boro53 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Postanowiłem w końcu sprawić sobie okulary korekcyjne do jazdy na rowerze. Moja wada to -1,25 i -1,5. Jako, że okulary z wkładką nie podobają mi się wcale szukałem okularów, które korekcję dioptryczną będą już miały "wbudowaną" w szkła. Natknąłem się na ofertę firmy Optopro. Wstępnie spodobał mi się taki model http://www.optopro.pl/okulary-explorer-czarne. Czy ktoś z Was używa takich okularów? Jak wpływa wygięcie ich szkieł na komfort widzenia. Problem jest jeszcze taki, ze nie ma ich jak przymierzyć. Mam dość wąską twarz. "Cywilne" okulary które posiadam mają szerokość jedne 13 cm drugie 13,5 cm. Jak się ma rozmiar takich sportowych okularów do okularów codziennych? Mają być tego samego rozmiaru z grubsza, a może mniejsze/większe? Doradźcie cos, proszę. Istnieje możliwość skonfigurowania tych okularów ze szkłami fotochromowymi. Jak takie szkła się sprawdzają w jeździe w słońcu i np. przy wjeździe do zacienionego lasu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 1. Bez przymierzania i pomiaru rozstawu źrenic na okulary korekcyjne nie zdecydowałbym się. 2. Fotochromy, te dobre, rozjaśniają się około 30 sekund (o wiele szybciej ciemnieją). Teraz mam okulary Shimano - przyciemnianie/rozjaśnianie trwa trochę dłużej - mi to nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boro53 Napisano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Ale ja znam mój rozstaw źrenic. Problem mam z doborem ogólnej wielkości okularów. Rozstaw źrenic od środka zawsze jest taki sam dla danego człowieka, czy to okulary małe czy duże. Bez znaczenia. Chodzi mi o to, żeby nie spadały mi z głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Niby tak, ale na przestrzeni dwóch lat miałem robione okulary w dwóch różnych zakładach, według pomiarów zupełnie różne rozstawy, obie pary okularów mi optycznie pasują. Rób, jak uważasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 ...Istnieje możliwość skonfigurowania tych okularów ze szkłami fotochromowymi. Jak takie szkła się sprawdzają w jeździe w słońcu i np. przy wjeździe do zacienionego lasu? Zamiast fotochromów polecam soczewki Transitions. Dużo szybsze czasy reakcji i szerszy zakres - rozjaśniają się "do zera". Warte każdej wydanej złotówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boro53 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 No i zaryzykowałem i kupiłem te okulary. Czekałem 21 dni ale było warto. Okulary jak na mnie, super wygodne, ostrość widzenia brzytwa. Mam -1,25 i -1,5 oraz cylindry. Żadnych zniekształceń obrazu czy perspektywy, szeroki kat widzenia. Mają spore wygięcie, nieźle dolegają do oczodołów. Szkła i ramki dość wysokie. Okulary wieczorem lub w domu mają zaciemnienie tyle co nic ok 5%. Można jeździć w nocy bezproblemowo. Dałem 750zł bo są z fotochromem, ale było warto. Może nie reagują tak szybko jak transitions, ale są sporo tańsze. Za transitions zaśpiewali mi ponad 1200 zł. To dla mnie za dużo. Ryzyko było niewielkie, bo gdyby ktoś był niezadowolony można zwrócić okulary w ciągu 31 dni. Ja już moich nie oddam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.