Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Pewnie ze da. Jesli tylko koncowka podejdzie. Druga kwestia jest taka ze samochodowe pompki zbyt duzej sily nie mają i możesz nie nabic tyle powietrza ile bys potrzebowal. Kiedyś Epicona tak pompowalem zanim kupiłem pompke do amorka. Ale ani to praktyczne bylo. Ani dokładne.

Edytowane przez kns3k
Napisano

A napompujesz 6-7 bar, a może i więcej pompką samochodową i nie wypuścisz powietrza przy zdejmowaniu węża? Tam komora jest bardzo mała i nawet mały ubytek powietrza to spadek ciśnienia do połowy...

Napisano

Jeszcze mam pytanie odnośnie foxa jednego modelu bo zwykle jeżdżę zjazdówką i chce jakąś opinie zdj mogę ci gdzies podesłać bo tutaj rozmiar jest za duzy

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Może  mi ktoś wytłumaczyć do czego służy  regulacja tłumienia ?


lub jak piszą na innych stronach w opisie amorka naprężenie wstępne  ale na stronie producenta jest napisane, że  regulacja tłumienia

post-181984-0-63301300-1423338014_thumb.png

Napisano (edytowane)

To to jest akurat pokrętło blokady skoku. Jak nazwa wskazuje blokuje skok :teehee: Używa się tego po to, żeby amortyzator nie pompował absorbując energię pedałowania, gdy jest niepotrzebny - na podjazdach i przy jeździe po gładkiej nawierzchni.

 

Pokrętło regulacji tłumienia powrotu jest zwykle montowane od spodu przy osi koła. Służy do regulacji "szybkości" z jaką amortyzator wraca do pierwotnego położeniu po ugięciu - albo wraca natychmiast, albo delikatnie się rozpręża.

 

A naprężenie (ugięcie) wstępne to jest jeszcze co innego i w powietrznym amortyzatorze reguluje się je ciśnieniem powietrza. To jest ugięcie jakie osiąga amortyzator pod ciężarem jeźdźca - do XC 10-15% skoku.

Edytowane przez seraph
Napisano

No powietrze mam na lewej goleni a tą blokadę jak mówisz mam na prawej goleni oznaczoną TNL czyli  w tym amorku - zamknięty kartridż olejowy z regulacją tłumienia oraz możliwością blokady skoku. Tak piszę producent RST więc co dokładnie w tłumaczeniu ?

Napisano

Jak nie masz pokrętła od spodu (tylko 2 śruby) to masz samą blokadę, bo do regulacji tłumienia powrotu jest inne pokrętło - w RST Aerial powinno być takie niebieskie na dole z prawej strony.

 

Widać RST regulacją tłumienia sobie blokadę skoku nazwał - w zasadzie ma to trochę sens, bo taka blokada na goleni tak jakby płynnie zwiększa twardość aż do blokady. Hydrauliczna blokada skoku w Suntour'ach też tak działa.

Napisano

to mówię tam jest kilka stopni jak widać na zdj ile skręcisz takie masz tłumienie a jak weźmiesz do końca to ci go zablokuje


A jak w zasadzie działa ta blokada jak go się skręca aż do tej blokady to to przypadkiem nie rysuje goleni ??? Czy jak to się blokuje


chodzi mi o to że jak stopniowo np do połowy skręcimy tą blokadę to ten amorek chodzi ciężej wiadomo to to nie rysuje lag górnych ? czy w jaki sposón on jest blokowany  od środka ? A co do tej regulacji niebieskie pokrętło to dlaczego tego nie mam ?

Napisano

No tak to działa stopniowo ale na zablokowanym to końca to może lepiej nie jeździć, bo przy najechaniu na przeszkodę coś pęknie i blokada zniknie.

A jak to rysuje przecież to nie jest żaden klin, albo rozpórka? Tłumik hydrauliczny działa tak, że tłok ze szczeliną pracuje w oleju i w zależności od wielkości tej szczeliny mamy stopień tłumienia - brak szczeliny to blokada. Wniosek taki, że to pokrętło reguluje wielkość tej szczeliny.

Napisano

Ja mam w tym RST automat że jak na jadę na większą przeszkodę to sie automatycznie odblokuje i później automatycznie zblokuje mam też Fox'a Float'a i działanie ma identyczne

Napisano

No to masz z głowy. Ja jak jeszcze miałem XCR'a to jak wjechałem na przeszkodę z blokadą to się tłukło. Teraz mam RS z manetką to nawet po zablokowaniu zostaje jakiś 1 cm bardzo twardego skoku - co firma to patent i udziwniają tylko nazwy.

Napisano

Ja też mam z 1 cm twardego skoku na zablokowanym + ten automat co się odblokuje jak zbraknie tego 1 cm


powiedz mi jeszcze jedno jak nie lubie bardzo miękkiego amora i do aeriala do wagi 75 - 90 kg jest 80 - 100 PSI a do 90 - 105 jest 100 - 120 PSI to jak ważę 84 kg i nie lubię za miękkich to ile mam sobie wziąć do pompować ?

Napisano

Jak masz pompkę to na początek nabij 100 i zobaczysz - jak lubisz twardo to ugięcie wstępne 10% = 10 mm. To jest tak samo jak z ciśnieniem w oponach, ustawieniem siodła i kierownicy - są tylko ogólne wytyczne, ale główną uwagę trzeba zwracać na osobiste preferencje.

 

Jakbyś nie miał pompki własnej to i tak okolice 100 powinno być optymalnie, ale bez próbnej jazdy najlepiej terenowej się nie dowiesz.

Napisano

Jakie pytanie taka odpowiedź. Nie istnieje na ziemi substancja, który się nie wyciera podczas pracy (diament ma do tego blisko). Amortyzatory się zużywają i cudów ni ma - jedyne co można zrobić to regularnie jest serwisować, żeby nigdy nie pracowały zasyfione, ani tym bardziej na sucho. To znacznie przedłuży ich żywot, ale też nie na wieczność.

  • 4 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...
Napisano

Szybkie pytanko odnośnie Aerial Air w wersji 27.5. Przed okresem zimowym, ciśnienie jakie było zadane wynosiło 70psi. Po upływie 5 miesięcy, jak ściągnąłem rower z wieszaka, ciśnienie na manometrze wynosiło 50PSI, czy spadek ciśnienia o 20psi przez 5 miesięcy, jest zdrowym zachowaniem ?

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...