Skocz do zawartości

[opona] jaka najszersza opona w obręcz 21mm


bloodyopel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowe grono :)

 

Od jakiegoś czasu jestem właścicielem mojego pierwszego 29er'a limber corado ( http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/2439/Limber.Corado.29/ ). Okazuje się że większość czasu jeżdżę po asfalcie więc chciałbym dokupić sobie komplet slicków bądź semi slicków. I teraz pytanie, oryginalnie siedzi tam jakaś kostka kendy 2.3". Przeszukałem dziś trochę internetów i najodpowiedniejsza wydawała by się shwalbe big apple / super moto 29x2.35". Pytanie moje brzmi czy na moją felgę mógłbym naciągnąć z powodzeniem Maxxis Grifter 29x2.5" czy to już za szeroko na obręcz 21mm? Wiem że może będzie ciężej niż na normalnych oponkach 2.0 ale dokładam napęd elektryczny i chcę mieć tłuściocha  :thumbsup:

 

Dziękuję za wszelaką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Podwójna wtopa kolego...

Raz że melex a dwa 2.5 cala to nawet nie stało koło tłuściocha  :down:

 

Na asfalt to sobie kup szosę lub crossa...

 

A co do samego zestawienia to te 21mm to gdzie jest? Wewnątrz (wtedy raczej bez problemu) czy zewnątrz (wtedy zakładanie szrokiego kapucia mija się z celem, bo żarówka...)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że rower to nie szczyt marzeń ale zakupiony za 600zł z gwarancją do końca maja 2015 to raczej nie ma co narzekać. Wiem że 2,5" to nie mega grubas, ale w tym zastosowaniu myślę że będzie ok (przy aktualnej oponie 2.3 i najlżejszym przełożeniu czasem łańcuch potrafi otrzeć o oponę).

 

Tak, 21mm jest wewnątrz obręczy; wymiar zewnętrzny jakoś się chyba mało ma do wyboru rozmiaru opony :P

 

Czyli do takiej felgi 2.5" będzie definitywnie ok i można brać tego maxxisa griftera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Skoro jeździsz tylko po asfalcie to nie 2,5" lecz 1,5" albo i mniej. Chyba, że liczysz na wygląd i lans, ale w takiej sytuacji pomoc nie ma sensu.

 

I czemu chcesz ten rower zbrukać elektrykiem?

Nazywajmy to jak chcemy, dla mnie porządna elektryfikacja to bardzo fajny motyw. I nie mówimy tu o mocach 250 W ale 1,5-3 kW. Polski asfalt jaki jest każdy wie (zwłaszcza gdy wyjeżdżamy z miast na wiejskie drogi), mam też szosówkę i wiem co to znaczy jeździć u mnie na takich wąskich oponach...

 

Gdzie znalazłeś Maxxis Grifter 2.5 do kupienia?

Póki co na razie jedynie tu http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=85789;page=1;menu=1000,2,103,212;mid=0;pgc=0;orderby=2 przesyłka 2szt wychodzi 15ojro. Macie może namiary na coś tańszego, niekoniecznie z Polski?

 

Edytowane przez bloodyopel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zatem złe forum kolego. Poszukaj takiego o melexach :down:

Nie wiem dlaczego się tak spinasz Kolego. Pytanie dotyczny iście rowerowego tematu, nie pytam tu jaki silnik lub sterownik wybrać. A wypraszanie mnie na dzień dobry z forum za mój pogląd o elektryfikacji roweru nie jest zbyt obiektywne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bloodyopel

Nie przejmuj się. IvanMTB reaguje w taki sposób na:

- rowery elektryczne

- inne opinie niż jego własna na rowery stalowe

- rowery crossowe

- fowery typu fitness

- odchudzanie rowerów

- lekkie opony

- hamulce V-brake.

 

Jako alternatywę do Griftera spójrz na Schwalbe Big Apple 2.35 albo droższe i lżejsze Schwalbe Supermoto 2.35. Obie są dostępne w Polsce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak fajnie, że tak dokładnie mnie znasz Rambol :P

Szkoda tylko, że z tego co napisałeś zgadzają się jedynie 2 opcje. Melexy i fałki.

 

Stal jest nie dla każego, pomimo, że można ją stosować do wszystkiego.

 

Z odchudzaczy się zlewam a reszta jakoś nie znajduje się w kregu moich zainteresowań, czytaj nie posiadam opinii emocjonalnej.

 

 

 

A wypraszanie mnie na dzień dobry z forum za mój pogląd o elektryfikacji roweru nie jest zbyt obiektywne.

 

Ciężko nie mieć subiektywnej opinii gdyz to MOJA WŁASNA opinia. Obiektywne, to są tylko obiektywy w aparatach i to na dodatek analogowych bo w cyfrakach matryca zafałszowywuje obraz. Aberacje i tesprawy jak by się ktoś pytał...

 

Trzeba było nie nadmieniać o elektryce, to byś nie zarobił minusa na "dzieńdobry"

 

Szacunek..

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w temacie 29er i opony na asfalt - koło mnie jest pewien sklepik rowerowy, gdzie chyba w równej mierze schodzą górale jak i trekingi - ale co drugi kupujący trekinga chce zmienić fabryczne opony na nieco bardziej terenowe - i dzięki temu właściciel sprzedaje slicki 28" o szerokośći 1,4" (z pamięci) za... 20 pln/sztuka. A 29er z takimi oponkami i nie-za-wysoką kierownicą całkiem fajnie pomyka po asfalcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jeździsz tylko po asfalcie to nie 2,5" lecz 1,5" albo i mniej. Chyba, że liczysz na wygląd i lans, ale w takiej sytuacji pomoc nie ma sensu.

 

I czemu chcesz ten rower zbrukać elektrykiem?

Taki elektryk swoje waży, nie jest też zbyt lotny ani zwrotny. Można założyć szosowe laczki co może niekorzystnie wpłynąć na awaryjność. Ani na przyjemność zmiany w nim dętki. 

Dosyć często mamy elektryki na serwisie z koniecznością wymiany dętki. Ludzie jeżdża tymi rowerami jak lodołamaczami.

Nie widzę powodu żeby ładować takie przecinaki do roweru z silnikiem 3 kilowaty skoro napęd elektryczny bez problemu przy tej mocy kompensuje wyższe opory toczenia. Będą o wiele bezpieczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...