matis1906 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Witajcie. Jako że zbliża się sesja na politechnice , a mój umysł próbuje zaoferować mi tysiące alternatywnych zajęć -jedno z nich zwróciło moją uwagę. Otóż : Zastanawiałem się czy na najbliższy sezon nie spróbować jazdy na napędzie 1rzędowym. Występuje tu jednak podobny do wypowiedzi Marszałka z 1920roku problem .Ciężko zapewnić sobie uniwersalność takiego rozwiązania. Na trasę korba 36T była by okej , w teren z przełożeniem 0.9 dla kasety 11-40 nawet nie próbował bym się zapuszczać.Odwrotnie czyli dla przykładu zębatka 30T w teren - super , na prostym odcinku przełożenie kończy się na 2.73. I tutaj mój umysł zaproponował mi abym spojrzał na problem z drugiej strony , skoro nie da się uzyskać wysokiej rozpiętości za pomocą zmiany koronki to może trzeba zwiększyć różnicę zębów na kasecie ? Doval 9-11T , czyli 2 zębatki o odpowiednio 9 - 11 zębach mocujemy w bębenku specjalnym adapterem wyrzucając ówcześnie jedną z niepotrzebnych zębatek ( zakładam że nie chcemy przechodzić na napęd 11rzędowy wymuszający zmianę manetki kosztującej krocie ) i uzyskujemy dla przykładu przedniej korby 32T o ponad 20% większe przełożenie względem jedenastki. http://www.ebay.com/itm/DOVAL-9T-11T-Cassette-sprocket-cog-for-SHIMANO-10sp-MTB-/111447398596 Co daje nam takie rozwiązanie dla koronki 30T: http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30&RZ=9,11,13,16,19,24,28,32,36,40&UF=2126&TF=90&SL=3.5&UN=KMH A tu dla przykładu 26/39 11-36 SRAM : http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,39&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2126&TF=90&SL=3.5&UN=KMH Taki zestaw daje nam dość wysoki rozstęp przełożeń i daje możliwość jazdy w terenie jak i na szybkich odcinkach. Wadą jest oczywiście mała ilość biegów , pomiędzy kolejnymi biegami są wręcz dziury w przełożeniach , nie jeżdżę siłowo a to nie sprzyja dużym różnicom w przełożeniach. Ciekawa alternatywa dla osób chcących przesiąść się na "jedynkę" nie ponosząc przy tym kosztów zakupu XX1. Miał ktoś styczność z tym wynalazkiem i mógłby się podzielić spostrzeżeniami ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 jeździłbym Gdyby nie cena, oraz chęć do ograniczania przełożeń, aż doszedłem do optymalnego (na razie) 2x9 jakiś czas temu miałem w planach stworzenie takiej koronki 9 zębów skonstruowana z nakrętki kasety-znaczy koronką 9z dokręcamy kasetę.później pomysł umarł śmiercią naturalną.. jeszcze wcześniej były shimanowskie kasety, oraz jedyne kompatybilne z nimi piasty, miały chyba 10, lub 9 zębów najmniej ale też poszły w zapomnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Były i ciągle sa, nazywa sie to bodajże capreo i ma 10t bodajże. To piasty do małych kół miejskich, 20". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 tylko kasety/piasty nieosiągalne w PL< przynajmniej ja nie znalazłemhttp://www.ebay.pl/itm/2012-Shimano-CS-F700-Capreo-Hybrid-Folding-Bike-9-Speed-Cassette-9-26t-/330852657947?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item4d085aeb1b najbliżej w UK, tylko pozostaje kwestia, jaka jest różnica bębenka normalnego względem capreo, czy wystraczyłoby zlikwidować dystanse z jednej strony, by z drugiej dodać, a koło przeciągnąć, czy też wypusty na bębenku są inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 zywotnosc takich malych koronek musi byc bardzo mala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 jaka jest różnica bębenka normalnego względem capreo różnica jest... i to znaczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Też się nad tym zastanawiałem i pomysł padł ze względu własnie na rozstrzał przełożeń. Po dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że lepiej by mi było zestopniować kasetę w górę jak w dół. Na ebayu można dostać krzyżaki, dzięki którym można zamontować koronki BCD 104, ale te kilkanaście funtów plus blat to właściwie cena gotowego trybika od HOPE, no i jeszcze zabawa śrubką B. Za dużo kombinowania, a gdy spojrzałem się na tegoroczne promocje poświąteczne, to wszelkie pomysły padły - taniej jest mieć rower na drogę i drugi w teren. To co może tobie pomóc, to rozwiązanie na jakim jeździłem prawie dwa lata. Miałem wolnobieg oraz kasetę megarange i tam zębatki były zestopniowane właściwie pod szosę, za wyjątkiem ostatniego trybu, który miał ponad 20% różnicy od poprzednika (przeskok z 26z na 34z o ile dobrze pamiętam, przy ośmiobiegowej różnica była mniejsza). Bardzo dobre rozwiązanie, bo dawało efekt taki jak zmiana jednocześnie zębatki z przodu i tyłu, a ponieważ było to na najlżejszych przełożeniach, to nie było problemu z przyśpieszeniem przy zmianie na mniejszą zębatkę. Sprawdza się to doskonale przy rowerach uniwersalnych/turystycznych, ale do jazdy w górzystym terenie prawdopodobnie potrzebował byś mieć ze trzy takie miękkie biegi zamiast jednego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 1- krzyżaki BCD dostaniesz też u trybo, dużo taniej, 2-kiedyś się jeździło na zestopniowaniu 11-30 w kasecie 7 i było dobrze, a teraz 11-32 to już 2 dodatkowe koronki wchodzą...3-wygląda na to że na przyszły sezon sfabrykuję sobie kasetę po swojemu-koronki od 7, dystanse od 9 + koronka 32 i na krzyżaku 36. Jeszcze tylko muszę sprawdzić jaka jest fizyczna (nie "bo kolega mówił że nie pasuje" ) zgrywalność SAMYCH zębów 7 do łańcucha 9 rzędowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Zebatki 7rz sa szersze i braknie Ci miejsca na bębenku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 byłem, mierzyłem-zębatki od hg 50 (9rz) i hg 30 (7rz) są równe, różnice są w dystansach jedynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Zębatki są różne, ale różnica jest tak mała, że ciężko zmierzyć. różnią się o 2 setne mm? Albo o 5 setnych mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 więc biorąc pod uwagę że bierzemy tylko 7 takich zębatek, różnica jest tak znikoma, że nie stanowi problemu złożenie tego na bębenku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wymiennik Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 W obecnej zimówce posiadam wolnobieg Megarange 14-16-18-20-22-24-34. Przeskok z 24 na 34 jest ogromny. Jak wsadziłem nowy wolnobieg okazało się, że jak łańcuch leci po 24 to wózek haczy o 34. Wystarczyło wymienić kółka w przerzutce na duże. Ale 34 nie używam często. Obecnie tylko zimą jak mam do przejechania jakiś fragment z dużą ilością świeżego śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.