Damian780425 Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 Witam Właśnie zniszczyłem oponę na moście kolejowym ;-( Miałem seryjnie Schwalbe Rapid Rob 2,1 na asfalcie szły jak krowy a głównie tam użytkuje rower , jednak lasy też zamierzam eksplorować. I tak po godzinach przeszukiwań postanowiłem kupić Schwalbe Smart Sam . I tu moje pytanie , czy kupić 1,75 czy 2,25 ? 80% to asfalt. Czy będzie duża różnica w oporach toczenia między nimi ? Pozdrawiam
Sagitt77 Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 Rozmiar 1.75 to raczej do roweru trekkingowego. Pewnie są szybkie ale mają gorszą przyczepność. Myślę, że Twoje stare Rapid Roby ciężko się rozpędzały głównie z powodu dużej wagi. W każdym razie Smart Samy (kiedyś posiadałem) mają stosunkowo niewielkie opory toczenia na asfalcie, dzięki gęsto ułożonym klockom na środku opony i są dosyć uniwersalne. Powinny Ci odpowiadać.
Damian780425 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Napisano 2 Lutego 2015 Dzięki za szybką reakcję Zapewne samy będą lepsze ;-) , tylko chodziło mi o szerokość podałem do wyboru 1,75 i 2,25 nie wiedząć , że istnieje też 2,10 . Właśnie kupiłem czekam na przesyłkę .jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Mod Team michuuu Napisano 2 Lutego 2015 Mod Team Napisano 2 Lutego 2015 1,75" ideologicznie nie pasują do 29" mtb. Ale jak przefarbowałeś 29er na asfalt to pewnie się nadają bardziej niż szerokie terenowe.
Alsew Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 W każdym razie Smart Samy (kiedyś posiadałem) mają stosunkowo niewielkie opory toczenia na asfalcie, dzięki gęsto ułożonym klockom na środku opony i są dosyć uniwersalne Dobre sobie. Niskie opory na asfalcie? Ale w porównaniu do czego??? Dla autora tematu to jak już takie byłyby optymalne http://www.bikecenter.pl/p14910,continental-cyclocross-speed-700x42-zwijana-czarna-opona.html
Damian780425 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Napisano 2 Lutego 2015 Nie całkiem przefarbowałem go na asfalt tylko teraz jest użytkowany na drogach asfaltowych . W lesie straszne błoto drogi rozje...e przez transport drewna. Po jednym wypadzie rower czyściłem 3 godziny z błota . Zakupiłem już Smart Samy 2,1 taki kompromis pomiędzy 1,75 a 2,25 i się zobaczy na pewno po lesie się da jeździć a na asfalcie się nie zetrą w 500 km. Obecne Rapid Rob na tylnym kole nie dość , że rozcięta to zostało jakieś 40% klocków po 400 km !!! Te oponki zwijane które proponuje kolega powyżej do mojego użytku się nie nadają . Lasy w mojej okolicy są zryte jak poligon. Podziękować firmą Kronopol i Lasy Państwowe
Alsew Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 Te oponki zwijane które proponuje kolega powyżej do mojego użytku się nie nadają . Lasy w mojej okolicy są zryte jak poligon. Podziękować firmą Kronopol i Lasy Państwowe Te oponki, które proponowałem ale w wersji 35 mm są jednymi z najczęściej używanych opon przez kolarzy przełajowych, dla ciekawostki zerknij jak wyglądają takie zawody... A tak na przyszłość to już szybsze są Race Kingi 2.2 Miałem seryjnie Schwalbe Rapid Rob 2,1 na asfalcie szły jak krowy a głównie tam użytkuje rower , jednak lasy też zamierzam eksplorować Z tego raczej nie wynikało, że ma to być opona typowo w trudny teren...
Damian780425 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Napisano 2 Lutego 2015 Lasy i bezdroża będą objeżdżane tylko jak trochę podeschną teraz jest masakra . Więcej czyszczenia roweru jak jazdy . Z ciekawości sprawdziłem te kolarstwo przełajowe i jestem w szoku jak na takim sprzęcie sie jeździ w takich warunkach . Jestem w stanie uwierzyć , że zaproponowane przez ciebie opony sprawdziły by się idealnie . Bo teren w jakim ja będę jeździł jest przy kolarstwie przełajowym rowerostradą ;-). Jak już pisałem kupiłem Smart Samy 2,1 i chyba będę zadowolony czas pokaże . I na pewno napiszę i porównam do Rapid Robów.
Alsew Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 Z ciekawości sprawdziłem te kolarstwo przełajowe i jestem w szoku jak na takim sprzęcie sie jeździ w takich warunkach Włąśnie planuję zakup roweru przełajowego, bo to najbardziej uniwersalna maszyna z możliwych. Podobieństwo do kolarzówki jest złudne... Niestety taka maszyna nie jest tania... Różnych rowerów MTB/ATB używam już prawie 20 lat i stwierdzam że jeśli jeździ się tylko po leśnych ścieżkach, a reszta to utwardzone trakty, to taki rower jest bez sensu... tym bardziej na jakiś tam 'mega crossowych' oponach... Na takie warunki już lepiej sprawdzają się opony typu semi slick w stylu Geax Mezcel mogą być nawet 2.1 (przy tym samym wysiłku masz 3-4 km szybszą jazdę ). Polecam spróbować, a na leciutko używane Smart Samy ustawiają się kolejki chętnych, więc ze sprzedażą nie ma najmniejszego problemu... Na tych Geaxach tylko trzeba uważać na mokrym i są słabe w błotku. Tu masz test : http://www.team29er.pl/testy/813-test-opon-geax-mezcal-29 Powiem ci że te Smarty też mają twardy bieżnik wieć na mokrej nawierzchni też nie zachowują się zbyt pewnie...
Damian780425 Napisano 2 Marca 2015 Autor Napisano 2 Marca 2015 Witam po 400 km ;-) A więc tak porównanie między Rapid Bob a Smart Sam przy tej samej szerokości opony , Zdecydowanie na plus dla Smart Sam . Na asfalcie w tych samych warunkach jadą szybciej o 3-5 km/h . Przy bezwietrznej pogodzie jestem w stanie utrzymać 30km/h . A nie jestem asem w tej dziedzinie ;-). Dopiero zaczynam jeździć. Po lasach na suchym idą ok gorzej na błocie . Luźne głębokie piachy nie stanowią przeszkody . ogólnie jestem zadowolony.
jackon15 Napisano 4 Marca 2015 Napisano 4 Marca 2015 Popieram wybór.miałem, jeździłem. Jedyne co mnie zniechęcić to boczne klocki po ok. 700km zaczynały się nadrywać. Są chude więc słabe. W terenie trzymają nieźle, a asfalt to nie problem. Teraz mam z przodu tough tom (stary noby nic) i trzyma jeszcze lepiej. A z tyłu rapid rób. Ale asfaltowej unikam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.