marcintt Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Witam! Planujemy z kolegą zacząć produkcję mostków rowerowych. Ze względu na to, że mamy mało kasy chcemy jak najbardziej ograniczyć liczbę mostków, które będziemy produkować. Dlatego mam pytanie jakie są Waszym zdaniem najbardziej uniwersalne wymiary (długość i kąt, średnica kierownicy) w rowerach górskich i szosowych. A może jest jakiś uniwersalny wymiar dla górskich i szosowych? jak nie wiecie to piszcie w postach jakie wymiary wy używacie i jaki rower macie. Jeżeli chodzi o rowery miejskie - tak samo jakie są najpopularniejsze wymiary oraz czy np. najlepszy jest mostek regulowany i jego wymiary? Może ktoś pracuje w sklepie rowerowym i wie jakie mostki mu najbardziej schodzą! Bardzo dziękuję za wszelką pomoc, jest ona dla nas bezcenna i proszę o odpowiedź na pytania, żeby nie zaczęliśmy dyskutować na temat jaki to beznadziejny pomysł na biznes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Problem w tym, że nie za bardzo jest gdzie się ograniczać. W kolarstwie górskim w zależności do dyscypliny znajdziecie mostki od 45 do 100-110mm. W szosie nawet dłuższe. W obu przypadkach standardem będzie kąt z zakresu 0-8 stopni i mocowanie 31,8mm. A tuż za rogiem czai się 35mm. Dla rowerów miejskich mocowanie 25,4mm. Ale żeby nie było za prosto, egzemplarze zarówno wpuszczane jak i a-head. Mostki regulowane to więcej problemów niż pożytku. Trzecia sprawa, wystarczy spojrzeć na katalogi producentów. Nikt nie będzie produkował tego, co mu nie schodzi. Czwarta, nie żebym zniechęcał, ale rynek wydaje się być przesycony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foxi Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Jak wyżej. W DH czy BMX mostki są bardzo krótkie. W rowerach z kołami 29" 70-90W rowerach z kołami 26" 100-120 W szosach jeszcze dłuższe. Co do kąta to zależy od samej ramy i skoku amora oraz preferencji użytkownika. Jeden woli być wyciągnięty a innego plecy bolą nawet przy średnich mostkach i musi mieć krótki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert74 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 A może zacznijcie robić mostki na zamówienie? Jak by co to ja się piszę na pierwszy egzemplarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Zawsze dobrze życzę wszelkim przejawom przedsiębiorczości. Wiem, że chcesz tu rozmawiać o rozmiarach, a nie o biznesie, ale jak widzę, jak piszesz, że masz mało kasy, a chcesz założyć firmę produkcyjną, to jakoś nie składa się to do kupy. Tym bardziej, że masz na razie kiepskie rozeznanie rynku.Moja rada jest taka, żeby zacząć od firmy o profilu handlowym, czyli tu kupię, tam sprzedam. Działając w ten sposób można zdobyć dokonałą wiedzę o rynku, czyli co, gdzie i w jakiej cenie się sprzedaje. Jeżeli taka firma nie da sobie rady, to pakowanie się w produkcję to samobójstwo. Piszę to jako osoba, która trochę się z proukcją styka na codzień. Tak na marginesie, to nawet do działalności czysto handlowej będziesz potrzebować solidnego kapitału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcintt Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Spoko na rozkręcenie firmy dostalismy kase od aniola biznesu z inkubatora, mostki mają pewną wartość dodaną i to je odróżnia na tle konkurencji. Warunki są takie a nie inne w krótkim czasie muszę generować zyski. Wydaje mi się, że najlepiej wejść na rynek ograniczając liczbę mostków sprawdzić jak konsumenci na nie zaregują. A jak się nie uda to rozwijać drugi produkt. Umowa obejmuje wprowadzenie 2 różncych produktów. Ja już mniej więcej wiedzę o mostkach mam z własnego doświadczenia i katalogów firm, ale chciałbym tutaj stworzyć listę powiedzmy 5-8 mostków które obejmują powiedzmy 30% wszelkich rowerów w cenie powyżej 1500 zł. Dlatego bardzo liczę na waszą pomoc. Wiem, że trudno stworzyć taką listę wiem może trochę sprecyzuje jesteście w stanie podać listę mostków która powiedzmy obejmie 50% rowerów stosowanych do turystyki górskiej i maratonów mtb typu Grabek czyli takie rowery XC w cenie 3000-5000 zł oraz najczęsciej stosowanych w rowerach crossowych używanych do długich wypraw? Z góry wielkie dzięki - jak się projekt uda to się odwdzięcze duzymi rabatami na innowacyjne rzeczy ktorych jeszcze nie ma rynku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 według mnie nie ma czegoś takiego jak 5-6 rodzajów mostków każdy kupuje coś co mu pasuje , i nie mowie tylko o stronie użytkowej czyli kąty i długość , ale tak że u wyglądzie który jest dla wielu bardzo ważny . Ja np. kupuje wszystkie "rurki" jednej firmy , lubię jak wszystko pasuje w rowerze. Jak już bym miał podać jakaś długość to myślę ze 90 mm to takie optimum w xc , ale każdy ma inne zdanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Wybrałeś sobie dość niewdzięczny produkt, bo mostki najczęściej zmieniają ci, którzy chcą "customizować" swój rower, a to oznacza mnogość długości, i kątów. Jeżeli już chcesz robić rozeznanie rynku to ja bym zrobił tour po kilkudziesięciu sklepach rowerowych i w ten sposób sprawdzał co najlepiej schodzi i gdzie ewentualnie jest jakaś nisza. Przy okazji będzie możliwość nawiązania kontaktów i ewentualnej współpracy. No i może ktoś podrzuci ci lepszy pomysł niż mostki Albo inny pomysł na rozeznanie rynku. Przejedź się na jakiś maraton rowerowy z kątomierzem, metrówką i suwmiarką, i masz dane do niezłej ankiety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Wydaje mi się, że w MTB największy popyt jest na rozmiary 60 i 80mm. Ja akurat mam mostek 80mm. Dodam, że wcale nie tak łatwo było kupić taki mostek. Warto też produkować mostki o niedużym kącie tak aby można było korygować pozycję przez odwrócenie. Macie obrabiarkę CNC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Mostek w rowerze to bardzo indywidualna część. Długość, kąt, waga, kolor - jak widzisz jest w czym wybierać a konkurencja niemała Może lepiej jakbyś pomyślał nad produkcja zębatek 42t na tył i narrow-wide na przód do napędów 1x10 lub 1x11. Wydaje mi się że więcej osób kupi taką zębatkę choćby dla testów. Jak będziesz miał możliwość to można też anodować takie zębatki dla lepszego efektu. W przypadku zębatek duże znaczenie będzie miała mniejsza konkurencja jak w przypadku mostków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Skoro masz jakiś pomysł na innowacyjność w dziedzinie mostków (czyżby lżejszy materiał?) to dlaczego nie uderzyć w stronę innych rurek, tj sztyc i kierownic? W przypadku sztyc na początek rynek wydaje się być łatwiejszy, mniej rozmiarów i długości (chociaż kto wie, offset, bez offsetu itd). Ja bym popatrzył na to tak, że mostki kupują ludzie, którzy albo składają rower od podstaw (mały %), oraz ludzie, którym nie odpowiada standardowy mostek w gotowym rowerze od producenta, więc z założenia będą szukać nietypowych rozmiarów. Wątpię żeby była duża grupa chętnych na zmianę mostka z innych względów (waga? mały zysk) a na dostawy mostków dla producentów rowerów raczej nie macie co liczyć. A sztycę ludzie często zmienią, jeśli by była lżejsza/lepiej tłumiła drgania, bo łatwo i 150-200gr zejść z wagi a na mostku gra nie jest warta świeczki. Piszesz o wartości dodanej do mostka. Historie z amortyzowanymi mostkami były i zginęły w śmietniku historii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcintt Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Niestety do tego pomysłu mostek wydaje się jedynym sensownym rozwiazaniem, minus jest taki o ktorym wiemy - roznorodnosc parametrow. Dlatego tak jak pisalem na razie staram sie trafic w jak najwiekszy procent rynek turystyki mtb/rowerow miejskich za pomoca 5-8 rozmiarow, a pozniej zobaczymy jak to sie rozwinie.Jak zglosze rozwiazanie patentowe do urzedu (na razie sie pisze) to napisze wiecej Piszesz o wartości dodanej do mostka. Historie z amortyzowanymi mostkami były i zginęły w śmietniku historii. Ja sobie zdaję sprawę, że 90% innowacyjnych rzeczy okazuje się całkowitą klapą, ale wydaje nam się, że trafiliśmy w niszę na rynku bo takiego rozwiązania jeszcze nikt nie ma. Kasę dostaliśmy więc warto zainwestować trochę swojego czasu a nóż się uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Robiliście jakieś badanie rynku w ogóle, wiecie że wasze mostki trafią do szerszego grona odbiorców czy tylko planujecie zrobić ileś tam sztuk i liczyć że się sprzeda? Przy tak dużej konkurencji jeśli nie jest to rozwiązanie przełomowe to naprawdę będzie ciężko się wbić na tak zatłoczony rynek, wyróżniają się czymś te produkty ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Robiliście jakieś badanie rynku w ogóle, wiecie że wasze mostki trafią do szerszego grona odbiorców czy tylko planujecie zrobić ileś tam sztuk i liczyć że się sprzeda? Przy tak dużej konkurencji jeśli nie jest to rozwiązanie przełomowe to naprawdę będzie ciężko się wbić na tak zatłoczony rynek, wyróżniają się czymś te produkty ?? Na rynku znaczenie ma, niestety, logo producenta, potem cena. Wyrobić markę nie jest łatwo. Myślę, że lepiej spróbować nawiązać współpracę z konkretną firmą składającą rowery niż wejść na rynek bezpośrednio do klienta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Jest bardzo trudno ale żeby się zaczepić w większej firmie może być jeszcze trudniej, większość kontrahentów współpracuje ze Sobą od lat i tak po prostu nie dadzą Sobie odebrać korytka i dopuścić konkurencję. Trzeba mieć także zaplecze produkcyjne, sam z resztą produkcja jest także kosztowna w naszym kraju, nie wiem co tak naprawdę jest przełomowego w tym produkcie bo go nie widzieliśmy nawet więc ciężko cokolwiek powiedzieć, na pewno mało jest mostków z innym kątem niż 6-8 procent, lekkich ale może dlatego ze właśnie nie ma na nie zapotrzebowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Żadna firma składająca rowery nie nawiąże współpracy z firmą, która dopiero co powstała i nie gwarantuje stabilności dostaw i jakości. Żeby obsługiwać takie firmy trzeba mieć ogromną płynność finansową, i móc się wykazać dokonaniami z przeszłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcintt Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Bardzo prosiłbym o odpowiedź na pytanie i przypominam Bardzo dziękuję za wszelką pomoc, jest ona dla nas bezcenna i proszę o odpowiedź na pytania, żeby nie zaczęliśmy dyskutować na temat jaki to beznadziejny pomysł na biznes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Kłaniam, Jak na mój gust tylko małoseryjny, pełny kastom. Masówka jest tak zatłoczona, że wbić się tam bez jakiegos kosmicznego patentu nie z tej ziemi, który odstawi konkurencje na dobre 5 sezonów jest wrecz niemozliwością. A tak, jak byście robili unikatowe rzeczy np.: 1 cal, ahead, duży wznios do tego całkowita dowolność kolorowania to czemu nie... Sam bym chętnie łykął kilka sztuk nietypowych klamotów które kompilowałyby mi się z moimi nietypowymi rowerami. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Może też coś pod indywidualne zamówienie ? O ile koszty produkcji będą normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 No tak, ale customy na indywidualne zamówienie, aby przynosić zysk musiałyby kosztować wielokrotnie więcej niż masowa produkcja bo sprzedaż będzie mikroskopijna. Wracając do oryginalnego pytania - które mostki sprzedają się najwięcej - jestem pewien że stanardowy wznios +-6 i długości 100 i 110mm - seryjnie wiekszość rowerów ma np 110 i ludzi bolą plecy i kupują ten 1 cm krótszy (sam tak zrobiłem). Ale czy to jest sposób na biznes - wątpię. Chyba że chcecie zawojować rynek i przekonać ludzi do zakupu waszego produktu w miejsce mostków które już są w rowerze. Jeśli będą super, lżejsze i lepsze niż to co mamy aktualnie to nic prostszego - katalogi rowerowe w dłoń i wyjdzie że najwięcej jest 80-100mm w 29" i 100 - 110 mm w 26/27,5 i +-6 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 ... i właśnie dlatego Accent kosztuje 5-8 stowek, a rama od Rychta, Orła czy choćby Kajaka 2-3 klocki. Jeśli ktoś choc przez chwile mysli, że kastomy bedą kosztować tyle samo co masówa klepana w tysiacach i dziesiątkach tysięcy sztuk, obudził się chyba dopiero wczoraj Myślę, że stawierdzenie o popularności mostków 110mm też jest jakby nieco starawe. Przy aktualnych trendach do przedłużąnia górnych rur ram mostki ulegaja skróceniu, nawet w krosiarskich wydmuszkach... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foxi Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Na rynku znaczenie ma, niestety, logo producenta, potem cena. Wyrobić markę nie jest łatwo. Myślę, że lepiej spróbować nawiązać współpracę z konkretną firmą składającą rowery niż wejść na rynek bezpośrednio do klienta Z konkretną firmą niby jaką? Wszystkie niższe marki mostki biorą u chińczyka bo liczy się jak najniższa cena. Na 100% nie ma co iść na masówkę bo to stracona pozycja jak koś chce konkurować z wielkimi chińskimi firmami mając w portfelu 70 tys. O ile koszty produkcji będą normalne Normalna cena raczej tu nie będzie. Skoro mostki będą na życzenie klienta to ile wyprodukują w tygodniu czy w miesiącu? Prawdopodobnie koszty stałe będą zbyt wysokie aby ten pomysł przetrwał jakąkolwiek próbę czasu. Czy ktoś z lepszym sprzętem zaufa nowej firmie bo ich mostek jest czerwony a nie czarny? Ja bym osobiście nie ryzykował. Ale czy to jest sposób na biznes - wątpię. Chyba że chcecie zawojować rynek i przekonać ludzi do zakupu waszego produktu w miejsce mostków które już są w rowerze. Jeśli będą super, lżejsze i lepsze niż to co mamy aktualnie to nic prostszego - katalogi rowerowe w dłoń i wyjdzie że najwięcej jest 80-100mm w 29" i 100 - 110 mm w 26/27,5 i +-6 stopni. Tu wydaje mi się, że nawet super lekkie mostki by nie pomogły. Nie te czasy. Kiedyś miałem mannie lekkości wszystko wylajtowane. No i co z tego, że rower lekki jak z koszyka bidon wyskakiwał na kamykach bo lekki a nić nie trzymał. Kółka przerzutek lekkie a po błotnistym maratonie były wytarte. A inne lekkie komponenty "pływały" kiedy się mocniej naciskało na pedały.Moim zdaniem mostki nie są trafionym pomysłem.Może warto zastanowić się nad produkcją kół rowerowych? Ręcznie robione. Lekkie koła. Sztywne. No i musielibyście konkurować ceną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 możemy tylko zgadywać jakie to rewolucyjne pomysły mają autorzy wątka, aż chcą patentować, także nigdy nie mówmy nigdy. możemy się domyślac co tam moze byc takiego wspanialego w nowych mostkach. ale sceptycyzm jest duży :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcintt Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Dzięki za pomoc. Dużo powiedzieć nie mogę, ale w ogóle nie trafiacie w naszą ideę i grupę docelową w Waszych przypuszczeniach. Mogę tylko powiedzieć tyle, że mostek jest tylko nośnikiem innowacyjnego rozwiązania Równie dobrze mogłaby to być każda inna część rowerowa, ale mostek jest najbardziej praktyczny z punktu widzenia konsumenta. Nie mamy zamiaru konkurować z zwykłymi mostkami mi tworzymy projekt do całkowicie innych zastosowań, nasz mostek nie może być zastąpiony żadnym innym, właśnie ze względu na to innowacyjne rozwiązanie, które rozwiązuje kilka rowerowych problemów które każdy z Was ma z 99% pewnością. Dajcie 2 miesiące, bo kończymy konsultacje z rzecznikiem patentowym to przedstawię konkretne projekty Powiem tylko, że trochę podobne projekty z innych dziedzin życia na Kickstarterze zebrały już ok 500 tys. $ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Oj coś czuję, że bedzie kolejny, bezużyteczny, elektroniczny gadżet, tym razem opakowany w mostek... Bezjajeczek... Jeśli ten mostek nie będzie sam mył roweru, raził złodzieja Zabójczymi Promieniami Ą-Ę-RZ i za przeproszeniem ciągnał "druta" to ja odpadam... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.