Skocz do zawartości

[szosa]Zakup używki i późniejsza wymiana części


Pegasus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przeszukuje Allegro w poszukiwaniu jakiegoś roweru szosowego i natrafiłem na coś takiego - http://allegro.pl/rower-szosowy-cust-tec-i5060174611.html . Rower jest na fajnym osprzęce, lecz już trochę starszym więc na początek pojeżdził bym na nim trochę i zobaczył czy mi się spodoba, a za jakiś rok, dwa wymienił bym te starsze części na nowsze używki np. klamkomanetki Shimano 600 na  coś w tym stylu http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-ultegra-3-9-komplet-i5062884157.html , lecz wtedy trzeba by było też wymienić przerzutke Shimano (noname, pewnie 2200 lub 2300 ) na np. http://allegro.pl/przerzutka-szosowa-shimano-ultegra-triple-6603-i5044552198.html oraz korbe Shimano 500 EX na np. http://allegro.pl/korby-szosowe-shimano-sora-175-50-39-30-i5025227037.html . Czy takie coś by działało? Wszystko by się mogło jeszcze zmienić, bo nie wiem ilu rzędowa jest tylna przerzutka, ale jeśli jest 9 ty by zadziałało? I jeszcze jedno pytanie - czy te hamulce też były by do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce to podobno też 500EX, gdybym wymienił korbę, przerzutke przód, klamki i hamulce na Ultegra/Sora to zyskał bym cokolwiek na tym? Piasty obydwie to Ultegra, czyli mógłbym wymienić kasete na 9, korbe na 3 ( SHIMANO ULTEGRA FC-6503

), przerzutke przód na Ultegra Triple, tamta przerzutka 105 jest zapewne na 9-rzędową kasete, kalmkomanetki na Ultegra 3x9 i hamulce na 105 ( SHIMANO BR-R561 )i mieć całkiem dobry napęd 3x9 składający się klamek, korby przerzutki Ultegry, tylnej 105 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosząc się do pierwszego posta to , moim zdaniem, zmiana  klamkomanetek 600   na ultegry  niewiele zmieni , akurat   te wymienione będą się różnić tylko wyglądem

 

poza tym wspomniałeś że 'za dwa lata' byś zakładał jakieś zmiany - w sumie należało by jeszcze wziąć pod uwagę ilość nastukanych kilometrów i teren w jakim chcesz jeździć.

jeśli będzie to płaski, nie górzysty teren to 2 blaty wystarczą Ci w zupełności 

 

 

jeśli miałbym Ci polecać klamkomanetki na zamianę to  wybrałbym 105/5700  zamiast starszej ultegry   -  na 105 jeżdżę na codzień   , 600 i wspomnianej ultegry(tego starego typu ofcorz) używałem kilka dni do testów i nie przypadła mi do gustu ,    nowsza 105 po prostu działała precyzyjniej. 

 

także jeśli rama Ci pasuje , ale sama ergonormia zmiany biegów by kulała to poszukałbym nowszej grupy osprzętu po prostu, ale pozostając  przy 2x9 - 2x10   - ale to będziesz wiedział po jakimś czasie, czy potrzebujesz jeszcze mniejszą zębatkę z przodu niż np.3, 9 czy co tam teraz jest zamontowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz koniecznie wymienić manetki to na pewno nie na te z aukcji. Jeśli to dla właściciela są normalne ślady użytkowania to.... Pracuję w serwisie, widuję rowery mocno zaniedbane i niegodnie traktowane :) jednak nie pamiętam by trafiło w moje ręce coś takiego jak na zdjęciach. Te są estetycznie zmasakrowane - wg mnie były w rowerze który był mocno obijany.

 

Jeśli przesiadka na 10b iegów z tyłu to nie 5700, które wg mnie działają losowo zależnie od egzemplarza, zdecydowanie lepiej starszy model 5600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie w tym rowerze jest napęd 2x8, ale ta przerzutka 105 jest zapewne na 9-więcio rzędową kasete

Mój plan jest taki :

- klamkomanetki

Shimano 600 -> Shimano Ultegra ( system 3x9) ( <200 zł )

- przerzutka przód

Shimano ( jakieś noname, zapewne 2200/2300 ) -> Shimano Ultegra Triple ( >50 zł )

- korba

Shimano 500EX  ->  Shimano Ultegra FC-6503 ( >100 zł )

- hamulce

Shimano 500EX -> Shimano 105 BR-R561 ( >100 zł )

- kaseta i łańcuch ( nowe )

8 -> 9 bo tam są piasty Ultegra więc się wmieszczą

- nowe linki i pancerze.

Przez dwa lata ceny by trochę spadły ( może ), a ja bym uzbierał te 500-600 zł i miałbym szosę w alu i na osprzęcie Ultegra/105. Co myślicie o takim rozwiązaniu?

 


Sprzedający dodaje rownież pedały SPD Shimano 540 i licznik, oraz przerzutke Tiagra, tylko czy jest dla mojego wzrostu 176, a rama to 54? A do tych pedałów pasował by taki zestaw - http://allegro.pl/bloki-wellgo-rc-4-i4985717088.html i http://allegro.pl/carbon-buty-shimano-sh-r211-rozmiar-44-blok-spd-i5065445794.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych pedałów potrzebujesz bloki Shimano

 

http://allegro.pl/shimano-bloki-szosowe-spd-sl-sm-sh11-zolte-cr-i4986386927.html

 

Jest szansa że będziesz miał szosę alu na szrocie osprzętowym Shimano. 105tka i ultegra nie są 2x9 od bardzo dawna (po 9tce były dwie grupy dziesiątkowe i obecna 11tka), więc stan musiałby być idealny inaczej mechanizm może być zużyty. Jeśli koniecznie ma być 9tka to lepiej ciut starszą wersję tiagry (która nie tak dawno była 2x9).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli cały plan OK tylko klamkomanetki Tiagra 3x9 ( zamiast Ultegra 3x9 ) bo są nowsze i mniej zużyte? Chwilowo nie ma na Allegro więc nie pokarze jakie. Co do bloków to sprzedający może dodać w komplecie, ale co z tymi butami lepiej dla amatora typowo szosowe ( np. takie jak pokazywałem z karbonową podeszwą ) czy jakieś MTB? Wolałbym MTB bo można w nich zawsze kawałk przejść bo bloki są schowne a w szosowe to się popsują chyba szybko.

 

Czyli tak :

- klamkomanetki

Shimano 600 -> Shimano Ultegra ( system 3x9) ( <200 zł )Shimano Tiagra ( system 3x9 )

 - przerzutka przód

Shimano ( jakieś noname, zapewne 2200/2300 ) -> Shimano Ultegra Triple ( >50 zł )

- korba

Shimano 500EX  ->  Shimano Ultegra FC-6503 ( >100 zł )

- hamulce

Shimano 500EX -> Shimano 105 BR-R561 ( >100 zł )

- kaseta i łańcuch ( nowe )

8 -> 9 bo tam są piasty Ultegra więc się wmieszczą

- nowe linki i pancerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może lepiej kupić od razu na starszej Tiagrze 3x9? Na allegro za 800zł można kupić Gazelle Vuelta http://allegro.pl/gazelle-vuelta-alu-6061-i5071624842.html . Cały osprzęt Tiagra, cały aluminiowy, dodadkowo pedały LOOK i jeszcze jedne z noskami oraz buty i licznik. Lecz nie wiem czy to prawda, waga to podobno około 12kg? Jeszcze w tym roku wymieniłbym opony, owijke, kupiłbym buty w odpowiednim rozmiarze. Rozmiar to 50 cm w slopingu, czy będzie pasować przy wzroście 175 cm? pOZDROWER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do Was pytanie, otóż jak po kolei rosnąco uplasowują się grupy sprzętowe czyli ultegra, force itd. Chodzi mi od najniższej klasy do najwyższej. Mam okazję kupić rower szosowy na pełnym karbonie tj. rama, widelec, przerzutka, klamka grupy force, używkę kilkuletnią za ok. 3,5 tyś,, ale głownie zastanawiam się nad osprzętem czy wysoka klasa, najwyższa jest sram red :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy Gazelle robi porządne rowery? Ponieważ znalazłem na Allegro jeszcze jedną kolarkę, a konkretnie Gazelle Vuelta Team na pełnej Tiagrze ( starszej ) 3x9 - http://allegro.pl/kolerka-gazelle-team-oryginal-i5115520627.html . Wystarczyło by wymienić owijkę i mostek ( bo jest regulowany i nie wygląda to ładnie ). W późniejszym czasie siodełko, sztyce, kierownice, pedały, buty i licznik (jeśli ten nie działa ). Jeśli udało by się wylicytować go do 600 zł to by się nadawał na pierwszą szosę? Myślałem nad zestawem sztyca, mostek, kierownica Ritcheya, a siodełko Fizik,a nad resztą to się będę dopiero zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę że nikt nie odpowiada w tym temacie :( Ale zaciekawił mnie jeszcze jeden rower, który znalazłem na Allegro mianowicie Weltour Ganna, grupa Campagnolo Xenon 2x9, rama z Alu, widelec Carbon, mostek i kierownica ITM, piasty i obręcze Miche Racing. Jedynym mankamentem jest ( chyba ) popsuta lewa klamkomanetka, czy można by ją jakoś naprawić? Xenon to najniższa grupa od Campy, ale mi z zupełnością by wystarczyła, czy jest ona dobra i jakiego ma odpowiednika w Shimano ( Sora czy Tiagra ). Jeżeli spodobało by mi się, mógłbym wymienić osprzęt w następnym sezonie na np. http://allegro.pl/grupa-campagnolo-veloce-mirage-xenon-2x9-speed-i5128198064.html.

 Link --> http://allegro.pl/rower-szosowy-weltour-i5126777445.html

 

poza tym wspomniałeś że 'za dwa lata' byś zakładał jakieś zmiany - w sumie należało by jeszcze wziąć pod uwagę ilość nastukanych kilometrów i teren w jakim chcesz jeździć.

jeśli będzie to płaski, nie górzysty teren to 2 blaty wystarczą Ci w zupełności 

Przemyślałem to, teren w jakim będę jeździł to tylko płaskie drogi, ewentualnie raz po raz gdy pojadę do miasta to po drodze jest jeden podjazd pod górkę, ok.  10 stopni. Więc starczą mi te 2 zębatki z przodu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie to nie wiemy (chyba) jakiego rozmiaru ramy szukasz  , przejrzałem linki które podawałeś i  jedna rama miała 54cm długośc rury podsiodłowej, ostatnie znowu 50cm  , za duża coś rozbieżność ;)

 

tutaj natomiast warta zainteresowania starsza na ramie concorde i nienajgorszym, chociaż leciwym osprzętem , jeśli rama pasuje (akurat ta ma 56cm) a sam osprzęt nie jest zużyty to nawet przyzwoita cena: http://olx.pl/oferta/rower-szosowy-concorde-3ttt-ultegra-okazja-CID767-ID97Owb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam 176 cm wzrostu, noga 84. Różne rozmiary rury podsiodłowej, są dlatego że jedne ramy są w slopingu ( obie Gazelle ) a inne zwyczajne ( Cust-Tec ). Według tego kalkulatora (http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html ) w zwyczajnej ramie powinienem mieć ramę 22 cale czyli około 56 cm, a w slopingu 19 cali czyli 48,5 cm. Więc ramy które podawałem pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...