macsi Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, Kupiłem rower z damperem FOX Float RP2 Boostvalve. Velocity Tune "L", Rebound Tune "M" Boost Valve Tune 350. Do dampera posiadam manetkę do blokady. Problem polega na tym, iż po załączeniu blokady kompletnie nie widzę różnicy w pracy dampera. Regulacja od rebound działa bez zarzutu ale sama manetka, pomimo przełączenia nie wpływa w żaden sposób na pracę zawieszenia. Wiem, że to Propedal a nie blokada ale mając podobny damper( RP2 bez tunningu i bez manetki) przestawiając położenie dźwigni Propedal widoczne były zmiany w pracy dampera. Próbowałem włączyć blokadę i docisnąć kilkukrotnie zawias po czym zwalniałem manetkę i naciskałem na zawieszenie .Czynność tę powtarzałem kilkukrotnie. Nic nie pomaga. Jaka może być tego przyczyna? Edytowane 30 Stycznia 2015 przez macsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Czy sprawdzałeś działanie Propedala w czasie jazdy? Test "domowy" nie jest miarodajny. Poza tym teoretycznie takie same tłumiki mogą mieć zupełnie inną charakterystykę pracy i ustawienia Propedala wynikające z charakterystyki zawieszenia. Wiarygodny test to test terenowy na poprawnie ustawionym SAGU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Czy damper wydaje jakiś dźwięk podczas uginania / odbijania ? Jeśli tak to jest zapowietrzony i musi przejść serwis komory IFP . Koszt od 80zł do dużych trzycyfrowych kwot z 3jką lub 4ką z przodu w Cult Bike . Miałem niedawno podobny przypadek ---> Tłumienie działało poprawnie , propedal nie działał przy czym damper cichutko siorbał - zapowietrzony lekko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Mój RP2 lekko siorbie,ale wszystko działa, poprzednie RP23 i RPL - tak samo. Siorbały,ale działały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macsi Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 (edytowane) Czy damper wydaje jakiś dźwięk podczas uginania / odbijania ? Minimalnie syczy ale miałem tak w RP2 i DT Swiss XRCarbon i było OK. Czwórka z przodu mnie przeraża;) Wolał bym iśc w stronę zakupu DT XR takiego jak miałem w Mojo SL. Czy może ktoś podesłąc link z kartą katalogową tego dampera Boost valve. Jest pełno manuali do RP2 ale nie mogę dokopać się do RP2 po tunningu. Edytowane 30 Stycznia 2015 przez macsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Siorbanie siorbaniu nie równe, czasami siorbie sam olej a czasami powietrze Jeżeli po przekręceniu manetki, zakładając ze linka ciągnie pokrętło nie ma różnicy w działaniu też obstawiam konieczność zaglądnięcia do środka bo tłumnie odbicia zazwyczaj działa, nie zależnie od zapowietrzenia lub niskiego ciśnienia w ifp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macsi Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Nie obejdzie się chyba bez zapodania jakiegoś linka do video. Postaram się coś jutro wrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Zapytam jeszcze raz- czy sprawdzałeś działanie PP w terenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macsi Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 nie miałem jeszcze okazji gdyż za oknem jest paskudnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Kolego Macsi - chesz zaoszczędzić koszty serwisu tego dampera ? Moja informacja kosztuje tylko dwa piwa - a ja za nią zapłaciłem 80 zł , wchodzisz w układ . Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 31 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 IMO z jakimikolwiek naprawami trzeba poczekać do testów terenowych. Może takie ustawienie PP jest przemyślane przez producenta roweru? BTW- co to za rower? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 ... cisza, więc chyba się damper naprawił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 (edytowane) Pewnego razu i ja sie zaniepokoiłem moja blokadą.oto odpowiedz od cult bikes: Zgodnie z tym co Pan napisał, oraz z tym co mamy zapisane, przekazany Panu amortyzator wykonany jest w technologii Boost Valve. Oznacza to, że nie będzie miał pełnej blokady w pozycji Climb. Proszę także pamietać, że podstawą prawidłowego funkcjonowania wesji BV jest odpowiednie ciśnienie w komorze olejowej, stąd pełny serwis po roku urzytkowania, nie wspominając już o warunkach gwarancji, jest co najmniej wskazany. A po co boost valve? Chodzi o twarde, często z odgłosem uderzenia metalu o metal, zakończenie pracy amortyzatora przy jego całkowitym ugięciu. Boost Valve to rodzaj zaworu, który zwiększa tłumienie kompresji w miarę ugięcia amortyzatora. Pod koniec ugięcia siła tłumienia generowana przez BV rośnie bardzo gwałtownie chroniąc amortyzator na końcu ugięcia, przy zachowaniu komfortu pracy przez resztę skoku. Edytowane 3 Lutego 2015 przez topol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macsi Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Witam, Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi na pytania. Nie ustawiłem powiadomień o odpowiedziach w temacie. Dopiero na weekend zrobiłem pierwszy testdrive. Amor napompowany wg zaleceń i blokada nie trzyma. Wiem, że to PP a nie sztywna blokada ale po załączeniu manetki amortyzator pracuje bez jakichkolwiek zmian. Kolo1, jak masz pomysł na rozwiązanie tego problemu to zamieniam się w słuch . Jak Twója rada okaże się pomocna wyślę Ci dwa regionalne browary. Rower to Trek Fuel Edytowane 23 Lutego 2015 przez macsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.