niedzwiedz1981 Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Panowie doradzcie co wybrać do roweru crossowego (unibike viper). Jezdze głownie asfalt 65%,35% park narodowy, głównie po suchym, deszcz tylko jak mnie zastanie w trasie. Moja waga 93kg wiec nie bez znaczenia...Rower kupuje na lata i nie wiem jakie hamulce wybrac, róznica w zakupie 270zł. Pytanie czy warto dołożyć bo rower bardziej perspektywiczny czy jednak drozszy derwis a efekt w przypadku crossa niezbyt opłacalny? vbrake to shimano alivio t4000 manetki deore t610 tarcze to shimano acera m447 mentki deore m506
sephiroot Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Popraw nazwę twmatu. Temat musi zawierać nawias klamrowyn np. [cross] v-brake czy tarcze Warto mieć tarcze. Z tego zestawu to ciężko coś wybrać. Lepiej chyba będzie zostać przy Vkach.
niedzwiedz1981 Napisano 15 Lutego 2015 Autor Napisano 15 Lutego 2015 Ale ze wzgledu na moje uzytkowanie czy slabsza jakosc tych konkretnych tarczowych?
tobo Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Wg mnie te hydrauliczne Shimano nie są na lata. Dodatkowo powiem że raczej NA LATO a nie na chłodniejsze okresy w roku Jeśli miałbym wybierać tylko z tych dwóch opcji to lepiej te v-brake.
sephiroot Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 @niedzwiedz1981 Mod Ci wywali ten temat i niczego się nie dowiesz.
niedzwiedz1981 Napisano 15 Lutego 2015 Autor Napisano 15 Lutego 2015 proboje wstawic ten nawias i ...nie wiem gdzie jest edycja...
Mod Team anarchy Napisano 15 Lutego 2015 Mod Team Napisano 15 Lutego 2015 Posprzątane ale prosimy o pamięć następnym razem
niedzwiedz1981 Napisano 15 Lutego 2015 Autor Napisano 15 Lutego 2015 Panowie a gdybym nie kupił viper-a a giant roam 1 2015 z hamulcami shimano m355 to będzie to lepsza opcja czy podobna do poprzedniej?
tobo Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Tane Shimano moga byc wpadka. Tanie czyli z 3 i 4 na poczatku w nazwie modelu. One nie lubie niskich temperatur. Czestym problemem jest zapowietrzanie sie albo wycieki w zaciskach. Jesli koniecznie musisz miec tarczowki to moze negocjuj ze sprzedawca podmiane lepszych za doplata albo demontaz i samodzielna sprzedaz.
niedzwiedz1981 Napisano 15 Lutego 2015 Autor Napisano 15 Lutego 2015 dzięki za odpowiedz, absolutnie nie muszę mieć tarczówek, poprostu wydając ponad dwa tysiące chcę się upewnić i zdecydować czy warto dołożyć do tarcz czy pozostać przy v-brake.Byłem nastawiony na v-brake ale sprzedawcy i znajomi polecają tarcze więc zaczałem sie zastanawiac i stad mój temat w tym dziale. Czytając jednak Wasze opinie jestem znowu za v-brake. A jakie zdanie macie o Tektro Auriga, które są na wyposażeniu Kellys-a Phanatic 50?
sephiroot Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 @niedzwiedz1981 Jak masz wybór to lepiej tarcze. Ale! tarcze muszą sobą coś reprezentować. Byle co na pewno nie będzie lepsze od dobrych Fałek z dobrymi klockami. Fałki też można ustawić byś łatał przez kierownicę
tobo Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 dzięki za odpowiedz, absolutnie nie muszę mieć tarczówek, poprostu wydając ponad dwa tysiące chcę się upewnić i zdecydować czy warto dołożyć do tarcz czy pozostać przy v-brake.Byłem nastawiony na v-brake ale sprzedawcy i znajomi polecają tarcze więc zaczałem sie zastanawiac i stad mój temat w tym dziale. Czytając jednak Wasze opinie jestem znowu za v-brake. A jakie zdanie macie o Tektro Auriga, które są na wyposażeniu Kellys-a Phanatic 50? To przecietne hamulce jesli chodzi o dzialanie. Ja jesli juz tarcze to raczej te zamiast tanich shimano. Tarcz ciezko nie Polecam skoro sa praktycznie we wszystkich sensownych rowerach.
niedzwiedz1981 Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 czyli podsumowując, w tym konkretnym przykładzie lepiej v-brake, czy jednak tarcze, mimo że może nie najlepsze ale zawsze tarcze (na mokrym będą lepsze ?) a w przyszłości w razie problemów będzie już baza pod wymianę na porządne tarcze?
sephiroot Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 W podanym przykładzie z #1 lepiej V. W przypadku hamulców nie ma bazy na wymianę. Wsio się wymienia Zaciski są połączone z klamkami a samam tarcza nie wiem czy będzie się do czegoś nadawać. Jak się zdecydujesz na V to pomyśl też o dobrych klockach np. z wymiennymi wykładzinami. Na deszcz niby lepiej tarcze. Weź pod uwagę że w rowerach szosowych, jeszcze, masz V czy Canti.
niedzwiedz1981 Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 Panowie dziękuję za pomoc i informację, zostaję przy v-brake i w środę odbieram unibike viper z tym własnie hamplami.
kidot Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Super rozwiazanie w twoim przypadku tylko v-ki nie bedziesz jezdzil agresywnie ani po wielkich gorach dolinach wiec hamulce tarczowe nie potrzebna i sa duzo ciezsze od v-ek lekki-rower.blogspot.com
Tofi Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Dobre Vki nie są złe, jednak zdecydowanie lepiej by było mieć tarcze. Nie koniecznie trzeba od razu mieć hydrauliczne, bo jest coś takiego jak hamulce tarczowe mechaniczne - coś jak Vki, ale założone na tarczę zamiast obręczy. Nie ma to takiego super przeniesienia mocy jak w hydraulicznych, ale moc w hamowaniu jest. Dodatkowo przez zastosowanie linki ma wady takie jak w vkach: rozciaganie się linki; ale i też zalety, np. naprawa bez żadnych kosztownych bleedkitów, można naprawę i regulację przeprowadzić w środku lasu, w warunkach zimowych działają na 100% o czym trudno mówić w przypadku hydraulików bo w większości przypadków zesztywnieją gumki i wycieczka kończy się z pierwszym zaciśnięciem klamki.
kidot Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 A jezdziles z hamulcami hydraulicznymi w zimie chyba nie bo ja jezdze od 10 lat i to roznych firm i tych lepszych ale i tych gorszych i ani razu cos takiego mi sie nie przytrafilo lekki-rower.blogspot.com
ludz Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 naprawa bez żadnych kosztownych bleedkitów, można naprawę i regulację przeprowadzić w środku lasu, w warunkach zimowych działają na 100% o czym trudno mówić w przypadku hydraulików bo w większości przypadków zesztywnieją gumki i wycieczka kończy się z pierwszym zaciśnięciem klamki. Nie widziałem nigdy bleedkitu droższego niż para klocków do hamulca. często koszt zawiera się w 2 rurkach za parę złotych. I tak jak poprzednik: Ile razy tak Ci się zepsuł hamulec hydrauliczny?
sephiroot Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Mam mechaniczne i nie martwię się o mróz. Prócz tego są proste jak konstrukcja cepa. Hydrauliczne to ciągle zabawa - na mrozie to czysta loteria. @ludz Avida. @kidot Nie przesadzaj. Tobie się nie przytrafiło a innemu może tuż po wejściu na rower. Hydrauliki jako tako się nie psują - da się je zrobić ale nie da się tego zrobić "od ręki".
beskid Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 @Tofi jak zwykle przynudzasz z tymi hydraulikami. Dał byś już spokój bo to było "dawno temu i nieprawda". Chcesz jeżdzić na mrozie to kupujesz te na Dot więc w czym problem??
tobo Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 A jezdziles z hamulcami hydraulicznymi w zimie chyba nie bo ja jezdze od 10 lat i to roznych firm i tych lepszych ale i tych gorszych i ani razu cos takiego mi sie nie przytrafilo lekki-rower.blogspot.com Mnie 6 razy. Na co dzien oglądam to nawet kilka razy w tygodniu.
kidot Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 co Ty tak sie uczepiles tych hydraulikow kolega juz wyboru dokonal wybral v-ki a jesli chodzi o hydrauliczne hamulce to nie rozumiem Ciebie nawet jak Ci nawali jeden to zawsze masz drugi i na spokojnie robisz to na chacie . W motorach masz hamulce hydrauliczne i co kazdemu te hamulce padaja ? lekki-rower.blogspot.com
tobo Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 Używaj wielkich liter i kropek, pozwolisz innym dyskutantom łatwiej ogarnąć swoje przemyślenia. Czy w motocyklach padają hamulce? Tak samo jak każde inne posiadają tłoczki i uszczelki które nie są niezniszczalne. Poza tym kolega zastanawiał się nad wyborem tarczówek Shimano w tańszej wersji, które są awaryjne. Nie każdy chce albo potrafi naprawiać sprzęt, który z założenia przy zakupie ma być bezproblemowy.
niedzwiedz1981 Napisano 17 Lutego 2015 Autor Napisano 17 Lutego 2015 Poza tym kolega zastanawiał się nad wyborem tarczówek Shimano w tańszej wersji, które są awaryjne. Nie każdy chce albo potrafi naprawiać sprzęt, który z założenia przy zakupie ma być bezproblemowy. ja akurat potrafię naprawić takie hamulce, ale starczy mi "grzebania" przy autach i motorze, rower ma mi służyć do rekreacyjnej, lekko sportowej jazdy więc v-brake wystarcza (tak wywnioskowałem), nie mam ochoty brac tarcz dla szpanu czy wygladu a pozniej sie wkurzać i naprawiac...a o awaryjności nizszych grup shimano juz sie dosyc naczytałem na forum i ochota na nie mi przeszła jeszcze raz dzieki za pomoc w wyborze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.