Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie

Z moim mega pomysłem i profesjonalnym warsztatem pomyślałem o wymianie rur sterowych i pierwsze okazy bardzo dobrze wyszły. Może ktoś z was potrzebował by wymienić na dłuższą lub zmienić ze stalowej na aluminiową to zapraszam tutaj do pogawędki

 

Poniżej macie rozebranego Raidona z 2013, 

cd2a03914a75251fgen.jpg

 

f2d485c6b6ba4badgen.jpg

Napisano

Jaką technologią i jaką techniką to zostało wyjęte i jaką będzie wsadzone? Po czym sądzisz, że to dobrze wyszło? Jakieś pomiary? Cokolwiek? Z tego co piszesz to wszystko na oko było, więc nie można tutaj mówić o żadnej jakości. I jestem ciekaw ile PLN za to byś chciał? Ile za materiały, ile robocizna i jak to będzie zrobione?

Napisano (edytowane)

Prostopadłość od korony. Współosiowość. Czegoś takiego. Bo jeżeli będzie chociaż trochę krzywo sterówka to łożyska sterów będą padały jedne po drugich. Już nie mówiąc, że może wystąpić dziwne uczucie podczas jazdy, a podczas jazdy na wprost będziemy jechać bokiem. Jeszcze jakieś próby wytrzymałościowe? Takie zamontowanie na oko i wygląda dobrze to jest nic nie warte, a to ACTIVI'a to pewnie by jeszcze chcieli, żeby za to płacić.

Edytowane przez lyndowss
Napisano

@lyndowss rozbawił mnie twój post :) Znasz jakiekolwiek miejsce gdzie ktoś ci wymieni sterówkę za darmo? :D Poza tym nie sądzę żeby taka firma jak ACTIVIA mogła sobie pozwolić na bylejakość. Szczegóły jednak byłyby mile widziane.

  • Mod Team
Napisano

 

 

a to ACTIVI'a to pewnie by jeszcze chcieli, żeby za to płacić.

 

Szokujące.. jak można żądać pieniędzy za usługę? 

 

Do Autora tematu- natentychmiast proszę o wyjaśnienie tej sytuacji i ukorzenie się publicznie.

Napisano (edytowane)

Nie o to chodziło. Po prostu jeżeli mają pobierać za to opłatę to niech robią usługę fachowo, albo w ogóle. Póki co to wygląda na przypadek: Kaziu, weź wbij tą rurę w to. Kaziu wbił. Nieźle wygląda, to robimy. Pomiary na oko bez sprawdzenia tego co się robi to jest skrajne nieodpowiedzialne, a ktoś kto zleca takiej osobie usługę wymaga jakości. Z resztą nie ma wbitej sterówki, tylko wybitą i tylko to widać na zdjęciach. A gdzie gotowy produkt? Wybić też mogę i wrzucić na forum. Po mojemu to póki co jest bardziej badanie rynku, a póki co nic nie zrobili. Tym bardziej, że autor milczy, a pewnie nie pochwali się jakiej to kosmicznej technologii użył, żeby nabić o ile w ogóle to zrobili.

Edytowane przez lyndowss
Napisano

lyndowss, wrzuć na luz :) Kolega ACTIVIA to nie pan Kaziu co młotkiem i przecinakiem naprawia rowery na wiosce, tylko profesjonalny dystrybutor i serwisant Suntoura :) Dla mnie miejsce bo wybiciu rury wygląda wzorowo, wyciśnięte prasą to było? Jeżeli będzie się dało niedrogo wymieniać rury w amortyzatorach z gwarancją trwałości to mnie nie trzeba namawiać :thumbsup: Czy jest możliwość wymiany rury 1 1/8" na 1" ? Oczywiście to by wymagało przetoczonej specjalnie rury, ale czy da radę w rozsądnej cenie? Po głowie już chodzą mi marzenia o nowoczesnych amortyzatorach w starych stalowych ramach...

Napisano (edytowane)

Jako Autor tematu to powiem wprost:

Od 2 lat pracowałem nad  tym tematem opracowując metody usuwania i montowania nowej sterówki oraz jakość jej wykonania i odpowiedniego gatunku Aluminium.

Gotowych sterówek kompletnie nigdzie nie ma w sprzedaży bo producent ma zastrzeżone prawa autorskie, przez to po krótkiej wycieczce w Tajwanie nawiązałem współpracę z firmą która produkuje wałki aluminiowe tego samego gatunku z czego są wykonane sterówki w amorkach. W Polsce niestety aluminium tego gatunku jest nie do zdobycia. Teraz co do wyróbki, to sterówki będą toczone z tego wałka na tokarkach CNC przez mojego kumpla - Inżyniera z 30 letnim stażem pracy. 

Co do usadzenia  tej sterówki to przy pomocy moich kolegów opracowaliśmy specjalną naprowadzającą matrycę. Co do średnicy sterówki to do każdej wymiany indywidualnie podchodzę ze względu możliwości zmiany setnych mm średnicy przy jej usunięciu

Będąc w Tajwanie zwiedziłem fabrykę Suntoura przez to wiem na jakiej podstawie jest montowana sterówka

JESZCZE NIE MAM GOTOWYCH STERÓWEK, LECZ JAK TYLKO BĘDĄ TO MOMENTALNIE WAM TO POKAŻĘ NA FORUM

Edytowane przez ACTIVIA
  • +1 pomógł 1
Napisano

No tak, ale ten sam rodzaj aluminium to nie wszystko, ważna jest obróbka termiczna, dopiero po niej stop nabiera właściwej wytrzymałości.

Surówka obrobiona CNC to nie to samo ...

Napisano (edytowane)

Rulez opisujesz to tak jak bym miał nie wiadomo co za materiał. Widziałem na własne oczy jak produkują sterówki i z jakiego jest stopu Aluminium. Ja dokładnie na tym samym etapie to wykonam, natomiast we własnym zakresie

MONTOWAŁEM JUZ W 3 DUROLUXACH MOJE STERÓWKI I NIE MIAŁEM ŻADNYCH REKLAMACJI

Edytowane przez ACTIVIA
  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie twierdzę, że miałeś jakieś reklamacje, nie kwestionuję jakośći osadzenia, jednak nie wiadomo jak te sterówki zachowają się po jakimś czasie.

Co do procesu produkcyjnego, to chyba nikt tych sterówek w fabryce nie wykonuje metodą toczenia z bloku metalu ...

Napisano (edytowane)

Właśnie że się mylisz bo toczone są także na dużych maszynach CNC z wałka, Później ta widoczna część jest szkiełkowana i anadowana

Edytowane przez ACTIVIA
  • +1 pomógł 1
Napisano

Gość chce coś zrobic ,żeby każdy przysłowiowy ,,pan kaziu' nie musiał sam kombinowac, tylko móc oddać amorek do wymiany sterówki,bez spawania,rozwalania amorka bez fachowej wiedzy, a wy go hejtujecie,

Wyraźnie Było napisane w pierwszym poście.

Przedstawiam pomysł.

Przedstawiam rozebrany amorek.

Kto by tego potrzebował lub był chetny zaprasza do pogawędki.

 

Nie oczekujcie gotowych produktów itp. skoro to tylko projekt i pogawędki + badanie rynku. LOL

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nikt nie oczekuje gotowego produktu, tym bardziej, że jak słusznie napisał ACTIVIA, po każdym wyciśnięciu sterówki korona będzie miała zmienioną średnicę osadzenia, i żeby to pasowało, a połączenie było trwałe trzeba dobrać odpowiednią średnicę .

Jednak kwestie techniczne są ważne, może wałek jest poddawany obróbce cieplnej przed obróbką CNC, na pewno surowy stop nie ma odpowiednich parametrów wytrzymałościowych.

Napisano

Gadacie takie rzeczy jakby do produkcji tych amorów używano jakiś kosmicznych technologi a wątpię żebyście mieli pojęcia jak wygląda proces produkcji...

Jak gość potrafi to zrobić, da na usługę swoją gwarancje do tego pisze że już ludzie jeżdżą na duroluxach( zakładam ze wymienialeś stalowe na aul sterówki) i nie powybijali Sobie zębów to można mu chyba zaufać.

Sam bym jeśl li taka usługa nie kosztowała by majątku zmienił rurę w swoim Epiconie, która po zmianie ramy była za krótka żeby było jak wcześniej sprzedałem go i kupiłem inny z 30 mm dłuższą sterówką.

Napisano

Widać, że Piotr stara się rozbudowywać swoją ofertę. Doszły nowe produkty, dostępnością części zamiennych bijesz konkurencję na każdym polu, kontakt i ceny też są świetne.

Wg mnie jeżeli sterówki będę co najmniej takiej samej jakości jak reszta usług to nie ma się czego obawiać.

Co prawda ja pewnie nie skorzystam z tej usługi, bo mam już alu sterówki, ale pewnie nie jeden użytkownik DXa z stalową sterówką 1 1/8 się skusi na wymianę.

  • Mod Team
Napisano

Piotrze, fajnie gdybyś pokazał nam więcej. Podrzuć trochę zdjęć, rozszerz opis. Na pewno pomoże to rozwiać wiele pojawiających się wątpliwości.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...