RekoReki Napisano 6 Lutego 2015 Napisano 6 Lutego 2015 Dzień dobry! Mam zamiar kupić rower trekingowy z dobranych przez siebie części. Problem tkwi w tym iż nigdy jescze nie składałem roweru. Czy moglibyście sprawdzić czy wszystko do siebie pasuje? a może doradzilibyście zmiane któregoś z elementów? Rama: Author Codex 20" Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8" Widelec: SR Suntour NCX DRL 28" 63mm 1-1/8" a-head Wspornik kierownicy: hawk 1-1/8" Kierownica: Grade Comfort AL-069 Obręcze: Alexrims ACE18 28" 36H Piasta przednia: NT-751 Piasta tylna: NT-802 szprychy: Cn Spoke nyple: Cn Spoke Kaseta: Deore XT CS M770 9rz.11-32 Przerzutka tył: SLX RD M662 Shadow SGS Przerzutka przód: SLX FM-661 Korba: Deore FC-M590 44x32x22T 175mm Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9 Manetki: Deore XT M770 3x9 Wspornik siodła: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry Hamulce, klamki, linki i pancerze dobiore później, a poza tym chyba wszystko A co do siodełka wybrałem lekko pochylone z przyzwyczajenia do rowerów MTB, czy po przesiadce na bardziej spokojny rower będzie mi to przeszkadzac? Pomożecie?
RekoReki Napisano 11 Lutego 2015 Autor Napisano 11 Lutego 2015 Jednak wolałbym amortyzator SR Suntour NEX 28" 63mm 1-1/8" ahead
Shiryu Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 @@RekoReki,NEX zamiast NCXa? Możesz to jakoś uzasadnić? Ja bym szedł w powietrzniaki typu NCX E-RL albo NRX D-RL. Do czego ten rower ma służyć? Bo napęd masz nietypowy dla trekkinga, który używany jest raczej tylko na twardych nawierzchniach.
RekoReki Napisano 12 Lutego 2015 Autor Napisano 12 Lutego 2015 Amortyzator ma być czymś prostym i nie przekombinowanym, powietrzne wogóle nie wchodzą w grę ponieważ nie zależy mi na rekordowej wadze, a raczej na bezawaryjności Rower bedzię używany do do długich wycieczek, również wielodniowych, głownie po asfalcie i polnych drogach. Temat siedzi również na innym forum, gdzie również źle odebrany został napęd to tego roweru i mnie naprostowano Aktualnie zestaw wygląda w ten sposób: Rama: Author Codex 20" Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8" Widelec: SR Suntour NCX DRL 28" 63mm 1-1/8" a-head Wspornik kierownicy: hawk 1-1/8" Kierownica: Grade Comfort AL-069 Obręcze: Alexrims DH19 28” 36H Piasta przednia: Deore LX HB-T660 Piasta tylna: Deore LX FH-T660 szprychy: ... Kaseta: Deore XT CS M770 9rz.11-32 Przerzutka tył: Deore RD M592 Shadow SGS Przerzutka przód: FD-M591 Down Swing 3x9 Korba: Deore FC-M590 44x32x22T 175mm Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9 Manetki: SL M430 Alivio 3x9 Wspornik siodła: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry Może jakieś inne piasty za podobną cenę byłyby lepsze?
RekoReki Napisano 13 Lutego 2015 Autor Napisano 13 Lutego 2015 Novatec NT-802SB 36H i Novatec NT-751SB 36H to dobry wybór?
RekoReki Napisano 15 Lutego 2015 Autor Napisano 15 Lutego 2015 Aktualnie: Rama: Author Codex 20" Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8" Widelec: SR Suntour NEX 28" 63mm 1-1/8" a-head Wspornik kierownicy: hawk 1-1/8" Kierownica: Grade Comfort AL-069 Obręcze: Alexrims DH19 28” 36H Piasta przednia: Novatec NT-751SB 36H Piasta tylna: Novatec NT-802SB 36H szprychy: ... Kaseta: CS HG400 Alivio 11-32 Przerzutka tył: Deore RD M592 Shadow SGS Przerzutka przód: FD-M591 Down Swing 3x9 Korba: Deore FC-M590 44x32x22T 175mm Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9 Manetki: SL M430 Alivio 3x9 Wspornik siodła: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry
Tom650b Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 Czemu korba 44z a nie 48z? Pod treking to raczej 48 byłoby sensowniejsze.
RekoReki Napisano 17 Lutego 2015 Autor Napisano 17 Lutego 2015 a więc niech będzie Deore FC-M590 48x36x22T 175mm Aktualnie: Rama: Author Codex 20" Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8" Widelec: SR Suntour NEX 28" 63mm 1-1/8" a-head mostek: hawk 1-1/8" Kierownica: Grade Comfort AL-069 Obręcze: Alexrims DH19 28” 36H Piasta przednia: Novatec NT-751SB 36H Piasta tylna: Novatec NT-802SB 36H szprychy: ... Kaseta: CS HG400 Alivio 11-32 Przerzutka tył: Deore RD M592 Shadow SGS Przerzutka przód: FD-M591 Down Swing 3x9 Korba: Deore FC-M590 48x36x22T 175mm Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9 Manetki: SL M430 Alivio 3x9 sztyca: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry
Shiryu Napisano 18 Lutego 2015 Napisano 18 Lutego 2015 Czemu korba 44z a nie 48z? Pod treking to raczej 48 byłoby sensowniejsze Niektórym przełożenie 44:11 (4.0) w zupełności wystarcza. Ja mam takie w crossie (48:12) i mimo paru solidnych górek w okolicy, jeszcze nie miałem problemów. Trekking jest wolniejszy niż cross, więc czemu tam miałoby brakować? Deore FC-M590 48x36x22T Raczej 48-36-26 I zastanów się, czy na pewno chcesz Nie odradzam, nie namawiam, bo to bardzo indywidualna kwestia, ale skoro składasz sobie rower, to wybierz świadomie. Mi bardzo pomógł ten kalkulator przełożeń.
RekoReki Napisano 19 Lutego 2015 Autor Napisano 19 Lutego 2015 A no tak 4 cyferki zabrakły Przy mojej maszynie mam założone 48z i z przyzwyczajenia do tego napędu nie musiałem się długo zastanawiać nad ponownym wyborem 48z. Sprawdziłem na kalkulatorze przełożeń i 44z wydaje się delikatniejsze, ale bezpośredniego porównania nie mam. Planuje kupić ten rower do dłuższych wycieczek, więc siłowo forsować się nie będę, a do krótszych wycieczek będę brał aktualną maszynkę i wtedy będę mógł spokojnie używać 48z. Więc z tego i tak dość teoretycznego wyboru chyba wezmę 44z
MikeSkywalker Napisano 19 Lutego 2015 Napisano 19 Lutego 2015 Na trekkingu obciążonym sakwami 48T to przesada. Już przy 44 nie korzysta się prawie z najmniejszych zębatek z tyłu chyba że z górki czy z wiatrem w plecy. Także mniejsza zębatka będzie jak najbardziej optymalna. Amortyzator ma być czymś prostym i nie przekombinowanym, powietrzne wogóle nie wchodzą w grę ponieważ nie zależy mi na rekordowej wadze, a raczej na bezawaryjności I dlatego pod uwagę brany jest tani uginacz typu NEX? Wspomniane powietrzniaki będą dużo lepsze. Jak faktycznie chcesz bezawaryjności i przede wszystkim bezobsługowości można pójść w sztywny widelec i problem z głowy.
RekoReki Napisano 19 Lutego 2015 Autor Napisano 19 Lutego 2015 Więc sprawa z korbą rozwiązana, biorę 44z Powietrzny amorek może byłby lepszy, ale ja jakoś wolę stare rozwiązanie Aktualnie: Rama: Author Codex 20" Stery: półzintegrowane Author Integrated 1-1/8" Widelec: SR Suntour NEX 28" 63mm 1-1/8" a-head mostek: hawk 1-1/8" Kierownica: Grade Comfort AL-069 Obręcze: Alexrims DH19 28” 36H Piasta przednia: Novatec NT-751SB 36H Piasta tylna: Novatec NT-802SB 36H szprychy: ... Kaseta: CS HG400 Alivio 11-32 Przerzutka tył: Deore RD M592 Shadow SGS Przerzutka przód: FD-M591 Down Swing 3x9 Korba: Deore FC-M590 44x32x22T 175mm Łańcuch: Compagnolo Record 9rz. C9 Manetki: SL M430 Alivio 3x9 sztyca: SATORI Harmoni LT2 31,6x350mm Siodło: SELLEROYAL Respiro Soft Moderate 60st. Męskie + elastomentry
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.