Masakator Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Witam! Bardzo niedawno temu (konkretniej po wymianie oleju w tłumiku) amortyzator zaczął bardzo głośno odbijać po większych wybojach, ale tylko w górnej części przedziału regulacji tłumienia powrotu (mam na myśli ustawienie na duże tłumienie) przy pokrętle przekręconym na "-" jest w porządku. Co mogłem popsuć przy wymianie oleju? Tłumik rlrc, olej: weldtite 7,5wt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simonello Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Każdy Axon lekko stuka przy odbiciu (przy samym końcu wysunięcia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Masakator Napisano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Nie jest to stuk, a raczej głośny syk/pisk jakby zawór nie nadążał. No i na starym oleju nie było problemu, co więcej epicon w drugim rowerze zachowuję się cichutko, mimo takiej samej konstrukcji tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 pisz do Piotrka z Activii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 (edytowane) Nie jest to stuk, a raczej głośny syk/pisk jakby zawór nie nadążał. No i na starym oleju nie było problemu, co więcej epicon w drugim rowerze zachowuję się cichutko, mimo takiej samej konstrukcji tłumika. Konstrukcja jest może taka sama co w epiconie lecz epicon ma o kilka centymetrów dłuższy kartridż przez to Epicon ma większy zakres kompresji jak i tłumienia. W Auronach i duroluxach jest podobnie. Jak dasz na "-" to amorek fajnie dosć chodzi, lecz zas jak dasz na "+" to słychać mocne sysanie. Także pytanie główne czy jak go zalewałeś to pompowałeś dolnym popychaczem po to żeby usunąć z niego powietrze w srodku??? A także jaki masz skok ustawiony?? Bo w Axonie nie możesz dać wiekszęgo skoku niż 100mm bo będzie ci stukać przy odbijaniu Ile oleju tam wlałeś?? Edytowane 5 Lutego 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Masakator Napisano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 (edytowane) Nie pompowałem (jak to zrobić?) oleju 52ml, mniej więcej nad zaworek tłumienia kompresji. Skok 100mm Edytowane 5 Lutego 2015 przez Masakator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Masakator Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Czyli tak ma być, czy można jakoś go uciszyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Napisz na PW to pogadamy co do serwisowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Czemu PW? Może inne osoby też mają podobny problem i by chętnie skorzystały z takiego wątku i ewentualnego rozwiązania go (problemu) Później się temat zdubluje i się robi bałagan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 (edytowane) Bo chciałem ci telefonicznie najlepiej wytłumaczyć jak odpowietrzyć go przy zalewaniu oleju bo pisząc w postach czasami forumowicze nie rozumieją. Lecz jak chcesz to ci tu napisze: - Przed zalaniem oleju musisz miec odkręcony tylko korek ten czarny górny, nie pośrodku na złączach rur. Nalewasz trochę oleju, pamiętając że popychacz musi być całkowicie wyciągnięty, potem jak ten olej nalejesz to powoli wpychaj ten popychacz do góry i na dół - kilka krotnie, będziesz widział wydostające się bąbelki powietrza, i tak powoli dolewaj olej, aż osiągniesz ta swoją ilość w ml. zaś całe powietrze w bąbelkach wypompujesz. Potem korek zakręcasz i po kłopocie NIE WIEM CZY TO DOBRZE CI OPISAŁEM, LECZ JA TAK ROBIĘ I PÓŹNIEJ KARTRIDŻE SĄ GIT Edytowane 6 Lutego 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Nie mi ja nie mam nawet takiego amortyzatora Ale chodzi o to że załatwianie problemów na forum poprzez "napisz pw to pogadamy" to chyba nie o to chodzi na forach tematycznych. Wiesz w zasadzie to każdy może tak napisać : "zadzwoń to pomoge" ale wtedy skorzysta jedna osoba i tyle. A jak zostanie temat rozwiązany na forum to każda osoba mierząca się z podobnym problemem skorzysta więc forum spełni swoją role. O to mi chodzi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Spoko. To opisałem i myślę że się innym także przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Masakator Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Nooo dobra, nie pomogło. Może problem to gęstość oleju, jaki najlepiej zalać? Problem zażegnany. rozwiązanie: gęstszy olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Gęstszy olej ... dobrze by było gdyby ojej spełniał specyfikację producenta, to chyba nie jest dobra porada ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.