Skocz do zawartości

[Smarowanie] Jaki smar wybrać/olej wybrać do układu napędowego

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam nowiutki rower nieużywany i chcę go dobrze nasmarować przed jazdą.

Mam kilka pytań czy rower, zaraz kupiony jest serwisowo nasmarowany czy nie ?

Kolejne pytanie to jaki smar czy olej wybrać? Jedni mówią,że FL inni ,że rohloff itd  .

Dodam ,iż jestem całkowicie zielony w tym temacie i najwięcej będę używał roweru w mieście w każdych warunkach ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Szukałem wczoraj ponad dwie godziny ,jeszcze przed napisaniem posta i nic mi to nie rozjaśniło. :)

Nie znalazłem również żadnych informacji opinii o tych dwóch olejach ,Które przykuły moją uwagę mianowicie to :  muc off dry lube i muc off wet lube.

Oczekuję takiej odpowiedzi: "bierz (nazwa konkretnego oleju)" .

naprawdę mi na tym zależy ponieważ w innych tematach wyglądało to mniej więcej tak "bierz FL czerwony używam od x lat i jestem zadowolony"

kolejny post "FL to najgorszy olej jaki miałem lepszy jest Rohloff " kolejny "Rohloff jest beznadziejny " itd. 

Dlatego proszę o pomoc w nowym temacie.

Napisano

Z tego co widać na forum Rohloff  procentowo (opinie) wypada najlepiej , nikt Ci konkretnie nie napisze "bierz tego"..... kup jaki uważasz za najlepszy cena/jakość i sam będziesz widział czy Ci pasuje czy nie... jeżeli nie- spróbujesz innego, tak to się robi  :thumbsup:  Sam musisz sobie wyrobić opinie o danej marce/firmie.. 

p.s. zastanów się w jakich warunkach będziesz jeździł mokrych suchych  itp.

Napisano