sasquie Napisano 6 Lutego 2015 Napisano 6 Lutego 2015 Witajcie.Chciałbym wymienić opony w rowerze (Author Solution SX). Mam tu standardowo zakładane obręcze Alexrims DM18 z oponami MTB 26x1,95 (jakieś modele Kendy, nie znam nazwy). Ostatnio trochę zmienił się "rozkład" mojej jazdy, przerzuciłem się głównie na jazdę po utwardzonym terenie (głównie miasto, asfalt, czasem jakaś leśna ubita droga), stąd chęć zmiany tych opon na semi-slicka. Myślę też nad zmianą wielkości opony z 1,95 na mniejszy, może 1,75. Byłbym wdzięczny za doradzenie, jaki model (sprawdzony, choć niekoniecznie 100zł/szt) kupić, no i najważniejsze, jakiego rozmiaru. Wiem, że główny opór daje właśnie bieżnik, a nie sama wielkość opony (stąd chcę zmienić na semi-slicka, ten rower na oponach szosowych wyglądałby co najmniej komicznie ), mimo to raczej jestem przekonany na mniejsze gumy.
robertrobert1 Napisano 6 Lutego 2015 Napisano 6 Lutego 2015 Przejście z rozmiaru 2.0 na 1,75 jest mało zauważalna. Dopiero jazda na 1,5 calowej kiszce daje wyrażne zmiany pod wzlędem prędkości, komfortu jak i techniki jazdy.
sasquie Napisano 6 Lutego 2015 Autor Napisano 6 Lutego 2015 Z drugiej strony chciałbym jednak zachować możliwość wjazdu czasem w jakieś mniej utwardzone tereny (czy choćby leśne wertepy), a na oponach 1,5 to już może być chyba nieco trudniejsze? Całe życie jeździłem na szerokich gumach, właśnie 2,0/1,95, ale czas podnieść trochę efektywność jazdy. Na wszelkie sugestie jestem otwarty, więc jeśli mówisz, że jeszcze mniejsze opony byłyby lepsze, na pewno przemyślę. Jakie modele mógłbyś polecić? Zależy mi na sprawdzonych oponach, których nie będę musiał z lupą szukać na kole po 2-3 latach.
jack1104 Napisano 8 Lutego 2015 Napisano 8 Lutego 2015 Sam jezdze w podobnym terenie, wczoraj troche po blocie i sniegu lezacym na drodze z plyt. Juz trzeci rok jezdze na slikach 26x1.9 cst c 1218. Czytalem ze szybko sie scieraja, okazalo sie to bzdura. Po 5000 km nie widac specjalnie zuzycia. Jest to kawal opony ktora fajnie wyglada i nie boi sie kraweznikow i pseudosciezek rowerowych, a waze 95 kg. Czesto w foteliku jeszcze siedzialo dziecko wiec obciazenie bylo spore. Przy w miare plaskiej trasie o jakotakiej nawiezchni na odcinku 50km mozna spokojnie utrzymac srednia na poziomie 26km/h.
sasquie Napisano 8 Lutego 2015 Autor Napisano 8 Lutego 2015 Tylko, że zamiana 1,95 na 1,9 to nijaka zmiana .
Alsew Napisano 9 Lutego 2015 Napisano 9 Lutego 2015 Wiem, że główny opór daje właśnie bieżnik, a nie sama wielkość opony To co napisałeś jest prawdą, więc zmiana szerokości bardziej odbije się na komforcie niż na obniżeniu oporów toczenia, a niejedna opona 1.75 może być wolniejsza od 2.0. Przyznam że ostatnio w mojej głowie zakiełkował podobny pomysł, ale po dokładnym przeanalizowaniu tematu stwierdzam, że w rozmiarze 26x1,75 jest dość skromny wybór i większość to opony typu slick (a nie semi-slick) , które ogólnie są ciężkie. Trudno znaleźć coś poniżej 700g, a jak wiadomo waga opony ma także kluczowe znaczenie na prędkość, zwłaszcza na podjazdach i przy rozpędzaniu. W oko wpadły mi jedynie Schwalbe Silento. Do tego musisz się liczyć z tym, że opona typu semi-slick nie jest królową mokrej nawierzchni (ciekawe jak do tej reguły mają się w/w Silento?). Więc idąc tym tropem, w związku z tym że pedałuje cały rok, pozostanę przy moich Race Kingach 2.0 (szybkie i pewne w każdych warunkach) a na wiosnę i lato na tył będę zakładał Schwalbe Hurracine 2.0 , co mam nadzieję że da mojemu rowerkowi dodatkowego kopa.. Tu masz jeszcze trochę wiadomości w temacie 1.75 http://www.forumrowerowe.org/topic/175015-opona-26-x-175-continental-contact-2/ Patrząc przez pryzmat cena/waga te jeszcze wyglądają ciekawie http://allegro.pl/opona-author-cross-mtb-26x1-75-nowa-i5030160293.html
sasquie Napisano 13 Lutego 2015 Autor Napisano 13 Lutego 2015 Zostawmy na chwilę tego (jak widzę) nieszczęsnego semi-slicka. Continental TourRideKtoś, coś?Fabrycznie na kołach były te gumy: Author SpankerMiło je wspominam, wytrzymały dużo i długo, ale jednak czuć było na nich opór, szczególnie na asfalcie. Podobają mi się też właściwości opony Schwalbe Marathon Racer - szybka, niby dobrze przyczepna, ale jednak martwią mnie te "puste" boki opony. Optymalny byłby chyba Marathon Mondial, ale tu z kolei na 26 cali jest 2.0+.
Alsew Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Gdyby nie te 805 g to spoko... A może te http://allegro.pl/opona-opony-miastowa-maxxis-overdrive-ii-26x1-65-i5051069356.html
sasquie Napisano 13 Lutego 2015 Autor Napisano 13 Lutego 2015 Niby ok, ale kompletny brak jakichkolwiek klocków po bokach...
Alsew Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Kompletne łysole to to nie są coś tam po boku wystaje...
kidot Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 A może maxxis larsen 1,9 wersja kevlar w rzeczywistości wyglądają na węższe klocki blisko siebie wiec małe opory toczenia i cena bardzo dobra a jeszcze nie dodałem waga tylko 480g lekki-rower.blogspot.com
Alsew Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 A może te bardziej do Ciebie przemówią http://allegro.pl/opona-opony-maxxis-roamer-26-x-1-65-silkworm-i5051069418.html Fajnie by było gdybyś podał jakich opon Kendy do tej pory używałeś, albo wrzucił jakieś foto... Kenda robi raczej ciężkie opony i mogę się założyć że gdybyś wrzucił te http://allegro.pl/mtb-xc-opona-kevlarowa-geax-mezcal-26x1-9-komplet-i5086693237.html najlepiej z lekkimi dętkami to byś nie poznał swojego roweru.
kidot Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Te pierwsze na twarde super ale jak kolega bedzie chcial troche w teren ruszyc to porazka druga opcje polecam jezdzilem na nich
Alsew Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Fabrycznie na kołach były te gumy: Author Spanker Teraz dopiero doczytałem . Jeśli chcesz mieć bardziej łysy grzbiet opony i zdecydowane klocki po boku to zostaje Ci do wyboru http://www.t-bike.pl/opona-continental-travel-contact.html lub http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/hurricane.html
Alsew Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 No i dostępna w wielu rozmiarach i chwalona na forum Kenda Khan....
sasquie Napisano 14 Lutego 2015 Autor Napisano 14 Lutego 2015 Dokładna lustracja opon nie przyniosła rezultatu, Kenda nn pozostała Kendą nn. Ale powiedziałbym, że opony pancerne, nie do zdarcia, traktor by mógł na nich jeździć - ot, typowe opony w teren. Hurricane wygląda naprawdę obecująco, ale... Znów na 26" nie dostanę mniejszej, niż 2,0. Co do Continentala Travel Contact i podobnych mu - boję się trochę opon o gładkich jak stół środkach opon, bałbym się wyjechać czymś takim na mokry asfalt. Może niesłusznie, ale jednak. Kenda Khan również nieźle wygląda, poczytam o niej więcej. No i ponawiam pytanie o opinie na temat Conti Tour Ride. Bieżnik i dostępny rozmiar 26x1,75 zachęcają.
Alsew Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 No i ponawiam pytanie o opinie na temat Conti Tour Ride. Bieżnik i dostępny rozmiar 26x1,75 zachęcają. Nigdy nie mialem , ale ta waga plus ciągły pasek na grzbiecie opony nie zachęca mnie do spróbowania tego produktu. Rosądnie wygląda jeszcze ta http://allegro.pl/opona-schwalbe-road-cruiser-reflex-26x1-75-opony-i5062845256.html . Mają wkladkę antyprzebiciową i ważą mnie niż ten Continenetale. Przyznam że kończą mi się propozycję dla ciebie Prawda jest taka że opory toczenia mają się nijak do szerokości opony, a czasami nawet do typu bieżnika. Czasami jest tak że opona z bieżnikiem klockowym ma mniejsze opory niż semi-slicki. Wszystko zależy od gumy z jakich są zrobione, jak jest miękka i kiepskiej jakości mieszanka to nawet semi-slick stawia duży opór na asfalcie. Tu masz to ujęte w liczbach http://www.forumrowerowe.org/topic/127827-opory-toczenia-porownanie/ I ostatnia moja propozycja, jeśli podoba ci się Tour Ride to te są bardzo podobne a lżejsze i w moim odczuciu będą szybsze... http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/land_cruiser . Zrobiłem na wersji 26x2.0 około 1000 km więc jak jesteś ciekaw mojej opinii to daj znać. Nie chce mi się produkować a Ty powiesz, że np za ostry bieżnik ... EDIT: Abstrahując od tematu. Czy Wam też czasami na forum tak się dzieje, że piszecie coś a jak już napiszecie to na forum widać tylko część tekstu. Np w tym poście na forum widzę tylko fragment do porównania oporów toczenia, a jak naduszę edycję to widzę że jest tu wszystko co napisałem Mam tu standardowo zakładane obręcze Alexrims DM18 z oponami MTB 26x1,95 (jakieś modele Kendy, nie znam nazwy) Fabrycznie na kołach były te gumy: Author Spanker Dokładna lustracja opon nie przyniosła rezultatu, Kenda nn pozostała Kendą nn. Może zdecyduj się wreszcie , bo przebierasz w oponach jak przekupka na targu, a nawet nie wiesz co masz na rowerze...
sasquie Napisano 14 Lutego 2015 Autor Napisano 14 Lutego 2015 Ja wiem, a Ty może źle wyczytałeś. Fabrycznie były Spankery na kołach Alexrimsa, natomiast obecnie na tych kołach są ww. opony Kendy. edit: w odpowiedzi do: Obecnie założone Kendy mają taki bieżnik: Tak, jest założona odwrotnie. Przed odstawieniem roweru poszła mi dętka (jakieś badziewie, choć wytrzymało od zakupu roweru). Wymieniłem, ale oponę założyłem odwrotnie, a że rower i tak miał iść na urlop, to zostawiłem, jak jest.
Alsew Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 Ta opona którą masz teraz jest bliźniaczo podobna do Land Cruisera... i co najlepsze Schwalbe zaleca aby z tylu była założona tak jak ta Twoja teraz. Obstawiam że 1 sztuka waży około 900g... Więc może ten Land Cruiser 1.75?
sasquie Napisano 14 Lutego 2015 Autor Napisano 14 Lutego 2015 Katalogowo Land Cruiser waży 760g. Bieżnik faktycznie bardzo zbliżony więc pytanie, czy różnica będzie zauważalna (nawet zakładając zmianę z 1,95 na 1,75)? W przyczepności zapewne nie, ale w prędkości/oporach? Nie wiem, z jakiej mieszanki są wykonane moje Kendy, ale podejrzewam, że skoro opony same w sobie są ciężkie, to raczej mieszanka o dużej gęstości. Mimo wszystko mam jednak wrażenie cholernie dużego oporu toczenia tych gum, zarówno na prostym, gładkim asfalcie, jak i np. podczas zjazdów (a pompuję je zawsze do około 4 barów przy 4,5 maksymalnych).
Alsew Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 Ja mam 73 kg i jak napompowałem LC 26x2.0 do 3,2 atm to po asfalcie jechałem tylko na środkowym pasku, bo Lc jest okrągły a ta Kenda kwadratowa i nawet przy 4 atm szorujesz całą powierzchnią co widać na zdjęciu i to powoduje opór, porostu ta opona to jakiś crosiarski szajs a nie żaden tam semi-slick . Nie wiem jak to jest przy LC1.75 bo jak widziałem w sklepie to ten środkowy pasek jest nieproporcjonalnie chudszy niż w 2.0 Ja bym nie kupował żadnych 1,75 tylko porządne 1.9-2.0
sasquie Napisano 14 Lutego 2015 Autor Napisano 14 Lutego 2015 To zostawmy na razie rozmiar samej opony. Jak ze znikaniem bieżnika? Znalazłem taką opinię: http://forum.mtbikes.pl/topic/5244-oponyproblem-nowicjusza/?p=35593Co powiesz, jako użytkownik tych opon?
Alsew Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 Mówiąc porządne 1.9-2.0 ani przez moment nie miałem na myśli Land Cruisera!
sasquie Napisano 14 Lutego 2015 Autor Napisano 14 Lutego 2015 No to jesteśmy w punkcie wyjścia. Byłem przekonany, że chodzi Ci właśnie o te opony.
Alsew Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 Jak jesteś w punkcie wyjścia to przeczytaj jeszcze raz uważnie mój pierwszy post w tym temacie, a jak ci nie odpowiada to kup sobie http://allegro.pl/continental-opona-double-fighter-26x1-9-reflex-cr-i5000151061.html plus dętki Geaxa 130g. Sam bym sobie taki zestaw sprawił ale nie widziałem nigdzie tej opony zwijanej... a drut trochę ciężki... Zaufaj mi jeżdżę w takich samych warunkach jak Ty i niczego lepszego nie wykombinowałem... No i oczywiście w grę wchodzi jeszcze Geax Mezcal 1.9. Odnośnie Conti Race King 2.0 to powiem Ci że ten wymiar jest zawyżony i wypadają one jak 1.9 ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.