chudeusz09 Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Zaobserwowałem ostatnio, że dosyć dziwnie zużywać się zaczęły opony w moim crossie. Nie ściera się bieżnik (zużycie niewielkie) za to pojawiły się jakieś jakby wżery. To chyba nie jest normalny tok zużywania się opon? Jeżdżę głównie po asfalcie, choć zdarzy się szutrową drogą śmignąć. Opony mają 2,6kkm przebiegu. Zwłaszcza na pierwszym zdjęciu (przednia opona) widoczne są mocno te ślady, gdzie wydawać by się mogło, że szybciej powinna zużyć się tylna. http://i.imgur.com/t6tijOa.jpg http://i.imgur.com/3y2SRXs.jpg
rodszyld69 Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Może wjechałeś na jakieś rozlane na drodze środki chemiczne Moje racery maja podobny przebieg i wszystko jest z nimi OK Powiększyłem Twoje zdjęcie i wygląda mi to najprawdopodobniej na wadę fabryczną.
rodszyld69 Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Pomyłka, myślałem że do mnie pisałes z tym przechowywaniem. Te wżery nie wyglądają mi na nie odpowiednie przechowywanie.
chudeusz09 Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 Rower stoi w komórce. Nie ogrzewane pomieszczenie ale nie cieknie na niego woda itd. Może wyślę fotki do sprzedawcy, zobaczymy co On na to.
Mod Team mrmorty Napisano 16 Lutego 2015 Mod Team Napisano 16 Lutego 2015 a nie bawiłeś się ostatnio DOT'em?Jeśli nie to po prostu zużycie opony.
robert74 Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 To jest wada fabryczna.W trakcie odlewania opony powietrze nie zostało całkowicie "odessane".Spróbuj reklamować ale wątpię żeby Ci to uznali znając uczciwość i pazerność sprzedawców.
Mod Team mrmorty Napisano 16 Lutego 2015 Mod Team Napisano 16 Lutego 2015 OT - Robert74 - klikając w Twój awatar i przechodząc do profilu można na profil patrzeć i patrzeć...
chudeusz09 Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 Nie, nie bawiłem się niczym takim. To mi nie wygląda na złe odpowietrzenie mieszanki. Siedzę w podobnej branży od dawna i wiem jak wygląda coś takiego. Prędzej sama mieszanka była kiepska albo tak poprostu wygląda zużycie tych gum. Nikt z Was nie ma jakiejś starej "racerki" z przebiegiem ~3kkm lub wyższym żeby porównać? Wysłałem zdjęcia do sprzedawcy i czekam na odzew.
Mod Team mrmorty Napisano 16 Lutego 2015 Mod Team Napisano 16 Lutego 2015 ja miałem coś takiego na Marathon Plus , ale gumy były naprawdę wiekowe
Mod Team Puklus Napisano 16 Lutego 2015 Mod Team Napisano 16 Lutego 2015 Jeżeli guma jest z miękkiej mieszanki to tak się może zrobić.
barbapapa11 Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Miałem kiedys podobne dziurki/wzery na tylnej oponie w ostrym kole. To była jakas słabą vittoria i wydaje mi się niszczyła się na drodze dojazdowej z kamyczków, bo czasami zostawały mi w opinię. Ja się tym nie przejmowalem i zmienilem jak doszczętnie zajechalem oponę na jakimś gwozdziu.
Mod Team adamos Napisano 16 Lutego 2015 Mod Team Napisano 16 Lutego 2015 Często też, przyczyną takich erozyjnych uszkodzeń jest zbyt mocna praca poprzeczna bieżnika. Być może wina krzywych kół, złego oplotu, itp.Dopóki zużywa się równo nie martwiłbym się tym zbytnio.
chudeusz09 Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 Opony mam mniej więcej od początku listopada. Razem z nowymi kołami (prostymi). Liczyłem na dłuższą eksploatację. Na razie jeżdżę. Jak sprzedawca uzna reklamację to dobrze, jak nie to trudno... Trzeba będzie szukać innych. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i sugestie.
Tomek21001 Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Mam w ręku Racery zwijane 35mm z przebiegiem ze 3 razy większym niż Twoje.Zdjąłem kiedyś,bo ........się znudziły. Mają niewiele mniej bieżnika i żadnej dziurki tego typu.Używane głównie na asfalcie,ale też sporo na niemieckich ścieżkach w lesie (są wzmacniane żwirem,chyba z cementem,bo twarde nawet w deszczu). Wygląda na to,że kultowa opona schodzi na psy.
Andrewwojownik Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 U mnie Rocket Ron z tyłu wyglądał podobnie po 4tys km jazdy po asfalcie.
chudeusz09 Napisano 17 Lutego 2015 Autor Napisano 17 Lutego 2015 Mam w ręku Racery zwijane 35mm z przebiegiem ze 3 razy większym niż Twoje.Zdjąłem kiedyś,bo ........się znudziły. Mają niewiele mniej bieżnika i żadnej dziurki tego typu.Używane głównie na asfalcie,ale też sporo na niemieckich ścieżkach w lesie (są wzmacniane żwirem,chyba z cementem,bo twarde nawet w deszczu). Wygląda na to,że kultowa opona schodzi na psy. A może zwijane opony są robione z innej (lepszej?) mieszanki? Z tego co czytam to mają inna wkładkę antyprzebiciową ale może różnic jest wiecej? Póki co sprzedawca odbił piłeczkę do dystrybutora i jemu wysłał fotki. Oczywiście dam znać jak się sprawa zakończy.
wojtasin Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 Tania wersja jest z gorszej mieszanki. Na przykładzie duremów - performacne po 3 000* km wyglądała gorzej niż evolution po 16 000, w ciągu tych 3 000 na drutowej miałem więcej laczków, niż na zwijanej przez 16 000 (do tej pory miałem tylko dwa ). *Opona na tyle, jazda głównie z sakwami.
chudeusz09 Napisano 19 Lutego 2015 Autor Napisano 19 Lutego 2015 Sprzedawca chce żebym mu wysłał te opony. Trochę to chyba potrwa niestety :/. Tak czy inaczej powoli zaczynam się zastanawiać nad nowymi...
tobo Napisano 19 Lutego 2015 Napisano 19 Lutego 2015 To że u jednych taki problem się pojawia a u innych nie może zależeć od wielu czynników. Moje zjazdowe oponki mają miękką gumę i klocki są "potargane" w podobny sposób. Jeśli sprzedawca chce coś z tym zrobić - korzystaj. Nowe opony lepsze od używanych.
MartinH Napisano 19 Lutego 2015 Napisano 19 Lutego 2015 A mnie się wydaje, że nabiłeś za dużo powietrza, i po prostu opona się przegrzała W przypadku rzadkiego (slick'owatego ) bieżnika i miękkiej mieszanki może się tak opona zużywać.
chudeusz09 Napisano 19 Lutego 2015 Autor Napisano 19 Lutego 2015 Jeśli byłby to tylko wpływ czynników zewnętrznych takich jak moja waga, kiepska nawierzchnia itp, to wydaje mi się, że głównie tylna opona dostałaby w kość. Tutaj jest odwrotnie i w dodatku nierównomiernie się opona zużywa. Pozostaje wysłać i czekać na odzew. Najwyżej będę paręnaście pln w plecy za przesyłkę... Co do nowych opon to może warto dołożyć do tych zwijanych racerów jeśli faktycznie właściwości gumy są lepsze... Edit, Martin, nie ma takiej opcji... Pompuję max 5 barów a dopuszczalne jest 6.
MartinH Napisano 19 Lutego 2015 Napisano 19 Lutego 2015 Ale to nie jest związane z max. ciśnieniem, bo ciśnienie trzeba też dostosować do warunków. Twoja opona wygląda jakby pracowała samym czołem bieżnika stąd jej przegrzanie. Zobacz sobie jak wyglądają opony motorsportowe PS: Nagrzana opona ma większe ciśnienie niż zimna
chudeusz09 Napisano 19 Lutego 2015 Autor Napisano 19 Lutego 2015 Nie no, zaraz zaczniemy porównywać mój rower i opony do bolidu F1 a nie w tym rzecz . Staram się trzymać między 4,5 a 5 barów, przy czym 4 to minimum według producenta więc chyba nie jest to nic nadzwyczajnego? P.S. Nagrzana opona ma wyższe ciśnienie ale zimową porą przegrzać opony to chyba trzeba by latać ze średnią 40km/h... A zapewniam, że moim daleko do takich
Sansei6 Napisano 19 Lutego 2015 Napisano 19 Lutego 2015 Ja właśnie też odrazu miałem skojarzenia z granulowaniem, a raczej z pęcherzykowaniem opon w F1 hehe
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.