Skocz do zawartości

[rower] KTM Lycan LT 272 geometria ramy za i przeciw


TomBielsko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam sie nad zakupem takiego tez Ktm Lycan  LT 272, pomijając osprzęt interesuje mnie co sądzicie o ramce bo jest krótka mam 186cm czy 21" czy 19", nastawiony jestem raczej  na jazde po górach, kolo raczej 650b...ewentualnie co bedzie dla mnie lepsze  http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/full-suspension.html?action=bike_details&bike_id=113152&cHash=519a568a855d067b140cf858a04f4309.  ewentualnie taki amerykaniec... http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mountain/enduro/remedy/remedy_8_27/

Napisano

Mam lycana 651 rama jest super, a wersja LT ma większy skok 160/160  i ciut zmienione kąty. Ja mam 17" przy 174 i jest bardzo dobrze. Niektórzy lubią większe ramy, a inni mniejsze trudno wyczuć, który rozmiar bardziej Ci podejdzie.


A nowy Pike piękna sprawa :)  czuły skubaniec aż się chce jeździć po bruku ;)

Napisano

Rowerek raczej stworzony do bezpiecznej i szybkiej jazdy w dół (płaski kąt główki). Bardzo stabilny przy większych prędkościach (duża baza kół) ale za to aby skręcić potrzeba mocnego zainicjowania skrętu. Nieco gorszy na podjazdach (skok i wysokość amora) co jest nieco zrównoważone kątem podsiodłówki. Powinien nieźle przyśpieszać (rozmiar kół, krótkie widełki tylnego trójkąta). Jeśli chodzi o rozmiar to ja zawsze mówię aby się przymierzyć ale stawiałbym na 19" (jeśli jeździsz dużo po górach i trudnych technicznie szlakach).

Napisano

Przede wszystkim trzeba się poważnie zastanowić co się chce robić i na ile to ma być sprzęt. Przez chwilę również brałem tego KTM'a po uwagę ale po wnikliwej analizie szybko odpuściłem. Jest to jednozawias i przez to jak dla mnie cholernie za drogi. Nawalili do niego pełno XT i tyle. Co do rozmiarówki to w góry zawsze warto brać ciut mniejszą więc na pewno okolice tych 19" ale raczej w dół niż do góry.

Napisano

 

 

Jest to jednozawias i przez to jak dla mnie cholernie za drogi.
Czy aby na pewno? ;) Poszukaj w sieci czym jest Pro Damping System 2 bo taki lycan lt posiada.

"Zastosowane zawieszenie nosi nazwę Pro Damping System 2. Jest to system czterozawiasowy, w którym damper pracuje pomiędzy elementami zawieszenia - bez kontaktu z ramą. Dzięki temu uzyskano bardzo sztywny tył o niskiej masie. Zmieniający się punkt podparcia skutkuje bardzo sprężystą charakterystyką pracy, ale bez wyraźnego twardnienia pod koniec ugięcia. Konstrukcyjnie jest to przeszczep z freeride’owego Prowlera."  Tym bardziej mają go nowsze roczniki :)

 

źródło: http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,ktm-lycan-4-0-2010

Napisano

Tak, raczej na pewno a jak nie to niech ktoś merytorycznie to uzasadni. KTM z tego co wiem już w kolekcji 2011 choć może póżniej zrezygnował z 4 zawiasu. Wsadzili między oś koła a oś obrotu wahacza dodatkowy przegub. Nawet jeśli to kinetyczne czy jak to się tam nazywa usrojstwo próbuje udawać klasyczny 4 zawias to raczej słabo to wypada na tle tych co wiodą prym w tego typu zawieszeniu.

 

Co nie zmienia faktu, że to dla konkretnej osoby jej wymagań i teren jest to bardzo dobry sprzęt. Ja bym go nie wybrał nie tylko z powodu zawieszenia ale trudności na ostrzejszych podjazdach i bynajmniej nie chodzi o to, że tam jest wideł o skoku 160mm. Są lepsze rozwiązania na to co chce robić zainteresowany chociaż mogę się mylić bo wątek chyba zdechł ze względu na brak ustosunkowania się do tego co piszemy.

Napisano

No właśnie jeżdżę na lycanie i różnicy żadnej nie czuję, a przed nim miałem właśnie prowlera gdzie był typowy 4-ro zawias. Wszystko się ciągle rozwija i w nowych  zrobili inaczej. Czy gorzej... nie wiem ja nie czuję różnicy. Super się śmiga i to jest najważniejsze :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...