Melfi Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 Witam Mam okazję (mam nadzieję, że można to nazwać okazją ) rower Cube Ltd CC: http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1021/Cube.LTD.CC/ - nie od nich, ale podaje Wam katalog byście wiedzieli co w nim siedzi. Rower mogę dostać za około 2800, nie był używany do jazdy na co dzień, tylko jako wystawowy. Czasami się na nim jakiś klient na miejscu przejechał, więc przebieg około 20 km. I tu się rodzą pytania: 1. Czy osprzęt jest nadal dobry? W końcu rower jest katalogowo z 2009 roku. Czy można dostać coś lepszego za taką kwotę? (no powiedzmy te 3k zł) 2. Dowiedziałem się również, że ze względu na geometrię ramy nie będę mógł zmienić amortyzatora na taki z skokiem np. 100 mm. To prawda? Jeśli tak, to może ktoś wytłumaczyć dlaczego? Ach, zapomniałem dodać, że rozmiar ramy to 18 cali, natomiast kół 26''. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam
rodszyld69 Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 1. Czy osprzęt jest nadal dobry? W końcu rower jest katalogowo z 2009 roku Bardzo dobry, XT na 9-rzedowy napęd Czy można dostać coś lepszego za taką kwotę? (no powiedzmy te 3k zł) Z lepszym napędem pewnie nie ale z ramą bardziej rozwojową pewnie coś kupisz. Dowiedziałem się również, że ze względu na geometrię ramy nie będę mógł zmienić amortyzatora na taki z skokiem np. 100 mm. To prawda? Sa osoby na tym forum co założyli amortyzator z większym skokiem i jeżdzą. Jeśli tak, to może ktoś wytłumaczyć dlaczego? Zmieni się geometria ramy, główka ramy bedzie pod mniejszym kątem, przód pójdzie trochę do góry, więc i pozycja na rowerze troszkę się zmieni. ale bardzo znacząco nie powinno to wpłynąć na jakość jazdy.
marcin_ostrów Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 2.8 za 26 sprzed 6 lat? W życiu bym tyle nie dał teraz. Bez sztywnych osiek,tapera, 26 cali,9 sp. Ogólnie osprzęt ok, rebe możesz podnieść do 100 mm., ale rower kompletnie nierozwojowy.
Melfi Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Napisano 31 Stycznia 2015 Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Znajomy mi doradził żeby się jednak nad nim zastanowić ze względu na te ramę, a chciałem zasięgnąć również drugiej opinii. No nic, ponawiam poszukiwania i jak będę miał dylemat to znów się odezwę . Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam
beskid Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 2.8 za 26 sprzed 6 lat? W życiu bym tyle nie dał teraz. Bez sztywnych osiek,tapera, 26 cali,9 sp. Ogólnie osprzęt ok, rebe możesz podnieść do 100 mm., ale rower kompletnie nierozwojowy. Bez komentarza bo się zaraz zacznie. Sama ta Reba jest warta grubo ponad 1K. Nawet po takim czasie jest sporo lepsza od tego co wsadzają obecnie. Czy ktoś tyle da?? Oczywiście, ze tak. Kwota za ten rower na tym wyposażeniu to śmiech na sali. Najlepszy osprzęt, najbardziej wytrzymały 9 sp. Do tej ramy można będzie wsadzić co się chce i za ile się chce za wyjątkiem widelca. Tylko co tam można wsadzić lepszego od tej Reby Dual Air?? To amor nie do zajechania.
Melfi Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Napisano 31 Stycznia 2015 @up to wg Ciebie warto jednak, by rozważyć zakup tego roweru? Bo chyba jest tak jak wspomniałeś, osprzęt w tym rowerze to wysoka półka. Patrząc na droższe rowery nie potrafię znaleźć nic lepszego lub w miarę porównywalnego. Znalazłem jedynie jeszcze coś takiego: http://www.pmbike.pl/kross-level-a9-2013, ale to już dopłata 1k (byłbym nawet skłonny), osprzęt gorszy, a jedynie (chyba) rama robi wrażenie. Mam już mętlik w głowie powoli.
rodszyld69 Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 Mam już mętlik w głowie powoli. Szukasz roweru tylko na kołach 26"
Melfi Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Napisano 31 Stycznia 2015 Mam 172 cm wzrostu i ważę około 67 kg. Uznałem, że 26'' koła będą dla mnie w sam raz, aczkolwiek chyba 27.5'' również były by dobre. Generalnie chciałem się też po niedzieli przejechać do sklepów rowerów i je przymierzyć.
walkingchair Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 Koło 26 jest wporzo po co się zniechęcić? Jest taka polityka że coraz badziewniejszy osprzęt a coraz wyższe ceny rowerów. Np w Scott genius 730 za 10 k pln są heble slx które ja mam w giant xtc.fajnie nie?jedynie ta śmieszna.główka tapetę i amortyzator i rama w Scott są lepsze
rodszyld69 Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 aczkolwiek chyba 27.5'' również były by dobre Może ten Silverback Cę zainteresuje, zdecydowanie jest na lepszym osprzęcie niż ten Kross.
tobo Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 1. Od paru lat grawitacja Ziemi oraz warunki terenowe w Polsce uległy takim zmianom że rower na kołach 26 cali stał się bezużyteczny 2. To czy rower i jego rozwojowość mają znaczenie zależy od tego czy traktujesz go jako definitywny zakup czy bazę do rozbudowy. W pierwszym przypadku zawieruchy technologiczne nie mają znaczenia. 3. Dla jednych te 3 cale to tylko a dla innych aż. Taki rower nadal jeździ bardzo dobrze, 29er może w czyimś odczuciu jeździć lepiej, podobnie jak 27,5. Sprzęt jest bardzo dobry i zdecydowanie warty zainteresowania przy Twoim wzroście.
beskid Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 @up to wg Ciebie warto jednak, by rozważyć zakup tego roweru? Bo chyba jest tak jak wspomniałeś, osprzęt w tym rowerze to wysoka półka. Patrząc na droższe rowery nie potrafię znaleźć nic lepszego lub w miarę porównywalnego. Znalazłem jedynie jeszcze coś takiego: http://www.pmbike.pl/kross-level-a9-2013, ale to już dopłata 1k (byłbym nawet skłonny), osprzęt gorszy, a jedynie (chyba) rama robi wrażenie. Mam już mętlik w głowie powoli. No chłopie przy takich parametrach jasne, że tak. Zajefajny sprzęt i nie wiem jak on się jeszcze uchował w takim stanie. Ja mam składaną maszynę na osprzęcie z tego okresu w tym identyczną Rebę, która też sporo leżała i czekała na mnie w gablocie. Kolega ma jeszcze jedną taką samą więc jak by coś "walnęło" w mojej biorę w ciemno albo przekładam bebechy. Ten amor jest cholernie sztywny przy moich ponad 90 kg. Zapewne choć pewności nie mam to w tym Cube jest mufa gwintowana. Brał bym jak rolnik dopłaty Kross to już kosmiczna kwota i dupiany wideł z "solówką" i jeszcze gorsza hydraulika. Jak już coś brać to z głową http://allegro.pl/rower-gorski-author-vision-2013-promocja-i5009290956.html
Melfi Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Napisano 31 Stycznia 2015 Może ten Silverback Cę zainteresuje, zdecydowanie jest na lepszym osprzęcie niż ten Kross. Jak już coś brać to z głową http://allegro.pl/ro...5009290956.html Bardzo ciekawe propozycje i warte rozważenia. Czy one się nadają jako ewentualna przyszła baza rozwojowa? Podałem tego Krossa z prostej przyczyny. Oferta dotyczy sklepu, który jest u mnie w mieście, więc miałem nadzieję, że może bym coś urwał z ceny . W takim wypadku jeszcze wracając do Cube'a. Czy ten widelec z skokiem 80 mm wystarczy mi do tego typu jazdy: ? Raczej żadnego skakania rowerem z mojej strony nie będzie .
beskid Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 Zarówno Kross jak i Author mają już poszerzaną główkę ramy (taper) więc potencjalnie wybór amorków jest dużo większy. Problem w tym, że ta Reba jest bardzo dobra więc nie ma na co jej wymienić. Tak czy inaczej potrzeba jej serwisu i to powinni Ci zrobić. Przy tej czynności jest opcja podniesienia skoku w prosty sposób do 100mm. Troszkę zmieni się geometria roweru ale jest to w zupełności akceptowalne. Co do filmu to jasne, że tak zarówno w wersji 80 jak i 100mm.
tobo Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 Wątpię żeby sklep wykonał serwis (nowego) widelca przed sprzedażą roweru. To czy stał te parę lat czy nie nie sprowokuje sklepu do takich kroków. Równie dobrze z powodu wieku roweru można byłoby się domagać wymiany opon, dętek, serwisu hamulców (pracują na płynie dot), czy serwisu piast z wymianą wszystkich gumowych uszczelnień. Jedyne czego można spróbować to zasugerować sprzedawcy czym grozi użytkowanie długo stojącego roweru, uświadomić go że wie się o starzeniu gumy i zadać pytanie co jeśli wyżej wymienione elementy zaczną parcieć - czy sprzedawca będzie w stanie zachować się po ludzku i coś z tym w gratisie lub tanio zrobić.
beskid Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 Przed kupnem to oczywiste, że nie. Co innego po bo powinna być gwarancja. Gdyby nawet nie co mi osobiście by nie przeszkadzało to jak sklep ma ogarnięty serwis to zlecił bym przegląd i tyle. Z grubsza rozchodzi się o to żeby zrobić serwis amorka zaraz po kupnie.
rodszyld69 Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Bardzo ciekawe propozycje i warte rozważenia. Czy one się nadają jako ewentualna przyszła baza rozwojowa? Silverback ma ramę z główką taperowaną więc w przyszłości z modernizacją roweru nie będziesz miał problemu. Na dzień dzisiejszy to nic nie ma w nim do wymiany gdyż jest na dobrej klasy osprzęcie złożony. Oczywiście nie wliczając Twoich osobistych preferencji.
Melfi Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Przed kupnem to oczywiste, że nie. Co innego po bo powinna być gwarancja. Gdyby nawet nie co mi osobiście by nie przeszkadzało to jak sklep ma ogarnięty serwis to zlecił bym przegląd i tyle. Z grubsza rozchodzi się o to żeby zrobić serwis amorka zaraz po kupnie. Jest gwarancja na okres 1 roku która obejmuję uszkodzenia fabryczne nie wynikające z eksploatacji i zużycia części i będzie realizowana tam u nich w serwisie. Dzięki też za informację o tym na co zwrócić uwagę przy oględzinach roweru
tobo Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Uszczelki nie są objęte gwarancją (rzuć okiem do np instrukcji widelca czy roweru). W tym przypadku jednak sytuacja jest specyficzna - w nowym rowerze z nowym, niedawno wyprodukowanym osprzętem guma jest na tyle młoda że spełnia swoją funkcję, jest elastyczna. W rowerze mającym kilka lat guma może parcieć we wspomnianych miejscach, warto wiedzieć co sprzedawca na to jeśli problem się pojawi dosyć szybko.
beskid Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Wchodzimy już w duperele, że się tak wyrażę. Tu jest problem tylko tego amorka bo trzeba mu serwisu i być może wymiany uszczelek. Biorąc pod uwagę dostępność części i generalnie prostotę tego widlaka to pryszcz. A może być też tak, że wszystko gra bo to wypust z tych lat gdzie jakość była dużo lepsza. Tym się tylko zajmij w taki sposób aby gość wiedział, że ma do czynienia z kimś co przynajmniej liznął temat. Jak wyglądają sparciałe uszczelki to idzie znajeżć na zdjęciach. U mnie po 6 latach są w stanie bdb. Amor nie wie co to Brunox, nie praży się na słońcu i zimuje w chłodnej piwnicy. I jedna uwaga bo akurat sporo na zawracałem tyłka kupując rower. Są sklepy czy salony, które bardzo idą "na rękę" jak się chce zarówno jednej jak i drugiej stronie. Jest jeszcze lepiej jak szybko się orientują, że nie mają do czynienia z zielonym w temacie. Nie widzę ani jednego powodu aby taki sklep z serwisem i tak zleżałym rowerem nie zrobił a nawet jak trzeba wymienił co trzeba. Kwestia dogadania się i ceny. Nie wiem może mam nadzwyczajne zdolności negocjacyjne.
Melfi Napisano 3 Lutego 2015 Autor Napisano 3 Lutego 2015 Powiem Wam szczerze, nie wiem czy się nie zdecyduje na Silverbacka Slade 1. Możecie coś więcej o tej marce napisać? Bo dużo informacji nie ma, wiem mniej więcej tyle, że są z Niemiec . Naprawdę są warte polecenia? @up wspominasz, że sklepy idą na rękę. Domyślam się, że to nie dotyczy sprzedawców na allegro co?
rodszyld69 Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 Bo dużo informacji nie ma, wiem mniej więcej tyle, że są z Niemiec Siedzibę europejską maja u niemiaszków ale pochodzą bodajże z RPA Masz linka z ich stroną Silverback bikes. Domyślam się, że to nie dotyczy sprzedawców na allegro co? Masz ich adres, poszukaj telefonu i skontaktuj sie z nimi poza alledrogo i negocjuj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.