michal13031986 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Witam. Składam częściowo nowy rower, w nowych kołach mam piasty pod tarcze. Aktualnie używam v-brake, planuję małym kosztem przejść na tarczówki dlatego rozważam zakup BB5. Tylko teraz zastanawiam się czy jest sens przejścia pod tarcze, moja jazda to typowo rekreacyjna 70% asfalt, 30% polne/leśne drogi. więc jak widać bez szaleństw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Popatrz na ceny tych Avidów a dajmy na to po dobrej cenie 615-ek Deore. I teraz zadaj sobie proste pytanie czy chcesz pażdzież czy porządny hamulec na lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal13031986 Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 BB5 cały komplet z klockami mogę mieć aktualnie w cenie 200zł. Dlatego rozważałem zakup ich, 615 fajne, ale cena trochę odstrasza mnie aktualnie, musiał bym też dokupić manetki, bo aktualnie mam klamkomanetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 To jak jest opcja zostaw V-ki. Ja w sprzęcie wprawdzie tylko na szosę ale za to w góry mam V-ki i absolutnie nie widzę potrzeby przejścia na tarcze czy to mechaniczne czy hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Daj sobie spokój z mechanicznymi hamulcami tarczowymi. Jak już miałbyś przechodzić na hamulce tarczowe to tylko na hydrauliczne. Nie potrzebujesz ich. Gdybyś potrzebował to byś wiedział o tym. Zostaw sobie te pieniądze i kup SPD jeżeli chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal13031986 Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Dzięki, mimo że mam piasty pod tarcze, to jednak na razie jednak zostawię v-ki, a resztę kasy na coś tam przeznaczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Zamontuj tarcze , hamulce BB5 są zupełnie przyzwoite, a ponadto nie niszczysz obręczy hamulcami v- brake . Dźwięk hamulców v-brake na mokrej i zabłoconej obręczy koła najbardziej przypomina szlifowanie papierem ściernym metalu/ i tak właśnie się dzieje/.Jeśli masz nowe koła to montuj BB5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Dzięki, mimo że mam piasty pod tarcze, to jednak na razie jednak zostawię v-ki, a resztę kasy na coś tam przeznaczę No i dobrze pomyślałeś, bo jak będziesz chciał kupić nowy amortyzator to masz pełen wybór, bo zostaniesz zmuszony do wymiany na coś tarczowego. Tak samo z ramą. Coraz mniej z piwotami jest. zadra1965 Bez przesady. Ja tam już od lat jeżdżę na v-brake'ach i nigdy mi obręcz nie znikła w magiczny sposób. Tak, zużywa się jak wszystko, ale nie tak, że po roku nie będzie z niej pożytku. To trzeba naprawdę kilka dobrych lat, żeby obręcz była do wyrzucenia z tego powodu co mówisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal13031986 Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Amor jak i rama ma możliwość mocowania tarczy, tylko tak z drugiej strony przez ostatnie dwa lata sporo jeździłem, teraz planuję więcej i v-breki dawały rade, dobrze spisywały się Więc aktualnie zostawię za pewne v-ki, kasę wydam na inne rzeczy które tak czy tak bym musiał kupić. A nazbiera się kasy to kupię już porządne w miarę hydrauliki o ile rzeczywiście będzie potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 No i dobrze pomyślałeś, bo jak będziesz chciał kupić nowy amortyzator to masz pełen wybór, bo zostaniesz zmuszony do wymiany na coś tarczowego. Tak samo z ramą. Coraz mniej z piwotami jest. zadra1965 Bez przesady. Ja tam już od lat jeżdżę na v-brake'ach i nigdy mi obręcz nie znikła w magiczny sposób. Tak, zużywa się jak wszystko, ale nie tak, że po roku nie będzie z niej pożytku. To trzeba naprawdę kilka dobrych lat, żeby obręcz była do wyrzucenia z tego powodu co mówisz. Obręcz koła nie zniknie w magiczny sposób. Ja kilka lat temu na wyjeździe z sakwami, w ciągu 7 dni jazdy starłem obręcze koła w taki sposób że zniknął wrąbek kontrolny , Starłem dwie pary klocków xt . Podczas zjazdów dźwięk hamulców o obręcze był taki , że bolało serce . Od tamtej pory używam tarczowych , w trekingu mam bb7 w górskim hydrauliczne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal13031986 Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 klocki xt z tego co orientuje się twarde są i szybko ścierają obręcz, na korzyść V też przemawia mniejsza awaryjność, bo odczepisz i możesz jechać, A gdy tarcza skrzywi się, to już nie bardzo. Muszę przemyśleć sobie jeszcze na spokojnie, zanotować u siebie plusy V oraz tarczy i zobaczę gdzie będzie więcej + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal13031986 Napisano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Dzięki za pomoc, udało mi się kupić BB5 cały komplet nówka za 100zł więc szkoda by było chyba nie kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.