grzechu2410 Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Witam kupiłem niedawno piastę dt 350 przejechałem na niej 200 km, a oto efekt zajechany system ratchet ? czy może coś innego ?? , dodam że gdy mocniej depnę to przeskakuje bębenek http://zapodaj.net/b806200d477cc.jpg.html http://zapodaj.net/0bb4214f94167.jpg.html http://zapodaj.net/e212fca68228c.jpg.html
topol Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Mało danych. Piasta nowa? Przeskakiwać może łańcuch na kasecie.Zajechany napęd. ( foty)
dawid Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 nie wygląda to najgorzej, jak rozebrałeś pierwszy raz bębenek to był mocno ubrudzony? Te lekko ukruszone zęby nieco martwią, ale jak był brudny bębenek to mogło się zdarzyć że nie do końca zębatki załapały i ukruszyło zęby.Ale po wyczyszczeniu powinno pięknie łapać. Masz obie sprężyny w środku? może jakimś cudem jedna się zaklinowała i nie do końca dociskała pierścienie?
grzechu2410 Napisano 11 Lutego 2015 Autor Napisano 11 Lutego 2015 Witam piasta nowa , na pewno przeskakuje bębenek jestem pewien tego w 100 % ,sprężyny są obie na miejscu , bębenek był w środku czysty , zamówiłem nowe zapadki zobaczymy co będzie , mam nadzieję że sytuacja się znów nie powtórzy , podejrzewam ze było za mało smaru
ukaniex Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Nowa piasta, 200 km i ratchety już takie zajechane?! Ja przejechałem kilka tyś gdzie na ratchetach nie było ani grama smaru i wyglądają lepiej. :-)
Rulez Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Dziwna sprawa, mam na utrzymaniu 3 komplety kół na ratchetach i nigdy takiego problemu nie było, czyżby nieuczciwy sprzedawca ?
szybkilopez Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Może do końca nie była dobrze dociśnięta kaseta z bębenkiem i złapało minimalny luz.
grzechu2410 Napisano 11 Lutego 2015 Autor Napisano 11 Lutego 2015 sam nie wiem ,na retchecie nie było smaru czy to może być przyczyną ? , piasta była kupowana u dystrybutora dt , nie dociśnięta kaseta , możesz to rozwinąć ??
Schwefel Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Wada materiałowa albo źle zmontowana piasta, bo po 200km nie ma szans na takie zużycie. Użytkuję 2 koła DT (Tricon i 240) i w żadnym z nich nie ma takiego zużycia, nie mówiąc o przeskakiwaniu.
szybkilopez Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Przy zdejmowaniu i zakładaniu kasety z bębenkiem jest wyczuwalny taki zatrzask wtedy jest znak, że weszła na swoje miejsce. DT sugeruje mały serwis tego sprzęgła co 500km czyli smarowanie. Niektórzy jeżdżą bez smarowania i działa więc w Twoim przypadku coś z tym sprzęgłem było nie tak. Wykruszenie tych zębów może również powodować inny smar czy gęsty olej także jak już smarować to specyfikiem przeznaczonym do tego sprzęgła od dt.
grzechu2410 Napisano 11 Lutego 2015 Autor Napisano 11 Lutego 2015 Nie wiem co mam powiedzieć wrrrrr. ... , mam nadzieję że to się nie powtórzy , smar był oryginalny . Poczekam na nowe sprzeglo zmontuje i zobaczę
pawelsystem Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 dziwne bo komuś sprzedawałem na tym forum rachet 18 z mojej 240 jak wymieniłem na 36 ale powiem że wyjety wyglądał prawie jak nowy (nabywca był zadowolony z zakupu) i nie wyglądał tak jak ten...z obecnym 36 też nic się nie dzieje także dziwna historia i ten system zawsze uważałem za prosty ale za to taki genialny w swojej prostocie bo nic się z tym nie dziejetylko dodam że trzeba sprawdzić przy składaniu czy są sprężyny i czy weszło do końcaja bym to wyczyścił poprawnie złożył bo może okazać że jeszcze będzie to działało bo uszkodzić nic więcej niż rachet który jest wyszczerbiony nie możesz
grzechu2410 Napisano 11 Lutego 2015 Autor Napisano 11 Lutego 2015 Sprawdziłem chwilę temu i niestety 2-ch metrów przejechać nie mogę , bo skacze bebenek
pawelsystem Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 a sprężyny w jakim masz stanie bo jedyne co więcej mi przychodzi na myśl to sprężynyale wszystko okaże się przy nowym rachecie ale jak to nowa piasta to bym ścigał sprzedawce
swimfan Napisano 12 Lutego 2015 Napisano 12 Lutego 2015 no nie wiem jak jakis specjalista uzyl innego smaru niz dedykowany przez DT to tak się mogło stac. Jak piasta nowa to nalezy reklamowac (taka nowa:)). A od kogo kupowales - allegro?
jahoo84 Napisano 12 Lutego 2015 Napisano 12 Lutego 2015 Może to wina zdjęć albo ratchet nie został dobrze wyczyszczony ale on pomijając te wyszczerbienia wygląda jak by miał pare tysi na karku. Jeśli sprzęgło przepuszcza to ja bym szukał winy w sprężynkach, może za słabo dociskają tarczki star ratchet.
dawid Napisano 12 Lutego 2015 Napisano 12 Lutego 2015 a jak wygladaja wielowpusty w korpusie i bębenku? moze na wielowpuscie skacze To jest tak prosta konstrukcja że aż cieżko sobie wyobrazić dlaczego mogło by przeskakiwać
pawelsystem Napisano 12 Lutego 2015 Napisano 12 Lutego 2015 smar dobre żarty wiesz może być różnica w żywotności ale prawie nieznacząca chyba że jakiś o zwiększającym tarcie (chyba ktoś mówił o czymś takim do reanimacji piast ale nie miałem tego w rękach)
grzechu2410 Napisano 12 Lutego 2015 Autor Napisano 12 Lutego 2015 Piasty kupowałem ze strony DT. Oddać na gwarancję, puki co nie oddam bo nie chce rozplatać koła , zobaczymy co będzie jak przyjdzie nowy ratchet. Po dokładnych oględzinach stawiam na sprężynki, jedną z nich jest jak by skrzywiona i przez to nie spłaszcza się całkowicie .
swimfan Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 smar dobre żarty wiesz może być różnica w żywotności ale prawie nieznacząca chyba że jakiś o zwiększającym tarcie (chyba ktoś mówił o czymś takim do reanimacji piast ale nie miałem tego w rękach) to spróbuj Rohloff-a użyć to wtedy nie bedzie zartow:), szczegolnie zimą;/
jasinski21444 Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Piasty kupowałem ze strony DT. Oddać na gwarancję, puki co nie oddam bo nie chce rozplatać koła , zobaczymy co będzie jak przyjdzie nowy ratchet. Po dokładnych oględzinach stawiam na sprężynki, jedną z nich jest jak by skrzywiona i przez to nie spłaszcza się całkowicie . To jest twój problem , krzywa spręzynka może takie coś spowodować. Wymien same sprężynki .
jahoo84 Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Albo spróbuj ją naprostować żeby były dwie równoległe powierzchnie.
SantaaCruz Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Akurat dzisiaj zrobiłem zamianę 18t na 36t i zrobiłem małą dokumentację zdjęciową. Piasta to nówka DT 350 SP: 1. Po zdjęciu bębenka: 2. Sprawdzenie ile smaru jest wystarczające (18t wyjęte z piasty): 3. Porównanie przed smarowaniem: 4. porównanie po smarowaniu: 5. Sprawdzenie czy smaru jest w sam raz - starałem się smarować cienko: Mam nadzieję, że komuś się to przyda. Osoby z Warszawy, zainteresowane oryginalnym smarem DT zapraszam do kontaktu PW.
kolo1 Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 a tego smaru na zębach to nie za dużo nawaliłeś ?
SantaaCruz Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 (..) starałem się smarować cienko(..) Smar nie wypływał na boki, powierzchnie zębów dolegały do siebie bez widocznej przerwy. W eksploatacji okaże się czy to dużo czy mało. Wyszedłem z założenia, że jeśli obie 'zębatki' trzymają się siebie (na ostatnim foto trzymam tylko tą na górze) na możliwie najcieńszej ilości smaru to jest go dostatecznie dużo. W oryginale na 18t, wydaje mi się, było go ciut więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.