Przemek0909 Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Witam serdecznie wszystkich :-) Bardzo prosze o pomoc w wyborze roweru a mianowicie mam na myśli dwa konkretne modele: Trek Superfly 9.8 X1 http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_8_x1/ Scott Scale 910 http://www.scott.pl/produkt/157/448/rower-scale-910/ Z góry chce powiedziec ze jestem amatorem górskiej jazdy :-) i bedzie to mój pierwszy "prawdziwy góral" :-). Bardzo podoba mi sie Scott a szczególnie malowanie carbonowej ramy, ale jakos mam wieksze przekonanie do firmy Treka choc tego roczny wygląd SF 9.8 jakos nie specjalnie przypada mi do gustu. No i ten naped Sram X1, moze ktos by mi napisał o nim coś wiecęj czy w ogóle jest wart swojej ceny bo z tego co zdołałem wyczytac w internecie to sama kaseta to wydatek ok.1tys zł. Niewiem równiez jak z zawieszeniem, w Scale.u jest Fox o którym słyszałem bardzo wiele dobrych opini, a Trek ma Sid.a który ponoc jest tylko odchudzoną wersja Reby. Co do ceny obydwu to w sklepie można podobno utargowac do nawet 20% ceny katalogowej? może macie jakies doswiadczenia z tym i mogł by ktos polecic jakis sklep na podkarpaciu lub w okolicach gdzie sprzedawcy beda przychylni do wiekszych rabatów :-) Z góry dziekuje wszystkim za odpowiedzi na moje pytania. Na pewno kazda okaze sie bardzo pomocna. Pozdrawiam
beskid Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Kupując sprzęt z napędem 1x11 Srama musisz się liczyć z potężnymi kosztami jeśli będziesz chciał zachować "poziom". Co gorsza nic nie zakombinujesz bo to usrojstwo nie działa z niczym innym niżej. Zysk poza brakiem przedniej zmieniarki żaden. Na Twoim miejscu jak koniecznie chcesz mieć wungiel to Superfly 9.6 po wsadzeniu mu manetek XT będzie również tym "prawdziwym góralem". Nie wiem jak jest u Scotta ale w Treku można dostać rabat ciut niższy od tego o jakim piszesz. Niestety już dostali info, że muszą zaraz podnieść ceny więc realnie od ceny katalogowej idzie urwać z 10%.
grzegorz1988wroc Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 W tym samym sklepie forumowicz na 9.8 dostał 20% a ja 15% na 9.7, tylko ja czekałem tydzień a on na marcową dostawę. CTD dla mnie jest ok, nie wrociłbym do Reby.
Przemek0909 Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Dziekuje bardzo za odpowiedzi ale to moze ten Superfly 9.8 na osprzecie XT który katalogowo jest 500 zł tańszy od tego na X1. A co sadzisz na temat Scotta bo różni sie on praktycznie chyba tylko amortyzatorem od Treka tego na XT??? W tym samym sklepie forumowicz na 9.8 dostał 20% a ja 15% na 9.7, tylko ja czekałem tydzień a on na marcową dostawę.CTD dla mnie jest ok, nie wrociłbym do Reby. A mógł bys podac co to za sklep??
Mod Team Maniak Napisano 1 Lutego 2015 Mod Team Napisano 1 Lutego 2015 Scott będzie ciekawszym wyborem, po pierwsze Fox pracuje lepiej od Sid'a i nie koniecznie jestem zwolennikiem "nowej" sprężyny solo air. Po drugie napęd 2x10 jest bardziej uniwersalny, 1x11 ma swoje ograniczenia, to wybór bardziej dla ścigantów którzy wiedzą czego potrzebują, jak już wcześniej wspomniano 1x11 będzie droższe w utrzymaniu.
beskid Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Tak wersja na XT ma przyszłość i to w tym kierunku bym poszedł. Co do Scotta to ja nie uznaję Foxa więc nie jestem obiektywny. Co do sklepu to najwięcej rabatu dawali mi w Myślenicach zarówno na Gianta jak i Treka tylko trzeba umieć to sprytnie rozegrać
Przemek0909 Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Mi osobiscie jakos bardziej przemawia Sid w Treku choc niemam za dużego doswiadczenia z tymi amortyzatorami. A jeśli chodzi o koła w którym rowerze jest lepszy zestaw w treku czy scott.cie??
arek_wro Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Też wybierałem między Scale 910 a Superfly 9.8, ale wersją XT, czyli z napędem 2x10. Wybrałem Treka, choć już prawie miałem zamawiać Scotta. Zadecydował lepszy dobór rozmiaru w Treku i lepsza cena po negocjacjach. Co do kół, to nie wiem które są lepsze, ale na pewno te w Scale'u są lżejsze. Opony w Treku od razu do wymiany, bo te fabryczne ważą 690 g sztuka. Ile masz wzrostu?
Przemek0909 Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Mam 179 cm wzrostu, to myślę ze rozmiar 18.5 bedzie odpowiednim??? No i za jaką cene udało Ci sie kupic Treka??
arek_wro Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 No to bez dobrej przymiarki się nie obejdzie. Scott w rozmiarze M będzie raczej za mały. Ja mam 2 cm wzrostu mniej i M-ka była dla mnie za krótka. Jeśli chodzi o Treka, to zalecają 18,5 dla osób 173-180, a 19,5 dla osób 178-188. Ze względu na dość długą ramę u Treka, myślę, że jednak 18,5 będzie lepszy. Co do ceny, to urwałem ponad 15%, ale myślę, że z rabatami może być coraz gorzej, bo dolar ostatnio bardzo podrożał.
Przemek0909 Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Tez mi sie wydaje że rozmiar 18.5 powinien byc dobrym wyborem, a jak sie Sid sprawuje czy jestes zadowolony z pracy tego amortyzatora?? Czy jest jakas bardzo zauważalna rużnica różnica miedzy Sidem a Foxem ze Scotta??
Mod Team Maniak Napisano 1 Lutego 2015 Mod Team Napisano 1 Lutego 2015 Sidy ogólnie mają bardziej ścigancką charakterystykę, mają zapewnić przyczepność w czasie jazdy, komfort nie jest priorytetem. Fox jest bardziej komfortowy, pozwala pokonywać wiele przeszkód bardziej gładko a uważam że przy tym wciąż daje dostatecznie dobrą informacje zwrotną żeby czuć nawierzchnię. Oba widelce są dość proste w obsłudze przy czym SID jest wręcz prostacko nieskomplikowany, Fox wymaga większej dbałości w obsłudze chociaż w dziedzinie trwałości myślę że wypadają podobnie. Z rozmiarem proponowałbym celować w okolicę 610-620mm górnej rury. Sam przy 181cm mam ramę 615mm efektywnej długości górnej rury i jest bardzo ok.
arek_wro Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Coś więcej na temat SIDa będę mógł powiedzieć za miesiąc jak odbiorę rower. Zamówiłem go w grudniu. Przygotuj się na to, że na rower trzeba będzie trochę poczekać.
Przemek0909 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Napisano 2 Lutego 2015 No to już sam nie wiem, ale raczej chyba Trek bo za nim jest wiekszosic z Was i przede wszystkim mozna wynegocjowac wiekszy rabat bo dzis pytałem w pobliskim sklepie to sprzedawca zaproponował jakies 15% z ceny katalogowej a myśle ze jeszcze dało by rade cos urwac z tego. Tylko jak wyżej kolega Arek napisał to trzeba chwile na niego poczekac bo podobno w marcu ma przyjechac dostawa tych rowerów chyba z Holandi z tego co mówił sprzedawca.
marcin_ostrów Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 Ja może tak nieśmiało napiszę jedno słowo : full ?
Przemek0909 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Napisano 2 Lutego 2015 Powiem szczerze ze mysilałem nad fullem już nie raz, ale chciał bym w miare dobry osprzet no i rame weglową a dodac do tego "full suspension" to wychodzi ponad 15 tys a to troche duzo dla mnie. Wiec chyba najlepszy bedzie HT :-)
marcin_ostrów Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 Bo ja wiem .... http://www.scott.pl/produkt/160/472/rower-spark-920/ http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.advanced.27.5/18852/76339/ http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/epic/epic-comp-carbon-29#specs Wszystko po cenie katalogowej , myślę że z 15% z tego zejdzie. A osprzęt ....jeśli to Twój pierwszy prawdziwy rower górski , to wątpie żebyś zauważył różnicę między slx/xt/x9 M
beskid Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 Rozchodzi się głównie o "wungiel" co rozumiem. Ale jak w założonej kwocie idzie dostać fulla z małym skokiem to brał bym to poważnie pod uwagę. Ten Giant jest bez problemu osiągalny za 11K. Do tego jak trafisz na konkretny sklep to mogą Ci powymieniać część osprzętu. Cenowo nie stracisz bo Sram ma powalone ceny względem Shimano. Argument przeciw takiemu wyjściu to tylko coś w stylu "lubię jeżdzić na HT" co nie jest bez znaczenia bo sztywniak ma całkiem inną "dynamikę" jazdy. W temacie osprzętu to nie do końca jest tak jak sądzisz. Warto dla przykładu mieć manetki XT czy X9, tylną zmieniarkę podobnie ale już reszta to w większości znaczek na produkcie. Na korbę, kasetę nie ma co tak patrzyć.
Galvatron Napisano 2 Lutego 2015 Napisano 2 Lutego 2015 Skoro to ma być rower do rekreacji, a do tego w góry, to raczej nie ma sensu pchać się w sztywny tył. Co prawda nawet najlepsze tylne zawieszenie pochłania część energii z pedałowania (o ile nie jest zablokowane), ale za to poprawia komfort, przyczepność i trakcję, (oraz jest zdrowsze dla kręgosłupa). Tu masz opisane różne rodzaje zawieszeń: http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/abc_rowerzysty/2750/systemy_zawiesze_n Podstawa to jednak geometria. Upraszczając, na jednym krańcu spektrum są rowery MTB/XC (np. Giant Anthem), mające skok 100-120mm i zaprojektowane z myślą o możliwie szybkiej i efektywnej jeździe pod górę i na prostych, a na drugim rowery downhillowe, o skoku 170-200mm mające być jak najszybsze w dół i generalnie nie nadające się do niczego poza zjazdem (np. Specialized Demo). Pomiędzy nimi znajduje się klasa trail, czyli maszyny o skoku ok. 120-160mm i geometrii bardziej zjazdowej niż MTB/XC, ale wciąż nadające się do podjeżdżania, choć kosztem większego wysiłku (np. Giant Trance, Specialized Stumpjumper FSR). Te bardziej agresywne nazywane są enduro lub all-mountain (AM). Z powodu ich przeznaczenia (bardziej agresywna jazda w dół, ostrzejsze skakanie) w trailach często poświęca się wagę na rzecz podwyższonej wytrzymałości. Wybór geometrii zależy głównie od tego czy i ile efektywności w górę jesteś gotów poświęcić dla ostrzejszych zjazdów.
mess Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 Kupując sprzęt z napędem 1x11 Srama musisz się liczyć z potężnymi kosztami jeśli będziesz chciał zachować "poziom". Co gorsza nic nie zakombinujesz bo to usrojstwo nie działa z niczym innym niżej. Kasete Xtr 11rz za jedyne 770zl mozna wyrwac Czy to naprawde bedzie degradacja? Zaraz wejda jakies xt 11rz, czy tansze sramy, naprawde sadzicie, ze bedzie tak zle?
tobo Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 Kaseta xtr jest kompatybilna z typowymi bebenkami, kasety Srama nie, wiec po zalozeniu kasety Shimano musisz jeszcze zmienic bebenek.
Przemek0909 Napisano 3 Lutego 2015 Autor Napisano 3 Lutego 2015 Dziekuje Wam koledzy za tyle bardzo pomocnych rad:-) Własnie od wczoraj myślałem nad fullem, ale jednak coś mnie bardziej ciągnie w stroną hardtaila, może to że raczej nie wykorzystam w pełni roweru z pełnym zawieszeniem na moich pobliskich terenach gdzie jest przewaga utwardzonych ścieżek rowerowych, bardziej płaskiego niż górzystego terenu w lasach itp... A co koledzy sądzicie o modelu speca SJ ?? http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/stumpjumper/stumpjumper-elite-carbon-world-cup Tylko cena mnie trochę odstrasza, bo jak dla mnie to za duża w porównaniu do konkurencji, bo raczej chyba niema co liczyc na rabat do około 11tys??
erzurum Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 Napęd 1x11 na Twoje tereny, płaskie i ścieżki rowerowe o których piszesz, kompletnie jest bez sensu. Już lepiej pomyśl nad fullem 2x10 takim, który na Twoich płaskich terenach nie będzie CI przeszkadzał a w górach pozwoli na nieco więcej...czyli epic.
mess Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 z dobrodziejstw fulla ze 100 skoku skorzystasz na kazdej sciezce ktora nie jest asfaltem :F
beskid Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 Po raz kolejny powtarzam abyś nawet nie brał pod uwagę czegoś takiego jak 1x11. Wolisz sztywniaka no i ok. Mierzysz tak naprawdę w sprzęt już praktycznie zawodniczy gdzie koszty Ci się dopiero zaczną. Naprawdę nie rozumiem tego parcia w kierunku czegoś takiego. Kupił byś coś z węgla na bardziej pancernych częściach i jeszcze trochę kasy w kieszeni na potencjalną modernizację byś miał. Jak myślisz o Specu to czemu nie ale ten jest absolutnie bardziej "konkretny" na to co chcesz robić http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/stumpjumper/stumpjumper-comp-carbon-29
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.