Skocz do zawartości

[amortyzator] Wymiana sterówki


Rekomendowane odpowiedzi

Activia po prostu bieżnia powinna się opierać o koronę i tak robią wszyscy producenci. Jak to mówią nosił wilk razy kilka aż ponieśli wilka. Podałem prosty sposób jak to łatwo zrobić zgodnie ze sztuką projektowania obciążeń w konstrukcjach metalowych. A co do tego czy się znam, to po 30 latach obliczania obciążeń konstrukcyjnych powiem Ci, że znam się na tym temacie więcej niż dobrze. Ale oczywiście rób jak chcesz, mam nadzieję, że nic się nikomu złego nie stanie.

Pozdrawiam serdecznie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Activia po prostu bieżnia powinna się opierać o koronę i tak robią wszyscy producenci. Jak to mówią nosił wilk razy kilka aż ponieśli wilka. Podałem prosty sposób jak to łatwo zrobić zgodnie ze sztuką projektowania obciążeń w konstrukcjach metalowych. A co do tego czy się znam, to po 30 latach obliczania obciążeń konstrukcyjnych powiem Ci, że znam się na tym temacie więcej niż dobrze. Ale oczywiście rób jak chcesz, mam nadzieję, że nic się nikomu złego nie stanie.

Pozdrawiam serdecznie !

Przemyśle temat i może być to dobre rozwiazanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Activia po prostu bieżnia powinna się opierać o koronę i tak robią wszyscy producenci. Jak to mówią nosił wilk razy kilka aż ponieśli wilka. Podałem prosty sposób jak to łatwo zrobić zgodnie ze sztuką projektowania obciążeń w konstrukcjach metalowych. A co do tego czy się znam, to po 30 latach obliczania obciążeń konstrukcyjnych powiem Ci, że znam się na tym temacie więcej niż dobrze. Ale oczywiście rób jak chcesz, mam nadzieję, że nic się nikomu złego nie stanie.

Pozdrawiam serdecznie !

Bardzo chętnie zobaczyłbym takie obliczenia. I to bez złośliwości ani podtekstu. Jeśli jesteś w stanie to oblicz proszę różnicę w obciążeniu zakładając np wagę rowerzysty 100 kg.

Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ceny zależą od modeli amortyzatorów. Poniżej podaje mw. cennik dla forumowiczów 

 

- Wymiana rury sterowej 1" prosta na 1" prosta stalowa  (270mm bez gwintu) - 120zł (Cięcie i gwintowanie na wymiar - 30zł)

- Wymiana rury sterowej 1/1/8" prosta na 1" prosta stalowa - 130zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/8" prosta na 1/1/8" prosta stalowa - 120zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/8" prosta na 1/1/8" prosta aluminiowa - 200zł

- Wymiana rury sterowej tapered na prostą 1/1/8" stalową (z adapterem) - 160zł

- Wymiana rury sterowej tapered na prostą 1/1/8" aluminiową - 240zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/2" prosta na 1/1/8" prosta aluminiowa - 240zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/2" prosta na 1/1/8" prosta stalowa (z adapterem) - 160zł

- Wymiana rury sterowej tapered na tapered aluminiowa - 200zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/4" prosta na 1/1/8" prosta aluminiowa - 220zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/4" prosta na 1/1/8" prosta stalowa (z adapterem) - 160zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/2 x 1/1/4" (taper) na 1/1/8" prosta aluminiowa - 220zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/2 x 1/1/4" (taper) na 1/1/8" prosta stalowa (z adapterem) - 160zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/4" prosta na 1/1/4" prosta aluminiowa - 250zł

- Wymiana rury sterowej 1/1/2" prosta na 1/1/2" prosta aluminiowa - 260zł

 

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie.

 

Zgodnie z naszą rozmową załączam fotki Amortyzatora gdzie będzie do wymiany rura sterowa z Tapered na 1 1/8 !!!

 

Pozdrawiam ...   i z niecierpliwością czekam na końcowy efekt .

 

 

sqh37a.jpg
204k5v.jpg
2nqv9cp.jpg
 
 
 
Hm ciekawi mnie czy ta aluminiowa rura będzie dość dobra jak ta Taperowana , zresztą widać że na zdjęciach jest ona masywniejsza:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie. Po przeanalizowaniu całej sytuacji, która mnie spotkała, czuję, że powinienem napisać kilka zdań komentarza do tematu wymiany rury sterowej przez ACTIVIA.

Zleciłem wymianę rury sterowej w RS Reba na dłuższą, prostą. Amortyzator przyszedł zrobiony bardzo szybko, niestety rura rozszerzała się ku dołowi w taki sposób, że nie byłem w stanie zamocować klina sterów. Po rozmowach telefonicznych odesłałem więc amortyzator do poprawy gwarancyjnej. Czas oczekiwania wydłużył się na moją niekorzyść, gdyż musiałem czekać do następnego tygodnia, gdyż, jak twierdzi właściciel, rury robią tylko na weekendzie. Przez telefon zostałem zapewniany, że rura zostanie wyfrezowana, by niepotrzebnie nie naruszać połączenia między koroną, a rurą sterową (po prostu nie montować nowej). Amortyzator wreszcie przyszedł. Co się okazało, ku mojemu wielkiemu zdziwieniu? Że została zamontowana zupełnie nowa, UŻYWANA rura sterowa, zapewne z jakiegoś innego amortyzatora, który również przyszedł do zmiany sterówki (ta, która poprzednio była zamontowana została zdemontowana). Cena, jaka jest podana za usługę obejmuje wytoczenie z pełnego kawałka aluminium nowej rury, a tymczasem ja dostaję, w tych samych pieniądzach, czyjąś używaną rurę, która akurat była na stanie. To się nie mieści w głowie! Ja rozumiem zapewnienia, że montaż i demontaż jest wykonywany fachowo, ale takie istotne połączenie nie może być narażane na aż tyle zmian! Dodatkowo wszystko tam trzeszczy, jakby zaraz miało popękać (sprawdzałem różne ewentualności, i na pewno to stamtąd dochodzi dźwięk - okolice dolnych sterów). Przed zmianą nie było takich dźwięków. Rura była rzekomo wytaczana z grubszymi ściankami by było wszystko solidniejsze. To tyle w temacie. Czuję się oszukany i co przede wszystkim okłamany. Jestem niemiło rozczarowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malinowy informowałem cię telefonicznie że już nie miałem materiału żeby zrobić ci nową a tą zrobioną co ci wymieniłem nie byłem w stanie na tyle wyszlifować żeby pasowało ci pod ten nietypowy zacisk sterowy. Zależało mi na tym żebyś miał idealnie prościutką rurę sterową ze względu tylko tego że miałeś nietypowe stery. Opisujesz tu sytuację na forum, lecz czemu do mnie nic nie napisałeś jak także nie poinformowałeś. Na każdą rurę daję roczną gwarancję i jeśli ci coś trzeszczy to czemu do mnie się nie odezwałeś. Wysyłając do mnie za pierwszym razem amorek do reklamacji ze względu nietypowych sterów to bez problemu ci zwróciłem 20zł za koszty wysyłki, przez co nie wiem w czym ja tu ci oszukuje. 

Jeśli uważasz się rozczarowany i oszukany to odeślij do mnie amorek. Wymienię ci na twoją krótką oryginalną rurę sterową po odnowie którą miałeś i zwrócę ci w całości kwotę jaką zapłaciłeś za wymianę, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam traktować to fair, skoro przez telefon słyszę, że koszt wymiany to 200 PLN, bo materiał tyle kosztuje, sama robocizna to 30 PLN, a otrzymuję rurę z odzysku z innego amortyzatora? To gdzie tu logika? To po pierwsze. Po drugie, nic nie było wspominane, że się nie dało tego zeszlifować. Było wspominane i były zapewnienia, że teraz już wszystko się fajnie udało dopasować, zeszlifować i że będzie cacy. ŻADNEJ informacji, że sterówka będzie zamontowana INNA ostatecznie. Jak wytłumaczyć fakt rzekomo niestandardowych sterów, kiedy w oryginalnej rurze nie było żadnego problemu z klinem, a przy nowej rurze średnica ewidentnie się rozszerzała ku dołowi? To jest błąd osoby, która to wykonywała, nawet nie sprawdziła. Choć do tego nie wracam bo gwarancja została uznana bez problemów, to fakt.

 

Proszę wybaczyć, ale nigdy nie zdecydowałbym się na kilkukrotne demontowanie i montowanie sterówki z korony! Jest to na tyle newralgiczny punkt, odpowiadający w dużej mierze za bezpieczeństwo, że tu nie ma miejsca na pomyłkę i na takie działanie. Czuję się oszukany z tego powodu, że płacąc za materiał i usługę, otrzymałem właściwie tylko usługę - wymiany na używaną rurę. Tyle w temacie.

To nie miejsce na takie sprawy, ale postanowiłem, że należy się szersze słowo wyjaśnienia tej sprawy. Już nie wspomnę, że gwiazdka była wbita w stery nierówno, a ponoć to serwis rowerowy. Ot, taki psikus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem dla ciebie jak najlepiej, Rura sterowa ktora otrzymałeś moge ci w 100% potwierdzic ze nie jest stara a takze lepiej osadzona niż miales twoją krótką fabryczna. Ponadto masz po to taką wsadzoną sterówkę tylko ze wzgledu twoich sterów, poniewaz tej nie udalo mi sie idealnie obrobić a wiecej nie mialem tego gatunku aluminium 7050 co cie telefonicznie informowalem ze nie mam wiecej materiału i jedynie wchodzilo w grę naprawa bieżącej, natomiast ze wzgledu tego że nie udało mi się jej uratować to dalem ci inna rurę sterową żeby cie nie zostawić na lodzie natomiast przez to musiałem odmowic innemu klientowi. Dziwie sie szczególnie w tym czemu mnie o niczym nie poinformowales lecz opisujesz to tu na forum tym bardziej ze opisujesz ze czujesz sie poszkodowany, choć ja wiem ze ta rura jest pewna w twoim amortyzatorze a co do gwiazdki to wbijałem ją specjalnym narzędziem co wszystkie amorki po skroceniu sterówki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pierwszy błąd rozumiem, każdemu może się zdarzyć, nóż tokarski może się obsunąć (sama reklamacja załatwiona bezproblemowo), o tyle druga sytuacja jest dla mnie zaskakująca i zupełnie niezrozumiała. Chodzi o sam fakt, informuje się o takich rzeczach, a nie idzie się w zaparte i kłamie w "żywe uszy". Tak się zdenerwowałem, że już nie miałem nawet ochoty pisać w tej sprawie prywatnej wiadomości, choć racja, mogłem tak zrobić.
Dlatego wszelkie kwestie dalsze przenoszę na prywatną konwersację by nie zaśmiecać forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny strzelający FOX nam się trafił. Teraz to strzelanie było nie dość że na sterówce to także na rurach goleniowych. Stan techniczny rur goleniowych w miejscu korony mówi samo za siebie

 

f146.jpg?0.44374433185961215  f147.jpg?0.20897702303406263

 

Amortyzator udało się uratować i mam nadzieję że jeszcze długo forumowicz pojeździ

 

f148.jpg?0.24090057312549495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...