sephiroot Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Witam, Macie może jakieś bezpłatne patenty w jaki sposób ustawić kierownicę i przednie koło równo z ramą? Po odkręceniu mostka wszystko się przekręca. "Na oko" nie jest zbyt precyzyjne a każdy odchył potem czuć w rękach
michal1289 Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Ja tam ustawiam na oko. Dokręcam delikatnie śruby mostka tak żeby luźno nie latało. Nigdy nie miałem problemów z tym że kierownica jest krzywo względem koła.
sephiroot Napisano 13 Lutego 2015 Autor Napisano 13 Lutego 2015 Pytam teoretycznie czy jest jakiś sposób na w miarę dokładne ustawienie. Wszyscy ustawiają "na oko". Zawodowcy jak robią? Kamery i komputer czy też "naocznie"?
Mod Team Pixon Napisano 13 Lutego 2015 Mod Team Napisano 13 Lutego 2015 Po kilku próbach metoda "na oko" staje się wystarczająco dokładna.
seraph Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Zawodowcy też tak robią. Jeśli ustawisz linię: "oko - koniec mostka - środek opony w jak najbardziej wysuniętym w przód miejscu" to błąd takiego ustawienia jest zupełnie niewyczuwalny podczas jazdy chyba, że sobie jakieś "nocebo" ubzdurasz Do tego dochodzi też błąd ustawienia obręczy dokładnie w centrum widelca i błąd symetrii opony - nic nie jest doskonałe. Ja robię tak, że delikatnie dokręcam śruby mostka, a jeśli nie jest na moje oko prosto to bez odkręcania pukam w koniec kierownicy aż najdzie i dopiero dokręcam.
beardman Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Uwaga leci rada tygodnia: . . . . . ...tak samo jak siodełko. Mam nadzieję, że pomogłem. A tak na poważnie jeśli koniecznie potrzebujesz to ustaw rower na stojaku (coby nie trzymać samemu) i zmierz sobie odległości jednego końca kierownicy od jakiegoś punktu na osi opony. Potem drugiego końca kierownicy od tego samego punktu na osi opony i porównaj te dwie wartości. Jak są równe to masz prosto ustawioną kierownicę. Oczywiście koło musisz unieruchomić np zaciskając hamulec. Pozdrawiam
BikerLight Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Druciarsko i w domowych warunkach bez szmerów bajerów:
Tofi Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 A z tarczami? gdzie tego pręta przyłożyć? Fajnie jak b były przyrządy do tego. Sam mam z tym zawsze problemy . Niby wszystko przy skręcaniu ok, ale podczas jazdy są wyczuwalne niewielkie różnice (ściąga na jedną stronę).
sephiroot Napisano 17 Lutego 2015 Autor Napisano 17 Lutego 2015 To mamy elektroniczne przerzutki i masę cudownych narzędzi a nikt nie pomyślał o ustawianiu siodełka czy kierownicy? Patent z rurką kiepski.
BikerLight Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 No to jak ma być elegancko i nieco bardziej skomplikowanie by zadowolić szanownych wybrednych:
dzanas Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 High-end ...czego to ludzie nie wymyślą......http://www.bikerumor.com/2014/05/27/tune-spurtreu-perfectly-aligns-handlebars-to-your-front-wheel-with-lasers/ - można ? - MOŻNA !
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.