Autor Napisano 18 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 Witam mam koła na piastach quando. i ważą one: Przednie: 1825gram z oponą i dętką Tylnie: 2500gram z oponą ,kasetą i dętka czy to jest dużo czy mało jak na koła do XC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 18 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 Pojecie "duzo" "malo" jest wzgledne . Bardzo lekkie koła to ok 1500 g komplet[piasty+szprychy+obrecze]+detki 100g kazda + opony po 300-400g ale wymaga to dosc duzych nakladow finansowych, dla mnie znosne kola to komplet ok 2 kg z detkami + opony po 500g +opaski czyli w sumie ok 3 kg ;p... twoje sa zdecydowanie ciezkie ;]... o wadze mowie z zaciskami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matimi Napisano 18 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 a mi sie wydaje ze nie powinienes brac pod uwage czy kola sa ciezkie tylko patrz czy sa solidne i niezcentruje ci sie po tygodniu. a mase mozesz odebrac innym przedmiotom ale kola zostaw w spokoju:) pozdrowionka:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 18 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 Matini tym sposobem bedziemy jezdzili na 16 kilowym rowerze "Do XC" ... pomijam fakt ze wlasnie z tego co powszechnie ludzie sadza i z tego co wyliczalem kiedys najlepiej wlasnie oszczedzac na kolach .... Na czesciach do DH rower jezdzony XC dluzej przetrwa ale nie tedy droga ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustom Napisano 18 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 no to jest raczej duzo(jesli do xc), waga kol jest najbardziej odczuwalna podczas jazdy, oczywiscie superlekkie kola beda mniej wytrzymale od tych ciezszych, ale wszystko zalezy od przeznaczenia, tam gdzie liczy sie waga tam sie dazy do osiagniecia jak najmniejszej, tam gdzie wytrzymalosc, do wyzszej wytrzymalosci-kosztem wagi, najlepiej znalezc sobie zoty srodek i przechylac go w jeda albo druga strone wedle wlasnych potrzeb i upodoban Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 18 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 sądzę że waga 4325 gram to dużo na koła do XC z oponami i dętkami, ja będę składał koła mam już na oku części wyliczyłem że będą ważyły ok 1700 gram oba bez dętek i opon. Dla mnie waga kół stoi na pierwszym planie. Z oponami i dętkami to będzie ze 2900 gr. lekkie koła to dla mnie. -lepsze przyspieszenie -łatwiejsze utrzymanie danej prędkości -lepsze hamowanie -lepsza praca amora -mniejsze straty sił w jeździe na dłuższych dystansach -łatwiejsze pokonywanie podjazdów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manio49 Napisano 18 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 zdecydowanie za dużo jak na xc. kółka które mam [tylne mam przód w planach] komplet bedzie oscylował w granicach 2300gram. bez opon. Piasty STX RC, Szprychy DT Champ, Obręcze DM18tył/ACE18przód no i opony conti escape pro i niestety ciężkie 190gramowe dętki. komplet to jakieś 3700. A te 600 gram w masie rotującej to napraaawde sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Co powiecie o tych kolach http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...hp5?id=48&pos=2 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Autor Napisano 19 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 a napiszcie jak np złożyc. Plz podajcie z jakich obreczy,piast,szprych,opon i dętek nie za drogie ale lekkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIC Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 łatwiejsze utrzymanie danej prędkości A nie jest przypadkiem tak jak z wozkiem w Realu? Pchniety, im ciezszy tym dluzej jedzie...??? Co powiecie o tych kolach http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...hp5?id=48&pos=2 ?? Wytrzymale sa ale jesli ci zalezy na masie to za ciezkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 A da sie zrobic podobnie wytrzymale ale lzejsze? Czy jezeli sie wezmie lzesze to juz sie na czyms traci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 a napiszcie jak np złożyc. Plz podajcie z jakich obreczy,piast,szprych,opon i dętek nie za drogie ale lekkie Co znaczy nie drogie? Tanio[w moim odczuciu]: k. przód: obrecz ACE 18 na 32 szprychy - 460g 65zł Piasta Novatec szosowa/mtb - 82/135g cos ponad 100zł szprychy revolution srebrne[3zł/szt]+alu nyple[50 gr sztuka] - szprychy ok 230g, nyple 10g masz 700gobrecz+szprychy+nyple + 82/135g w zaleznosci od piasty Na tył podobnie tylko ze piasta boplight- 405g wiec kolo bedzie wazyc ok 1,1 kg... to sa najtansze w miare lekkie koła jakie mozna zlozyc, ale nie mam przekonania do tylnej piasty boplight tu bym radzil zdecydowac sie na XT np ;p obrecze sa bardzo wąskie wiec nie wiem jak do tego podejdziesz . Detki... jest tematow multum na forum .... ogolnie <150g jest duzo propozycji sensownych[ja jezdze na geax 140g]. I do tego opoty albo np Explorer pro [tanio srednio lekko, albo explorer supersonic drozej ale lzej... dosc na forum jest napisane poszukaj troche.] Podaj cene,twoja wage itp to sie cos posklada, tak na slepo to ciezko ;p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalB Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Formicki na allegro sprzedaje gotowe kola American Classic z ~1500zl o wadze 1.4kg Minusem sa piasty ktore nie maja zbyt dobrych opini ale cena jest calkiem ok. Zestaw oczywiscie pod vki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Autor Napisano 30 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2006 waże 40 kg przez rower:) za około P.200zł Tył 300zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 30 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2006 Za tą kase ciężko[powiedzmy masz 500 zł na 2 koła to bede tak kombinowal] :/... malo wazysz wiec przynajmniej jest ten + Przod: -Piasta DM[z tego co mi wiadomo to robota novatecka... wiec mozesz poszukac ewentualnie czegos sygnowanego logiem novatecka] 98zł http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3416 130g -Obrecz AC18 [32 otw]-460g - 64zł -Szprychy DT competition - 190g[32]-64zł -aluminiowe nyple -10g - 16zł Czyli mamy niecale 800g, bez szybkozamykacza za 242zł Tył: -Piasta Boplight[z tego co mi wiadomo to też! robota novatecka... wiec mozesz poszukac ewentualnie czegos sygnowanego logiem novatecka] 98zł http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3445 405g -Obrecz AC18 [32 otw]-460g - 64zł -Szprychy DT competition - 190g[32]-64zł -aluminiowe nyple -10g - 16zł Wiec drugie kolo za tą samą kase, waga 1071g Czyli masz kola ok 1900g. Lżej za tą kase raczej będzie ciężko :/... ewentualnie mozesz zmienic przednia piasta na szosowego novatecka[125zł 83g]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 31 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2006 http://republika.pl/wortale/rower/waga_mtb.htm tutaj sa wagi kół w średnim (srednio-niski) przedziale cenowym. Droższe mają pewno lżejsze, tańsze cięzsze ... można wiec porównać do wagi kół i dętki należy dodac/odjąc wage opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 Mnie sie udało poskładac koła za niecałe 750zł: Mavic X221, Sapim Laser, Novatec A291 SB, FH-M950 XTR, ALU DT Nipples o wadzę łacznej bez opasek i zacisków 1556g. Na innej piascie,dało by sie je taniej złozyć.. Czyli 750-260=490 Piasta SRAM 7.0 kosztuje 69zł,a wazy 389g,czyli 560zł za koła o wadzę ok. 1638g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 Problmem jest taki ze ciezko dostac te mavicki. Ile placiles za sztuke? I ile ważą lasery i ile za sztuke placiles? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaszdevil Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Blue chyba masz gdzieś pomyłke... -Szprychy DT competition - 190g[32]-64zł szprychy revolution srebrne[3zł/szt]+alu nyple[50 gr sztuka] - szprychy ok 230g, nyple 10g Jeśli dobrze mi się zdaje to revolution są bardziej cieniowane i co za tym idzie lżejsze. Czyż nie?? Rozumiem, że różnica wagi może też wynikać z długości szprych. Jaka jest ta różnica?? Ile ważą naprawde szprychy competition?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 Cos musialem pomylic... na stronie arnika są wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2006 Problmem jest taki ze ciezko dostac te mavicki. Ile placiles za sztuke? I ile ważą lasery i ile za sztuke placiles? Mavic X221 w http://www.skleprowerowy-duda.pl/ - 2 obrecze z wysylka za pobraniem 99zł. Sapim Laser w kazdym sklepie Velo - 2,5zł/szt z nyplem mosieznym. Z wyliczeń wyszło,ze przednia szprycha wazy ~4.2g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2006 Pytałeś ich? Bo jak ja patrze to tam jest cena 99zł/szt... a przesylka dodatkowo ... chyba ze slepy jestem i tam gdzies pisze ze to cena za komplet . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2006 http://www.skleprowerowy-duda.pl/?p=produc...re&iProduct=962 Za ta cene - rewelacja, tylko 434g w polsporcie sa po 55zł/szt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2006 Podam kilka wag kół w róznych bikach, wiekszosc z gazet lub samemu ważone. - Kellys Toxic - full - przód 1715 g, tył - 2220 g, cały bik 12910 g, rama 3070 (z dam) - Kellys Hacker - ht - przód - 1490, tył - 2040 g, cały - 10775, rama - 1620 - Merida Trans Mission Sport - full - przód - 1920 g, tył - 2525 g, cały - 14 775 g, rama - 3375 g - Merida Matts Speed - ht - przód 1705, tył - 2320 cały - 12850, rama - 1970 g - Leader Fox Colapse - ht - przód - 2195, tył - 2885 cały - 15 760 g - Leader Fox Disident - full - przód - 1980, tył - 2695 g cały - 15 545 g - Decathlon Rockrider 8.2 - ht - przód - 1805 g, tył - 2390 g cały - 12 045 g - Decathlon Rockrider 9.1 - full - przód - 1820, tył - 2440, cały - 14 070 g - KTM Race Action - ht - przód 1765, tył - 2210, cały - 11240 - KTM Speed RC 2.0 - full - przód - 1830, tył - 2095 cały - 12500 http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=505 - Magnum Extreme - ht - p - 3260, t - 3870, cały - 17010, rama - 2270 - Kross Panic - ht - p - 2400, t - 2800 , cały - 14 685, rama - 2190 Jak widać, w zalezności od przeznaczenia roweru (ht, full, fr, enduro) koła róznią sie wagowo baaardzo. Jednak do XC lepiej by nie miało wiecej niż przód - 1800 i tył 2400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 Jednak do XC lepiej by nie miało wiecej niż przód - 1800 i tył 2400 Masy które podałeś są bardzo duże. Moje klocowate koło tylne waży całe 2316g łącznie z kasetą, a można je swobodnie odchudzić o jakies 450g bez utraty wytrzymałości, niestety jest to kosztowne. Złożenie przedniego koła ważącego 1500g też nie jest problemem, w tym wypadku także finansowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.