Skocz do zawartości

[Amor przód] Jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Różnica będzie ogromna głównie dlatego, że XCM z technicznego punktu widzenia nie jest w ogóle amortyzatorem. Spore znaczenie ma też Twoja waga. Do tego w żywotności i sztywności też nawet nie ma co porównywać. 

Raidon jest OK.

Napisano

Tylko pod tarcze, bo ma coś nie tak ze trzpieniami. Do tego znacznie skrócona rura sterowa i do dokupienia manetka, bo nie będzie blokady.

Pod V-ki obecnie może być ciężko. Można by pójść w retro, ale średnio się orientuje, czy te Judy Air itp są warte zachodu.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Różnica będzie ogromna głównie dlatego, że XCM z technicznego punktu widzenia nie jest w ogóle amortyzatorem.

A niby czemu? Sam mam taki i uważam że do przebiegu 2-3tyś coś tam działał teraz już przy 8tyś jest lipa :(
Napisano

Amortyzator to nie jest kawałek sprężyny i elastomera oprawiony w golenie i przyczepiony do ramy i koła, który "jakoś" ugina się i natychmiast odpręża po najechaniu na przeszkodę, ważąc przy tym więcej niż wspomniana rama.

Amortyzator ma zapewniać odpowiednią trakcję (nie służy do tego by "ręce nie bolały" ani "bo fajnie się ugina"), stąd oprócz sprężyny stalowej/powietrza z możliwością ustawienia SAG powinien mieć jeszcze tak samo regulowane tłumienie powrotu i nie ważyć zbyt dużo + ewentualnie dodatkowe regulacje np. wolnej i szybkiej kompresji. A całość powinna być wykonana w sposób umożliwiający normalną eksploatację bez luzów itp. niespodzianek po krótkim przebiegu.

Niestety taki widelec kosztuje swoje, a gawiedź chce przecież wszelkie nowe bajery w najtańszych rowerach, wiec mamy to co mamy...

Napisano

Toś odkopał, ale co czemu? Czemu nie jest amortyzatorem?

 

Amortyzator to jest sprężyna i tłumik, a tam masz tylko sprężyny. Nie ma tłumienia nie ma amortyzacji proste - ugina (uginał) się i mogłeś to nazywać działaniem, ale z definicji amortyzatorem on nie jest. Bez tłumienia nie buja się tylko dlatego, że sprężyna jest na to za twarda w stosunku do wagi człowieka.

 

Pierwszy amortyzator godny tej nazw to XCR, bo ma tłumik olejowy po prawej, a sprężynę po lewej. Działa wcale nie jakoś dużo lepiej co nie przeszkodziło mi jednak zrobić na nim 4 tys km i jeszcze go sprzedać :teehee:

Napisano

Dziękuje za rzeczowe sprostowanie sprawy :) Tak naprawdę nie interesowałem się nigdy budową amorów aż do teraz bo chciałbym w końcu wymienić wysłużonego XCMa który obecnie działa gorzej o zgrozo niż amor w moim crossie. Problem w tym że nie mogę znaleźć coś lepszego nowego z piwotami

Napisano

Bardzo dobre nawet, ale jak komuś nie zależy na masie, bo ciężkie, a do tego trochę drogo... Zostały właśnie same takie cuda :whistling:

Sam jednak dokładnie tego modelu używam i jestem zadowolony, ale nie zapłaciłem i chyba nie zapłaciłbym tyle. Już chyba lepiej przerobić przód na tarcze dla Raidona.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...