Skocz do zawartości

[opony] dziwne (?) zużycie schwalbe marathon racer


chudeusz09

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zaobserwowałem ostatnio, że dosyć dziwnie zużywać się zaczęły opony w moim crossie. Nie ściera się bieżnik (zużycie niewielkie) za to pojawiły się jakieś jakby wżery. To chyba nie jest normalny tok zużywania się opon? Jeżdżę głównie po asfalcie, choć zdarzy się szutrową drogą śmignąć. Opony mają 2,6kkm przebiegu. Zwłaszcza na pierwszym zdjęciu (przednia opona) widoczne są mocno te ślady, gdzie wydawać by się mogło, że szybciej powinna zużyć się tylna.

 

http://i.imgur.com/t6tijOa.jpg

 

http://i.imgur.com/3y2SRXs.jpg

Napisano

Może wjechałeś na jakieś rozlane na drodze środki chemiczne :icon_question:  Moje racery maja podobny przebieg i wszystko jest z nimi OK Powiększyłem Twoje zdjęcie i wygląda mi to najprawdopodobniej na wadę fabryczną.

Napisano

To jest wada fabryczna.W trakcie odlewania opony powietrze nie zostało całkowicie "odessane".Spróbuj reklamować ale wątpię żeby Ci to uznali znając uczciwość i pazerność sprzedawców.

Napisano

Nie, nie bawiłem się niczym takim. To mi nie wygląda na złe odpowietrzenie mieszanki. Siedzę w podobnej branży od dawna i wiem jak wygląda coś takiego. Prędzej sama mieszanka była kiepska albo tak poprostu wygląda zużycie tych gum. Nikt z Was nie ma jakiejś starej "racerki" z przebiegiem ~3kkm lub wyższym żeby porównać? Wysłałem zdjęcia do sprzedawcy i czekam na odzew.

Napisano

Miałem kiedys podobne dziurki/wzery na tylnej oponie w ostrym kole. To była jakas słabą vittoria i wydaje mi się niszczyła się na drodze dojazdowej z kamyczków, bo czasami zostawały mi w opinię. Ja się tym nie przejmowalem i zmienilem jak doszczętnie zajechalem oponę na jakimś gwozdziu.

  • Mod Team
Napisano

Często też, przyczyną takich erozyjnych uszkodzeń jest zbyt mocna praca poprzeczna bieżnika. Być może wina krzywych kół, złego oplotu, itp.

Dopóki zużywa się równo nie martwiłbym się tym zbytnio.

Napisano

Opony mam mniej więcej od początku listopada. Razem z nowymi kołami (prostymi). Liczyłem na dłuższą eksploatację. Na razie jeżdżę. Jak sprzedawca uzna reklamację to dobrze, jak nie to trudno... Trzeba będzie szukać innych.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i sugestie.

Napisano

Mam w ręku Racery zwijane 35mm z przebiegiem ze 3 razy większym niż Twoje.Zdjąłem kiedyś,bo ........się znudziły.

Mają niewiele mniej bieżnika i żadnej dziurki tego typu.Używane głównie na asfalcie,ale też sporo na niemieckich ścieżkach w lesie (są wzmacniane żwirem,chyba z cementem,bo twarde nawet w deszczu).

Wygląda na to,że kultowa opona schodzi na psy.

 

Napisano

Mam w ręku Racery zwijane 35mm z przebiegiem ze 3 razy większym niż Twoje.Zdjąłem kiedyś,bo ........się znudziły.

Mają niewiele mniej bieżnika i żadnej dziurki tego typu.Używane głównie na asfalcie,ale też sporo na niemieckich ścieżkach w lesie (są wzmacniane żwirem,chyba z cementem,bo twarde nawet w deszczu).

Wygląda na to,że kultowa opona schodzi na psy.

A może zwijane opony są robione z innej (lepszej?) mieszanki? Z tego co czytam to mają inna wkładkę antyprzebiciową ale może różnic jest wiecej?

Póki co sprzedawca odbił piłeczkę do dystrybutora i jemu wysłał fotki. Oczywiście dam znać jak się sprawa zakończy.

Napisano

Tania wersja jest z gorszej mieszanki. Na przykładzie duremów - performacne po 3 000* km wyglądała gorzej niż evolution po 16 000, w ciągu tych 3 000 na drutowej miałem więcej laczków, niż na zwijanej przez 16 000 (do tej pory miałem tylko dwa ;)).

 

 

*Opona na tyle, jazda głównie z sakwami.

Napisano

To że u jednych taki problem się pojawia a u innych nie może zależeć od wielu czynników.

Moje zjazdowe oponki mają miękką gumę i klocki są "potargane" w podobny sposób.

Jeśli sprzedawca chce coś z tym zrobić - korzystaj. Nowe opony lepsze od używanych.

Napisano

A mnie się wydaje, że nabiłeś za dużo powietrza, i po prostu opona się przegrzała ;) W przypadku rzadkiego (slick'owatego ;) ) bieżnika i miękkiej mieszanki może się tak opona zużywać.

Napisano

Jeśli byłby to tylko wpływ czynników zewnętrznych takich jak moja waga, kiepska nawierzchnia itp, to wydaje mi się, że głównie tylna opona dostałaby w kość. Tutaj jest odwrotnie i w dodatku nierównomiernie się opona zużywa. Pozostaje wysłać i czekać na odzew. Najwyżej będę paręnaście pln w plecy za przesyłkę...

Co do nowych opon to może warto dołożyć do tych zwijanych racerów jeśli faktycznie właściwości gumy są lepsze...

Edit, Martin, nie ma takiej opcji... Pompuję max 5 barów a dopuszczalne jest 6.

Napisano

Ale to nie jest związane z max. ciśnieniem, bo ciśnienie trzeba też dostosować do warunków. Twoja opona wygląda jakby pracowała samym czołem bieżnika stąd jej przegrzanie. Zobacz sobie jak wyglądają opony motorsportowe ;)

 

PS: Nagrzana opona ma większe ciśnienie niż zimna ;)

Napisano

Nie no, zaraz zaczniemy porównywać mój rower i opony do bolidu F1 a nie w tym rzecz ;). Staram się trzymać między 4,5 a 5 barów, przy czym 4 to minimum według producenta więc chyba nie jest to nic nadzwyczajnego?

P.S. Nagrzana opona ma wyższe ciśnienie ale zimową porą przegrzać opony to chyba trzeba by latać ze średnią 40km/h... A zapewniam, że moim daleko do takich ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...