JaniXX127 Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Witam. Posiadam amortyzator RS Domain 302. Cierpi on na częstą przypadłość cieknięcia ze śruby do regulowania odbicia. Jeździłem na tym ostatnio i nie wiem ile oleju wyciekło. Czy trzeba go jakoś uzupełnić? Wiem już jak pozbyć się cieknięcia. Tylko z tym uzupełnieniem oleju nie wiem do końca co i jak. Z tego co wywnioskowałem z instrukcji z serwisowania amora trzeba by było odkręcić górny korek, wylać stary olej i zalać nowym (200 ml 5w). Czy mój to rozumowania jest dobry czy nie jest to takie łatwe? Amor był niedawno serwisowany i nie chcę rozbierać go całego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Mniej więcej tak. Jeżeli cieknie ci olej z tłumika, znaczy cieknie z regulatora a do tego będzie potrzebne wyjęcie tłumika. Jak z pod samej śruby, to wycieka ci olej z goleni. Ten olej się uzupełnia przez tą właśnie śrubę, wciskając tłoczysko tłumika do wewnątrz, lub podciągając golenie na zewnątrz. W pierwszym wypadku musisz rozebrać cały widelec. W drugim nie i wlewa się olej 15wt ale ile to nie pamiętam, trzeba zerknąć w tabelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniXX127 Napisano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Cieknie ze środka śruby czyli z tłumika. Nie wystarczy odkręcić górnego korka, wylać resztkę oleju i zalać na nowo? Chodzi mi tylko o usupełnienie oleju. Wyciek naprawia się zmieniając śrubę z regulacją na zwykłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 A czy jak ci cieknie z pękniętego słoika wystarczy wylać wodę i wlać świeżej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniXX127 Napisano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Amor jest 100% sprawny. Problemem jest ta śruba, wiele użytkowników tych amorów tak miało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Słuchaj, to wygląda tak że tłoczysko tłumika wchodzi w goleń, ciasno i jest dokręcane śruba. Pod śrubą powinna być uszczelka a śrubka sama w sobie z tego co sie orientuje ma otwór na wylot do regulatora. I jeżeli nie cieknie z po śruby, czyli puściło uszczelnienie zewnętrzne, to cieknie z tłoczyska tłumika, a to wymaga jego wyjęcia. tu masz jak to wygląda, jeżeli nie cieknie z pod 5, 6, 9, to cieknie bezpośrednio z tłumika a to wymaga serwisu a nie tylko nowego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniXX127 Napisano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Domainy ciekły nawet po serwisach. Z tego co wyczytałem na forach to z tym cieknięciem wygląda tak, że raz ciekną raz nie. Część poleca olać problem lub zmienić śrubę na taką bez otworu na regulator. Problem można powiedzieć że rozwiązałem. Chodziło mi tylko żeby uzupełnić (jak uzupełnić) poziom oleju, który wyciekł żeby tłumik nie pracował bez oleju. Odkręciłem górny korek i oleju nie wyciekło dużo także wlałem go z powrotem. Aktualnie amor nie cieknie. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Jak cieknie znaczy ze jest nieszczelność ... i tyle. Pasuje ją znaleźć i usunąć. Ale jak ci nie szkodzi to ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.