Skocz do zawartości

[zakup roweru] wszystko gra i tańczy?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! :D

Mam zamiar kupić rower trekingowy z dobranych przez siebie części. Problem tkwi w tym iż nigdy jescze nie składałem roweru. Czy moglibyście sprawdzić czy wszystko do siebie pasuje? a może doradzilibyście zmiane któregoś z elementów?

 

Rama: Author Codex 20"

Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8"

Widelec: SR Suntour NCX DRL 28" 63mm 1-1/8" a-head

Wspornik kierownicy: hawk 1-1/8"

Kierownica: Grade Comfort AL-069

Obręcze: Alexrims ACE18 28" 36H

Piasta przednia: NT-751

Piasta tylna: NT-802

szprychy: Cn Spoke

nyple: Cn Spoke

Kaseta: Deore XT CS M770 9rz.11-32

Przerzutka tył: SLX RD M662 Shadow SGS

Przerzutka przód: SLX FM-661

Korba: Deore FC-M590 44x32x22T 175mm

Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9

Manetki: Deore XT M770 3x9

Wspornik siodła: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm

Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry

 

Hamulce, klamki, linki i pancerze dobiore później, a poza tym chyba wszystko :)

A co do siodełka wybrałem lekko pochylone z przyzwyczajenia do rowerów MTB, czy po przesiadce na bardziej spokojny rower będzie mi to przeszkadzac?

 

Pomożecie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator ma być czymś prostym i nie przekombinowanym, powietrzne wogóle nie wchodzą w grę ponieważ nie zależy mi na rekordowej wadze, a raczej na bezawaryjności :) Rower bedzię używany do do długich wycieczek, również wielodniowych, głownie po asfalcie i polnych drogach. Temat siedzi również na innym forum, gdzie również źle odebrany został napęd to tego roweru i mnie naprostowano ;)

Aktualnie zestaw wygląda w ten sposób:

Rama: Author Codex 20"

Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8"

Widelec: SR Suntour NCX DRL 28" 63mm 1-1/8" a-head

Wspornik kierownicy: hawk 1-1/8"

Kierownica: Grade Comfort AL-069

Obręcze: Alexrims DH19 28” 36H   

Piasta przednia: Deore LX HB-T660

Piasta tylna: Deore LX FH-T660

szprychy: ...

Kaseta: Deore XT CS M770 9rz.11-32

Przerzutka tył: Deore RD M592 Shadow SGS

Przerzutka przód: FD-M591 Down Swing 3x9

Korba: Deore FC-M590 44x32x22T 175mm

Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9

Manetki: SL M430 Alivio 3x9

Wspornik siodła: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm

Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry


Może jakieś inne piasty za podobną cenę byłyby lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie:

Rama: Author Codex 20"

Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8"

Widelec: SR Suntour NEX 28" 63mm 1-1/8" a-head

Wspornik kierownicy: hawk 1-1/8"

Kierownica: Grade Comfort AL-069

Obręcze: Alexrims DH19 28” 36H   

Piasta przednia: Novatec NT-751SB 36H

Piasta tylna: Novatec NT-802SB 36H

szprychy: ...

Kaseta: CS HG400 Alivio 11-32

Przerzutka tył: Deore RD M592 Shadow SGS

Przerzutka przód: FD-M591 Down Swing 3x9

Korba: Deore FC-M590 44x32x22T 175mm

Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9

Manetki: SL M430 Alivio 3x9

Wspornik siodła: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm

Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc niech będzie Deore FC-M590 48x36x22T 175mm :)


Aktualnie:

Rama: Author Codex 20"

Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8"

Widelec: SR Suntour NEX 28" 63mm 1-1/8" a-head

mostek: hawk 1-1/8"

Kierownica: Grade Comfort AL-069

Obręcze: Alexrims DH19 28” 36H   

Piasta przednia: Novatec NT-751SB 36H

Piasta tylna: Novatec NT-802SB 36H

szprychy: ...

Kaseta: CS HG400 Alivio 11-32

Przerzutka tył: Deore RD M592 Shadow SGS

Przerzutka przód: FD-M591 Down Swing 3x9

Korba: Deore FC-M590 48x36x22T 175mm

Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9

Manetki: SL M430 Alivio 3x9

sztyca: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm

Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czemu korba 44z a nie 48z? Pod treking to raczej 48 byłoby sensowniejsze
Niektórym przełożenie 44:11 (4.0) w zupełności wystarcza. Ja mam takie w crossie (48:12) i mimo paru solidnych górek w okolicy, jeszcze nie miałem problemów. Trekking jest wolniejszy niż cross, więc czemu tam miałoby brakować?

 

 

 

Deore FC-M590 48x36x22T
Raczej 48-36-26 ;) I zastanów się, czy na pewno chcesz ;) Nie odradzam, nie namawiam, bo to bardzo indywidualna kwestia, ale skoro składasz sobie rower, to wybierz świadomie. Mi bardzo pomógł ten kalkulator przełożeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak 4 cyferki zabrakły :002: Przy mojej maszynie mam założone 48z i z przyzwyczajenia do tego napędu nie musiałem się długo zastanawiać nad ponownym wyborem 48z. Sprawdziłem na kalkulatorze przełożeń i 44z wydaje się delikatniejsze, ale bezpośredniego porównania nie mam. Planuje kupić ten rower do dłuższych wycieczek, więc siłowo forsować się nie będę, a do krótszych wycieczek będę brał aktualną maszynkę i wtedy będę mógł spokojnie używać 48z. Więc z tego i tak dość teoretycznego wyboru chyba wezmę 44z :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trekkingu obciążonym sakwami 48T to przesada. Już przy 44 nie korzysta się prawie z najmniejszych zębatek z tyłu chyba że z górki czy z wiatrem w plecy. Także mniejsza zębatka będzie jak najbardziej optymalna. 

 

 

 

Amortyzator ma być czymś prostym i nie przekombinowanym, powietrzne wogóle nie wchodzą w grę ponieważ nie zależy mi na rekordowej wadze, a raczej na bezawaryjności

I dlatego pod uwagę brany jest tani uginacz typu NEX? Wspomniane powietrzniaki będą dużo lepsze.

 

Jak faktycznie chcesz bezawaryjności i przede wszystkim bezobsługowości można pójść w sztywny widelec i problem z głowy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa z korbą rozwiązana, biorę 44z :) Powietrzny amorek może byłby lepszy, ale ja jakoś wolę stare rozwiązanie :)

 

Aktualnie:

Rama: Author Codex 20"

Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8"

Widelec: SR Suntour NEX 28" 63mm 1-1/8" a-head

mostek: hawk 1-1/8"

Kierownica: Grade Comfort AL-069

Obręcze: Alexrims DH19 28” 36H   

Piasta przednia: Novatec NT-751SB 36H

Piasta tylna: Novatec NT-802SB 36H

szprychy: ...

Kaseta: CS HG400 Alivio 11-32

Przerzutka tył: Deore RD M592 Shadow SGS

Przerzutka przód: FD-M591 Down Swing 3x9

Korba: Deore FC-M590 44x32x22T 175mm

Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9

Manetki: SL M430 Alivio 3x9

sztyca: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm

Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...