HerrMann Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Wiosna wcześniej, czy później - nadejdzie. Trzeba więc pomyśleć o wymianie opon zużytych w poprzednim sezonie. Jeżdżę intensywnie, ale nie wyczynowo. 29era używam niezgodnie z przeznaczeniem - ganiam po mazowieckich lasach i z konieczności po asfaltowych dojazdówkach do tychże lasów. Góry omijam . Moje wymagania co do opon: małe opory toczenia, odporność na ścieranie na asfalcie, przewidywalność w prowadzeniu na suchych powierzchniach i ewentualnie jaki taki komfort (przy mojej masie 100+). Mam już pewne swoje typy: Geax Saguaro, Panaracer SOAR, Michelin Country RaceR, czy np. Kenda Small Block Eight. Jestem też otwarty na inne propozycje. Prosiłbym szanowne koleżeństwo o opinie w tym temacie. Dodam, że chodzi mi o gumki w wersji drutowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Mogę polecić WTB Nano. W 100% spełniają Twoje wymagania. Zrobiłem na jednym komplecie ok 15 tys., mają bardzo niskie opory tłoczenia a w teren o którym piszesz są idealne. Ja ważę 95 kg. Teraz kupiłem wersję zwijaną. http://www.######.pl/product-pol-34936-Opona-WTB-NANO-COMP-29X2-1-622X52.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Tylko Saguaro, próbowałem różnych, ale Saguaro na dużym kole w takich warunkach sprawdza się wyśmienicie a na sucho spokojnie i w terenie trudniejszym można też pojechać. Weź tylko tą szerszą 2.2. Teraz to chyba Vittoria Saguaro już będzie. Edytowane 24 Stycznia 2015 przez Mentos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Mam już pewne swoje typy: Geax Saguaro, I wszystko jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMann Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 OK - Saguaro 2.2. Pytanie nr 2: Czy jeżdżąc rekreacyjnie warto pchać się w wersję kevlarową, czy skierować się ku tańszej wersji drutowej? Weźcie poprawkę na masę kolarza: 100+. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Jeżeli chcesz ją uszczelnić na mleko, jeżeli liczysz gramy w rowerze lub zależy Ci na łatwiejszym przechowywaniu poza rowerem to weź kevlar. Jeżeli powyższe cechy są Ci obojętne to weź co tańsze. Drut i kevlar jeżdżą tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Mam i Saguaro i Continental Race King. Na wymienione warunki bardziej preferuję Continentale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomHagen Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Na szutry i asfalt potrzebna Ci 2,2"? A może tak trochę pod prąd: Schwalbe Marathon Dureme 28x2,0? Mam i użytkuję właśnie na takich drogach - "mniód, malina i orzeszki"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herman88 Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Jak wyżej, po co aż takie klocki? Nie lepiej jakieś semi sliki typu Geax Mezcal czy nawet takie Marathony? O ile rzeczywiście jeździsz po szutrach a omijasz "piochy". Edytowane 27 Stycznia 2015 przez Herman88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMann Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Może nie doprecyzowałem... Szuter, dojazdowo - asfalt, ale moim "środowiskiem naturalnym" są dukty leśne, gdzie kopny piach to norma czyhająca za każdym rogiem, a wystające korzenie umilają co i rusz trakcję. Dlatego 2.2 z jakim takim bieżnikiem może się przydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Jeśli piach to tym bardziej RK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Jeśli opona także w teren a zwłaszcza piach to właśnie dlatego szersze niż węższe. Na Saguaro 2.2 x 29 przejechałem w wakacje plażą bez problemów 10km - po świeżo obmytym falą piasku. Jechało się naprawdę lekko i przyjemnie. Zdziw ludzi był bezcenny. Ubaw z jakiś gostków na małych kichach bądź jakiś wąskich trekingach którzy chcieli podążyć mym pomysłem i się męczyli, zapadali, walczyli z równowagą także bezcenny;-) Próbowałem różnych opon. Race King też próbowałem. Na pewno będzie lepszy w teren zwłąszcza wilgotny, ale Saguaro z centralnym paskiem (który dość szybko ściera się na ciągły) na asfalcie sprawdza się wyśmienicie podczas gdy Conti buczy i ma większe opory. Na pewno dla twych wymagań Saguaro będzie o wiele lepsze. Próbowałem też do takich warunów i nawet mam w 3cim rowerze CrossMarki. Nie są złe ale też są gorsze wg mnie i w warunkach jakich ich używam od Saguaro. Jakieś takieś twardsze, Saguaro lepiej amortyzuje, chyba kwestia większego balona. Kevlar daje Ci obniżkę masy co akurat na kołach ma największe znaczenie, wg mnie warto bo Saguaro jest dodatkowo w tej wersji najtańsze. Mam jeszcze kevlarowe Griftery 29x2.0 (29ka żony), ale to już tylko asfalt ewentualnie jakiś zbity twardy szuter bo w teren się nie nadają ale toczą się naprawdę bardzo lekko. Oczywiście trzeba pamiętać że opona w miarę uniwersalna czyli zawsze jakiś kompromis nie będzie idealna w każdych warunkach. W ciężkim terenie i fulu enduro jestem ostatnio bardzo mile zaskoczony Ardentem 2.4 zwłaszcza w porównaniu do NobbyNica SS 2.4. Edytowane 28 Stycznia 2015 przez Mentos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Mam zupełnie inne spostrzeżenia: właśnie Saguaro w wilgotnych/mokrych warunkach spisują się lepiej, a na asfalcie Race King są szybsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 W 26 RK na asfalcie był minimalnie szybszy, ale wymaga wyższego ciśnienia. W terenie i na mokro Sagauro ma przewagę na RK. Nie mniej im bardziej mokro, tym obie te opony radzą sobie gorzej. Jeżeli z tych 2 miałbym wybierać uniwersalną to skłaniałbym się ku Saguaro. Zdecydowanie lepiej trzyma na szutrach i mokro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Bieżnik w Saguaro na asfalcie znika w oczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Tak a inne bieżniki zużywają się mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Nie wiem jak znika w oczach. Moje Saguaro maja 6kkm przelotu i jakieś 60% bieżnika jeszcze jest. 10kkm jest spokojnie do przejechania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Ja mam podobnie, 5k przejechane i zużycie 50% z tego asfalt jakieś 20%, reszta to lasy, szutry i 10-12 wyjazdów górskich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMann Napisano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Z tego co zauważyłem w sieci, to we wspomnianych przeze mnie zastosowaniach dobre notowania ma budżetówka: Schwalbe Smart Sam 2.25. W dodatku ponoć bardzo wolno się ściera na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Ja mam na takie warunki Schwalbe Smart Sam drut szerokość 2,1, po 2 sezonach bieżnik w b.dobrym stanie, opona niedroga i cicha na asfalcie. Niestety jedną oponkę przeciąłem na ściance na ostrych kamieniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Z tego co zauważyłem w sieci, to we wspomnianych przeze mnie zastosowaniach dobre notowania ma budżetówka: Schwalbe Smart Sam 2.25. W dodatku ponoć bardzo wolno się ściera na asfalcie. Jeżdżę na takowej ale to klocek niesamowity! Do zabawy w terenie jest ok ale jazda po szosie to makabra. Być cieńsze kiszki lepiej sobie radzą na szosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMann Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Pytanie do właścicieli Saguaro: czy na szutrach i piachu opona sypie kamykami w ramę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Nigdy takiego zjawiska nie doświadczyłem. Owszem zdarzają się podbicia ale raczej większych kamieni na zjazdach w górach (ale to chyba przy każdej oponie) natomiast na szybkich szutrach zwróciłbym uwagę jakby pukało coś od dołu Kolega również jeździ na Saguaro i też nie słyszałem, żeby się skarżył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Na Saguaro przejechałem niemal 3000 km i też nie zauważyłem, żeby podrzucało kamyki. Wytrzymałość na ścieranie naprawdę zadowalająca. Tylna opona ma jeszcze około 60 - 70% bieżnika, do tego pancerna (jeden kapeć). Przeważnie jeżdżę szutry, asfalt i czasami kamieniste ścieżki. Polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMann Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Saguaro przyklepane. Z tego co piszecie spełnia moje wszystkie wymagania. Jeszce jedno: czy równica między 2.0 i 2.2 na żywo jest jakaś znacząca (w kwestii szerokości i wysokości balona)? Dziś mam Schwalbe Rapid Roby 2.1 i nie uważam ich za jakieś szczególnie szerokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi