Gość Napisano 24 Stycznia 2015 Napisano 24 Stycznia 2015 Witam. Poszukuję roweru, który będzie głównie użytkowany w mieście. Po kilkutygodniowym przeglądaniu internetu wytypowałem markę Cube. Ich rowery zwyczajnie mi się podobają i raczej przy tej marce pozostanę. Stoję przed następującym dylematem: Cube Tonpah Pro 2015 vs. Cube SL Road Race 2015 Dylemat polega głównie na tym, że SL Road Race nie ma amortyzacji co jest plusem jeśli chodzi o wagę jednak obawiam się, że jazda nim po ścieżkach rowerowych z kostki brukowej jak i po małych krawężnikach (styk ścieżek i jezdni na przejazdach przez nie), których się nie uniknie, nie będzie komfortowa. Nie wiem jak to w rowerze tej klasy, ale czy koła też nie będą się szybko centrować w opisanych powyżej warunkach?
rodszyld69 Napisano 24 Stycznia 2015 Napisano 24 Stycznia 2015 obawiam się, że jazda nim po ścieżkach rowerowych z kostki brukowej jak i po małych krawężnikach (styk ścieżek i jezdni na przejazdach przez nie), których się nie uniknie, nie będzie komfortowa. Widelec jest karbonowy jedynie ma alu rurę sterową więc będzie trochę tłumił wstrząsy do tego opony 35 mm więc będzie zdecydowanie lepszy komfort niż na rowerze szosowym. ale czy koła też nie będą się szybko centrować w opisanych powyżej warunkach? Koła to fulcrumy więc maja swoją wytrzymałość. Może jeszcze weźmiesz pod uwagę firmę Radon, która była powiązana z Cube. Odpowiednik Road Race i Tonopaha na osprzecie zdecydowanie lepszym.
Gość Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 A jak się plasuje osprzęt w tym Cube SL Road Race? O ile zestawienie klas osprzętu shimano dla mtb znalazłem to nie wiem jak shimano 105 jest pozycjonowane w grupie szosówek. Czy te koła Fulcrum Racing 77 CX DB są na łożyskach maszynowych? Co do tego widelca to czy komfort będzie wyższy aniżeli w wigry 3?
rodszyld69 Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 A jak się plasuje osprzęt w tym Cube SL Road Race? O ile zestawienie klas osprzętu shimano dla mtb znalazłem to nie wiem jak shimano 105 jest pozycjonowane w grupie szosówek. Licząc od góry jest: Dura Ace, Ultegra, 105, Tiagra, Sora, claris (2300) nie wliczam elektronicznego napędu. Czy te koła Fulcrum Racing 77 CX DB są na łożyskach maszynowych? Nie mogę znaleźć danych o piastach, jeżeli są to Shimano to na 100% nie ma maszynówek. Co do tego widelca to czy komfort będzie wyższy aniżeli w wigry 3? komfort nie zależy tylko od samego widelca ale także od szerokości opon, ale widelec w Cube powinien lepiej tłumić drgania niż ten co był w Wigry 3
Gość Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 Co do kół to jest zestaw fulcrum, jednakże tego modelu nie mogę znaleźć nawet na stronie producenta. Szukanie przez google prowadzi do rowerów przełajowych Cube...
rodszyld69 Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 Szukanie przez google prowadzi do rowerów przełajowych Cube... To są nowe koła bo w katalogu Fulcrum-a z 2014r nie znalazłem ich http://www.fulcrumwheels.com/system/documents/files/Fulcrum-road-catalog-2014-en.pdf. Dowiedziałem się że piasty to japońskie CX-y.
Gość Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 Bądź co bądź wciąż nie wiem, który z tych rowerów wybrać. Mam obawy co do tego SL ROAD. Tonopah wydaje się być bardziej uniwersalny. Osprzęt również ma nieco lepszy. Może podzieliłbyś się opinią na temat zestawienia osprzętu, który zainstalowano w Cube Tonopah. Mój poprzedni rower to kellys quartz oparty głównie o shimano acera więc rowery, o których tu dyskutujemy to ze 3-4 półki wyżej. Chciałbym w tych pieniądzach (tzn. do 6000zł) wybrać rower, który będzie prezentował optymalny stosunek jakości do ceny.
rodszyld69 Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 Może podzieliłbyś się opinią na temat zestawienia osprzętu, który zainstalowano w Cube Tonopah. Grupa XT jest druga od góry (nie liczę saint-a) XTR, XT, SLX, DEORE, ALIVIO, ACERA, ALTUS. Amortyzator drugi w klasyfikacji Suntour-a, powietrzny, rama jest już z główką taperowaną - jest to nowoczesne rozwiązanie mające zapewnić większą sztywność i większą precyzję podczas sterowania rowerem. Taka jest oficjalna wersja ale co daję naprawdę to nie wiem. W końcowym zdaniu stwierdzam że rower jest zajefajnie wyposażony.
Gość Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 Oglądałem go w sklepie i w rzeczywistości prezentuje się tak samo dobrze jak na zdjęciach. Zastanawia mnie działanie blokady amora w tym rowerze - po zablokowaniu go, wciąż się lekko uginał - krótszy skok ale ugięcie było miękkie. W poprzednim rowerze miałem GILA pro czy jakoś tak i tam po zablokowaniu go był lekki luz ale był sztywny - przy próbie wbicia go było czuć i słychać metaliczne uderzenie-był po prostu skutecznie zblokowany. Czy opisane zachowanie w SR SUNTOR jest normalne? A może to tylko kwestia regulacji? Dla mnie ta blokada działa miernie i po prostu ograniczała skok - nic więcej.
rodszyld69 Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 Czy opisane zachowanie w SR SUNTOR jest normalne? A może to tylko kwestia regulacji? Blokada jest w manetce na kierownicy, może był źle wyregulowany. W swoim crossie mam NRX-a tez na powietrze, po zablokowaniu nic się nie ugina ale jest odpowiednio wyregulowany, linka blokady odpowiednio naciągnięta i napompowany pod moją wagę. Jeszcze muszę dodać że będziesz potrzebował specjalnej pompki do amortyzatora aby napompować go pod swoją wagę.
Gość Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Witam ponownie. Dziś po raz kolejny oglądałem ten rower i przy okazji sprzedawca uświadomił mnie, że amory powietrzne wymagają serwisowania co najmniej raz w roku. Jeśli dobrze zrozumiałem, Ty również masz SR Suntour NCX E-RL Air. Jak wygląda w takim razie interwał serwisu takiego amora, co jest robione i jakie są koszty?
rodszyld69 Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Ty również masz SR Suntour NCX E-RL Air. Jak wygląda w takim razie interwał serwisu takiego amora, co jest robione i jakie są koszty? U mnie jest NRX D-RL, co do serwisu to ci nie powiem bo mój nie ma jeszcze roku i jeszcze nic przy nim nie robiłem poza drobną konserwacją w trakcie użytkowania.
Gość Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Bądź co bądź trochę zniechęciła mnie ta informacja...
Kowal1986 Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Każdy amortyzator trzeba serwisować regularnie, więc nie wiem czym się przejmujesz - konstrukcja tego pewnie jest prosta jak cep, więc serwisy będziesz robił sobie sam.
Gość Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Oglądałem Cuba LTD z Foxem to sprzedawca mi powiedział, że serwis tego cacka kosztuje 300 zł - jest to zniechęcające. ps. kolega też z Ursusa to pomoże przy serwisie:)
parmenides Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Lekki miejski rower dobrze wyposażony: https://www.canyon.com/pl/roadbikes/bike.html?b=3631 Z tych dwóch, które wymieniłeś na miasto wybrałbym Sl Road Race. Sztywny widelec nie jest problemem w mieście. Na pewno nie kiedy masz szerokie opony na ścieżkach rowerowych. Podjazdy pod krawężniki też nie będą przeszkodą. Oczywiście łatwiej takie przeszkody pokonywać, jeśli rower jest lekki z przodu. Sam wybierzesz dla siebie najlepiej. Udanego zakupu i śmigaj jak najwięcej. pozdr
Kowal1986 Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Serwis Fox-a tyle kosztuję, bo to amortyzator kilka klas wyżej i części/oleje są drogie. Ten Suntour prawdopodobnie nie ma kąpieli olejowej, a tłumik ma zamknięty/bezobsługowy. Jego serwis będzie kosztował Cie prawdopodobnie pojemnik dobrego smaru i godzinka roboty na rozebranie oczyszczenie, nasmarowanie i złożenie. Jeżeli nie zasuwasz nim w błocie i deszczu i nie robisz przebiegów liczonych w dziesiątkach tyś kilometrów to raz/dwa razy w roku wystarczy. Edit: Wracając do Twojego pytania - to wg mojego skromnego zdania jeżeli nie będziesz jeździł tym rowerem po lasach i bezdrożach to amor Ci nie jest potrzebny.
rodszyld69 Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Bądź co bądź trochę zniechęciła mnie ta informacja... Jest tyle informacji necie że można samemu to zrobić. Pewnie na tym forum znajdziesz nie jeden temat o serwisie Suntoura. W rowerze nie tylko amortyzator się serwisuje ale i hamulce hydrauliczne, piasty, przegląd sterów, pancerzy i linek. Nie ma roweru w którym nie trzeba robić żadnego serwisu.
Gość Napisano 10 Lutego 2015 Napisano 10 Lutego 2015 Ja robię w roku 1,5 tys. km. i raczej obsługę amora wyobrażam sobie jak w moim w poprzednim rowerze gdzie była gila pro - przetarcie golenia z syfu i psiknięcie brunoxem - tak przez pięc lat się działo i wyglądał jak nowy podczas odsprzedaży:) Jest tyle informacji necie że można samemu to zrobić. Pewnie na tym forum znajdziesz nie jeden temat o serwisie Suntoura. W rowerze nie tylko amortyzator się serwisuje ale i hamulce hydrauliczne, piasty, przegląd sterów, pancerzy i linek. Nie ma roweru w którym nie trzeba robić żadnego serwisu. Generalnie to w typowym rowerze potrafię zrobić większość rzeczy oprócz centrowania/przeplatanie kół. Serwisu amora nigdy nie robiłem - bardziej zniechęca mnie przy samodzielnej robocie szukanie części takich jak uszczelnienia, oleje i inne wymagane o których nie mam pojęcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.