northwest Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 Witam serdecznie, Zastanawiam się nad zakupem roweru. Będę jeździł w dużej mierze po mieście, drogach rowerowych i od czasu do czasu po lesie. Myślę że dobrym rozwiązaniem będzie dla mnie rower Crossowy? Mój budżet to ok. 2000 zł. Chciałbym kupić rower i nie "zmieniać go" (czyli używać w takim stanie - w jakim go kupię, bez zmian kół, kierownicy itp.) Zależy mi na: - wygodnej jeździe (wygodne siodełko, "lekkie" pedałowanie), - stosunkowo lekkiej konstrukcji (mieszkam na 3 piętrze i nie mam windy). W sklepie spodobał mi się: http://www.unibike.pl/crossfiregts.php ale PODOBNO lepszy był ten Giant: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.3.czarny/18845/76319/ (tylko ma "niefirmowe podzespoły"). Nie zależy mi na bajerach typu hamulce tarczowe itp. Chciałbym rower, który wystarczy mi na lata. Robię ok 1000km rocznie. Proszę o cierpliwość - totalnie nie znam się na rowerach :-) Co myślicie o tych rowerach? Mogę dostać coś lepszego w takiej samej lub podobnej cenie? Warto może dołożyć do jakiegoś roweru? Bardzo proszę o pomoc, Northwest
ILC Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 Cześć, Unibike produkuje solidne rowery, osprzęt tak samo ma lekko lepszy choć znaczącej różnicy nie ma. Nie zmienia to jednak faktu, że osprzęt w jednym jak i drugim nie jest szczególnie dobry. Taki średniak... Na twoim miejscu jeśli rozmiar pasuje to brałbym takiego Amuleta ostatnio popularnego na forum i zbierającego dobre oceny https://www.mall.pl/rowery-trekkingowe/amulet-route-500?param1=43
northwest Napisano 15 Lutego 2015 Autor Napisano 15 Lutego 2015 A coś bardziej "firmowego" mógłbym prosić?
ILC Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 A coś bardziej "firmowego" mógłbym prosić? :ooo W tej cenie za 2000zł możesz szukać jakiejś meridy, giant'a itp - osprzęt jednak będzie w większości przypadków znacząco słabszy...płacisz za napis na ramie i tyle.
kidot Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Sprawa wyglada nastepujaco nie dokonca jest prawda ze placisz tylko za napis na ramie .Ramy bardziej znanych producenow maja bardziej zaawansowane ramy technologicznie i przede wszystkim lzejsze a w twoim przypadku jak muszisz tachac rowr na tzrecie pietro to jest wazne . Z reguly rowery bardziej znanych firm maja gorszy osprzet ale to wynika z tego co napisalem wczesniej rama jest po prostu lepsze .Wez np. rockridera z decathlonu w tych samych pieniadzach to bedziesz mial osprzet jak ta lala ale cos za cos .Wazne jest to ile wazysz bo jak jestec ciezki to tez nie ma co sie pchac w lekka rame mniej wytrzymalsza
tobo Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 To zaawansowanie to tak ale nie w budzetowych nowych rowerach. Taka kwote daje w miare pewny i trwaly rower do rekreacji. Lepiej zainwestowac w lekke np opony, ktore w takich rowerach potrafia wazyc pod kilogram.
Pablo59 Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Ramy bardziej znanych producenow maja bardziej zaawansowane ramy technologicznie i przede wszystkim lzejsze W "markowym" rowerze za ~2000 jaka będzie różnica masy ramy w stosunku do tej bez napisu ??
tobo Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Niefirmowe podzespoly Gianta sa na tym samym poziome jakosciowym co firmowe Unibika. Czesci te produkuja wielkie firmy np Kaloy, dajac na produkt logo zlecenodawcy. To co warto zauwazyc w Unibiku to wspornik kierownicy z regulacja - moze sie przydac.
kidot Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Do pablo ? jaka różnica no nie wiem niekorzy dla stu gram płacą bardzo duże sumy A jesli chodzi o kolege który napisal wyzej ze dobrze zainwestowac w opony i detki to jest prawda opisalem to na moim blogu lekki-rower.blogspot.com Adekwatnie do budzetowych rowerow ktore sluza do rekracji tak jak napisal kolega tylko kupijac rower scott scale np. rama w 80 ktory jest warty 3000zł jest taka sama jak w scale 70 , 50 , 40 ktory kosztuje juz 8000zl i to na pewno nie jest rower do rekraacji powyzej to juz rowery z dodatkiem jkarbonu lub karbonowe lekki-rower.blogspot.com
northwest Napisano 15 Lutego 2015 Autor Napisano 15 Lutego 2015 dziękuję bardzo za odpowiedzi Znalazłem dzisiaj rowery w dość dobrej cenie: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross - co o nich myślicie? Regulacja kierownicy - fajna sprawa. Tak jak pisałem w 1 poście, mogę dołożyć do tych 2000 - jeśli odczuję różnicę... Nie chciałbym zainwestować 2000 w rower, który mi się "rozpadnie" ;-) Mój 20letni rower to GIANT - dlatego mam z tą firmą związane dobre wspomnienia (nigdy mnie nie zawiódł). Co mogę kupić w tym budżecie? Z tego co mówicie to bez różnicy czy kupię tego Gianta czy Unibike - bo są na podobnym poziomie? Z innych firm nie ma nic ciekawego?
Danielus Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Witam Sam rozglądam się za rowerkiem i co do Unibika znalazłem model który podałeś tylko w sporo niższej cenie: http://www.expertbike.pl/unibike-crossfire-gts-model-2014-p-80.html.
northwest Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 Dziękuję za linka http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/escape.2/18832/76297/ a co myślicie o takim rowerze? dziękuję bardzo za odpowiedzi Znalazłem dzisiaj rowery w dość dobrej cenie: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross - co o nich myślicie? Regulacja kierownicy - fajna sprawa. Tak jak pisałem w 1 poście, mogę dołożyć do tych 2000 - jeśli odczuję różnicę... Nie chciałbym zainwestować 2000 w rower, który mi się "rozpadnie" ;-) Mój 20letni rower to GIANT - dlatego mam z tą firmą związane dobre wspomnienia (nigdy mnie nie zawiódł). Co mogę kupić w tym budżecie? Z tego co mówicie to bez różnicy czy kupię tego Gianta czy Unibike - bo są na podobnym poziomie? Z innych firm nie ma nic ciekawego?
ILC Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Znalazłem dzisiaj rowery w dość dobrej cenie: http://www.kellysbik...wery-2015/cross - co o nich myślicie? Tutaj tak samo według mnie płacisz za markę...osprzęt zamontowany przykładowo w Cliff 90 widuję tak samo w rowerach za 1000 i mniej. Co do ramy to patrzy się na wagę i geometrię a nie na to jaki napis na niej widnieje... Co do Unibike to spójrz na to http://www.expertbike.pl/unibike-viper-gts-model-2014-p-84.html - tutaj masz już napęd alivio/deore, hamulce v-ki ale przynajmniej lekkie, mocne koła na dobrych szprychach i obręczach
northwest Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 ten unibike viper wygląda bardzo fajnie Jest dużo lepszy od tych rowerów, które ja znalazłem? Dziękuję bardzo za pomoc Tutaj tak samo według mnie płacisz za markę...osprzęt zamontowany przykładowo w Cliff 90 widuję tak samo w rowerach za 1000 i mniej. Co do ramy to patrzy się na wagę i geometrię a nie na to jaki napis na niej widnieje... Co do Unibike to spójrz na to http://www.expertbike.pl/unibike-viper-gts-model-2014-p-84.html - tutaj masz już napęd alivio/deore, hamulce v-ki ale przynajmniej lekkie, mocne koła na dobrych szprychach i obręczach Te vipery są "wytrzymałe"? Jak wygląda taki zakup przez internet? Przychodzi do mnie rower w "kawałkach" - do samodzielnego montażu? Regulacje itp. trzeba zrobić sobie samemu?
ILC Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Jest dużo lepszy od tych rowerów, które ja znalazłem? Te vipery są "wytrzymałe"? Unibike robi bardzo solidne rowery, z tego co pamiętam maksymalne dopuszczalne obciążenie to aż 125kg, także sporo. Osprzęt jest dwie a nawet trzy grupy wyżej względem Kellys'a, Giant'a a do tego jak mówiłem mocne koła.
kidot Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Koledzy dobrze doradzaja ja na Twoim miejscu jak masz 2000 omijal bym rowery np.lapierre.scott.cannondale.giant.merida.specialized a wybralbym kellys unibike canyon romet kross ctm ghost ktm a dlaczego a dlatego ze w tych pierwszych rowerach najwiecej kasy pochlania rama kosztem osprzetu chyba ze myslisz ze za jakis czas bedziesz wymienial poszczegolne czesci to na odwro.A mam pytanie na jakie kola sie zdecydowales .? lekki-rower.blogspot.com Zobacz Canyon jellowstone 29 3.9 cena na stronie producenta 2500 ale u polskigo dystrybutora mozna z tego co pamietam negociowac cene a nawet chyba ostatnio widzialem cene na ten rower 2200 lekki-rower.blogspot.com
northwest Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 chciałbym coś "znanego" właśnie Koła... Chciałbym żeby lekko się pedałowało, im lżej - tym lepiej ;-) Nie mam niestety kondycji Marka Unibike mi pasuje jak najbardziej. Z tego co napisaliście, to najlepiej kupić tego Unibike VIPER, tak? Czy gdybym zwiększył budżet do 2500 - to by bardzo zmieniło sytuację? Zyskał bym coś "odczuwalnego" lub wytrzymalszego? w tej cenie widzę że są te Krossy: http://www.kross.pl/pl/cross/evado-4-0 Ten Viper ma miękkie siodełko?
ILC Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 chciałbym coś "znanego" właśnie Tak jak wyżej, kosztem osprzętu... Koła... Chciałbym żeby lekko się pedałowało, im lżej - tym lepiej ;-) Zaczniesz jeździć to i kondycję będziesz miał. Opony crossowe są cieńsze od tych montowanych w MTB, będzie się na pewno prowadziło lekko... Czy gdybym zwiększył budżet do 2500 - to by bardzo zmieniło sytuację? Zyskał bym coś "odczuwalnego" lub wytrzymalszego? Zyskasz lepsze podzespoły, w przypadku napędu większą precyzję zmiany biegów itp... w tej cenie widzę że są te Krossy: http://www.kross.pl/pl/cross/evado-4-0 Zamiast tego lepiej wziąć evado 5.0 z 2013roku : http://import.top-narty.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=226269 - fajne hamulce, manetki deore...
MikeSkywalker Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Dużo będzie tego lasu? A jeśli tak to offroad czy jakieś ścieżki? Poszedłbym wtedy w coś bardziej szosowego - na sztywnym stalowym albo karbonowym widelcu - stracisz na wadze roweru a zyskasz na szybkości w mieście/na asfalcie.
northwest Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 las raczej na zasadzie "przez ścieżkę w lesie będzie bliżej - to pojedziemy" - niż typowa jazda po lesie
MikeSkywalker Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 No to może faktycznie jakaś hybryda/urban się nada? Jest tego trochę - BTwin Fit 300/500 z Decathlonu, Giant Escape, Trek FX i podobne. Jeśli o mnie chodzi to wziąłbym coś alu z widłem CrMo a osprzęt ewentualnie zmienił w przyszłości na lepszy.
northwest Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 ja raczej szukam roweru którego nie będę musiał "modyfikować":) W czym lepszy jest ten eskape niż ten unibike? Lżej się pedałuje na nich? Mówisz o tym: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/escape.1/18832/76296/ ? Da się na takich rowerach jeździć po drogach piaskowych - czy tylko asfalt/kostka/chodniki?
MikeSkywalker Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Tak, "lżej się pedałuje" Ponad 2 kg różnicy między podlinkowanym w temacie Unibike a Escape. Escape 1 jest już w miarę sensowny i nie trzeba go modyfikować. A co do piachu - wszystko zależy od opon. Żeby po sypkim piachu pojechać trzeba mieć już dość szerokie balony ale żeby jeździć po ubitym to nie ma żadnej różnicy. Akurat opony to najmniejszy problem bo idzie je zmienić prędzej czy później ale są zbliżone we wspomnianych modelach.
northwest Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 ja raczej szukam roweru którego nie będę musiał "modyfikować":) W czym lepszy jest ten eskape niż ten unibike? Lżej się pedałuje na nich? Mówisz o tym: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/escape.1/18832/76296/ ? Da się na takich rowerach jeździć po drogach piaskowych - czy tylko asfalt/kostka/chodniki? Nie, zmieniać raczej nie będę Czyli chyba ten escape 1 wypada lepiej niż te roam i viper? Dlaczego te rowery nie mają tych amortyzatorów? Co jest ewentualnym odpowiednikiem w Krossie i Unibike dla tego escape? ładny ten escape ;-)
MikeSkywalker Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 Nie mają bo są na szosę i już Relatywnie mniejszy komfort kosztem niższej wagi. Kross ma Inzai/Seto/Moru z tego co widzę na stronie w dziale "Urban" a Unibike przeoczył ten segment rynku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.