Skocz do zawartości

[Opona] Schwable Land Cruiser - 1,75 czy 1,6 ?


mike78

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie, chcę zmienic standardowe semi slicki z nowo zakupionego crossa.

Raczej jestem zdecydowany na Schwable Land Cruiser, tylko nie wiem w jakiej szerokosci kupić oponę -  1,75 czy 1,6 ?

 

Jazda taka jak do tej pory na semislickach 26x2,0 - asfalt, ściezki rowerowe , sciezki leśne.

Nie chcę miec kompleksu pryz deszczu i błocie-  czy ta opona dobrze się oczyszcza z piachu/błota?

I na jaką szerokosc byscie się zdecydowali ?

 

pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Napisano

zależy jakie masz te drogi po których chcesz jeździć. Jeśli dobrze ubite, 1,75 będzie ok (1,6 to, imho, zbyt mały komfort oraz zbyt mocno w kierunku asfaltu). Jeśli jednak będziesz miał do pokonania piach, nie mówiąc o błocie, będziesz żałował tych 2".

 

Ja w swoim kupionym cross-ie zamieniłem semislicki 1,75 na 2" oponki z niewielką kostką. W efekcie jeżdżę odrobinę wolniej na asfalcie, ale za to po piasku jeżdżę tam gdzie chcę i nie spadam z roweru. No ale u mnie w lesie jest sporo piasków... Wczoraj zacząłem zmieniać na powrót na te 1,75, bo póki pogoda się nie poprawi, nie ma szansy, żebym wjechał do lasu, zostaje mi jazda po asfalcie.

 

Napisano

Ja jeżdżę na Schwalbe, bo baaardzo rzadko łapię gumę, tak się na nich rozbiesiłem, że nawet przestałem wozić zestawy naprawcze :)

Co do rodzaju opon, to proponuję, żebyś sobie przemyślał, po czym jeździsz, wejdź na stronę producenta i popatrz na bierzniki. To mniej więcej pozwoli ci się zorientować co mniej więcej potrzebujesz. I wtedy możesz już bardziej konkretnie pytać (jak np ja pytam o opony na dojazd do roboty)

Nikt nie wybierze ci opon nie wiedząc po czym chcesz jeździć. No i niestety, jak pewnie we wszystkim i tak nikt idealnie ci nie trafi, sam w trakcie jazdy będziesz weryfikował kolejny zakup.

Napisano

dzięki, więc mysląc "po czym ja to jezdzę w okolicy" wychodzi że

-asfaltu unikam, bo ulicami nie jezdzę, jak juz to chodnik ;)

-trochę piaszczystych scieżek, żwiru, raczej ubite

-zdarza się trafić na luzniejszy piach, ale to rozumiem ze na crossie z oponą 1,6 nie powalczę ;)

 

Chcialbm zeby te opony 'jakos zachowywaly się' jak spadnie deszcz/na mokrym piasku znaczy zeby nie zalepiały od razu błotem się jak moje 26' semi slicki..

 

Zastanawiam się nad tymi oponami:

Schwalbe Land Cruiser (chyba 1,6) - na nią byłem nastawiony najbardziej, tyle ze wahalem się czy 1,6 czy 1,75. ta szersza jest tez niestety cięzsza, więc raczej skupię sie na 1,6. Opinia taka mnie martwi ze sklepu: "oponka świetna na asfalt i twarda ziemie ale w terenie zupełnie się nie spisuje. zalety Małe opory toczenia dobre trzymanie boczne na twardej nawierzchni Wady Słaba przyczepność w terenie na kamieniach żwirze i piasku strasznie mała przyczepność"

 

http://rowertour.com/schwalbe-land-cruiser-activ-sbc-28x1-60-opona-drutowa.html

 

Schwalbe TYRAGO 1,6:
http://www.cyklotur.com/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-tyrago-schwalbe,44749.html


Schwalbe TOURRIDE:
http://www.cyklotur.com/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-tourride-continental,42678.html

Continental Cyclocross - na 2 forach mi ją polecili:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/opona-700x42-continental-cyclocross-speed-i4325551627.html

 

Co wybrać? :bye2:

 

Napisano

Przy oponie 1,6 każdy piasek zmusi cię aby zsiąść z roweru. Z tego co czytałem nawet zawodowcy uciekają z opon o minimalnej szerokości, bo podskoki roweru więcej energii marnują. Więc zastanów się nad szerszą oponą, ale jak mówię, sam ocenisz co ci najbardziej leży.

Jako przykład podam swojego Speca. Kupiłem z oponami 1,7 (niewielki, asfaltowy klocek bierznika, podobny do tego Conti Cyclocross). Jeżdżę tym rowerem tylko sportowo (ale nie wyczynowo :D) po drogach leśnych, mocno piaszczystych i asfalcie - 50/50. Po kilku dniach kupiłem opony 2,0 z klockiem terenowym. Prędkość na asfalcie nieznacznie spadła, opory toczenia wzrosły (rozpoznaję to po średnim pulsie), ale w zamian jadę po piasku tam gdzie chcę, bardzo rzadko zdarza się, że muszę zsiąść z roweru.

Obecnie aura nie sprzyja jeżdżeniu po lesie, za dużo błota, ciemno itd, zamieniłem więc opony ponownie na te miejskie. I popycham po asfalcie robiąc górkę, żeby nabrać siły :)

 

Ja bym nie kupował tak cienkiej opony, bo na drogach po których jeżdżę kompletnie by się nie sprawdziła. 1,7 dla mnie to minimum. Ale to dla mnie. Ty, gdy kupisz, będziesz miał już dwa komplety, za jakiś czas, jeśli stwierdzisz, że to też nie jest to, dokupisz kolejne oponki i będzie 3 komplet. Łatwiej będzie ci dopasować opony do terenu. Żeby tylko chciało ci się je zmieniać :D

Napisano

Nic lepszego chyba nie kupisz na Twoje wymagania : http://allegro.pl/continental-cyclocross-speed-29x42-700x42-zwijana-i5066806844.html . Ewentualnie jak 2.0 i klocki , bo zawsze większy komfort, to tylko http://allegro.pl/opona-mtb-continental-race-king-29x2-0-czarna-i4999461928.html . Używałem Land Cruisera 2.0 x 26 i powiem tak, dziwna to opona... ciężka, na asfalcie szybka ale podjazdy i rozpędzanie to dramat, na mokrym trzeba uważać, kiepsko oczyszcza się z błota albo wcale w zależności od konsystencji, do tego na nierównościach łatwo traci kontakt z jezdnią ... więc zrobilem na nich1000km i sprzedałem. Aha... max przebieg tej opony to 4-5 tys km, bo po 1000 tylna była już dosyć mocno 'podjechana'.


 

 

chcę zmienic standardowe semi slicki z nowo zakupionego crossa.

Że tak zapytam co to za opony?

Napisano

 

 

fabryczne opony mam takieg KELLYS SOFTLINE 700X38c (40-622) o biezniku jak NIŻEJ http://bikeopole.eu/...E_black_skl.jpg
A co ci w nich przeszkadza?

 

 

Jazda taka jak do tej pory na semislickach 26x2,0 - asfalt, ściezki rowerowe , sciezki leśne.
O jakich 2.0 mówisz chyba nie o tych Kellysach?? 2.0 do krosa to już tak na styk wchodzą... z tego co wiem.
Napisano

Land Cruser to dobra opona. Ja zajezdzilem komplet 1,35 i nawet w po dolinkach podkrakowskich pojezdzilem. Takze nie demonizowalbym tego 1,6 i jesli masz ochote sprobowac to bierz i sprawdz.

Napisano

Wiadomo, co: Schwalbe LC to opona na asfalt, szutrówki, klepiska. Da się jeździć w twardym, niezbyt wymagającym terenie. Nie lubią piachu i "plastelinowatych" duktów (charakterystycznych dla obecnej pory), a także fazowanej kostki Down'a :-). Mam obecnie w sztywnym sztywniaku "do wszystkiego" LC 26"/1,75".

Napisano

Panowie, dzieki za wypowiedzi. Cos chyba nie kupię tego Land Cruisera, pytanie co sądzicie o jego alternatywach:

 

Schwalbe TYRAGO 1,6: -bedzie lepsza od LC  ,czy jest za bardzo terenowa?
http://www.cyklotur....albe,44749.html


Continental TOURRIDE: -bieżnik wygląda dobrze, choc nie ma bocznych kostek. cos jak Land Cruiser, ale bez jego wad o ktorych pisaliscie?
http://www.cyklotur....ntal,42678.html

Continental Cyclocross - tu tez sie pojawiła, tyle że wyczytalem iż słabo z jej trwałoscią i odpornoscią na przebicia. prawda to? Bo najwiecej propozycji  jest na tę oponę, więc gdyby ktos napisał ze jest w miarę trwała to bym się zdecydował (mimo wyzszej niz Schwalby ceny ;)
http://archiwum.alle...4325551627.html

 

W obecnych oponach.. tego nie widać, ale one są praktycznie łyse, i choinka nie chcę mysleć , ze będę co chwila musiał prowadzić rower, jak np  pojadę do takiej Puszczy Zielonki.. wolę je sprobowac sprzedac poki nowe i kupić cos fajniejszego do moich zastosowań.

 

Napisano

dzieki, a jakie opony  opony 2,0 z klockiem terenowym kupiles na kolo 28' ?

 

Założyłem Continental RaceKing 2,0" bo dostałem, że tak powiem, propozycję nie do odrzucenia. Po lesie gdzie jeżdżę sprawują się znakomicie, jedyna wada jaką po 600 km zauważyłem, to waga. 

Obecnie postaram się do  mojego "wyczynowca" kupić leciutkie opony, żeby mieć frajdę z roweru. W tym przypadku 100 zł dodatkowo wydane na uciechę, to dobry wydatek.

Napisano

..chyba zdecyduję się na Schwalbe Tyrago 1,6 bieżnik wygląda jak stworzony do moich potrzeb.. co sądzicie?

 

 

Napisano

nikt ci nie odpowie, że ta opona jest super. Ja mogę napisać że jest do dupy. Dlaczego? Bo jest 1,6 a dla mnie ten rozmiar jest bez sensu.

Zatem jeśli chcesz 1,6, jeśli bieżnik ci się podoba, to go kup :)

Napisano
Bo jest 1,6 a dla mnie ten rozmiar jest bez sensu

a dlaczego bez sensu? do tej pory jezdzilem na 2,0 więc sądziłem że im mniej tym gorzej..teraz mam chyba 1,5 i cienkie to sie wydaje..

Napisano

a dlaczego bez sensu? do tej pory jezdzilem na 2,0 więc sądziłem że im mniej tym gorzej..teraz mam chyba 1,5 i cienkie to sie wydaje..

 

ja pogrubiłem "dla mnie" bo obecnie tam gdzie jeżdżę rekreacyjnie mniej niż 2,0 się nie sprawdza. Wiem, bo testowałem.

Natomiast do pracy zrzucam Smart Samy 2,1 i będę zakładał coś typu semi slick 1,75, najprawdopodobniej Marathon Plus.

 

Kiedyś chciałem jeździć na jak najcieńszych oponach, obecnie uważam, że 1,75 to przyzwoite minimum. Zapewnia komfort i odpowiednią szybkość. Ale to naprawdę kwestia indywidualna, jeśli tobie będzie się dobrze jeździło na 1,6 to znaczy, że takie właśnie opony powinieneś mieć :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...