Skocz do zawartości

[koła]ile powinny ważyc


Autor

Rekomendowane odpowiedzi

Pojecie "duzo" "malo" jest wzgledne :). Bardzo lekkie koła to ok 1500 g komplet[piasty+szprychy+obrecze]+detki 100g kazda + opony po 300-400g :) ale wymaga to dosc duzych nakladow finansowych, dla mnie znosne kola to komplet ok 2 kg z detkami + opony po 500g +opaski czyli w sumie ok 3 kg ;p... twoje sa zdecydowanie ciezkie ;]... o wadze mowie z zaciskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matini :) tym sposobem bedziemy jezdzili na 16 kilowym rowerze "Do XC" :P... pomijam fakt ze wlasnie z tego co powszechnie ludzie sadza i z tego co wyliczalem kiedys najlepiej wlasnie oszczedzac na kolach :P.... Na czesciach do DH rower jezdzony XC dluzej przetrwa :P ale nie tedy droga ;].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest raczej duzo(jesli do xc),

waga kol jest najbardziej odczuwalna podczas jazdy, oczywiscie superlekkie kola beda mniej wytrzymale od tych ciezszych, ale wszystko zalezy od przeznaczenia, tam gdzie liczy sie waga tam sie dazy do osiagniecia jak najmniejszej, tam gdzie wytrzymalosc, do wyzszej wytrzymalosci-kosztem wagi, najlepiej znalezc sobie zoty srodek i przechylac go w jeda albo druga strone wedle wlasnych potrzeb i upodoban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzę że waga 4325 gram to dużo na koła do XC z oponami i dętkami, ja będę składał koła mam już na oku części wyliczyłem że będą ważyły ok 1700 gram oba bez dętek i opon. Dla mnie waga kół stoi na pierwszym planie. Z oponami i dętkami to będzie ze 2900 gr.

lekkie koła to dla mnie.

-lepsze przyspieszenie

-łatwiejsze utrzymanie danej prędkości

-lepsze hamowanie

-lepsza praca amora

-mniejsze straty sił w jeździe na dłuższych dystansach

-łatwiejsze pokonywanie podjazdów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie za dużo jak na xc. kółka które mam [tylne mam przód w planach] komplet bedzie oscylował w granicach 2300gram. bez opon.

Piasty STX RC, Szprychy DT Champ, Obręcze DM18tył/ACE18przód

 

no i opony conti escape pro i niestety ciężkie 190gramowe dętki.

komplet to jakieś 3700. A te 600 gram w masie rotującej to napraaawde sporo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a napiszcie jak np złożyc. Plz podajcie z jakich obreczy,piast,szprych,opon i dętek

 

nie za drogie ale lekkie

Co znaczy nie drogie? :) Tanio[w moim odczuciu]:

k. przód:

obrecz ACE 18 na 32 szprychy - 460g 65zł

Piasta Novatec szosowa/mtb - 82/135g cos ponad 100zł

szprychy revolution srebrne[3zł/szt]+alu nyple[50 gr sztuka] - szprychy ok 230g, nyple 10g

 

masz 700gobrecz+szprychy+nyple + 82/135g w zaleznosci od piasty

 

Na tył podobnie tylko ze piasta boplight- 405g wiec kolo bedzie wazyc ok 1,1 kg... to sa najtansze w miare lekkie koła jakie mozna zlozyc, ale nie mam przekonania do tylnej piasty boplight tu bym radzil zdecydowac sie na XT np ;p obrecze sa bardzo wąskie wiec nie wiem jak do tego podejdziesz :P. Detki... jest tematow multum na forum :P.... ogolnie <150g jest duzo propozycji sensownych[ja jezdze na geax 140g]. I do tego opoty albo np Explorer pro [tanio srednio lekko, albo explorer supersonic drozej ale lzej... dosc na forum jest napisane poszukaj troche.]

 

Podaj cene,twoja wage itp to sie cos posklada, tak na slepo to ciezko ;p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Za tą kase ciężko[powiedzmy masz 500 zł na 2 koła to bede tak kombinowal] :/... malo wazysz wiec przynajmniej jest ten + :P

Przod:

-Piasta DM[z tego co mi wiadomo to robota novatecka... wiec mozesz poszukac ewentualnie czegos sygnowanego logiem novatecka] 98zł http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3416

130g

-Obrecz AC18 [32 otw]-460g - 64zł

-Szprychy DT competition - 190g[32]-64zł

-aluminiowe nyple -10g - 16zł

 

Czyli mamy niecale 800g, bez szybkozamykacza za 242zł

 

Tył:

-Piasta Boplight[z tego co mi wiadomo to też! robota novatecka... wiec mozesz poszukac ewentualnie czegos sygnowanego logiem novatecka] 98zł http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3445 405g

-Obrecz AC18 [32 otw]-460g - 64zł

-Szprychy DT competition - 190g[32]-64zł

-aluminiowe nyple -10g - 16zł

 

Wiec drugie kolo za tą samą kase, waga 1071g

 

Czyli masz kola ok 1900g. Lżej za tą kase raczej będzie ciężko :/... ewentualnie mozesz zmienic przednia piasta na szosowego novatecka[125zł 83g].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie udało poskładac koła za niecałe 750zł:

Mavic X221, Sapim Laser, Novatec A291 SB, FH-M950 XTR, ALU DT Nipples o wadzę łacznej bez opasek i zacisków 1556g.

xtrzk6.th.jpg novatecyu7.th.jpg

 

Na innej piascie,dało by sie je taniej złozyć..

Czyli 750-260=490

Piasta SRAM 7.0 kosztuje 69zł,a wazy 389g,czyli 560zł za koła o wadzę ok. 1638g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Blue chyba masz gdzieś pomyłke...

-Szprychy DT competition - 190g[32]-64zł

 

szprychy revolution srebrne[3zł/szt]+alu nyple[50 gr sztuka] - szprychy ok 230g, nyple 10g

 

Jeśli dobrze mi się zdaje to revolution są bardziej cieniowane i co za tym idzie lżejsze. Czyż nie?? Rozumiem, że różnica wagi może też wynikać z długości szprych. Jaka jest ta różnica??

Ile ważą naprawde szprychy competition??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problmem jest taki ze ciezko dostac te mavicki. Ile placiles za sztuke? I ile ważą lasery i ile za sztuke placiles?

 

Mavic X221 w http://www.skleprowerowy-duda.pl/ - 2 obrecze z wysylka za pobraniem 99zł.

Sapim Laser w kazdym sklepie Velo - 2,5zł/szt z nyplem mosieznym.

 

Z wyliczeń wyszło,ze przednia szprycha wazy ~4.2g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam kilka wag kół w róznych bikach, wiekszosc z gazet lub samemu ważone.

 

- Kellys Toxic - full - przód 1715 g, tył - 2220 g,

cały bik 12910 g, rama 3070 (z dam)

 

- Kellys Hacker - ht - przód - 1490, tył - 2040 g,

cały - 10775, rama - 1620

 

- Merida Trans Mission Sport - full - przód - 1920 g, tył - 2525 g,

cały - 14 775 g, rama - 3375 g

 

- Merida Matts Speed - ht - przód 1705, tył - 2320

cały - 12850, rama - 1970 g

 

- Leader Fox Colapse - ht - przód - 2195, tył - 2885

cały - 15 760 g

 

- Leader Fox Disident - full - przód - 1980, tył - 2695 g

cały - 15 545 g

 

- Decathlon Rockrider 8.2 - ht - przód - 1805 g, tył - 2390 g

cały - 12 045 g

 

- Decathlon Rockrider 9.1 - full - przód - 1820, tył - 2440,

cały - 14 070 g

 

- KTM Race Action - ht - przód 1765, tył - 2210,

cały - 11240

 

- KTM Speed RC 2.0 - full - przód - 1830, tył - 2095

cały - 12500

 

http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=505

 

 

- Magnum Extreme - ht - p - 3260, t - 3870,

cały - 17010, rama - 2270

 

- Kross Panic - ht - p - 2400, t - 2800

, cały - 14 685, rama - 2190

 

Jak widać, w zalezności od przeznaczenia roweru (ht, full, fr, enduro) koła róznią sie wagowo baaardzo.

Jednak do XC lepiej by nie miało wiecej niż przód - 1800 i tył 2400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak do XC lepiej by nie miało wiecej niż przód - 1800 i tył 2400

 

Masy które podałeś są bardzo duże. Moje klocowate koło tylne waży całe 2316g łącznie z kasetą, a można je swobodnie odchudzić o jakies 450g bez utraty wytrzymałości, niestety jest to kosztowne. Złożenie przedniego koła ważącego 1500g też nie jest problemem, w tym wypadku także finansowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...