Skocz do zawartości

[Mostek] Zamiana jakie rozwiązanie wybrać


jka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Gościu dobrze prawi

 

Polemizowałbym... Tam gdzie jest hamulec owijka idzie w ten sposób, że jak będziesz zesuwał ręce od mostka do klamki i na drop idzie ona "pod włos".

 

O ile na poczatku, jak owijka jest świeża, niezluzowana i mocno siedzi nie jest to problemem, to z wiekiem może się zawijać i powodować niekomfortowe strefy. Szczególnie tam gdzie jest wyleżana i powycierana...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło tak  :o  :)

 

140ltau.jpg

 

Ale z całkowitą regulacją pod siebie, muszę poczekać aż się trochę cieplej zrobi, u mnie dzisiaj zimno, ślisko i wieje jak diabli.

 

Po takiej króciutkiej przejażdżce odniosłem wrażenie, że ta kierownica ma sporo możliwości podniesienia komfortu mojej jazdy.

 

Musze pomyśleć gdzie dzwonek  :P zamocować.

 

Dziękuję za wszelką pomoc. 

 

Pozdrawiam.

jka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polemizowałbym... Tam gdzie jest hamulec owijka idzie w ten sposób, że jak będziesz zesuwał ręce od mostka do klamki i na drop idzie ona "pod włos".

 

O ile na poczatku, jak owijka jest świeża, niezluzowana i mocno siedzi nie jest to problemem, to z wiekiem może się zawijać i powodować niekomfortowe strefy. Szczególnie tam gdzie jest wyleżana i powycierana...

 

Szacunek...

I.

Teoretycznie masz rację. W szosie mam owijkę założoną zgodnie z 2 metodą. Tymczasem bycze rogi mam owinięte z włosem jak i pod włos. Różnic w użytkowaniu kompletnie nie widzę.

Wyszło tak  :o  :)

 

Dziękuję za wszelką pomoc. 

 

Szybko się uwinąłeś. Brawo!

 

Zastanawiają mnie tylko założone chwyty ergonomiczne :whistling: . Jednak sam pewno dojdziesz z czasem do wniosku czy chwyty się przydają czy są zbędne.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szybko się uwinąłeś. Brawo!

 

:) Widzisz ze mną to jak z dzieckiem za rękę i do knajpy, życie nauczyło mnie że co masz zrobić jutro zrób dzisiaj a co masz zjeść dzisiaj zjedz jutro.

 

 

 

Zastanawiają mnie tylko założone chwyty ergonomiczne

 

No tak przyznam że estetycznie to nie wygląda.

Bałem że z moimi zdolnościami technicznymi owijki mi zabraknie, a chciałem sprawdzić jak to będzie, tym bardziej że te chwyty, nie były aż tak drogie nie pamiętam chyba z 16/18 $ .

Poobcinałem co zbędne i kombinuję, na pewno nie jest to rozwiązanie docelowe.

 

Docelowo planuję tam założyć coś dobrze skręcanego myślę o tym czymś.

http://www.cyklotur.com/czesci/chwyty-owijki-kierownicy/chwyty/p,chwyty-zelowe-mano-royalgel-relaxed-selle-royal,293734.html?skad=ceneo

 

Tylko że krótki 90 mm.

 

 

 

Jednak sam pewno dojdziesz z czasem do wniosku czy chwyty się przydają czy są zbędne.
 

No za jakieś 20 minut pierwszy sprawdzian.

Teraz jakiś lekki posiłek, i o 12:00 jadę zobaczyć co mi wyszło z waszą pomocą.

 

Pozdrawiam.

jka 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Mostek już wczoraj ustawiłem jak sugerowałeś.

 

Co do reszt też zgoda, wiem ile się nakombinowałem z tym co miałem do tej pory, imbusy nr.4 i 5 wożę już w bocznej kieszeni kurtki :))

 

Dzisiaj tylko 33 km na szosie, chyba źle nie jest skoro tam dojechałem i takie widoki miałem.

 

ru67a0.jpg

 

2rgky2d.jpg

 

Byłbym mało wiarygodny jakbym po tak krótkim dystansie, piał z zachwytu nad tą kierownicą, jakieś drobne wnioski tam mam, ale tutaj potrzeba km. by to ocenić czy jest to już to co bym chciał.

 

 

Zapewne regulacja może być czasochłonna bo trzeba zgrać zwrotność w terenie z komfortem na szosie :icon_lol:

 

Własnie tej zwrotności się trochę boję.

Co do tych chwytów, to o dziwo nie czułem dyskomfortu, z czasem zupełnie o tym zapomniałem, czyli chyba nie przeszkadzały.

Ale muszę mieć tam coś krótszego by dobrze manetki dopasować.

 

Pozdrawiam

jka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 150 km. z tą kierownicą, i takim ustawieniu mam za sobą, myślę że tak już zostanie :)

 

Wczoraj i dzisiaj wybrałem się w taki nie asfaltowy teren, normalnie są to piaski teraz raczej jest tam mokro grząsko.

 

r0xkio.jpg

 

A i trafiały się takie odcinki z resztami śniegu, lodu.

 

qmx28g.jpg

 

Dlaczego tam pojechałem ? cóż balem się jak to będzie z tą kierownicą na takim właśnie terenie I.:

 

Odpowiednie dobranie przełożeń, mocny chwyt dwoma rękoma za kierownicę w taki sposób jak na fotce i dało radę.

 

20uo39i.jpg

 

Z takiego chwytu ułożenia rąk na trasie bardzo rzadko korzystałem, cóż ja nie umiem jeździć wyprostowany, i co zrobić :)

 

2e2e15g.jpg

 

Troszeczkę wiaterku, kawałek prostej czy odcinek z górki i nawet nie wiem kiedy ręce są w takim położeniu  :yes:

 

xmmq3b.jpg

 

Cóż zostało mi tylko jeździć i jeździć.

 

Pozdrawiam.

jka 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Chciałbym przybliżyć sobie trochę kierownicę, bo mam wrażenie że zjeżdżam z siodełka.

 

Obecnie mam tak jak widać a myślę ze lepiej by było, jakbym miał to zamontowane tak jak pokazuje to strzałka zielona.

 

1) Jest

14pslz.jpg

 

Na Forum znalazłem ze ktoś w podobnym przypadku polecał to, ale temat jest jakby nie dokończony już zamknięty,  

Tak że nie ma jak to się sprawuje, czy "skrzypi" czy nie bo ktoś wspominał o tym.

 

2) Takie coś.

(fotka z netu)

3x35f.jpg

 

3) Albo takie coś tylko nie wiem jak to jest bo pisze od -10 do 90 stopni, ciekawe czy jest tak jak to zaznaczyłem.

Może ktoś się spotkał z tym czymś.

(fotka z netu)

2h50bw0.jpg

 

4) Ostatnie co wyszukałem to taka przedłużka i do tego mostek tylko jaki ? aby jak najkrótszy.

 

(fotka z netu)

2ihou2t.jpg

 

 

A może jest inne rozwiązanie.

 

Dziękuję za jakakolwiek pomoc.

Pozdrawiam.

jka

 

Witam!

Kożystając z okazji też poproszę o pomoc, ponieważ mam podobny problem z tym że muszę podnieść kierownicę w raz mostkiem  o kilka cm. w rowerze kross evado 4.0. z tym że regulacja stopniowa mostkiem nie wchodzi w grę, bo jest już na maksa. na jednym ze zdjęć widzę pierscienie. Czy w moim rowerze jest możliwość dołożenia takich pierścieni???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kożystając z okazji też poproszę o pomoc, ponieważ mam podobny problem z tym że muszę podnieść kierownicę w raz mostkiem  o kilka cm.

Są specjalne adaptery, którymi wydłuża się sterówkę, ale najpierw trzeba określić czy rozmiar ramy jest dla ciebie odpowiedni, a może to twoje widzimisię stwierdziło że potrzebujesz mieć wyżej kierownicę. Wyprostowana pozycja na rowerze powoduje przenie sienie wszystkich drgań wyłącznie na kręgosłup i żadna amortyzowana sztyca tego nie zmieni. Dlaczego? Wszystkie te sztyce mają z góry określone naprężenie sprężyn, tj. zadziałają pod konkretną siłą. W większości przypadków trzeba ważyć powyżej 90 kg. Tam gdzie sprężyna jest bardziej miękka ugina się już pod ciężarem samego rowerzysty do momentu kiedy znów potrzeba dość sporej siły by zadziałał mechanizm. Nie spotkałem się jeszcze ze sztycą i progresywną sprężyną, tj. taką co wyłapuje zarówno niewielkie drgania, jak i pozwala zamortyzować przeszkody terenowe. Z reguły ludzie chcą jak najbardziej miękką sprężynę. Sprawdzają palcem - ugina się, a po tym jak usiądą, to sztyca osiąga swoje maksimum ugięcia i gdzie ta amortyzacja? Wracając do tematu samego mostka, to najpopularniejsze mostki bez regulacji oscylują w zakresach od 80 do 120 mm, z medianą w okolicy 110mm. Jak bardzo nieproporcjonalna musi być osoba która skraca mostek o 11 cm i twierdzi że to za mało? Tułów krótszy o 10 cm od nóg, to nogi o 20 cm dłuższe od przeciętnej osoby o tym samym wzroście, co oznacza przeskok na ramę 8 cali większa, dla przykładu z ramy 16'' na 24'', ale co gdy ktoś ma 180cm wzrostu? Rama 28''? Według mnie macie problem z jednym z poniższych:

- źle dobrany rozmiar ramy;

- źle ustawiony rower i nie chodzi tu o mostek;

- problemy z samooceną.

Zakładając że to wina drugiego punktu proponuję sprawdzić najpierw czy na pewno potrzebujecie tak ustawionego mostka. Wystarczy użyć do tego kalkulatora Bike Fit. Bedzie potrzebny pomocnik, poziomica i miarka.

1. wybrać pan czy pani, wybrać góry (właściwe wszystkie crossy trekkingi itd mają geometrię roweru górskiego), oraz wybrać centymery, następnie kliknąć Continue

2. Jest po angielsku ale jeżeli klikniecie na poszczególne napisy po lewej jak actual inseam, trunk itd, to jest pokazane na filmie co zmierzyć:

- wewnętrzną długość nogi. - wpisać do pozycji Actual inseam

- długość tułowia, zmierzyć siedząc na stołu. Wymiar od guzka na ramieniu (chyba to kość obojczykowa) do powierzchni stołka - wpisać w pozycję trunk

- długość przedramienia - zmierzyć przy ramieniu zgiętym o 90 stopni. Pomiar od guzka (nie pytajcie się mnie co to za kość, miałem to napisane po łacinie przy złamaniu lewej kończyny) do środka cylindrycznego obiektu który trzymamy.

- tight -udo

- lower leg - łydka

- sternal notch - wysokość od ziemi do obojczyka w pozycji stojącej

- total height - nasz wzrost

po wpisaniu wymiarów kliknąć continue

Na wszelki wypadek zamieszczam ich pełny filmik jak wszystko zmierzyć, ponieważ na stronie nie jest wszystko podlinkowane.

Mam nadzieję że wyniki z kalkulatora pomogą w ustaleniu źródła problemu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są specjalne adaptery, którymi wydłuża się sterówkę, ale najpierw trzeba określić czy rozmiar ramy jest dla ciebie odpowiedni, a może to twoje widzimisię stwierdziło że potrzebujesz mieć wyżej kierownicę. Wyprostowana pozycja na rowerze powoduje przenie sienie wszystkich drgań wyłącznie na kręgosłup i żadna amortyzowana sztyca tego nie zmieni. Dlaczego? Wszystkie te sztyce mają z góry określone naprężenie sprężyn, tj. zadziałają pod konkretną siłą. W większości przypadków trzeba ważyć powyżej 90 kg. Tam gdzie sprężyna jest bardziej miękka ugina się już pod ciężarem samego rowerzysty do momentu kiedy znów potrzeba dość sporej siły by zadziałał mechanizm. Nie spotkałem się jeszcze ze sztycą i progresywną sprężyną, tj. taką co wyłapuje zarówno niewielkie drgania, jak i pozwala zamortyzować przeszkody terenowe. Z reguły ludzie chcą jak najbardziej miękką sprężynę. Sprawdzają palcem - ugina się, a po tym jak usiądą, to sztyca osiąga swoje maksimum ugięcia i gdzie ta amortyzacja? Wracając do tematu samego mostka, to najpopularniejsze mostki bez regulacji oscylują w zakresach od 80 do 120 mm, z medianą w okolicy 110mm. Jak bardzo nieproporcjonalna musi być osoba która skraca mostek o 11 cm i twierdzi że to za mało? Tułów krótszy o 10 cm od nóg, to nogi o 20 cm dłuższe od przeciętnej osoby o tym samym wzroście, co oznacza przeskok na ramę 8 cali większa, dla przykładu z ramy 16'' na 24'', ale co gdy ktoś ma 180cm wzrostu? Rama 28''? Według mnie macie problem z jednym z poniższych:

- źle dobrany rozmiar ramy;

- źle ustawiony rower i nie chodzi tu o mostek;

- problemy z samooceną.

Zakładając że to wina drugiego punktu proponuję sprawdzić najpierw czy na pewno potrzebujecie tak ustawionego mostka. Wystarczy użyć do tego kalkulatora Bike Fit. Bedzie potrzebny pomocnik, poziomica i miarka.

1. wybrać pan czy pani, wybrać góry (właściwe wszystkie crossy trekkingi itd mają geometrię roweru górskiego), oraz wybrać centymery, następnie kliknąć Continue

2. Jest po angielsku ale jeżeli klikniecie na poszczególne napisy po lewej jak actual inseam, trunk itd, to jest pokazane na filmie co zmierzyć:

- wewnętrzną długość nogi. - wpisać do pozycji Actual inseam

- długość tułowia, zmierzyć siedząc na stołu. Wymiar od guzka na ramieniu (chyba to kość obojczykowa) do powierzchni stołka - wpisać w pozycję trunk

- długość przedramienia - zmierzyć przy ramieniu zgiętym o 90 stopni. Pomiar od guzka (nie pytajcie się mnie co to za kość, miałem to napisane po łacinie przy złamaniu lewej kończyny) do środka cylindrycznego obiektu który trzymamy.

- tight -udo

- lower leg - łydka

- sternal notch - wysokość od ziemi do obojczyka w pozycji stojącej

- total height - nasz wzrost

po wpisaniu wymiarów kliknąć continue

Na wszelki wypadek zamieszczam ich pełny filmik jak wszystko zmierzyć, ponieważ na stronie nie jest wszystko podlinkowane.

Mam nadzieję że wyniki z kalkulatora pomogą w ustaleniu źródła problemu,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak patrzę na te piaszczyste ścieżki i plaże...

pewnie jakieś grubsze oponki wylądują niebawem w rowerku?

 

 

A uciągnę coś grubszego ? słaby fizycznie jestem, lata "bezrobocia" i tz. długi wskazujący palec, zrobiły swoje z organizmem.

 

Tak że nie wiem czy pokuszę się o zmianę opon na szersze, te co mam teraz założyłem pod koniec listopada, kupiłem sobie nowe przednie koło bez prądnicy,przy okazji i komplet opon.  

 

246ju3o.jpg

 

2vcg5f4.jpg

 

A mam jeszcze i te jakie były w rowerze, trzeba by to było zjeździć.

t5jdyu.jpg

 

Najbliższy (czytaj w tym tygodniu) :) zakup to nowa kaseta, 11-30, ot tak na zapas niech leży w szufladzie, 

 

Pozdrawiam.

jka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z siodełkiem? Szukałem jakiegoś filmu instruktażowego i znalazłem film w którym jest pokazane jak tego nie robić.

 

 

Przede wszystkim facet ma odwrotnie ustawioną sztycę. Kolejna sprawa, to pochylenie siodełka - w większości przypadków powinno być poziome, a jeżeli już przechylone to o kilka stopni, a nie o kilkadziesiąt jak na filmie. Polecam zajrzeć do tych artykułów http://www.cyklomaniak.com.pl/search/label/bikefit. Jest tam kilka metod np. na ustawienie siodełka, wraz z opisami jakie są przeciwwskazania, lub dlaczego lepiej użyć danej metody.

 

Przy 180cm i 83cm przekroku idealnym rozmiarem ramy jest 19,5'', więc w twoim wypadku te 19'' powinno się sprawdzić. Kolejna kwestia to jakiego typu masz rower? 

Przy moich wymiarach mostek 110 sprawdzał się idealnie, zatem, u ciebie długość mostka na oko powinna być w granicach 100-105. Jakiego typu masz stery? Ahead, czy klasyczne na pióro? W pierwszym poście tego wątku jest przykład przedłużki rury sterowej właśnie w systemie ahead. Pozwoli ci ona umieścić mostek wyżej. Jeżeli masz klasyczne stery, to spróbuj odkręcić imbus na górze i wysunąć kierownice do góry. Uważaj, bo na klasycznych mostkach jest, tak samo jak na sztycy, zaznaczona linia powyżej której nie powinieneś wysuwać mostka. Dopiero w dalszej kolejności powinieneś regulować tym imbusem z boku (jeżeli masz regulowany mostek). Jeżeli to nie zadziała, to czeka ciebie kupno adaptera i nowego mostka, chba że by ci się udało dostać nowy, wyższy mostek, ale tak jak napisałem wcześniej takie działania powinny być poprzedzone przemyśleniem swoich wymiarów i tego czego oczekujemy od roweru. Często na ulicy widzę ludzi na rowerach, gdzie siodełko jest tak nisko,  że wyglądają jak by dorosły jeździł na dziecięcym rowerku, a kierownica tak wysoko, że ramiona są niemal na wprost. Weź dwie książki i trzymaj je na wyciągniętych na prost ramionach. Ile wytrzymasz? To jest jeden z powodów dla których jednak ramiona powinny opierać się na kierownicy (pochylona sylwetka), a nie wisieć na niej.

 

@jka

Przeczytaj ten artykuł http://aktywnosc-fizyczna.wieszjak.polki.pl/rowery/228279,Ustawienie-siodelka-a-zdrowie.html

"Ucisk na krocze dający dyskomfort lub zsuwanie się do przodu to sygnały o konieczności skorygowanie pochylenia siodła." to właściwie dokładnie to co opisałeś jako powód zmiany mostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

365 km. przejechane i ; kierownica OK zostaje, ba kupiłem już nową owijkę przed chwilą przyszła, poczekam jak się cieplej zrobi to zakładam.

 

2rotb9f.jpg

 

Za to szl.. trafił mostek, zaczął trzeszczeć i się rusza, nie idzie już go mocniej skręcić, nie wytrzymał tych ciągłych zmian / ustawień  :devil:

Musze kupić nowy, ciekawe czy to podlega gwarancji.

 

Myślę nad takim.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=5037955252

 

 

Pozdrawiam.

Jka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

jak patrzę na te piaszczyste ścieżki i plaże... pewnie jakieś grubsze oponki wylądują niebawem w rowerku?

 

 

 

No i 'wykrakałeś" :)

 

Bo pojawiły się grubsze opony o takie.

 

29 x 2,10 (54-622) 

 

vmskcw.jpg

 

Trochę dziwnie to teraz wygląda bo jak maluch z oponami od traktora  :icon_redface: ale:

 

dcr5ea.jpg

 

Ale za to teraz dojeżdżam gdzie kiedyś rower prowadziłem, i takie piaski są mi nie straszne.

 

2cpe346.jpg

 

I mogę sobie oglądać takie oto widoki.

 

Tak czystej wody w Bałtyku już dawno nie widziałem, dosłownie male kamienie widać.

 

2d0e90h.jpg

 

Pozdrawiam.

Jka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...