Skocz do zawartości

[piasta] DT swiss ratchet przeskakuje


grzechu2410

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

nie wygląda to najgorzej, jak rozebrałeś pierwszy raz bębenek to był mocno ubrudzony?

Te lekko ukruszone zęby nieco martwią, ale jak był brudny bębenek to mogło się zdarzyć że nie do końca zębatki załapały i ukruszyło zęby.
Ale po wyczyszczeniu powinno pięknie łapać.

Masz obie sprężyny w środku? może jakimś cudem jedna się zaklinowała i nie do końca dociskała pierścienie?

Napisano

Witam piasta nowa , na pewno przeskakuje bębenek jestem pewien tego w 100 % ,sprężyny są obie na miejscu , bębenek był w środku czysty , zamówiłem nowe zapadki zobaczymy co będzie , mam nadzieję że sytuacja się znów nie  powtórzy , podejrzewam ze było za mało smaru

Napisano

Nowa piasta, 200 km i ratchety już takie zajechane?!

Ja przejechałem kilka tyś gdzie na ratchetach nie było ani grama smaru i wyglądają lepiej. :-)

Napisano

Dziwna sprawa, mam na utrzymaniu 3 komplety kół na ratchetach i nigdy takiego problemu nie było, czyżby nieuczciwy sprzedawca ?

Napisano

sam nie wiem ,na retchecie nie było smaru czy to może być przyczyną ? , piasta była kupowana u dystrybutora dt , nie dociśnięta kaseta , możesz to rozwinąć ??

Napisano

Wada materiałowa albo źle zmontowana piasta, bo po 200km nie ma szans na takie zużycie. Użytkuję 2 koła DT (Tricon i 240) i w żadnym z nich nie ma takiego zużycia, nie mówiąc o przeskakiwaniu.

Napisano

Przy zdejmowaniu i zakładaniu kasety z bębenkiem jest wyczuwalny taki zatrzask wtedy jest znak, że weszła na swoje miejsce. DT sugeruje mały serwis tego sprzęgła co 500km czyli smarowanie. Niektórzy jeżdżą bez smarowania i działa więc w Twoim przypadku coś z tym sprzęgłem było nie tak. Wykruszenie tych zębów może również powodować inny smar czy gęsty olej także jak już smarować to specyfikiem przeznaczonym do tego sprzęgła od dt.  

Napisano

dziwne bo komuś sprzedawałem na tym forum rachet 18 z mojej 240 jak wymieniłem na 36 ale powiem że wyjety wyglądał prawie jak nowy (nabywca był zadowolony z zakupu) i nie wyglądał tak jak ten...
z obecnym 36 też nic się nie dzieje także dziwna historia i ten system zawsze uważałem za prosty ale za to taki genialny w swojej prostocie bo nic się z tym nie dzieje
tylko dodam że trzeba sprawdzić przy składaniu czy są  sprężyny i czy weszło do końca
ja bym to wyczyścił poprawnie złożył bo może okazać że jeszcze będzie to działało bo uszkodzić nic więcej niż rachet który jest wyszczerbiony nie możesz

Napisano

a sprężyny w jakim masz stanie bo jedyne co więcej mi przychodzi na myśl to sprężyny
ale wszystko okaże się przy nowym rachecie ale jak to nowa piasta to bym ścigał sprzedawce

Napisano

no nie wiem jak jakis specjalista uzyl innego smaru niz dedykowany przez DT to tak się mogło stac. Jak piasta nowa to nalezy reklamowac (taka nowa:)). A od kogo kupowales - allegro?

Napisano

Może to wina zdjęć albo ratchet nie został dobrze wyczyszczony ale on pomijając te wyszczerbienia wygląda jak by miał pare tysi na karku. Jeśli sprzęgło przepuszcza to ja bym szukał winy w sprężynkach, może za słabo dociskają tarczki star ratchet.  

Napisano

a jak wygladaja wielowpusty w korpusie i bębenku? moze na wielowpuscie skacze

To jest tak prosta konstrukcja że aż cieżko sobie wyobrazić dlaczego mogło by przeskakiwać

Napisano

smar dobre żarty
 

wiesz może być różnica w żywotności ale prawie nieznacząca chyba że jakiś o zwiększającym tarcie (chyba ktoś mówił o czymś takim do reanimacji piast ale nie miałem tego w rękach)

Napisano

Piasty kupowałem ze strony DT. Oddać na gwarancję, puki co nie oddam bo nie chce rozplatać koła , zobaczymy co będzie jak przyjdzie nowy ratchet. Po dokładnych oględzinach stawiam na sprężynki, jedną z nich jest jak by skrzywiona i przez to nie spłaszcza się całkowicie .

Napisano

smar dobre żarty

 

wiesz może być różnica w żywotności ale prawie nieznacząca chyba że jakiś o zwiększającym tarcie (chyba ktoś mówił o czymś takim do reanimacji piast ale nie miałem tego w rękach)

 

to spróbuj Rohloff-a użyć to wtedy nie bedzie zartow:), szczegolnie zimą;/

Napisano

Piasty kupowałem ze strony DT. Oddać na gwarancję, puki co nie oddam bo nie chce rozplatać koła , zobaczymy co będzie jak przyjdzie nowy ratchet. Po dokładnych oględzinach stawiam na sprężynki, jedną z nich jest jak by skrzywiona i przez to nie spłaszcza się całkowicie .

To jest twój problem , krzywa spręzynka może takie coś spowodować. Wymien same sprężynki .

Napisano

Akurat dzisiaj zrobiłem zamianę 18t na 36t i zrobiłem małą dokumentację zdjęciową. Piasta to nówka DT 350 SP:

 

1. Po zdjęciu bębenka:

 

8d9576acd36f6925eb20819f805dd85f.JPG

 

2. Sprawdzenie ile smaru jest wystarczające (18t wyjęte z piasty):

 

9418cf994663c8540f44b2fddbb32c19.JPG

 

3. Porównanie przed smarowaniem:

 

dcd763c89f88aef11a87a8ba517eb3e1.JPG

 

4. porównanie po smarowaniu:

 

0f4a536d14ab68422a8d7fae8c47d7e4.JPG

 

5. Sprawdzenie czy smaru jest w sam raz - starałem się smarować cienko:

 

728c0001806c5501a47b5d504817b1ac.JPG

 

Mam nadzieję, że komuś się to przyda.

 

Osoby z Warszawy, zainteresowane oryginalnym smarem DT zapraszam do kontaktu PW.

Napisano

 

(..) starałem się smarować cienko(..)

 

 

Smar nie wypływał na boki, powierzchnie zębów dolegały do siebie bez widocznej przerwy. W eksploatacji okaże się czy to dużo czy mało.

Wyszedłem z założenia, że jeśli obie 'zębatki' trzymają się siebie (na ostatnim foto trzymam tylko tą na górze) na możliwie najcieńszej ilości smaru to jest go dostatecznie dużo. W oryginale na 18t, wydaje mi się, było go ciut więcej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...