Skocz do zawartości

[Korba hollowtec deore] Wyrobione śruby


BrunoWarszawa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Znajomy ma problem ze śrubami mocującymi w korbie, w systemie hollowtech II.
Po zamontowaniu przez "profesionalistę" w serwisie rowerowym korby od razu miały boczny luz, więc dokręcał z całej siły lewe ramię do osi, ponieważ myślał, że po prostu się zsuwa...
Po pewnym czasie okazało się, że pod zewnętrzne miski suportu "magik" nie dał podkładek (!) więc miało prawo latać na boki.

Problem polega na tym, że te śruby są już tak wyrobione, że ampul kręci się w kółko. Moje dwa pytania:

1. Czy ktoś miał podobny problem lub ma pomysł jak je wykręcić? (cały łeb jest schowany w ramieniu, więc nie można naciąć np. "pod śrubokręt", tak by nie uszkodzić korby)

2. Jeśli już je wykręcimy to gdzie można dokupić takie same śruby? Byłem w pierwszym lepszym sklepie metalowym z drobiazgami to mają śruby, nawet tej samej długości i z identycznym gwintem, ale większym łbem, który nie schowa się w ramię... Z kolei w rowerowym 2 szt. oryginalne shimanowskie kosztują krocie!

Napisano

Zrobił tak od razu gdy mu powiedziałem, że brakuje podkładek, ale oni umywają ręce - mówią, że gdyby nie ingerował w ich "pseudo-serwis" to by uznali to w ramach gwarancji, a tak to wyrobione śruby to jego wina.
Trochę to chore, nawet trochę bardzo :) Także musi się sam z tym bujać. O ile podkładki mu podarowałem, tak nie możemy wykręcić tych śrub, żeby zrobić to porządnie tak jak należy.

Napisano

Jeśli gniazda imbusa sa wyrobione to sądzę,że tez za mocno nie dalo sie ich dokręcić.Dobrać należy płaski wkrętak by ciut ciasno pasował,przywal  młotkiem (wbić) i odkręcaj.

  • Mod Team
Napisano

Nawet jak sie zerowe gwint w ramieniu można dać śrubę na wylot i nakrętki.

 

 

Dobrać należy płaski wkrętak by ciut ciasno pasował,przywal młotkiem (wbić) i odkręcaj.

w to miejsce bym najpierw proponował wbić torxa.

Napisano

bardzo dobry ten serwisant widzę jest że nawet korby nie umie dobrze założyć.... ja miałem przypadek że śruby alu musiałem wykręcić bo klucz się obracał...to najlepiej najpierw wd40 a po godzinie wbić w ten wyrobiony łeb końcówkę torxa i spróbować wykręcić , zastąpiłem wtedy je  zwykłymi śrubami stalowymi na imbus 

Napisano

 

 

Byłem w pierwszym lepszym sklepie metalowym z drobiazgami to mają śruby, nawet tej samej długości i z identycznym gwintem, ale większym łbem, który nie schowa się w ramię..

 

Łeb zawsze można oszlifować dookoła ;) 

Napisano

Herman88 - niestety nie można oszlifować, ponieważ te które znalazłem mają tą samą długość i gwint co oryginalne, ale są na klucz o jeden rozmiar większy... Jedyne co przychodzi mi do głowy to znaleźć takie same, ale dłuższe i ostatecznie łeb będzie wystawał poza ramię...

Siimon - też znalazłem na alledrogo, ale 16 zł x 2 + koszt wysyłki daje nam masakryczną sumę jak za dwie głupie śrubki... Oryginalne w rowerowym kosztują 39 zł, w zasadzie na jedno wychodzi. Popytam w serwisach, może rzeczywiście mają coś z demontażu.

Dziś spróbujemy z tym torxem i młotem, mam nadzieje że się uda! Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Napisano

Przerabiałem trochę podobny temat przez ostatnie trzy wieczory na moich nowych middleburnach - tyle że ośka na kwadrat.

Aluminiowa ultralekka i ultradokitu śruba nie chciała puścić na tyle że imbus obrócił mi się 2x i wyrobił totalnie gniazdo imbusowe.

 

Ze sposobów które próbowałem i polecam w tejże kolejności:

 

- wbić torxa i próbować wykręcić

- wykrętaki (dostępne na allegro)

- lekko rozwiercić i wkleić torxa (klej dwuskładnikowy)

- rozwiercić całkowicie, cały łeb śruby odleci a pozostałość wykręcisz wykrętakiem

 

...u mnie pomógł dopiero ostatni sposób. Korba ocalała.

 

powodzenia

 

Napisano

wklejanie klucza to naprawdę dobry pomysł, wykręcałem tak niejedną kiepską śrubę. ;) 

 

Lessons learned: składamy z użyciem smaru montażowego, a wypisane momenty dla różnych śrub po coś są. Jeśli potrzebujesz zastosować jakiś drastycznie większy moment, to znak, że coś robisz źle. ;)

Napisano

U mnie był i smar montażowy i odpowiedni moment. Śruba od drugiego ramienia wykręciła się bez żadnego problemu (identycznie zakręcana)

Ta od napędu ani drgnęła. 

 

Tak czy siak, nie o tym wątek.

 

Próbować po kolei, któryś sposób musi zadziałać.Jak już przyjdzie do rozwiercania, to ostrożnie. Najlepiej wsiąść drugą śrubę i przymierzyć na sucho jak głęboko powinno wejść wiertło i je sobie oznaczyć. Wtedy masz pewność że nie uszkodzisz ramienia korby. 

Nowe, ostre wiertła. Obroty w prawo i po trochu nawiercasz. Potem obroty w lewo i próbujesz wykręcić/urwać łeb śrubie. Pójdzie jak po maśle.

Napisano

Wykrętaki są dobre pod warunkiem, ze są z doskonalej stali. Bo jak się to cholerstwo złamie przy wykręcaniu to umarł w butach. Jest twardsze od wiertła, więc złamanego kawałka nie odwiercimy. Więc jak juz kupować, to naprawdę porządne. A ja bym polecił "lewe" wiertła np:

http://www.sprzedaznarzedzi.pl/Wiertlo-DIN-338LN-NWKa-HSS-HSSCo-lewe-48.html

Bardzo przyjemnie się nimi odwierca śruby (w pewnym momencie wiercenia nagle śruba zaczyna sie wykręcać)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...