darek2313 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Nabyłem ten amortyzator i stwierdziłem .że mimo prawidłowego zalania olejem brak jest tłumienia odbicia. Amor powietrzny bez regulavji tłumienia. Czy tak powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 NIe jestem na 100% pewien, ale wydaje mi sie, ze nie bylo Duke'a bez tlumienia odbicia. Moze nie masz pokretla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 30 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 serwisowałem dwa RS Duke i nawet najuboższa wersja(bodajże XC) miała na prawej dolnej goleni pokrętło i symbol zając/żółw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Oczywiście, duke nie był może mocna konstrukcją ,wiotka i ogólniej nie udaną ale tłumienie miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 31 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 ale żeś teraz herezję zapuścił o widelcu mych młodzieńczych westchnień... Pokajaj się synu, bo widelec ów był odwrotnością tego co tu naheretykowałeś!Do autora - Puklus miał dzisiaj ciężki dzień i plecie trzy po trzy - Duke to porządny wideł, a pokrętło powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek2313 Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Amortyzator na 100% nie ma możliwości regulacji bo go rozbierałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Musiala by to byc wersja jak odpowiednik RS Pilot C, byl XC, byl SL, a tylko C tlumienia nie mial. Jezeli w prawej goleni, pod spodem sruba imbusowa trzymajaca lage, nie ma otworu na przestrzal, to faktycznie nie ma regulacji tlumienia. Tu sie z mrmorty zgodze, Duke to nie Psylo inne zastosowanie, ale ze wiotki, zalosny, kiepski....swietokradztwo. Widzialem zajechane Reby i 3x starsze Duke w stanie idealnym, po poteznych przebiegach. To chyba ostatnie wypusty produkowane na zasadzie -ma sluzyc. Poszedlem swoim tokiem myslenia, czyli ...Duke C Tu Duke C -wydaje sie bez pokretla. a tu, ten sam Duke z pokretlem, ten dolny z MTBR, ten gorny ze sklepu z Singapuru, oba z 2002r. a tak z innej beczki, to stary, dobry, sztywny, fajny Duke. to ten, jeszcze na rurach Eastona. Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek2313 Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 W dalszym ciągu nie otrzymałem odpwiedzi na pytanie czy mimo braku regulacji powinno jakieś tłumienie byc , a amor odbija jak prosty sprężynowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 31 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 zawsze można sobie to ustawić olejem, jeśli nie da się mechanicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 I tak bedzie robic, jak poprzednik pisal, gestszy olej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek2313 Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Wlałem 15 W i nie czuję tłumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Jesli przy 15wt nie czujesz tlumienia, nie slyszysz syczenia, czy jak ktos woli okreslic ten dzwiek, bulgotania oleju, to masz cos zwalone z tlumikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 Wlałem 15 W i nie czuję tłumienia. I raczej nie poczujesz (w stosunku do fabrycznego), te widelce miały tłumienie Hydra Coil które nawet po zalaniu olejem 20w nie pracowało dużo wydatniej. Jeśli nie masz regulacji to tak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moskit Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 (edytowane) Serwisówki może coś ci pomogą. http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/02rsdukeserviceguide.pdf - od strony 8 schematy https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/qMpU0rT3BjC4mxDeqHDTENgztdixRxZq5fag0varX3c/mtime:1372788169/sites/default/files/techdocs/03-04%20Duke%20SL%20Air%20and%20Uturn%20Service%20Guide.pdf Wygląda na to, że wersja C niemiała regulacji. Sam mam Duka XC U-Turn, którego kupiłem w 2004 roku. Uważam, że amortyzator ma bardzo dobrą konstrukcję. Największym minusem jest gniazdo regulacji tłumienia - lubi się wyrobić z czasem. Obecnie mam zamiar zrobić mu większy serwis, ale to chyba nic dziwnego po tylu latach. Przy okazji pytanie: Czy warto zamiast oryginalnych uszczelek założyć nieco droższe firmy Enduro ? Edytowane 2 Lutego 2015 przez Moskit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Czy warto zamiast oryginalnych uszczelek założyć nieco droższe firmy Enduro ? W sieci krążą informacje jakoby uszczelki Endury mają ciasne pasowanie i np często prowadziło to szybszego wycierania powłoki na goleniach. Jeśli jesteś jeszcze w stanie zdobyć oryginalne to bierz je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moskit Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 (edytowane) Im człowiek mniej wie tym szczęśliwszy. Poczytałem trochę i faktycznie część ludzi narzeka na te uszczelki, wiec wsadze oryginały. Wpadłem na ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/page-2 i się pojawił dylemat oleju. Zamówiłem już Motorexa Racing Fork 5W (oryginalny olej w Duku to RS 5W) i mam pytanie dla obeznanych. Czy w przypadku Duka XC u-turn będzie odczuwalna różnica jeśli zaleje go tym olejem i w jaki sposób ewentualnie będzie się ona objawiać ? PS Znalazłem artykuł z którego wynika, że istniała również wersja Duka XC U-Turn bez zewnętrznych regulatorów tłumienia. http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,gary-fisher-sugar-3-disc:4 Edytowane 11 Lutego 2015 przez Moskit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.