hmac Napisano 12 Lutego 2015 Napisano 12 Lutego 2015 Cześć, Właśnie przymierzam się do zakupu pierwszego 'trochę porządniejszego' roweru do następujących zastosowań: - turystyka (mieszane drogi z przewagą asfaltowych; w grę wchodzą również wyjazdy np. do pobliskiego Wielkopolskiego Parku Narodowego), - poruszanie się po mieście, - interwały - utrzymanie kondycji / poprawa sylwetki (chwilowo jestem zmuszony odpuścić bieganie), - start w triatlonie (choć na razie nie szykuję się na konkretną imprezę). Poza tym istotna jest dla mnie niska awaryjność. Rower może być za to na gorszym osprzęcie, jeśli wiąże się to tylko z prędkością jazdy, ponieważ nie mam żadnych aspiracji zawodniczych. Podejrzewam jednak, że zazwyczaj droższy osprzęt i niższa awaryjność są ze sobą skorelowane. Początkowo planowałem kupno szosówki za ~2500 zł. Jednakże kolega polecił mi do takiego przeznaczenia rower przełajowy. Sprawdziłem ceny tańszych modeli w popularnych sklepach internetowych i liczę się z tym, że 'przełaj' może mnie wyjść trochę drożej, więc dopuszczam zwiększenie budżetu, nawet do 3500 zł, jeśli będzie warto, aczkolwiek wolałbym wydać mniej. Mogę też na razie zrezygnować z wyjazdu w teren i kupić szosówkę, jeżeli odradzalibyście zakup roweru przełajowego, a w przyszłości kupić w tym celu rower górski. Waga: ~80 kgWzrost: 178 cm. Dzięki za pomoc!
sephiroot Napisano 12 Lutego 2015 Napisano 12 Lutego 2015 Wg. mnie to wygląda tak: *turystyka - cross, przełaj *miasto - cross, przełaj, szosa *interwały - szosa, przełaj
joesatch Napisano 12 Lutego 2015 Napisano 12 Lutego 2015 Czyli wychodzi na to że przełaj do wszystkiego !! Pozdrawiam
hmac Napisano 13 Lutego 2015 Autor Napisano 13 Lutego 2015 A co sądzicie o samym zakupie przełajówki w polskich sklepach? Można coś dostać dobrego w tym przedziale cenowym? Oglądałem Meridę, Focusa, Accenta i Ridleya.
sephiroot Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Przełaj nie jest tak do końca "do wszystkiego". Do turystyki i miasta bardziej się nadaje cross a na drogę szosa. To jest takie "da radę". Mój przełaj ma niecały miesiąc a jeszcze się nie ułożylem.Z prędkością różnie bywa.. znajomy na 26" leci jak na szosie - ma dość mocne kopyta. Jak noga mocna to i prędkość wysoka. Przełaj jest w tym też troche ograniczony np. blat 46 a kaseta 32 - czyli nijak do szosy 50/25.Z zalet przełaja jest jego większa wytrzymałośc na niespodzianki, szersze kapcie, można założyć szosowe koła, można jeździć cały rok. Co do Meridy mam nieuzasadniony wstręt Focusa polecam, Accenta nie znam, Ridleya polecam. W tym przedziale cenowym będzie trudno coś z przełaju. Na forum znajdziesz wielu ludzi co kupili Accent CX One. Jeden z forumowiczów przemalował go na czarno - wygląda elegancko Zdjęcie powinno być gdzieś w "pochwal się swoją szosą". Można kupić tego Accenta i potem powymieniać co się da, np. widelec na plastikowy. Ew. szarpnąć się na Focusa lub Ridleya. Z Rdleya seria X-Bow powinna być wygoda. Niestety ale na przełaj to trzeba od 4 tyś. zacząć by mieć jakiś wybór. Idę.. muszę podnieść siodełko, obnizyć i odwrócić mostek Wrócę do podstaw Pomimo że rama jest krótka i dobra czuję że klamki są za daleko.. mostek pewnie do wymiany
Tomek21001 Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Z prędkością różnie bywa.. znajomy na 26" leci jak na szosie - ma dość mocne kopyta. Jak noga mocna to i prędkość wysoka. Przełaj jest w tym też troche ograniczony np. blat 46 a kaseta 32 - czyli nijak do szosy 50/25. W czym ograniczony ? Na szosie niewiele się różni od szosowego kompaktu,w lekkim terenie masz 36/32 (u mnie 34/32) więc o wiele lżej. Dodatkowo mocno lżejsze koła i o niebo lepsza na szosie pozycja. Przecież tu nie ma co porównwać do mtb,a co dopiero pisać o ograniczeniach........
sephiroot Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 @Tomek21001 W standardzie dostajesz mniejszy blat i większą kastę. Nie piszę tu o jakichs niestworzonych ograniczeniach - odnosze się tylko do standardu (tuż po kupnie). Nie wyciągniesz tyle co na szosie. Nawet jak dociśniesz na 46/11 to i tak nijak to się ma do standardu szosowego. Łaskawie byś nie wybierał słówek. Nie porównuję przełaja do mtb ani też do szosy. Napisałem że prędkość zależy przede wszystkim od nogi a kaset i blat jest mniejszy niż w szosie. W czym Ty widzisz problem?
Tomek21001 Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Z prędkością różnie bywa.. znajomy na 26" leci jak na szosie - ma dość mocne kopyta To jak jest ? Na mtb max 44/11 da się jak na szosie.... Na 46/11 przełajem nie da się jak na szosie,bo to przełaj i ma ograniczenia....... Nie da się ścigać przełajem w grupie szosowej i to praktycznie na finiszu,albo jak idzie przez chwilę celowy ogień. Być może nie da się też dokręcać górskich zjazdów. We wszystkich innych przypadkach 46/11 nie jest żadnym ograniczeniem.Szacunek dla tego komu faktycznie będzie brakować w jeżdzie bez grupy.
sephiroot Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 bo to przełaj i ma ograniczenia A jednak ma ograniczenia.. Pisałem o teoretycznych ograniczeniach, różnicach w cyferkach np. 46/32 a 50/25. Nie interesują mnie "a można", "a widziałem", itd. Za dużo się czepiasz. Poświęć tą energię na pomoc dla @hmc. Jak napiszę bzdury to popraw ale nie wymyślaj bzdur. To jak jest ? Na mtb max 44/11 da się jak na szosie.... To była przenośnia. Zazwyczaj staram się traktowac ludzi jak istoty inteligentne. By łatwiej było zrozumieć poprawię "znajomy na 26" jeździ całkiem szybko - ma dość mocne kopyta". Lepiej?
Tomek21001 Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Hmac jest wymagający.Zasugerował szeroki zakres zastosowań. Większość obleci "przełajem",bo tego typu rowery też bywają bardzo różne. Jak chce triatlhon na ostro i na części szosowej mocno odrabiać - to może być lipa. Szosówka albo mtb jako jedyny rower do wszystkiego będą jeszcze gorsze.
Mod Team adamos Napisano 13 Lutego 2015 Mod Team Napisano 13 Lutego 2015 Moim zdaniem, najbardziej uniwersalny będzie przełaj z kompaktową korbą szosową.Nie śledzę, tego co i w jakiej cenie można znaleźć w polskich sklepach, ale tego typu rowery są z reguły droższe.Sprawdź ofertę brytyjskich sklepów, takich jak evanscycles, wiggle, CRC, cyclestore i inne. Wciąż mają przeceny i może coś upolujesz.
Alsew Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Ja się napalam na przełajowca. Do 3 tys nie kupisz nic bardziej sensownego niż ten http://velo.pl/rowery/przelajowe/accent/cx-one-2015 tym bardziej, że jakby zaraz po zakupie wyciągnąć i sprzedać ten widelec Accenta, jako 'nowy', a w jego miejsce wsadzić stalowego Surly, ewentualnie jakiegoś wungla, to masz całkiem fajny rower przełajowy w granicach 3 tys... Tu jeszcze kilka info http://blogrowerowy.pl/wpis/cx-one-test/
hmac Napisano 14 Lutego 2015 Autor Napisano 14 Lutego 2015 Dzięki za pomoc. Poczytałem trochę opinii o tym Accencie i jest całkiem nieźle. Nic lepszego raczej nie potrzebuję, tym bardziej że jazda na rowerze będzie gdzieś trzecią lub czwartą aktywnością pod względem częstotliwosci. Do triathlonu chyba zawsze będę mógł zmienić np. opony, żeby ograniczyć stratę do szosowek; poza tym tak jak pisałem, to jeszcze odległa perspektywa i trochę gorszy wynik ze względu na sprzęt nie byłby dla mnie tragedią .
wojtek8 Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 chłopcze kup tribana i lemondke pozdrawiam he he
Alsew Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 chłopcze kup tribana i lemondke pozdrawiam he he A tak z ciekawości zapytam... próbowałeś wstawić do tego Tribana jakieś szersze laczki? Oglądałem go w Decathlonie i myślę że 28 może 31mm by weszły
hmac Napisano 15 Lutego 2015 Autor Napisano 15 Lutego 2015 chłopcze kup tribana i lemondke pozdrawiam he he Dlatego, że jako początkujący nie powinienem "za dużo" wydawać?
wojtek8 Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 triban 2000 zł , dobra lemondka 300 - nie wiem po co masz przepłacać bo karbon jest ci potrzebny tylko w widelcu(tak jak w tribanie) a skoro jestes poczatkujacy to sora wystarczy(nie ujmujac twojej kondycji ) . Z czasem mozesz wymienic korbe na lepsza
thomasz Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 @hmac, popatrz na szosa.org. Tam jest dość obszerny wątek odnośnie przełajek a szczególnie focusa. Jeden z kilku tematów: http://szosa.org/forum/20-jaki-rower-za-3500z%C5%82-i-wi%C4%99cej/ Co do jazdy w grupie szosowej, ja ze swojego skromnego doświadczenia nie widzę problemu. O ile nie podłączysz się do zawodowej grupy, gdzie średnia jest dużo powyżej 30km/h to nie powinno być problemu. Wszystko jest w twoich nogach
hmac Napisano 17 Lutego 2015 Autor Napisano 17 Lutego 2015 Dzięki za link. Prawdę mówiąc, nawet nie myślałem o jeździe w grupie szosowej. Mój dylemat sprowadza się głównie do tego, czy do powyższych zastosowań dla początkującego odpowiedni będzie rower przełajowy oraz do określenia samego budżetu. Triban z lemondką kosztuje praktycznie tyle samo, co Accent, ku któremu na tę chwilę najbardziej się skłaniam.
thomasz Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 Jeżeli nie boisz sie kupna z neta to looknij tutaj http://www.wiggle.co.uk/verenti-substance-cx11-sora-2014/ Stal, tarcze, otwory na bagażnik. Bardzo uniwersalny szwędacz no i w twoim budżecie
wojtek8 Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 · Ukryte przez anarchy, 19 Lutego 2015 - Wysoka kultura osobista, Ukryte przez anarchy, 19 Lutego 2015 - Wysoka kultura osobista, Dzięki za link. Prawdę mówiąc, nawet nie myślałem o jeździe w grupie szosowej. Mój dylemat sprowadza się głównie do tego, czy do powyższych zastosowań dla początkującego odpowiedni będzie rower przełajowy oraz do określenia samego budżetu. Triban z lemondką kosztuje praktycznie tyle samo, co Accent, ku któremu na tę chwilę najbardziej się skłaniam. dobra decyzja młokosie dekatlon jest zbyt elitarny
thomasz Napisano 20 Lutego 2015 Napisano 20 Lutego 2015 Jak jeszcze niekupiłeś to looknij tu http://www.forumrowerowe.org/topic/177266-rower-charge-plug-3-cx/ Może mka ci na styk starczy
hmac Napisano 22 Lutego 2015 Autor Napisano 22 Lutego 2015 Jeszcze nie kupiłem. Zakupu przez internet się nie boję, aczkolwiek rower wolałbym kupić od polskiego sprzedawcy, bo właśnie jestem na etapie reklamowania słuchawek kupionych od gościa z Singapuru . Jak porównać ten rower z Accentem? Widzę, że część osprzętu jest na Sorze, czyli tak jak Accent.
thomasz Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 Porównać sie nie da, bo to dwa inne światy. Jak tylko rozmiar ci pasuje to bierz charga
Alsew Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 Ten Plug 3 jest ze stali czyli komfortowo i 'pancernie', szkoda że zdekompletowany. Jak się czaisz na Accenta to kontaktowałem się z velo.pl ; na rower trzeba złożyć zamówienie do końca lutego, odbiór w marcu i dają 10% rabatu co daje 2430 zl... A tak wracając do tego Plug-a to o co chodzi z tym patentem na korbie http://www.pinkbike.com/photo/11483282/ ? Tam był tylko jeden blat na 36 zębów?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.