kamikadze2014 Napisano 28 Stycznia 2015 Napisano 28 Stycznia 2015 Witam! Patrząc na staż forumowiczów jestem zdecydowanie początkującym i z chęcią poczytam jakie są zdania na w/w temat. Od kiedy weszła zajawka na rower czytałem wszystko co było z nim związane. Trafiłem na fora, zdjęcia i blogi nt. retro bików i tu szok. Jak to jest, że w dobie wszechdostępnej i przystępnej cenowo (pomijając skrajności) technologii używanej w rowerach masa ludzi ma AŻ taka zajawkę na odrestaurowywanie rowerów z lat 80/90. Ani to klasyczny wygląd ani technicznie nic co brakowałoby w dzisiejszych rowerach. Patrzyłem na ebay'e i inne portale aukcyjne- jakie tam płyną kwoty na sprzęt retro... głowa mała. Czy chodzi tu może o powiew sentymentu starszych użytkowników? a może fenomen prostoty? O co w tym chodzi? Mam tu na myśli głównie rowery mtb. Zarzucam fotą przykładowego retro 'cuda' http://www.retrobike.co.uk/wp-content/uploads/2013/12/ee76b3aa.jpg A tak swoją drogą jeśli zły dział to proszę o przeniesienie. Pozdro
dovectra Napisano 28 Stycznia 2015 Napisano 28 Stycznia 2015 http://forum.retromtb.pl/index.php po pierwsze primo,: - nostalgia za latami młodości gdy to oglądało se w katalogach super hamerykańskie rowerki a jeździło się na wigry 3 , (bo tylko to było, albo zarabiało sie 100$ a rower kosztował 2000$). po drugie primo: kiedyś rowery były dopieszczone , były luksusowym towarem (przynajmniej te wyższej klasy). Firmy stosowały kosmiczne technologie by podnieść przestiż marki. Jak coś było markowe to miało sie gwarancję trwałości. A teraz.... wiesz sam, iż 90% rowerów to tłuczona po taniości marketówa, która po gwarancji się rozpierdziela bo (optymalizacja produkcji) firma chce sprzedawać więcej. po za tym - kup sobie teraz mtb które waży 11, 5 kg i jest nie do zarżnięcia ile wydasz? 5-6-7 tyś? a ja mam takie za pińć set