Skocz do zawartości

[amortyzator] RS Duke


darek2313

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

ale żeś teraz herezję zapuścił o widelcu mych młodzieńczych westchnień... 
Pokajaj się synu, bo widelec ów był odwrotnością tego co tu naheretykowałeś!
Do autora - Puklus miał dzisiaj ciężki dzień i plecie trzy po trzy - Duke to porządny wideł, a pokrętło powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiala by to byc wersja jak odpowiednik RS Pilot C, byl XC, byl SL, a tylko C tlumienia nie mial. Jezeli w prawej goleni, pod spodem sruba imbusowa trzymajaca lage, nie ma otworu na przestrzal, to faktycznie nie ma regulacji tlumienia. Tu sie z mrmorty zgodze, Duke to nie Psylo inne zastosowanie, ale ze wiotki, zalosny, kiepski....swietokradztwo. Widzialem zajechane Reby i 3x starsze Duke w stanie idealnym, po poteznych przebiegach. To chyba ostatnie wypusty produkowane na zasadzie -ma sluzyc.

Poszedlem swoim tokiem myslenia, czyli ...Duke C

 

Tu Duke C -wydaje sie bez pokretla.

item-20050711221647655.jpg

 

a tu, ten sam Duke z pokretlem, ten dolny z MTBR, ten gorny ze sklepu z Singapuru, oba z 2002r.

product_357728.jpg


a tak z innej beczki, to stary, dobry, sztywny, fajny Duke. to ten, jeszcze na rurach Eastona.

DSC04178.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówki może coś ci pomogą.

http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/02rsdukeserviceguide.pdf  - od strony 8 schematy

 

https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/qMpU0rT3BjC4mxDeqHDTENgztdixRxZq5fag0varX3c/mtime:1372788169/sites/default/files/techdocs/03-04%20Duke%20SL%20Air%20and%20Uturn%20Service%20Guide.pdf

 

Wygląda na to, że wersja C niemiała regulacji.

 

Sam mam Duka XC U-Turn, którego kupiłem w 2004 roku. Uważam, że amortyzator ma bardzo dobrą konstrukcję. Największym minusem jest gniazdo regulacji tłumienia - lubi się wyrobić z czasem. Obecnie mam zamiar zrobić mu większy serwis, ale to chyba nic dziwnego po tylu latach.

 

Przy okazji pytanie:

Czy warto zamiast oryginalnych uszczelek założyć nieco droższe firmy Enduro ?

Edytowane przez Moskit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czy warto zamiast oryginalnych uszczelek założyć nieco droższe firmy Enduro ?

W sieci krążą informacje jakoby uszczelki Endury mają ciasne pasowanie i np często prowadziło to szybszego wycierania powłoki na goleniach. Jeśli jesteś jeszcze w stanie zdobyć oryginalne to bierz je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Im człowiek mniej wie tym szczęśliwszy. Poczytałem trochę i faktycznie część ludzi narzeka na te uszczelki, wiec wsadze oryginały. Wpadłem na ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/page-2 i się pojawił dylemat oleju. Zamówiłem już Motorexa Racing Fork 5W (oryginalny olej w Duku to RS 5W) i mam pytanie dla obeznanych. Czy w przypadku Duka XC u-turn będzie odczuwalna różnica jeśli zaleje go tym olejem i w jaki sposób ewentualnie będzie się ona objawiać ?

 

PS

Znalazłem artykuł z którego wynika, że istniała również wersja Duka XC U-Turn bez zewnętrznych regulatorów tłumienia.

http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,gary-fisher-sugar-3-disc:4

Edytowane przez Moskit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...