Skocz do zawartości

[3000-4000] MTB XC - full? 26/29? Używany/Nowy?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jeżdżę MTB od kilku lat, uczestniczyłem w maratonach, bez jakiś specjalnych osiągnięć, bardziej jechałem dla samego siebie. W sezonie jeżdżę ok 3kkm. Bardzo lubię jazdę w terenie, niekoniecznie jakimś hardcor, ale jako, że w okolicy mam do wyboru bardzo dużo gór, lasów oraz szlaków to często tam też jeżdżę, zdarzają się ostre, kamieniste zjazdy, gdzie mój stary poczciwy rower już po prostu nie daje sobie rady. 

Potrzebuję roweru który wystarczy mi na kolejne 3-4 lata. Pytając o sugestię w pobliskim sklepie rowerowym dowiedziałem się, że w tej cenie nie ma sensu kupować używanego roweru, ponieważ teraz są świetne przeceny zeszłorocznych modeli, wybrał dla mnie Author Modus,( http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/10708/z_modusem_w_terenie ). Authora mogę kupić za 3300, plus dostaję bon 500zł na wydanie w sklepie rowerowym (a to fajna opcja, ponieważ jestem na kupnie kasku).

Mam 186cm wzrostu, 73kg wagi. 

NIe znam się zbytnio na rowerach, nie wiem czy warto inwestować w full'a - wiem, że jest cięższy, ale jeśli tylna amortyzacja zrekompensuje mi tą wagę w terenie i będzie mi się jeździło o niebo lepiej - jestem za. NIe zamierzam się ścigać w czołówkach maratonów, jeśli już pojadę to tylko i wyłącznie dla siebie. Kół 29 troszkę się boję o zwrotność oraz wagę i przepłacanie za nowość, chyba, że się mylę. 

Proszę o jakieś sugestie, czy jednak olać Authora i rozglądać się za czymś używanym w tej cenie, jeśli tak to za czym dokładnie, może macie coś godnego polecenia? 

Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi,

Pozdrawiam.

Napisano