Rumpert Napisano 8 Lutego 2015 Napisano 8 Lutego 2015 Cześć Myślę o wymianie amortyzatora tak do 300zł( może być używany), ale czy jest sens? Myślałem nad raidonem. Obecnie mam XCM. Będę w ogóle czuł różnice? Cała specyfikacja roweru. http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/6028-kross-black-edition-2/?tab=1
seraph Napisano 8 Lutego 2015 Napisano 8 Lutego 2015 Różnica będzie ogromna głównie dlatego, że XCM z technicznego punktu widzenia nie jest w ogóle amortyzatorem. Spore znaczenie ma też Twoja waga. Do tego w żywotności i sztywności też nawet nie ma co porównywać. Raidon jest OK.
Rumpert Napisano 8 Lutego 2015 Autor Napisano 8 Lutego 2015 Moja waga to około 85kg. Co o tym myślicie? http://olx.pl/oferta/amortyzator-suntour-raidon-powietrzny-26-CID767-ID8Kmcw.html#6d29a89728
seraph Napisano 8 Lutego 2015 Napisano 8 Lutego 2015 Tylko pod tarcze, bo ma coś nie tak ze trzpieniami. Do tego znacznie skrócona rura sterowa i do dokupienia manetka, bo nie będzie blokady. Pod V-ki obecnie może być ciężko. Można by pójść w retro, ale średnio się orientuje, czy te Judy Air itp są warte zachodu.
ACTIVIA Napisano 8 Lutego 2015 Napisano 8 Lutego 2015 Szczególnie przy uzywkach zwracaj uwagę na luzy w ślizgach
Rumpert Napisano 11 Lutego 2015 Autor Napisano 11 Lutego 2015 Ktoś ma jakieś propozycje do 300zl na v brake?
Kill84 Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Różnica będzie ogromna głównie dlatego, że XCM z technicznego punktu widzenia nie jest w ogóle amortyzatorem.A niby czemu? Sam mam taki i uważam że do przebiegu 2-3tyś coś tam działał teraz już przy 8tyś jest lipa
modrzew Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Amortyzator to nie jest kawałek sprężyny i elastomera oprawiony w golenie i przyczepiony do ramy i koła, który "jakoś" ugina się i natychmiast odpręża po najechaniu na przeszkodę, ważąc przy tym więcej niż wspomniana rama. Amortyzator ma zapewniać odpowiednią trakcję (nie służy do tego by "ręce nie bolały" ani "bo fajnie się ugina"), stąd oprócz sprężyny stalowej/powietrza z możliwością ustawienia SAG powinien mieć jeszcze tak samo regulowane tłumienie powrotu i nie ważyć zbyt dużo + ewentualnie dodatkowe regulacje np. wolnej i szybkiej kompresji. A całość powinna być wykonana w sposób umożliwiający normalną eksploatację bez luzów itp. niespodzianek po krótkim przebiegu. Niestety taki widelec kosztuje swoje, a gawiedź chce przecież wszelkie nowe bajery w najtańszych rowerach, wiec mamy to co mamy...
seraph Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Toś odkopał, ale co czemu? Czemu nie jest amortyzatorem? Amortyzator to jest sprężyna i tłumik, a tam masz tylko sprężyny. Nie ma tłumienia nie ma amortyzacji proste - ugina (uginał) się i mogłeś to nazywać działaniem, ale z definicji amortyzatorem on nie jest. Bez tłumienia nie buja się tylko dlatego, że sprężyna jest na to za twarda w stosunku do wagi człowieka. Pierwszy amortyzator godny tej nazw to XCR, bo ma tłumik olejowy po prawej, a sprężynę po lewej. Działa wcale nie jakoś dużo lepiej co nie przeszkodziło mi jednak zrobić na nim 4 tys km i jeszcze go sprzedać
Kill84 Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Dziękuje za rzeczowe sprostowanie sprawy Tak naprawdę nie interesowałem się nigdy budową amorów aż do teraz bo chciałbym w końcu wymienić wysłużonego XCMa który obecnie działa gorzej o zgrozo niż amor w moim crossie. Problem w tym że nie mogę znaleźć coś lepszego nowego z piwotami
ACTIVIA Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Z piwotami to już raczej nic ciekawego nie dostaniesz
Kill84 Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 To co się już nie produkuje amorów pod V-brakei ? A takie coś: http://www.bikecenter.pl/p9341,rock-shox-xc32-tk-solo-air-100-z-piwotami-czarny-amortyzator.html złe ?
seraph Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Bardzo dobre nawet, ale jak komuś nie zależy na masie, bo ciężkie, a do tego trochę drogo... Zostały właśnie same takie cuda Sam jednak dokładnie tego modelu używam i jestem zadowolony, ale nie zapłaciłem i chyba nie zapłaciłbym tyle. Już chyba lepiej przerobić przód na tarcze dla Raidona.
Kill84 Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Ale ile to kosztów generuje: piasta, koło, tarcza, zacisk z klamką no i na końcu Raidon...
maciej83 Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 dlatego wlasnei w pewnym momencie zasadnym jest kupno nowego roweru:D
KryMar1983 Napisano 30 Kwietnia 2015 Napisano 30 Kwietnia 2015 Może zapodaj zapytanie o kupnie amortyzatora, ja w ten sposób kupiłem manitou R7 pod v-brake
Kill84 Napisano 30 Kwietnia 2015 Napisano 30 Kwietnia 2015 A coś z tego: http://allegro.pl/nowy-amortyzator-tora-318-u-turn-i5289838914.html http://allegro.pl/widelec-amortyzowany-rst-aerial30-i5284283479.html http://allegro.pl/spinner-26-aeris-team-xxc-100mm-1-7kg-manetka-xc-i5291261816.html ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.