dominik11026 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Napisano 22 Lutego 2015 Zalałem i praca amora jest taka sama jak byla tylko głośniejsze jest zasysanie oleju no i jest twardszy Cytuj
dominik11026 Napisano 2 Marca 2015 Autor Napisano 2 Marca 2015 Niestety pojawił się problem. Zauważyłem że po napompowaniu amortyzatora z prawej goleni z pod korka ucieka powietrze a po poskakaniu leje się olej. Więc po tym incydencie wymieniłem simering i awaria została naprawiona. W Niedziele rano napompowałem amorka i pojechałem na trase gdy wróciłem było o wile miększy po sprawdzeniu manometrem ilości psi okazało się że powietrza ubyło. I moje pytanie brzmi z kąd może jeszcze powietrze uciekać oprócz korka i wentyla do pompowania ? Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 2 Marca 2015 Mod Team Napisano 2 Marca 2015 dołem, przez nieszczelność oringów na śrubach ale to wtedy wychodziłoby razem z olejem. Wyjmij korki, wykręć wentyle i wyczyść je. Prawdopodobnie się zacinają. Cytuj
dominik11026 Napisano 2 Marca 2015 Autor Napisano 2 Marca 2015 Dobra znalazłem powód powietrze ucieka dołem wraz z bardzo mała ilością oleju powodem była nie dokręcona śrubka. Tylko teraz nasuną się 2 problem , a mianowicie strasznie zjechana śrubka i teraz nwm czy idzie taką kupić czy będę musiał ją przerabiać z 10 na 9 Sory za słabą jakość ale nie miałem lepszego sprzętu do dyspozycji Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 2 Marca 2015 Mod Team Napisano 2 Marca 2015 w takim razie nie masz oleju w goleniach skoro dołem ucieka. Oj cudujesz kolego cudujesz... wykręć śrubę i pobaw się pilnikiem i przerób na 9. Cytuj
dominik11026 Napisano 5 Marca 2015 Autor Napisano 5 Marca 2015 Dzisiaj zrobiłem serwis amorka wszystko łądnie wyczyszczone zalane olejem 7.5 w ( już amorek się nie poci ) lecz pojawił się jeden problem. Podczas ugięcia i wyprostowania amortyzatora słychać stuk , przypuszczam że to wina rebound. Coś musiałem zle złożyć że amorek stuka ? Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 5 Marca 2015 Mod Team Napisano 5 Marca 2015 olejem 7,5 w... a wiesz chociaż coś na temat lepkości olejów? To nie jest jakiś zmęczony passat w "tedeiku" co to kilkanaście lat jeździł w przemycie na Białoruś i do niego można wlać jakiś minerał. Widziałem tylko jedno zdjęcie Twojego amorka i widać na nim że jest "zmęczony" nie zdziwię się jeśli tak samo wygląda całość. Cytuj
dominik11026 Napisano 5 Marca 2015 Autor Napisano 5 Marca 2015 Ja juz takiego kupiłem niestety Przed serwisem nic nie stukało tylko ja nieuważny i coś musiałem zle zrobić , czyli muszę jeszcze raz rozebrać i poskładać. Amortyzator tylko z wierzchu jest w złym stanie. Jutro wstawie jego zdjęcia Cytuj
dominik11026 Napisano 6 Marca 2015 Autor Napisano 6 Marca 2015 To mój Z1 ( to na uszczelkach to resztki smaru ) Cytuj
Bartosz111 Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Podłącze się do tematu. Też mam z1 sport rv 2007 rok. Kupiłem go parę dni temu i warto by było zrobić serwis i tutaj mam kilka pytań: Odkręcam zawory powietrzne, wymieniam olej tam ile ml na lagę i jaka gęstość? W goleniach dolnych jak rozumiem po 150ml oleju o gęstości ok. 5-7.5W na lagę, tak? Czy mam się czegoś jeszcze spodziewać po otwartej kąpieli olejowej? Nigdy czegoś takiego w rękach nie miałem i nie wiem jak to wygląda w środku. Jak ruszam na boki amortyzatorem to słyszę jakieś stuki (jakby w lewej ladze), można jakoś temu zaradzić? https://www.youtube.com/watch?v=uUA9taLvrYg Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez Bartosz111 Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 15 Kwietnia 2015 Mod Team Napisano 15 Kwietnia 2015 moim zdaniem za mało oleju. co do oleju - było wyjaśnione, potrzebujesz 7,5 W o lepkości cSt 26. zamiennik o dokładnie takich parametrach jest nie do dostania, oryginał jest drogi. Zostają Ci dwie opcje:- zrobić mieszankę 5W i 10W wg kalkulatora mieszania olejów który zamieściłem w temacie o olejach - odezwać się do mnie na priv - co jakiś czas trafia do mnie jakiś marcok więc na bieżąco mam świeży olej Cytuj
Bartosz111 Napisano 16 Kwietnia 2015 Napisano 16 Kwietnia 2015 Olej to akurat mam, więc sobie wymieszam i w piąteczek zrobię serwis. Co to znaczy otwarty tlumik? Ma max + rebound ustawić, czy na max -? Dziękuję pozdrawiam Zając Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 16 Kwietnia 2015 Mod Team Napisano 16 Kwietnia 2015 weź to na logikę... Cytuj
Bartosz111 Napisano 7 Czerwca 2015 Napisano 7 Czerwca 2015 Tak swoją drogą, czym odkręcacie lagi? Ta śruba jest trochę schowana i nasadką tego się nie da odkręcić, chyba że gdzieś można dorwać pasujący klucz. Cytuj
Bartosz111 Napisano 12 Czerwca 2015 Napisano 12 Czerwca 2015 Chodzi mi o to, jak podejść do tej śruby, bo klucz jest za duży i nie wchodzi.https://docs.google.com/file/d/0B7c_lNo1XSrQRkFXVXVzQTBibm8/edit?usp=docslist_api Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 12 Czerwca 2015 Mod Team Napisano 12 Czerwca 2015 gdzieś o tym już pisałem - potrzebujesz cienkościennej nasadowej 12-stki. Gwint prawostronny. Cytuj
dominik11026 Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Napisano 28 Grudnia 2015 Witam w moim Z1 dalej uchodzi powietrze.. To pytanie może wydać się głupie ale czy może uchodzić powietrze przez uszczelniacze lag ? I jeszcze jedno czy lekkie luzy na ślizgach mogą być powodem pocenia się lag czy to wina simeringów ? Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 28 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 28 Grudnia 2015 Możliwe miejsca utraty ciśnienia powietrza:-wentyle, -korki na goleniach(uszkodzone oringi) -uszkodzone oringi na śrubach łączących golenie(śruby pod dolnymi goleniami) -uszkodzone uszczelki olejowe. Wentyle oringi pod korkami oraz oringi na dolnych śrubach to groszowa sprawa, gorzej z uszczelką olejową, bo oryginalne sprzedawane są razem z kurzowymi i nie znajdziesz poniżej 120 zł. Widuję w sieci uszczelniacze olejowe po ok 10 zł za szt ale często są to części wykonane z chińskiej gumy i nie starczą nawet na pół sezonu. Tak czy inaczej olejowe musisz zmienić, ale najpierw należy je zdemontować by poznać dokładny wymiar no i co bardzo ważne - nowe muszą być identyczne z oryginałami i simering z jedną wargą nie zda egzaminu! Cytuj
dominik11026 Napisano 1 Stycznia 2016 Autor Napisano 1 Stycznia 2016 W następnym tyg rozbiorę amor i sprawdzę te simmeringi. Zmierzyłem średnice oringów korków i średnice osadzenia ty oringów w ladze i obydwie średnice są takie same (oringi są nowe) spróbuje zamontować jakieś grubsze. A od dołu nic nie ucieka Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 1 Stycznia 2016 Mod Team Napisano 1 Stycznia 2016 najpierw wentyle i oringi na górnych korkach! Cytuj
dominik11026 Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 Wentyle wymienione, oringi w górnych korkach wymienione a simmeringi i tak muszę wymienić bo dzisiaj zaczął się strasznie pocić możliwe że z zimna. Zdjęcie starych uszczelek olejowych: I jak nadają się jeszcze ? I jest możliwość że amor się poci z powodu lekkich luzów na ślizgach ? Ślizgi moim zdaniem są jeszcze dobre Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 2 Stycznia 2016 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2016 a nie wymieniałeś przypadkiem olejowych latem? Cytuj
dominik11026 Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Napisano 2 Stycznia 2016 Nie ja w nim nic oprócz oringów i oleju nie wymieniałem. Takiego już kupiłem. Uszczelki mają 3 sezony za sobą. Cytuj
dominik11026 Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Napisano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Mam pytanie czy na tym tłumiku nie powinno być tego pierścienia tak jak na rebound ? Edytowane 3 Stycznia 2016 przez dominik11026 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.