Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Posiadam amortyzator RS Domain 302. Cierpi on na częstą przypadłość cieknięcia ze śruby do regulowania odbicia. Jeździłem na tym ostatnio i nie wiem ile oleju wyciekło. Czy trzeba go jakoś uzupełnić? Wiem już jak pozbyć się cieknięcia. Tylko z tym uzupełnieniem oleju nie wiem do końca co i jak.

 

Z tego co wywnioskowałem z instrukcji z serwisowania amora trzeba by było odkręcić górny korek, wylać stary olej i zalać nowym (200 ml 5w). Czy mój to rozumowania jest dobry czy nie jest to takie łatwe? Amor był niedawno serwisowany i nie chcę rozbierać go całego.

  • Mod Team
Napisano

Mniej więcej tak. Jeżeli cieknie ci olej z tłumika, znaczy cieknie z regulatora a do tego będzie potrzebne wyjęcie tłumika. Jak z pod samej śruby, to wycieka ci olej z goleni. Ten olej się uzupełnia przez tą właśnie śrubę, wciskając tłoczysko tłumika do wewnątrz, lub podciągając golenie na zewnątrz.

 

W pierwszym wypadku musisz rozebrać cały widelec. W drugim nie i wlewa się olej 15wt ale ile to nie pamiętam, trzeba zerknąć w tabelki.

Napisano

Cieknie ze środka śruby czyli z tłumika. Nie wystarczy odkręcić górnego korka, wylać resztkę oleju i zalać na nowo? Chodzi mi tylko o usupełnienie oleju. Wyciek naprawia się zmieniając śrubę z regulacją na zwykłą.

  • Mod Team
Napisano

Słuchaj, to wygląda tak że tłoczysko tłumika wchodzi w goleń, ciasno i jest dokręcane śruba. Pod śrubą powinna być uszczelka a śrubka sama w sobie z tego co sie orientuje ma otwór na wylot do regulatora. I jeżeli nie cieknie z po śruby, czyli puściło uszczelnienie zewnętrzne, to cieknie z tłoczyska tłumika, a to wymaga jego wyjęcia.

 

domain.jpg

 

tu masz jak to wygląda, jeżeli nie cieknie z pod 5, 6, 9, to cieknie bezpośrednio z tłumika a to wymaga serwisu  a nie tylko nowego oleju.

Napisano

Domainy ciekły nawet po serwisach. Z tego co wyczytałem na forach to z tym cieknięciem wygląda tak, że raz ciekną raz nie. Część poleca olać problem lub zmienić śrubę na taką bez otworu na regulator. Problem można powiedzieć że rozwiązałem. Chodziło mi tylko żeby uzupełnić (jak uzupełnić) poziom oleju, który wyciekł żeby tłumik nie pracował bez oleju. Odkręciłem górny korek i oleju nie wyciekło dużo także wlałem go z powrotem. Aktualnie amor nie cieknie. Dzięki za pomoc.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...