Skocz do zawartości

[3000-4000] MTB XC - full? 26/29? Używany/Nowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jeżdżę MTB od kilku lat, uczestniczyłem w maratonach, bez jakiś specjalnych osiągnięć, bardziej jechałem dla samego siebie. W sezonie jeżdżę ok 3kkm. Bardzo lubię jazdę w terenie, niekoniecznie jakimś hardcor, ale jako, że w okolicy mam do wyboru bardzo dużo gór, lasów oraz szlaków to często tam też jeżdżę, zdarzają się ostre, kamieniste zjazdy, gdzie mój stary poczciwy rower już po prostu nie daje sobie rady. 

Potrzebuję roweru który wystarczy mi na kolejne 3-4 lata. Pytając o sugestię w pobliskim sklepie rowerowym dowiedziałem się, że w tej cenie nie ma sensu kupować używanego roweru, ponieważ teraz są świetne przeceny zeszłorocznych modeli, wybrał dla mnie Author Modus,( http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/10708/z_modusem_w_terenie ). Authora mogę kupić za 3300, plus dostaję bon 500zł na wydanie w sklepie rowerowym (a to fajna opcja, ponieważ jestem na kupnie kasku).

Mam 186cm wzrostu, 73kg wagi. 

NIe znam się zbytnio na rowerach, nie wiem czy warto inwestować w full'a - wiem, że jest cięższy, ale jeśli tylna amortyzacja zrekompensuje mi tą wagę w terenie i będzie mi się jeździło o niebo lepiej - jestem za. NIe zamierzam się ścigać w czołówkach maratonów, jeśli już pojadę to tylko i wyłącznie dla siebie. Kół 29 troszkę się boję o zwrotność oraz wagę i przepłacanie za nowość, chyba, że się mylę. 

Proszę o jakieś sugestie, czy jednak olać Authora i rozglądać się za czymś używanym w tej cenie, jeśli tak to za czym dokładnie, może macie coś godnego polecenia? 

 

Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi,

Pozdrawiam.

Napisano

W każdym sklepie zawsze Ci powiedzą, że najlepszą opcją jest kupno nowego ;)  Jeździłeś kiedyś na fullu? Jeśli masz takie tereny jak piszesz to bym się nawet nie zastawiał co kupić. Od 10 lat jeżdżę tylko na fullach choć nie mam aż tak dobrego terenu jak Ty, ale nigdy więcej żadnego sztywniaka :D  Przy tej cenie nowe rowery będą dość ubogo wyposażone (grupa) przy używkach może to być już xt.  Co do różnicy w wadze to bez przesady nie kupujesz roweru zjazdowego ;) one ważą trochę, a fulle do ścigania po lasach i zabawy to inna bajka i tą różnicę można pominąć.

Napisano

No dobrze, dzięki za odpowiedź, a mógłbyś podać jakieś przykładowe modele za czym warto się rozglądać? Nie ukrywam, średnio się znam na rowerach, a tym bardziej z ramą full amortyzowaną, gdzie nigdy nie jeździłem na takiej.. Czyli co, sztywniaki olać? 

Napisano

Nikt nie pisał, że w tej cenie dorwie się nowego dobrego fulla :)  ale używanego, zadbanego można coś dla siebie wyszukać kwestia co się chce. HT to i za 2tyś można kupić, i nie wiele będą się różnić od tych za 3-4tyś więc po co przepłacać ;)

Napisano

Będą się różnić tym samym co full za 3 tysiące od fulla za 6 tysięcy. Piszesz tak, jakby tylne zawieszenie powodowało, ze rowerek sam jedzie, a rajder doznaje w tym czasie wielokrotnych orgazmów ;)

Niestety nie ma uniwersalnej rady, ani typu roweru dobrego do wszystkiego. Jeden stwierdzi, ze tylko full, a drugi da się pokroić za sztywniaka - każdy musi wybrać sam na podstawie tego jak i gdzie jeździ i jakie ma fundusze.

 

PS. Niektóre opisy używanych rowerów stają się równie poetyckie jak samochodów ;)

Super wypas full, złożyłem jako piąte kolo u wozu... znaczy piąty rower, raz przejeżdżałem z nim przez góry na dachu samochodu, wystartowałem w 2 ulicznych maratonach i trzymalem na haku 2 lata jako dizajnerski abażur do lampki. Niemiec pod kocem trzymał, płakał jak sprzedawał ;)

Napisano

 

 

Piszesz tak, jakby tylne zawieszenie powodowało, ze rowerek sam jedzie, a rajder doznaje w tym czasie wielokrotnych orgazmów
  Przeczytaj pierwszy post autora tematu i do jakiej jazdy chce go używać wtedy będziesz miał odpowiedź :)  Pewnie znajdą się i tacy co szosą pojadą w górach czemu nie :D  Co do różnic  to omawiamy sprzęt w granicach 4tyś więc nie ma co się rozpędzać do 6tyś ;) 
Napisano

Cokolwiek z fulla i to wcale nie byle co to jak by nie patrzył okolice 5-6 tys za nowy. Dla przykładu Gianty.

 

@szybkilopez jak masz wyskakiwać z teoriami jakoby nie było równicy w rowerze za 2K a tym za 4K więc "po co przepłacać" to może nie pisz już nic więcej.

 

W okolicach tych 4k można już kupić całkiem ciekawy rower HT i będziesz zadowolony. Mając odpowiednią technikę dasz rady zjechać sporo tam gdzie mieszkasz tylko wolniej.

Używany full tak ale musisz się znać lub mieć kogoś kto przy zakupie rzuci okiem na pewne sprawy.

Napisano

 

 

@szybkilopez jak masz wyskakiwać z teoriami jakoby nie było równicy w rowerze za 2K a tym za 4K więc "po co przepłacać" to może nie pisz już nic więcej.
  beskid może coś szerzej w tym temacie, a nie piszesz jak rzecznik rządu :D Czy rama tego za 2k i 4K jest taka sama? Jest, czy koła są o klasę wyższe? nie, hamulce no czasem ciut wyżej choć nie zawsze, dalej napęd no tak tu jest kolosalna różnica w tym za 4k jest z jedna przerzutka xt :) no i to już coś... dalej porównywać? Baza jest taka sama więc jak nie ma różnicy to nie ma co przepłacać.

Żeby nie być gołosłownym porównaj sobie przykładowe rowery czym się różnią :)  http://bike-arena.pl/index.php?p3376,head-x-shape-ii-27-5-2014-juz-od-182-59-miesiecznie-ostatnia-sztuka  i drugi http://bike-arena.pl/index.php?p3375,head-x-shape-i-27-5-2014-juz-od-120-93-miesiecznie-ostatnia-sztuka różnica miedzy nimi to 1350,- 

Napisano

A w fullach to jest niby inaczej? :) Tylko nie pisz, że za xxxzł więcej to jest rama z innym zawiasem, bo to będzie po prostu inny model i na jego bazie zupełnie inny rower i tyle.

 

Kolejna aktualizacja, do wymiany poszedł łańcuch, kaseta i tarcze hamulcowe. Nowe zdjęcia z nową konfiguracją, lycan lubi ciemność i las
Trochę już czasu minęło i parę rzeczy się zmieniło przede wszystkim wymiana łożysk w piastach przód i tył na łożyska hybrydowe, wymiana star ratchet na 36, przybyło trochę śrubek alu i tytanowych, wymiana wkładu suportu press-fit na Aerozine ceramic, do wymiany poszły również kółeczka tylnej przerzutki na Tacxa ceramic.

 

Po co przepłacałeś, przecież baza wciąż ta sama?

Napisano

 

 

Po co przepłacałeś, przecież baza wciąż ta sama?
  A kto bogatemu zabroni? :D Masz z tym jakiś problem? Nie każdy potrafi najwyraźniej czytać ze zrozumieniem....

 

 

A w fullach to jest niby inaczej? Tylko nie pisz, że za xxxzł więcej to jest rama z innym zawiasem, bo to będzie po prostu inny model i na jego bazie zupełnie inny rower i tyle.
   Poczytaj specyfikację techniczną to zobaczysz czym się różni, zwróć uwagę na materiał i technologię obróbki ;)
Napisano

Pleciesz takie bzdury @lopez, że aż głowa boli. Co ma do tego rama?? Sama rama nie pojedzie czy nie zjedzie. Liczy się reszta i to tam gdzie mieszka zainteresowany. Liczy się dużo lepszy amor bo pozwala na więcej w terenie swoją pracą i kulturą, liczą się jednak mocniejsze koła poskładane z lepszych części. Liczą się dużo lepsze hamulce. Reszta powiedzmy w sporym uproszczeniu psu na buty za wyjątkiem tylnej zmieniarki (dotyczy HT).

Jeśli naprawdę nie widzisz różnicy klasy sprzętu tej samej firmy katalogowo do nie ma więcej pytań. Popatrz na ofertę dajmy na to Rometa, Authora, Traka czy innego Scotta za 2 K a 4 K.

Napisano

Poczytaj specyfikację techniczną to zobaczysz czym się różni, zwróć uwagę na materiał i technologię obróbki  ;)

I nadal w HT jest taka sama sytuacja.

Póki co lansujesz jakieś pierdoły o uber-fól-rowerach i pozostałych, które niczym się nie różnią - stąd takie a nie inne reakcje. Fajnie, że lubisz swój sprzęt, rzeczywiście autorowi tematu może się podobny przydać, tylko, na litość, po co ubierać to w jakieś farmazony?

Napisano

I kto tu nie czyta ze zrozumieniem... ;) Jakbyś nie zauważył, to polemizuję z Twoimi wywodami pod tytułem "HT za xxzł nie różni się niczym od HT za xxxzł". Autorowi tematu przyda się trochę dystansu od takich "dobrych rad".

Napisano

Autor tematu potrzebuje "nowszej" mądrze poskładanej konstrukcji do jazdy w górzystym terenie lub powinien pomnożyć budżet x 2 na zakup fulla.

Napisano

 

 

Pleciesz takie bzdury, że aż głowa boli. Co ma do tego rama?? Sama rama nie pojedzie czy nie zjedzie. Liczy się reszta i to tam gdzie mieszka zainteresowany
  Fakt, rama to nieistotny szczegół trochę się zagalopowałem :D sorry

 

 

Jakbyś nie zauważył, to polemizuję z Twoimi wywodami pod tytułem "HT za xxzł nie różni się niczym od HT za xxxzł"
  Tylko tu nie jest xxx tylko określona suma więc strasznie to wszystko komplikujesz i dorabiasz niepotrzebną teorię i nie pisałem, że nie różni się NICZYM jeśli już to wyrażaj się dokładnie.  
Napisano

Panowie jestem na stanowisku takim samym (przynajmniej z jego pierwszym wpisie) jak szybkilopez.

Kto raz skorzystał z rozsądnego fulla i nie walczy wubitnie w maratonach na sztywniaka już nie wróci.

 

Różnica pomiędzy HT i FS którą podaję zawsze jak mnie pytają klienci to spróbuj zjechać na nogach po grubszej wycieczce na HT i fullu. Wybieranie nierówności na nogi po 100km w górach w przypadku HT i wybieranie "na dupę" w wypadku fulla. Dla mnie wybór prosty.

 

A kwota którą auto tematu ma do przeznaczenia jest spokojnie wystarczająca na bardzo rozsądnego (XT, X.0 i  tył na FOXie RP23) fulla na kole 26".

A za 4,5tys można już mieć ubiegłorocznego Trance 27.5 4 lub Anthema X 29er 3.

Napisano

Różnica pomiędzy HT i FS którą podaję zawsze jak mnie pytają klienci to spróbuj zjechać na nogach po grubszej wycieczce na HT i fullu. Wybieranie nierówności na nogi po 100km w górach w przypadku HT i wybieranie "na dupę" w wypadku fulla. Dla mnie wybór prosty.

 

Są też osoby mające jedno i drugie w tym ja i nigdy ze sztywniaka nie zrezygnuje bo to inna, specyficzna jazda jest. Wielu tutaj nie ma fulla bo ich nie stać tylko wolą coś za coś. Dlatego rozumowanie "zielonego" w temacie klienta jest zupełnie inne.

 

W używanego fulla jeszcze raz powtarzam powinni celować ci co się znają lub kolega się zna i doradzi co i jak. Kupowanie w ciemno bo ładnie wygląda to może być mina, która jak wybuchnie zrujnuje delikwenta finansowo.

 

Napisano

"Zielonego" w temacie fulli, nie koniecznie ogólnie rowerów. Nadal u nas jest moim zdaniem błędne przeświadczenie, że full tylko w góry i bardzo drogi. Stąd powstają stanowiska jak ILC w trzecim wpisie.

 

A w tej cenie spokojnie można mieć np rowerek na który sam się czaiłem jako zimówka :) Simplon Lexx (kilka razy wystawiany na allegro) na nowym RS Pike (pierwsza wersja), fox rp23 i X0 w naprawdę ładnym stanie.

 

Co do dwóch rowerów za swoją obecną zabawkę też mógłbym kupić rozsądnego fulla i sztywniaka. Tylko jak pomyślę o obijaniu dupy i jeździe na nogach to mi szybko przechodzi :). Ot leniwy jestem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...