Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Sens jest zawsze,lecz nie zawsze sensownie wybieramy.Mnie od slx odrzuciła zawleczka.Dłubanie szczypcami by wymienic klocki? Weeeeś.

 

No i w XT masz możliwość kupna w kolorze srebrnym. :laugh:

Edytowane przez topol
Napisano

No właśnie więc czy warto dopłacać do XT? bo już się pogubilem. I czy lepsze są okładziny metaliczne czy żywiczne ?

Jeśli masz długie palce/duże dłonie to dołożenie do xt ma jak najbardziej sens, gdyż dźwignia hamulca ma w szerszym zakresie regulację odległości od kierownicy.

Sens jest zawsze,lecz nie zawsze sensownie wybieramy.Mnie od slx odrzuciła zawleczka.Dłubanie szczypcami by wymienic klocki? Weeeeś.

 

No i w XT masz możliwość kupna w kolorze srebrnym. :laugh:

Żeby zmienić klocki w xt też potrzebne jest narzędzie, klucz imbusowy. Klocków raczej nie wymienia się w plenerze, tylko w domu, gdzie ma się dostęp do narzędzi, więc tak czy inaczej trzeba czymś "dłubać".

Napisano

Kwestia rozważenia czy XT warte dopłaty, za te około 100zł więcej za komplet mamy śrubę zamiast zawleczki i dostęp do jakiejś dodatkowej regulacji, ale tutaj nie jestem za bardzo w temacie i dobrze jakby ktoś to doprecyzował, także przydatność tejże od strony praktycznej. No i logo XT ;) Chyba, ze jeszcze materiałowo/wykończeniowo jednak mocniej się różnią.

Jeśli masz długie palce/duże dłonie to dołożenie do xt ma jak najbardziej sens, gdyż dźwignia hamulca ma w szerszym zakresie regulację odległości od kierownicy.

O, to tylko do tego się sprowadza?

Napisano

Tylko albo aż. Ja mam niezbyt długie palce i przy slx'ach ustawiam dźwignię w najdalszej możliwej pozycji i jest "na styk", choć chętnie odsunąłbym ją jeszcze trochę dalej. Shimano jest pod tym względem ewenementem na rynku, gdyż inne hamulce innych firm mają dużo szerszy zakres tej regulacji i z reguły trzeba dźwignie przybliżać niż je oddalać. Xt jest pod tym względem lepsze. W moim przypadku jest to bardzo ważna sprawa dla komfortowego obsługiwania hamulców.

Napisano

Sens jest zawsze,lecz nie zawsze sensownie wybieramy.Mnie od slx odrzuciła zawleczka.Dłubanie szczypcami by wymienic klocki? Weeeeś.

 

No jak będziesz sobie brał do serca takie opinie to ja dziękuję.

 

Informacyjnie to na mocną jazdę XC w górach z powodzeniem starczają 615-ki. Możesz dopłacić do SLX to kup i po temacie. Kolorki, znaczki to temat zastępczy.

Napisano

Czyli tak podsumowując w XT względem slx dostajemy:

- śrubki zamiast zawleczek

- szerszy zakres regulacji odległości klamki

- śrubkę do regulacji "free stroke" zamiast jednego fabrycznego ustawienia (podobnież można wykręcić zaślepkę, wstawić śrubkę i też mieć regulację w slx, tylko z tego co czytałem zdania na temat działania tego są podzielone)

- możliwość wyboru dwóch kolorów i "fajniejsze" logo ;)

Napisano

Różnice cenowe nie są gigantyczne aby nie kupić tych XT. Tyle, że to coś w stylu "strzelania do wróbla z armaty". Nie znam nikogo kto ma XT w tym ci co uprawiają enduro. Albo SLX'y albo Deorki. XT nikt nie wkłada bo jak ma by prestiżowo i mocno to wolą wsadzić coś z "grawitacji".

Napisano

Gdyby postawiono mnie przed wyborem SLX vs XT to w sumie kupiłbym SLXy . Zawleczkę można zamienić na śrubkę bez problemu a czy komuś potrzebny większy zakres regulacji niż w SLXie ? Kwestia co kto lubi , ja i tak mam zawsze ustawione klamki prawie przy gripach mimo b.długich palców .

 

Free Stroke w moim egzemplarzu XT nie działał tzn nie było żadnej różnicy w skrajnych położeniach , ta regulacja działa w Avidzie i Formulach . Reszta tak jak napisał Beskid .

Napisano

Słyszałem że pokrywa zbiorniczka wyrównawczego w SLX jest plastikowa i łatwo jest ją uszkodzić w XT jest metalowa. Nie mam możliwości zweryfikowania tej opinii, więc może jakiś użytkownik się wypowie. Osobiście używam Avidów i nie mam powodów do zmiany na siemano. :P

Napisano

Jeśli to byłaby historia typu "przed chwilą zdjęte z nowego roweru bo zamieniam na inne" od znajomego, zaufanego człowieka, to czemu nie. Jeśli rzeczywiście używane przez jakiś czas w niewiadomych warunkach to raczej nie, jak dla mnie za mała różnica w cenie żeby opłacało się w to bawić. Choć oczywiście wszystko może okazać się ok.

Napisano

No ok, czyli nówka i raczej z Waszych opinii wychodzi że lepiej kupić SLX. Czyli jest już jakiś progres :)

No dobra. Bo widzę, że niektóre aukcje są z radiatorem a niektóre nie. Potrzebny on czy sobie odpuścić ? Nie jeżdżę mega ekstremalnie więc mega temperatur podczas hamowania raczej nie będzie. I z jakimi klockami, metalicznymi czy żywicznymi? Tarcz na chwilę obecną bym nie zmianiał.

Napisano

 

 

Potrzebny on czy sobie odpuścić ?
 Jeżeli w terenie jakim jeździsz są długie zjazdy 10-15 minut to z radiatorem.

 

I z jakimi klockami, metalicznymi czy żywicznymi?
Metaliki są zdecydowanie lepsze i można je odtłuścić na wiele sposobów.
Napisano (edytowane)

Dzięki Panowie. Nie mam takich zjazdow, czyli odpuszczam sobie i je. Czyli generalnie większość już wiem :)

Szkoda że większość zestawów i tak ma klocki żywiczne. Nie są one chyba aż takie złe :)

Edytowane przez cinek1987cinek

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...