cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Mówisz o modelu 785 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Tak. A jak boli wydanie ponad 600 stówek na raz ,kup najpierw na przód. 305 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Dokładanie do hamulców XT nie ma sensu. Lepiej wziąć SLXa. Nie ma sensu brać manetek SLXa, lepiej dołożyć do XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Sens jest zawsze,lecz nie zawsze sensownie wybieramy.Mnie od slx odrzuciła zawleczka.Dłubanie szczypcami by wymienic klocki? Weeeeś. No i w XT masz możliwość kupna w kolorze srebrnym. Edytowane 24 Stycznia 2015 przez topol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 No właśnie więc czy warto dopłacać do XT? bo już się pogubilem. I czy lepsze są okładziny metaliczne czy żywiczne ? Jeśli masz długie palce/duże dłonie to dołożenie do xt ma jak najbardziej sens, gdyż dźwignia hamulca ma w szerszym zakresie regulację odległości od kierownicy. Sens jest zawsze,lecz nie zawsze sensownie wybieramy.Mnie od slx odrzuciła zawleczka.Dłubanie szczypcami by wymienic klocki? Weeeeś. No i w XT masz możliwość kupna w kolorze srebrnym. Żeby zmienić klocki w xt też potrzebne jest narzędzie, klucz imbusowy. Klocków raczej nie wymienia się w plenerze, tylko w domu, gdzie ma się dostęp do narzędzi, więc tak czy inaczej trzeba czymś "dłubać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Kwestia rozważenia czy XT warte dopłaty, za te około 100zł więcej za komplet mamy śrubę zamiast zawleczki i dostęp do jakiejś dodatkowej regulacji, ale tutaj nie jestem za bardzo w temacie i dobrze jakby ktoś to doprecyzował, także przydatność tejże od strony praktycznej. No i logo XT Chyba, ze jeszcze materiałowo/wykończeniowo jednak mocniej się różnią. Jeśli masz długie palce/duże dłonie to dołożenie do xt ma jak najbardziej sens, gdyż dźwignia hamulca ma w szerszym zakresie regulację odległości od kierownicy. O, to tylko do tego się sprowadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Tylko albo aż. Ja mam niezbyt długie palce i przy slx'ach ustawiam dźwignię w najdalszej możliwej pozycji i jest "na styk", choć chętnie odsunąłbym ją jeszcze trochę dalej. Shimano jest pod tym względem ewenementem na rynku, gdyż inne hamulce innych firm mają dużo szerszy zakres tej regulacji i z reguły trzeba dźwignie przybliżać niż je oddalać. Xt jest pod tym względem lepsze. W moim przypadku jest to bardzo ważna sprawa dla komfortowego obsługiwania hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 No jak to bywa co ludź to opinia i wypowiedź. Czyli już sam nie wiem Gdybym miał brać to już całość. Myślę nad tymi XT, w sumie srebrne ładnie wyglądają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Sens jest zawsze,lecz nie zawsze sensownie wybieramy.Mnie od slx odrzuciła zawleczka.Dłubanie szczypcami by wymienic klocki? Weeeeś. No jak będziesz sobie brał do serca takie opinie to ja dziękuję. Informacyjnie to na mocną jazdę XC w górach z powodzeniem starczają 615-ki. Możesz dopłacić do SLX to kup i po temacie. Kolorki, znaczki to temat zastępczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Może i masz rację, muszę się z tym przespać i to ogarnąć. Czy naprawdę mi potrzebne takie XT z radiatorami. Jednak dobrze, że te zdania są podzielone. Za resztę kasy można sobie coś jeszcze wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Czyli tak podsumowując w XT względem slx dostajemy: - śrubki zamiast zawleczek - szerszy zakres regulacji odległości klamki - śrubkę do regulacji "free stroke" zamiast jednego fabrycznego ustawienia (podobnież można wykręcić zaślepkę, wstawić śrubkę i też mieć regulację w slx, tylko z tego co czytałem zdania na temat działania tego są podzielone) - możliwość wyboru dwóch kolorów i "fajniejsze" logo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Różnice cenowe nie są gigantyczne aby nie kupić tych XT. Tyle, że to coś w stylu "strzelania do wróbla z armaty". Nie znam nikogo kto ma XT w tym ci co uprawiają enduro. Albo SLX'y albo Deorki. XT nikt nie wkłada bo jak ma by prestiżowo i mocno to wolą wsadzić coś z "grawitacji". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Gdyby postawiono mnie przed wyborem SLX vs XT to w sumie kupiłbym SLXy . Zawleczkę można zamienić na śrubkę bez problemu a czy komuś potrzebny większy zakres regulacji niż w SLXie ? Kwestia co kto lubi , ja i tak mam zawsze ustawione klamki prawie przy gripach mimo b.długich palców . Free Stroke w moim egzemplarzu XT nie działał tzn nie było żadnej różnicy w skrajnych położeniach , ta regulacja działa w Avidzie i Formulach . Reszta tak jak napisał Beskid . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Słyszałem że pokrywa zbiorniczka wyrównawczego w SLX jest plastikowa i łatwo jest ją uszkodzić w XT jest metalowa. Nie mam możliwości zweryfikowania tej opinii, więc może jakiś użytkownik się wypowie. Osobiście używam Avidów i nie mam powodów do zmiany na siemano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 No dobra to ja mam inne pytanie. Warto kupić XT w cenie SLX ale używki ? Czy jak już inwestować to w nowe ? Macie jakieś doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Warto kupić XT w cenie SLX ale używki ? Osobiście bym tego nie zrobił, przecież różnice są niewielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Jeśli to byłaby historia typu "przed chwilą zdjęte z nowego roweru bo zamieniam na inne" od znajomego, zaufanego człowieka, to czemu nie. Jeśli rzeczywiście używane przez jakiś czas w niewiadomych warunkach to raczej nie, jak dla mnie za mała różnica w cenie żeby opłacało się w to bawić. Choć oczywiście wszystko może okazać się ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 No ok, czyli nówka i raczej z Waszych opinii wychodzi że lepiej kupić SLX. Czyli jest już jakiś progres No dobra. Bo widzę, że niektóre aukcje są z radiatorem a niektóre nie. Potrzebny on czy sobie odpuścić ? Nie jeżdżę mega ekstremalnie więc mega temperatur podczas hamowania raczej nie będzie. I z jakimi klockami, metalicznymi czy żywicznymi? Tarcz na chwilę obecną bym nie zmianiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Klocki metaliczne bez radiatorow, jesli mozesz wybierac i nie masz w okolicy dlugich zjazdow grozacych przegrzaniem hamulcow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Potrzebny on czy sobie odpuścić ? Jeżeli w terenie jakim jeździsz są długie zjazdy 10-15 minut to z radiatorem. I z jakimi klockami, metalicznymi czy żywicznymi? Metaliki są zdecydowanie lepsze i można je odtłuścić na wiele sposobów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Dzięki Panowie. Nie mam takich zjazdow, czyli odpuszczam sobie i je. Czyli generalnie większość już wiem Szkoda że większość zestawów i tak ma klocki żywiczne. Nie są one chyba aż takie złe Edytowane 24 Stycznia 2015 przez cinek1987cinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Nie są one chyba aż takie złe AŻ TAKIE ZŁE to raczej nie. Szybciej się zużywają klocki, mniej tarcze i jak się zatłuszczą to po nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Dopiero teraz zobaczyłem, że klocki f03c metaliczne są zintegrowane z radiatorami. Więc wzięcie ich bierze się z wyborem radiatorów. Wykluczyłem je, a co za tym idzie, przetestuję żywiczne klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Wykluczyłem je, a co za tym idzie, przetestuję żywiczne klocki. Zawsze możesz dokupic spiekane http://www.cyklotur.com/czesci/hamulce-rowerowe/klocki-okladziny/p,klocki-spiekane-do-hamulcow-tarczowych-shimano-xtr-m985-accent,345749.html?skad=ceneo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Pomyślę o tym jak zajadę te z kupionego kompletu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.