Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niestety pojawił się problem. Zauważyłem że po napompowaniu amortyzatora z prawej goleni  z pod korka  ucieka powietrze a po poskakaniu leje się olej. Więc po tym incydencie wymieniłem simering i awaria została naprawiona. W Niedziele rano napompowałem amorka i pojechałem na trase gdy wróciłem było o wile miększy po sprawdzeniu manometrem ilości psi okazało się że powietrza ubyło.

I moje pytanie brzmi z kąd może jeszcze powietrze uciekać oprócz korka i wentyla  do pompowania ? 

  • Mod Team
Napisano

dołem, przez nieszczelność oringów na śrubach ale to wtedy wychodziłoby razem z olejem. Wyjmij korki, wykręć wentyle i wyczyść je. Prawdopodobnie się zacinają.

Napisano

Dobra znalazłem powód powietrze ucieka dołem wraz z bardzo mała ilością oleju powodem była nie dokręcona śrubka.

Tylko teraz nasuną się 2 problem , a mianowicie strasznie zjechana śrubka i teraz nwm czy idzie taką kupić czy będę musiał ją przerabiać z 10 na 9 

2h4z2qb.jpg

Sory za słabą jakość ale nie miałem lepszego sprzętu do dyspozycji 

  • Mod Team
Napisano

w takim razie nie masz oleju w goleniach skoro dołem ucieka. Oj cudujesz kolego cudujesz...

wykręć śrubę i pobaw się pilnikiem i przerób na 9.

Napisano

Dzisiaj zrobiłem serwis amorka wszystko łądnie wyczyszczone zalane olejem 7.5 w ( już amorek się nie poci ) lecz pojawił się jeden problem.

Podczas ugięcia i wyprostowania amortyzatora słychać stuk , przypuszczam że to wina rebound.

Coś musiałem zle złożyć że amorek stuka ?

  • Mod Team
Napisano

olejem 7,5 w... 

a wiesz chociaż coś na temat lepkości olejów?  To nie jest jakiś zmęczony passat w "tedeiku" co to kilkanaście lat jeździł w przemycie na Białoruś i do niego można wlać jakiś minerał.

Widziałem tylko jedno zdjęcie Twojego amorka i widać na nim że jest "zmęczony" nie zdziwię się jeśli tak samo wygląda całość.

Napisano

Ja juz takiego kupiłem niestety :(

Przed serwisem nic nie stukało tylko ja nieuważny i coś musiałem zle zrobić , czyli muszę jeszcze raz rozebrać i poskładać.

Amortyzator tylko z wierzchu jest w złym stanie.

Jutro wstawie jego zdjęcia

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Podłącze się do tematu.

Też mam z1 sport rv 2007 rok. Kupiłem go parę dni temu i warto by było zrobić serwis i tutaj mam kilka pytań:

Odkręcam zawory powietrzne, wymieniam olej tam ile ml na lagę i jaka gęstość?

W goleniach dolnych jak rozumiem po 150ml oleju o gęstości ok. 5-7.5W na lagę, tak?

Czy mam się czegoś jeszcze spodziewać po otwartej kąpieli olejowej? Nigdy czegoś takiego w rękach nie miałem i nie wiem jak to wygląda w środku. 

Jak ruszam na boki amortyzatorem to słyszę jakieś stuki (jakby w lewej ladze), można jakoś temu zaradzić?

https://www.youtube.com/watch?v=uUA9taLvrYg 

Edytowane przez Bartosz111
  • Mod Team
Napisano

moim zdaniem za mało oleju.

co do oleju - było wyjaśnione, potrzebujesz 7,5 W o lepkości cSt 26.

zamiennik o dokładnie takich parametrach jest nie do dostania, oryginał jest drogi. Zostają Ci dwie opcje:
- zrobić mieszankę 5W i 10W wg kalkulatora mieszania olejów który zamieściłem w temacie o olejach

- odezwać się do mnie na priv - co jakiś czas trafia do mnie jakiś marcok więc na bieżąco mam świeży olej ;)

 

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Witam w moim Z1 dalej uchodzi powietrze.. To pytanie może wydać się głupie ale czy może uchodzić powietrze przez uszczelniacze lag ? I jeszcze jedno czy lekkie luzy na ślizgach mogą być powodem pocenia się lag czy to wina simeringów ?

  • Mod Team
Napisano

Możliwe miejsca utraty ciśnienia powietrza:
-wentyle,

-korki na goleniach(uszkodzone oringi) 
-uszkodzone oringi na śrubach łączących golenie(śruby pod dolnymi goleniami)

-uszkodzone uszczelki olejowe.

Wentyle oringi pod korkami oraz oringi na dolnych śrubach to groszowa sprawa, gorzej z uszczelką olejową, bo oryginalne sprzedawane są razem z kurzowymi i nie znajdziesz poniżej 120 zł. Widuję w sieci uszczelniacze olejowe po ok 10 zł za szt ale często są to części wykonane z chińskiej gumy i nie starczą nawet na pół sezonu. Tak czy inaczej olejowe musisz zmienić, ale najpierw należy je zdemontować by poznać dokładny wymiar no i co bardzo ważne - nowe muszą być identyczne z oryginałami i simering z jedną wargą nie zda egzaminu!
 

Napisano

W następnym tyg rozbiorę amor i sprawdzę te simmeringi. Zmierzyłem średnice oringów korków i średnice osadzenia ty oringów w ladze i obydwie średnice są takie same (oringi są nowe) spróbuje zamontować jakieś grubsze. A od dołu nic nie ucieka 

Napisano

Wentyle wymienione, oringi w górnych korkach wymienione a simmeringi i tak muszę wymienić bo dzisiaj zaczął się strasznie pocić możliwe że z zimna.

Zdjęcie starych uszczelek olejowych:

2dik3rb.jpg

j63evp.jpg

I jak nadają się jeszcze ?

I jest możliwość że amor się poci z powodu lekkich luzów na ślizgach ?

Ślizgi moim zdaniem są jeszcze dobre

iyoah0.jpg

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...