Skocz do zawartości

[piasty]Easton Haven - wymiana piast na inne


Venomiz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Ostatnio kupiłem piękne używane koła Easton Haven. Naczytałem się o nich wiele opinii, podobno ich najsłabszym punktem są piasty - zwłaszcza tylna. Co prawda będę używał ich w fullu, którym obecnie mało jeżdżę w swojej okolicy (Mazowsze...), ale wolę dmuchać na zimne. W tym momencie koła mają niewielkie luzy, ale podobno te piasty mają tendencję do rozkręcania się i wymagają częstego serwisowania. Ponadto, same łożyska mają słabą żywotność. Z tyłu dochodzi jeszcze kwestia archaicznego montażu bębenka, który nie grzeszy niezawodnością. W związku z tym w mojej głowie zaświtał pomysł, by wymienić piasty na inne, ale czy to jest możliwe przy kołach fabrycznych? Układ szprych wydaje się konwencjonalny (nie tak, jak w Mavicach czy Crank Brothers), szprych jest po 24, co też nie jest niczym szczególnym, więc zastanawiam się, czy stoi coś na przeszkodzie, żeby wrzucić piasty innej firmy.

Liczę na Waszą pomoc, pozdrawiam :)

Napisano

Układ szprych może konwencjonalny ale szprychy masz jednak proste... Podmiana na DT350 24H to tylko kwestia zakupu piasty - w dt4you jakieś 300 pln, zaś 240 to ze stówkę więcej. Z tymi piastami przygód brak. Pozostaje kwestia szprych czy będa pasować na długość bo DT ma lekko inny kształt kołnierzy przy 24H.

Napisano

Piasty 350s to koszt 790zl plus jeszcze prawdopodobnie szprychy. Nie wiem czy te obrecze az tyle sa warte zeby oplacalo sie tyle kombinowac, lepiej chybe te kola zajezdzic i wtedy pomyslec o nowych

Napisano

Z tego co widzę, DT Swiss robi piasty na 28 i 32 szprychy. Zdaję sobie z tego sprawę, więc jak bym wymieniał piasty, to na pewno nie na tak drogie. Jeśli nie znajdę jakichś tańszych, ale przyzwoitych piast to zostanę przy obecnych, ale dla komfortu psychicznego wolałbym pozbyć się chociaż tylnej piasty przed wyjazdem w jakieś góry ;)

Napisano

Nic nie stoi na przeszkodzie, pytanie na ile ma sens wymiana piast (i najprawdopodobniej szprych).

A piasty w kołach Eastona faktycznie są liche. 

Napisano

Jest jeszcze możliwość założenia shimanowskich XT lub XTR . A tak z ciekawości dlaczego sądzisz że pasta Eastona będzie słaba ? Ja w tej chwili używam koł Easton EA70 XTC i nic niepokojącego w nich nie zauważyłem - wymieniłem ostatnio tylko łożyska w tylnej piaście . Przyznam że w zastępstwie mam tylne koło DT Swiss X1600 ale na razie nie musiałem go używać . 

Napisano

Czytałem trochę w tym temacie i wiele ludzi niepochlebnie wypowiada się na ich temat. Zobaczę jak będzie, na razie nie będę nic zmieniał i mam nadzieję, że nie będę miał takiej potrzeby w przyszłości.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...