Skocz do zawartości

[rower/rama] Czy carbon zawsze jest carbonem ?


wachus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Może i trochę dziwne pytanie ale tak się zastanawiam czy rama carbonowa jest rzeczywiście wykonaną z włókna szklanego a nie jakąś pseudo okleiną.

Mam świeżo zakupiony rower trekkingowy niemieckiej firmy ortler wykonany na pełnej carbonowej ramie , ponadto hamulce hydrauliczne, amortyzator resorowany, "dynamo w przedniej piaście, sztyca również resorowana oraz siodełko na sprężynach.

 

Rower waży ok 13.5 - 14kg

 

 

Po cichu liczyłem na troche lżejszy stosunek masy ze względu na tą ramę ale może z drugiej strony rower z takimi udogodnieniami jak powyższe musi ważyć swoje i nie ma co zbytnio przesadzać z tą wagą bo 1 kg w tą czy w tą nie robi różnicy ? :)

 

Rower kupiłem typowo na szose, by w miarę wygodnie się jeździło, ale również w miarę możliwości "szybko". Połączenie wygody trekkingu z prędkościami szosy ot co :)

Napisano
Może i trochę dziwne pytanie ale tak się zastanawiam czy rama carbonowa jest rzeczywiście wykonaną z włókna szklanego a nie jakąś pseudo okleiną.

To muszę Cię poważnie zmartwić, żadna karbonowa rama nie jest zrobiona z włókna szklanego... Jakby były robione z włókien szklanych to nazywałyby się ramami szklanymi, a nie karbonowymi :P Włókna węglowe a szklane to całkowicie inne materiały.

Napisano

Włókno węglowe to węgiel, a szklane to krzem. Oba te materiały to kompozyty, bo włókna są tylko zbrojeniem masy epoksydowej.

 

Dodatkowo amortyzator i resor to też nie to samo, bo resor to jest rodzaj sprężyny, której próżno szukać w rowerze. Amortyzator to amortyzator i już - sprężyna (spirala stalowa lub powietrze) plus tłumik.

  • Mod Team
Napisano

Nawet bez ramy ten rower ważyłby niewiele mnie... wiesz, samo siodło waży pewnie z kilogram, korba 2x tyle, mostek kolejne pół kg.

Rama faktycznie wygląda na carbonową, ale cały osprzęt jest mega ciężki.

 

Po drugie masz chyba za długi łańcuch.

Napisano

Tak to jest ten rower.

 

Rzeczywiście ten łańcuch wydaje się za długi patrząc na tylną przerzutkę. Jakieś skutki uboczne takiego stanu rzeczy ?

Nie chciałbym robić niewiadomo jak lekkiego roweru, ale jeśli bym osiągnął 12,5kg to byłoby satysfakcjonujące. Ale wymieniając mostek siodło i sztyce raczej tego nie osiągne.

Napisano

Siodełko waży pewnie z kilogram, sztyca pół, mostek 300g. Razem 1,8kg. Siodełko w granicach 350g, sztyca 300g i mostek 150g to nie są duże pieniądze. W sumie jakieś 800g. Kilogram do przodu. A zostają jeszcze opony, gdzie niewielkim kosztem można zejść kolejny kilogram.

 

Napisano

siodełko ze sztycą waży 1.100g.

 

Możecie mi coś poradzić lżejszego w miarę przysytępnych pieniądzach ? Nie jestem maniakiem gramów.

Napisano

To dwie części więc po wspólnej wadze nikt nic sensownego Ci nie powie. Jak nie jesteś maniakiem i jest wygodne to olej. A jak jednak jesteś to siodełko to sprawa bardzo indywidualna, każdy tyłek jest inny i lepiej pochodzić po sklepach.

Napisano

Sztyce kupiłem 250g za 69zł + siodełko 205gram za 60zł (choć nie wiem jak to z wygodą będzie na tej "desce") i 650gram udało się zbić na tych dwóch elementach :)

 

Panowie a jak ma się sprawa odnośnie pedałów; Najzwyklejsze plastikowe będą ok, czy aluminiowe lub cro-mo mają jakieś wymierny wpływ podczas pedałowania ? :)

Obecnie jedno waży 250 czyli para 500gram

Napisano

Panowie a jak ma się sprawa odnośnie pedałów; Najzwyklejsze plastikowe będą ok, czy aluminiowe lub cro-mo mają jakieś wymierny wpływ podczas pedałowania ?  :)

Obecnie jedno waży 250 czyli para 500gram

 

Różnica jest tylko taka że plastikowe rozwalą Ci się za 2-3 miesiące a na alu będziesz jeździł i jeździł :) Sam korzystałem z: http://allegro.pl/pedaly-vp-196-xc-mtb-maraton-lozyska-maszynowe-i5095154065.html - są w miarę lekkie i wytrzymałe

  • Mod Team
Napisano

 

 

To muszę Cię poważnie zmartwić, żadna karbonowa rama nie jest zrobiona z włókna szklanego...

Bo wszyscy pitolicie na okrągło to samo"rama carbonowa" (wiadomo-prościej, łatwiej i "wiadomo o co chodzi") , rama kompozytowa. Bo wykonana jest z kompozytu a oprócz tkanin węglowych, żywić występują też czasem aramidowe. A co gorsza i tu muszę Cię kamfan zmartwić - występuje też włókno szklane.
Dwa przykłady z brzegu - legendarny jak by nie było pierwszy wypust Scalpela Cannondala i nowy GT Grade.
Napisano

Dokładnie. Zresztą, na podobnej zasadzie można by powiedzieć, że rama aluminiowa nie tak do końca jest z aluminium, a tytanowa z tytanu. Kto wie, o co chodzi, ten wie. Kto nie, temu i tak nic to nie da.

  • Mod Team
Napisano

(oj tam, Wy wiecie, wie wielu innych, ale są tacy co nie wiedzą albo zapominają i stąd taki wpis jak tam powyższy, że w ramie nie może być szkła czy aramidu bo "carbonowa". Mnie tylko o to chodziło.
Sam mówię "carbonowa" :D )

Napisano

 

 

Sztyce kupiłem 250g za 69zł + siodełko 205gram za 60zł (choć nie wiem jak to z wygodą będzie na tej "desce") i 650gram udało się zbić na tych dwóch elementach :)
Wyrzuć ten amortyzator i wstaw sobie coś takiego http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-przednie/swing/_amortyzator-suntour-swing-piwoty/55 ewentualnie sztywniaka z karbonu , do tego lekkie opony i dętki to dopiero poczujesz różnicę...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...