostować, wypiaskowac itd ale zrobione muszą być już w innym kolorze. Co innego jeśli chodzi o regenerację/naprawę a co innego jeśli chodzi o produkcję bo jednak trochę rzeczy w chromie jeszcze robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny zestaw :) . Ja jako podstawę do wszystkiego używam twardej szpilki M16 i poza najmniejszymi rzeczami się sprawdza, zaś dorabiam sobie to co potrzebuję w miarę potrzeby. Skok jest spory ale za to standardowy w branży rowerowej klucz 24 na nakrętkach. 

 

Gdybyś w wolnej chwili zrobił bazę szkiców swoich projektów to byłoby świetnie - chodzi mi o wymiary powierzchni współpracujących różnych prasek/ściągaczy/kluczy (bo wiadomo, że resztę to każdy pod siebie będzie miał trochę inną). Czasem lepiej jest się przygotować z narzędziem zawczasu niż robić projekt z natury, a klient czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Również podepnę się pod ten temat. Czy posiada ktoś może rys. techniczne lub wymiary narzędzi rowerowych? Z racji że mój ojciec jest tokarzem chciałem wykorzystać możliwość dorobienia darmowo niektórych kluczy. Wiem że większość z nich nie jest droga ale nawet te kilka zł zaoszczędzonych można będzie zainwestować w coś innego. Na początek interesują mnie 3 narzędzia:

- klucz do wolnobiegów shimano 

- ściągacz do korb na kwadrat

- klucz do suportu na kwadrat

Czy jest ktoś w stanie poratować w/w projektami?

 

Swoją drogą, tak jak poprzednik napisał, może warto było by stworzyć bazę projektów różnych narzędzi. Wielu z nas ma czy to znajomego czy w rodzinie tokarza bądź operatora cnc u którego można by zaoszczędzić wyrabiając specjalistyczne narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również podepnę się pod ten temat. Czy posiada ktoś może rys. techniczne lub wymiary narzędzi rowerowych? Z racji że mój ojciec jest tokarzem chciałem wykorzystać możliwość dorobienia darmowo niektórych kluczy. Wiem że większość z nich nie jest droga ale nawet te kilka zł zaoszczędzonych można będzie zainwestować w coś innego. Na początek interesują mnie 3 narzędzia:

- klucz do wolnobiegów shimano 

- ściągacz do korb na kwadrat

- klucz do suportu na kwadrat

Czy jest ktoś w stanie poratować w/w projektami?

 

Swoją drogą, tak jak poprzednik napisał, może warto było by stworzyć bazę projektów różnych narzędzi. Wielu z nas ma czy to znajomego czy w rodzinie tokarza bądź operatora cnc u którego można by zaoszczędzić wyrabiając specjalistyczne narzędzia.

 

To wg. mnie nie ma najmniejszego ekonomicznego i technicznego sensu. Wytoczenie korpusu to pikuś. A potem trzeba to wrzucić na frezarkę lub strugarkę i wykonać w podzielnicy te rowki. I to dokladnie. Bo jak skopiemy odstępy, to nam klucz nie wejdzie w wolnobieg czy suport. Jak damy za duże rowki to naciski nie będą się rozkładac równo na wszystkie zęby (tylko np na co 3 ząb)i będziemy tym narzędziem rozwalać suporty.

Jak już chcemy coś dorabiać to raczej narzędzia nietypowe, trudno dostępne. Popatrzcie, jakie narzędzia dorabiał Activia (on nie wyważa otwartych drzwi). IvanMTB wkleił zdjęcie sprytnej śruby przytrzymującej klucz do suportu (produkt Pedrosa):

http://www.forumrowerowe.org/topic/180789-suport-octalink-uszkodzony-wielowpust-jak-odkrecic/page-2

Albo przyrząd do sprawdzania/prostowania haków w tylnym trójkącie:

Robienie tego ma sens. Zawsze można dorobić 2-3 szt więcej i sprzedać znajomym, a za zarobione pieniądze kupić narzędzia standardowe dostępne w każdym sklepie rowerowym za niedużą kasę. (pomijam oczywiście moralną kwestię naruszenia czyichś praw autorskich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 IvanMTB wkleił zdjęcie sprytnej śruby przytrzymującej klucz do suportu (produkt Pedrosa):

http://www.forumrowerowe.org/topic/180789-suport-octalink-uszkodzony-wielowpust-jak-odkrecic/page-2

 

 

Śruba to nic nowego i nawet nie trzeba dorabiać - ten sam gwint miały ośki przedniej piasty od starych szosówek, więc narzędzie "gotowe" od ręki jak się pogrzebie w złomie rowerowym  :) .

Używam takich patentów od piętnastu lat.

Edytowane przez Hetman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

tam w tych szufladkach co mam na ścianie po lewej stronie to mam wszystkie standardowe śruby imbusowe o róznych długościach od M2 do M12 także rózne wkręty oraz także inne śruby o kształcie łebka sześciokąta co sa także od M3 do M16 i o róznych długościach. poza tym śruby te podzielone na ocynkowane i nierdzewne. Poza tym to są posegregowane wszystkie łożyska do sterów, piast, zawiasów w ramie, itp. Co do pozostałości to wszystkie części potrzebne do roweru, tj. śruby, miski, uszczelki, wszelakie uchwyty, zaślepki, konusy, podkładki, podzespoły do sterów i wiele wiele innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam w tych szufladkach co mam na ścianie po lewej stronie to mam wszystkie standardowe śruby imbusowe o róznych długościach od M2 do M12 także rózne wkręty oraz także inne śruby o kształcie łebka sześciokąta co sa także od M3 do M16 i o róznych długościach. poza tym śruby te podzielone na ocynkowane i nierdzewne. Poza tym to są posegregowane wszystkie łożyska do sterów, piast, zawiasów w ramie, itp. Co do pozostałości to wszystkie części potrzebne do roweru, tj. śruby, miski, uszczelki, wszelakie uchwyty, zaślepki, konusy, podkładki, podzespoły do sterów i wiele wiele innych

 

Mam pytanie może z tych "głupich". Kiedy stosujesz śrubę nierdzewną a kiedy ocynkowaną? Wymieniałem sobie w rowerze wszystkie śruby ( poszedłem do sklepu "metalowego" i za zawrotną kwotę 8 zł kupiłem wszystkie śruby łącznie z kilkoma zapasowymi) i przy zakupie w sumie kierowałem się tylko walorami estetycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do roweru staraj się montować jak najwięcej śrub nierdzewnych że względu tego że przy jeździe na zewnątrz to te środki atmosferyczne negatywnie oddziałują na ocynk i powodują powstający osad co brzydko potem wygląda, a po paru latach to już rdzę. No niestety natomiast nakrętek do kół nie idzie dostać w nierdzewkach. Jedynie ocynk.

U siębie to zamontowalem śruby nierdzewne we wszystkich elementach gdzie jest to tylko mozliwe

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Śruby nierdzewne nie mają wysokiej wytrzymałości, radzę to brać pod uwagę przy wymianie

Typowe śruby A2 i A4 są robione w klasach wytrzymałości 50 do 80 (wytrzymałość  na rozciąganie 500 do 800 MPa) np:

http://www.hurtmet.pl/p1924_443_sruba_a480_din_933_m12x60.html

Ich "czarne"odpowiedniki  to śruby klasy 5.6 do 8.8 czyli tez te najpopularniejsze. Wyższe klasy 10.9 do 14.9 to zwykle imbusy stosowane w mocno obciążonych mechanizmach. W rowerze takie raczej trudno spotkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...